2016-08-06, 16:41
Medlem
m1ndCTRLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertDresden
Hittade lösningen.

Man lägger till:

ExcludeNodes {se}

i "torrc" filen

Nu står det istället:

This Browser
Netherlands (random ip adress)
France (random ip adress)
United Kingdom (random ip adress)
Internet

Äntligen kan man surfa säkert

Ledsen att säga det, men TOR är långt ifrån säkert. Kommer alltid finnas noder som sniffar dig i rumpan.
Citera
2016-08-21, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheOutlook
Enkel guide till tor på android?
Det finns ju en del på Youtube. Men du kan ju även gå till Tor on Android och se om du hittar något där.
Citera
2016-08-22, 17:07
Medlem
Har frågor gällande ISP samt VPN.

Om jag har fattat det rätt så ser min ISP bara att jag ansluter till ToR men utöver det är det bara krypterat mumbo jumbo som ISP ser. Korrekt?

Min fråga gällande detta är då vad ISP ser från min exit node? Knyts hela min web session ihop i ett paket som min internetleverantör har tillgång till?

Och sen detta med VPN. Jag läste just: (https://www.whonix.org/blog/combinin...less-anonymous) och jag sitter i skrivande stund fortfarande och försöker förstå allt i tråden. Men min fråga är: är det en bra ide att använda VPN då entry nodes och exit nodes inte är krypterade genom ToR nätverket?
Citera
2016-08-22, 22:35
Medlem
Mitsouflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterIster
Har frågor gällande ISP samt VPN.

Om jag har fattat det rätt så ser min ISP bara att jag ansluter till ToR men utöver det är det bara krypterat mumbo jumbo som ISP ser. Korrekt?

Min fråga gällande detta är då vad ISP ser från min exit node? Knyts hela min web session ihop i ett paket som min internetleverantör har tillgång till?

Och sen detta med VPN. Jag läste just: (https://www.whonix.org/blog/combinin...less-anonymous) och jag sitter i skrivande stund fortfarande och försöker förstå allt i tråden. Men min fråga är: är det en bra ide att använda VPN då entry nodes och exit nodes inte är krypterade genom ToR nätverket?

Jag har varit med om fula sniffande Exitnodes så jag föredrar alltid VPN som min egna exit (Tor->VPN).
Din ISP kan inte se in i Tor trafiken, de ser att du ansluter dig (beroende på vilken setup du kör).

Varför jag föredrar att köra VPN genom Tor: https://nakedsecurity.sophos.com/201...rs-exit-nodes/
Citera
2016-08-23, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitsoufly
Jag har varit med om fula sniffande Exitnodes så jag föredrar alltid VPN som min egna exit (Tor->VPN).
Din ISP kan inte se in i Tor trafiken, de ser att du ansluter dig (beroende på vilken setup du kör).

Varför jag föredrar att köra VPN genom Tor: https://nakedsecurity.sophos.com/201...rs-exit-nodes/

Okej. Då är alltså VPN värt. Tusen tack. Än så länge kör jag (såklart) ToR browser med avaktiverat JS i windows. Kommer så småning om gå över helt till en linux dsitro. Men just nu försöker jag bara lära mig så mkt jag kan om hur ToR fungerar osv. Tack för länken också. Nu förstår jag lite mer.

Jag har läst så mkt de senaste dagarna och jag tror mig minnas att jag såg nåt om en lista över ful-nodes..
Citera
2016-09-02, 09:54
Medlem
Griskissens avatar
För några dagar sedan fick jag stora problem att ansluta till Tor. Det hela verkade mycket konstigt, men jag har nu löst problemet. Det verkar som om internetleverantörern har börjat blockera Tor.

Råkar ni ut för samma problem gör ni såhär:

Klicka på löken och gå in på network settings. Markera My ISP blocks connection to the Tor network. Sedan väljer ni Connect with provided bridges. Jag rekommenderar dofs 4.

Problem solved och Tor går som tåget igen. Men är det någon som vet vad fan det är som händer?

Fler med liknande erfarenheter?
Citera
2016-09-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Jag behöver registrera en ny ANNONYM mail asap.
Innan körde jag OVPN men eftersom mitt konto löpt och jag har inte tid att skicka pengar på post till dom för att öppna upp kontot , tar alldeles för lång tid!

SÅ: Nu kör jag TOR men kan inte registrera någon mail någonstans utan JAVA?
Visst kan jag köra en Countermail, men det känns inte säkert nog eftersom jag registrerar kontot med min riktiga IP gillar inte det!

Så om någon vet en Mail tjänst som jag kan regga helt anonymt via tor så skulle jag bli super glad!

Tack på förhand!

Scryptmail.com eller Tutanota.com. Båda är gratistjänster.
Citera
2016-09-11, 18:36
Medlem
Jag kommer inte in på Flugsvamp genom orbot/orfox, får ett meddelande att sidan är nere för tillfälllet, hela tiden - samtidigt som jag kan surfa fritt genom tor-browsern på datorn. Varför blir det så här? Jag har kommit en gång, men sedan dess får jag bara det här meddelandet. Efter adressen står det/&fail=1.

Hm. Jag gick till startsidan för tor, skrev in adressen igen och kom in på sidan utan att passera inloggningsskärmen. Måste vara en bugg? Men som inte ligger hos FS.
Senast redigerad av ausradieren 2016-09-11 kl. 18:40.
Citera
2016-10-27, 12:06
Bannlyst
När jag skulle maximera fönstret i TOR så fick jag upp en varningsskylt som sa att säkerheten minskar när jag har stort fönster. Varför skulle den göra de?
Citera
2016-10-27, 12:16
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WayneClooney
När jag skulle maximera fönstret i TOR så fick jag upp en varningsskylt som sa att säkerheten minskar när jag har stort fönster. Varför skulle den göra de?
För att skärmar är olika stora. En hemsida kan se din storleken på fönstret. Din skärm är antagligen inte lika stor som min och därför kommer du stå ut från mängden. Grejen med Tor Browser Bundle är att alla användare ska se exakt likadana ut.
Citera
2016-10-27, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
För att skärmar är olika stora. En hemsida kan se din storleken på fönstret. Din skärm är antagligen inte lika stor som min och därför kommer du stå ut från mängden. Grejen med Tor Browser Bundle är att alla användare ska se exakt likadana ut.
Tack, upplever de något slöare när jag surfar med TOR. Går det och ordna på något sätt? Ändra nod eller host server eler vad det heter?
Citera
2016-10-27, 12:22
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WayneClooney
Tack, upplever de något slöare när jag surfar med TOR. Går det och ordna på något sätt? Ändra nod eller host server eler vad det heter?
Visst, testa att byt circuit och se om det löser dina problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in