2016-08-23, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Har läst på allt om dena sekt. Vedervärdiga snyfthistorier.

Men föreslår dig att läsa boken av lasse wierup en gång , kokain : drogen som fick inte bara underklassen att tvingas knarka, utan medelklassen att börja knarka och länder att falla samman.

När man skiter i vilket, och skiter i valörer färger och toner, men kategoriskt ska vara vitt till varje pris, ju vitare desto bättre, den vite mannens villkor och den vita maktens förhärliganden.

En bok som tagit annat på pulsen som däremot är starkt angränsande om inte mitt i smeten av scientologipreversionen, ... citat "redan på 1920-talet drabbades Sverige av en första kokainvåg : festfixarna.

Jag lånade boken som du föreslog på biblioteket och har läst något tiotal sidor hittills...jag vill inte lova att jag kommer att läsa klart den jättefort, då jag redan har en hög andra böcker som jag skulle vilja få läst...

Med avseende på mitt inlägg https://www.flashback.org/sp58179389 i denna tråd, så kan vi se projektet att läsa boken som en strävan att jobba lite på målet
Citat:
FLOW 1: Willing for others to communicate to him on any subject; no longer resisting communication from others on unpleasant or unwanted subjects.
och med avseende på
Citat:
etiketten på Flashback så kan vi eventuellt behöva ta ämnen som avviker alltför mycket ifrån ämnet scientologi i en annan tråd eller över e-mail/PM
.

Scientologi-perspektivet på droger kan man för övrigt få i böcker som "Clear body, clear mind" och i kapitlet "Drugs" i boken "Dianetics Today" (även om kapitlet förmodligen kan vara aningen tekniskt för personer som inte har läst tidigare scientologi-verk...den önskvärda introduktionsboken "Dianetics: The Modern Science of Mental Health" tar upp ämnet droger i viss utsträckning, även om synen på ämnet har modifierats ganska mycket i efterföljande verk...)
Citera
2016-08-23, 15:10
Medlem
Honey.B.Blues avatar
[quote=2a.gen.scientolog|58265622]
Citat:
Jag lånade boken som du föreslog på biblioteket och har läst något tiotal sidor hittills...jag vill inte lova att jag kommer att läsa klart den jättefort, då jag redan har en hög andra böcker som jag skulle vilja få läst...
Den är seg, men gedigen och väl värd att köpas för att ha hemma, men jag förstår att det finns många många böcker xom också sätter fingret right on spot. Moralen, som scientologin fabricerat upp att vara "ett verk2

Är du anhängaare av kulten, som är självaste startern till den höga toleransnivån i samhällen att INTE reglera fri narkohandel? isf... vet antingen jag eller du mer om sekten, du kan ha läst mkt av Hubbart och dianetics, men jag tror ju icke att det är riktigt där i fantasyn som rörelsens nätverk avspeglas, och ska ebsolut inte säga aatt jag greppar denna udda sekt, men ju längre man forskar i det, desto mer framräder och med lite hjälp.. brukar det gå snabbt, jag har varit mkt dåligt intresserad av en sekt som inte attraherat mig nämnvärt mer än att det liknar new-age i vissa stycken, däremot vad R.Dam släppt.. tycker jag var så intressant att jag måste säga att det var modigt av honom, med tanke på vad han fann...

Och då ahr han inte ens gått in i sak, vad sekten ansvarar för, i samhällssflödet. Men att det är en etiskt moralisk föredömlig sekt, aldrig i livet, image är inte detsamma för historiska faktum och internet är inget att ha som ursäkt.

Citat:
Scientologi-perspektivet på droger kan man för övrigt få i böcker som "Clear body, clear mind" och i kapitlet "Drugs" i boken "Dianetics Today" (även om kapitlet förmodligen kan vara aningen tekniskt för personer som inte har läst tidigare scientologi-verk...den önskvärda introduktionsboken "Dianetics: The Modern Science of Mental Health" tar upp ämnet droger i viss utsträckning, även om synen på ämnet har modifierats ganska mycket i efterföljande verk...)
Ja, det var det jag sa , vad moral är för en kult som scietologi, och jag har ännu inte läst en enda konkret seriös bok om sekten, det finns seriös forskning och jag tror ju aatt R.Dam är benägen att dra sig ditåt om han inte redan är inkopplad i det seriösa rättshanteringen, som ju alltid är utdragen och komplex när det rör sig om så destruktiva begär och dessutom i sådant samarbete med annan mer öppen kriminalitet. ATt då lägga in moralism att ha varit Hubbards eller medlemmars asikt, är svårt att tro på, man ska nog som du ev. ha varit insyltad och varit i brinnande begr på mer och mer jakt til de gränslösa nivåerna, och där.. inte backa.. utan fortsätta. Då är tjugo år ändå bra, men 30 år att sikta på efterföljande generationer är ändå värre, jag tänker på American Idol, istälelt för American Adolf - har egentligen ingen kritik mot er sekterister, enbart en sak, scientologi är säkert mycket, som vittnena allihopa medger och det är eufori som utstrålar ur dem när de enbart börjar prata om det, huvuden rullar och de vet inte hur de ska sitta still, så exalterande det var och så får man intrycket att de egentligen inte vville hoppa av , utan trodde att en uppdiktad saga är verkligheten, medan en säger ärligt att sekten passar skådespelare bäst, det är dem som har gagn av sekten för att uppnå -kultstatus- som är .. "du har chans att bli världsstjärna och förevigas.. och lockbetet kan vara en miljon eller vad de nu initierqar med, inne i den gråzon där allt händer och där det är så känsligt tt de bryter ihop, och inte vågar lämna .. utan "väljer" hellre att träla.. och förnedra sig..

kuslig sekt, mkt mkt kusligare ämn jag trodde innan jag började kolla in den lite, men allt känns igen, den är påtagligt implementerad i Sverige, jag har stått med deras enkäter mer än en gång, och sett att de allihopa var påtända och glofrifierade narkotika, att sekten behöver upprensning.. är ju en rätt logiskt, men att den kräver hemlighetsmakeri och är så berett att fabulera och fabricera för aatt inte avslöjas i hur de får folk att nappa... är oroväckande. jag tror ändå att den kommer att rasa, men så finns ju Trump och andra aktörer som håller rörelsen vid liv.

Miscavige är ju inte deen ende brutale, Trump är också känd för sitt munläder och hjärtlösa behandling av "anställda" , som ska se det som naturligt att "uppodla bara lite hunger", att vilja uppodla barn shunger, ser jag dock inte mellan fingrarna på, bara för att ddet är ett av usas huvudnäring att producdra filmer och att sverige snabbt napapde på att bygga upp sin industri, betyder det inte att människohandel och villkoranden över alla lagar därmed är fritt fram, vad var det R.Dam sa.. stupet... vid vissa test, ska de kunna göra saker som de annrs är främmande för? stup, jag får kolla in hans avhopparfilm igen, väl värd. och om jag orkar men tror inte det, att läsa vilken forskning det finns kring sekten, i de aktiva medlemmarn och de passiva och i avhopparna som saatt punkt och börjat vittna.
Citera
2016-08-23, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2a.gen.scientolog
Jag är "independent-"scientolog (jag tillämpar scientologi utanför Scientologi-kyrkan/Church of Scientology, se sidor som www.iscientology.org, www.ronsorg.se och www.kswsverige.org för mer info).

I dagsläget så får jag så kallad "grad-auditering" utav en annan independent-scientolog, och det så kallade "slut-fenomenet" för Grad 0 är:

---

COMMUNICATIONS RELEASE

FLOW 1: Willing for others to communicate to him on any subject; no longer
resisting communication from others on unpleasant or unwanted subjects.

FLOW 2: Ability to communicate freely with anyone on any subject; free from, or
no longer bothered by, communication difficulties; no longer withdrawn or
reticent; likes to outflow.

FLOW 3: Willing for others to communicate freely to others about anything.

FLOW 0: Willingness to permit one's self to communicate freely about anything.

(Flow 1 skulle alltså för tydlighetens skull (för den som inte är van med scientologi-terminologi) vara hur jag beter mig ifråga om när andra kommunicerar med mig, Flow 2 skulle vara hur jag beter mig ifråga om att kommunicera med andra, Flow 3 har med min inställning till andras kommunikation med varandra att göra).

---

Så, med avseende på Flow 1...skriv gärna något utifrån vilket samtalsämne som helst...med avseende med etiketten på Flashback så kan vi eventuellt behöva ta ämnen som avviker alltför mycket ifrån ämnet scientologi i en annan tråd eller över e-mail/PM...

Sedan när det inte dyker upp några nya inlägg i tråden på 6 veckor, så kommer jag mycket möjligt att sluta att följa den aktivt och bara kolla den någon gång då och då...

Hur får du flow 1 att gå ihop med The Code of Honor point 8; Do not give or receive communication unless you yourself desire it.?
http://www.scientology.org/what-is-scientology/the-scientology-creeds-and-codes/the-code-of-honor.html
Senast redigerad av PeterSoderqvist 2016-08-23 kl. 16:07.
Citera
2016-08-24, 14:11
Medlem
Honey.B.Blue:

Kort om tid nu svarar sen:

Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Hur får du flow 1 att gå ihop med The Code of Honor point 8; Do not give or receive communication unless you yourself desire it.?
http://www.scientology.org/what-is-scientology/the-scientology-creeds-and-codes/the-code-of-honor.html

Grad 0 till 2 kan jag tillåta fientlig kommunikation, men jag uppmuntrar den inte, efter grad 2 tillåter jag det ej...
Citera
2016-08-24, 14:59
Medlem
Smesos avatar
Citat:

Jag ser ingen motsägelse mellan grad 0 och hederskodexen.
Att vilja att andra ska säga något innebär visserligen inte att de nödvändigtvis sedan måste göra det, men hederskodexen påpekar bara att man själv ska bestämma över den kommunikation man tar emot och ger och grad 0 har som mål att vara villig att kommunicera om vad som helst.

Grad 0 flöde 1 säger:
Willing for others to communicate to him on any subject; no longer resisting communication from others on unpleasant or unwanted subjects.

Är man då villig att ta emot kommunikation från andra, oavsett vad det gäller, så överensstämmer det ju med vad det står i hederskodexen om att bara ta emot den kommunikation man vill ta emot.

Vad är problemet?
Citera
2016-08-24, 15:05
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Grad 0 till 2 kan jag tillåta fientlig kommunikation, men jag uppmuntrar den inte, efter grad 2 tillåter jag det ej...

Hur motiverar du det?
Vad skulle det ha med grad 2 att göra?
Citera
2016-08-25, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Hur motiverar du det?
Vad skulle det ha med grad 2 att göra?

Jag kan börja med att skriva ut slutfenomenen för Grad 1 och Grad 2 (ifrån HCO BULLETIN OF 23 OCTOBER 1980 - CHART OF ABILITIES GAINED FOR LOWER LEVELS AND EXPANDED LOWER GRADES)

Citat:
EXPANDED GRADE 1
PROBLEMS RELEASE

FLOW 1: Ability to recognize the source of problems and make them vanish; has no problems.

FLOW 2: No longer worried about problems he has been to others; feels free about any problems others may have with him and can recognize source of them.

FLOW 3: Free from worry about others' problems with or about others, and can recognize source of them.

FLOW 0: Free from worry about problems with self and can recognize the source of them.

Citat:
EXPANDED GRADE 2
RELIEF RELEASE

FLOW 1: Freedom from things others have done to one in the past. Willing for others to be cause over him.

FLOW 2: Relief from the hostilities and sufferings of life; ability to be at cause without fear of hurting others.

FLOW 3: Willing to have others be cause over others without feeling the need to intervene for fear of their doing harm.

FLOW 0: Relief from hostilities and sufferings imposed by self upon self.

Om vi beaktar Flow 2 på grad 2:

Citat:
FLOW 2: Relief from the hostilities and sufferings of life; ability to be at cause without fear of hurting others.

och kopplar det till etik-materialet, t.ex HCO BULLETIN OF 10 AUGUST 1973 - PTS HANDLING (jag fortsätter i nästa inlägg, man kan max skriva 10000 tecken per inlägg...)
Citera
2016-08-25, 14:10
Medlem
Citera
2016-08-25, 14:14
Medlem
...så är min nuvarande synpunkt och avsikt att mellan grad 0 och grad 2, så kommer jag i alla fall att FÖRSÖKA hjälpa ("handle" snarare än "disconnect") den femtedel utav de som vänder sig till mig som scientolog och har de sämsta attityderna gentemot mig personligen eller gentemot ämnet scientologi, men efter att jag har attesterat grad 2, så kommer jag dels förhoppningsvis ha någon slags "etik-officer" eller motsvarighet som kan ge "standard-scientologisvar" till personer som huvudsakligen kommer till mig för att kritisera mig eller vad jag står för, och utöver det så utgår jag ifrån att jag själv kommer att ha integritet nog vid grad 2 att sluta umgås med personer som bara kräver eller förväntar sig saker utav mig utan att ge särskilt mycket tillbaka...(jag har redan blivit mycket bättre på detta, men det borde gå att förbättra en bra bit till...)

Det att någon skulle skriva "scientologi är dåligt" till mig över internet är knappast att anse som fientlig kommunikation i praktisk bemärkelse vad mig beträffar, möjligtvis så skulle det kunna anses vara det idémässigt, men eftersom avståndet till personen ändå är så pass stort, så finns det knappt någon kraft bakom orden som sådana, och därför så blir det på sin höjd monotont och ett slöseri med tid att besvara sådan kommunikation...

Och vad mig beträffar så innebär inte
Citat:
Willing for others to communicate to him on any subject
nödvändigtvis att jag skall behöva tolerera ett respektlöst tonläge ens på grad 0 i de fall där detta går att åtgärda, utan jag skulle lika gärna kunna svara något i stil med att "jag diskuterar gärna ämnet med dig, men du får se till adressera mig i en mer respektabel samtalston...".
Citera
2016-08-25, 14:26
Medlem
Citat:

Citat:
Jag ser ingen motsägelse mellan grad 0 och hederskodexen.
Att vilja att andra ska säga något innebär visserligen inte att de nödvändigtvis sedan måste göra det, men hederskodexen påpekar bara att man själv ska bestämma över den kommunikation man tar emot och ger och grad 0 har som mål att vara villig att kommunicera om vad som helst.

Grad 0 flöde 1 säger:
Willing for others to communicate to him on any subject; no longer resisting communication from others on unpleasant or unwanted subjects.

Är man då villig att ta emot kommunikation från andra, oavsett vad det gäller, så överensstämmer det ju med vad det står i hederskodexen om att bara ta emot den kommunikation man vill ta emot.

Vad är problemet?

Heders-kodexen innehåller dessutom även fler punkter, t.ex. punkt 1:

Citat:
1. Never desert a comrade in need, in danger or in trouble.

Punkt 1 och 8 gemensamt skulle kunna innebära att jag faktiskt VILL ta emot kommunikation som inte är helt behaglig, för att hjälpa en vän eller gruppmedlem som är i svårigheter, men likväl så "hoppas" jag att när jag har uppnått grad 2 att det "värsta" som mottagandet utav kommunikation vid den tidpunkten då skulle innebära för mig vore att jag blev uttråkad utav den...(egentligen så skulle jag hellre säga att jag litar på att grad 2 går att uppnå, och skall jag knyta an till något som Smeso har skrivit tidigare, så skulle det kanske kunna vara realistiskt att tro att slutfenomenen åtminstone går att uppnå till 80%...)
Citera
2016-08-25, 14:41
Medlem
Smesos avatar
Citat:
...så är min nuvarande synpunkt och avsikt att mellan grad 0 och grad 2, så kommer jag i alla fall att FÖRSÖKA hjälpa ("handle" snarare än "disconnect") den femtedel utav de som vänder sig till mig som scientolog och har de sämsta attityderna gentemot mig personligen eller gentemot ämnet scientologi, men efter att jag har attesterat grad 2, så kommer jag dels förhoppningsvis ha någon slags "etik-officer" eller motsvarighet som kan ge "standard-scientologisvar" till personer som huvudsakligen kommer till mig för att kritisera mig eller vad jag står för, och utöver det så utgår jag ifrån att jag själv kommer att ha integritet nog vid grad 2 att sluta umgås med personer som bara kräver eller förväntar sig saker utav mig utan att ge särskilt mycket tillbaka...(jag har redan blivit mycket bättre på detta, men det borde gå att förbättra en bra bit till...)

Det att någon skulle skriva "scientologi är dåligt" till mig över internet är knappast att anse som fientlig kommunikation i praktisk bemärkelse vad mig beträffar, möjligtvis så skulle det kunna anses vara det idémässigt, men eftersom avståndet till personen ändå är så pass stort, så finns det knappt någon kraft bakom orden som sådana, och därför så blir det på sin höjd monotont och ett slöseri med tid att besvara sådan kommunikation...

Och vad mig beträffar så innebär inte nödvändigtvis att jag skall behöva tolerera ett respektlöst tonläge ens på grad 0 i de fall där detta går att åtgärda, utan jag skulle lika gärna kunna svara något i stil med att "jag diskuterar gärna ämnet med dig, men du får se till adressera mig i en mer respektabel samtalston...".

Tack för ett utförligt svar, men jag ser fortfarande inte varför du efter grad 2 inte längre skulle tillåta fientlig kommunikation. Jag ser inte vad det specifikt skulle ha med grad 2 att göra, utan anser snarare att efter grad 2 så skulle det ju vara lättare att inte påverkas av fientligt kommunikation, och att det då snarare skulle vara tvärtom att du skulle undvika det innan du är klar med grad 2, men att efter grad 2 så skulle du inte längre påverkas lika lätt genom att det inte längre kan restimulera någon gammal overt som du har.
Citera
2016-08-25, 14:52
Medlem
Citat:
Tack för ett utförligt svar, men jag ser fortfarande inte varför du efter grad 2 inte längre skulle tillåta fientlig kommunikation. Jag ser inte vad det specifikt skulle ha med grad 2 att göra, utan anser snarare att efter grad 2 så skulle det ju vara lättare att inte påverkas av fientligt kommunikation, och att det då snarare skulle vara tvärtom att du skulle undvika det innan du är klar med grad 2, men att efter grad 2 så skulle du inte längre påverkas lika lätt genom att det inte längre kan restimulera någon gammal overt som du har.

Tack själv för ditt svar och för din övriga kommunikation i ämnet...det är mycket möjligt att din viewpoint är mer rimlig att ha i ämnesområdet, jag skall överväga den och se efter i vilken utsträckning den funkar för mig att ha...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in