2012-01-31, 18:25
Medlem
Ip nummer och Tor relay

Har fått lite saker beställda i mitt namn och skickade till mig. På bekräftelsemailet står ett IP nummer. När jag söker på numret pekar det på en plats i USA och det står tor-relay på det.

Är det samma som att det är ett IP nummer som kör TOR anonymiseringstjänst? Helt omöjligt att spåra vidare alltså?

Numret är: 209.236.66.108

Suck om det är så.
Citera
2012-01-31, 18:34
Medlem
BrottareGustavs avatar
OT: Fel forum

OnT: Ja, det står ju "TOR Exit nod" när man går in på sidan.. Så jag gissar på att det är en "TOR Exit nod". Alltså så går det ej att spåra utan några rediga hakkermanskills
Citera
2012-01-31, 18:38
Medlem
TOR är inte så speciellt säkert, om man jämför med VPN.
Eftersom det enbart är några saker beställda i ditt namn och personen i fråga använder TOR vill han nog jävlas med dig, förhoppningsvis så har han glömt att stänga av javascript och cookies så det lämnar spår ifrån honom.
Citera
2012-01-31, 19:12
Medlem
spader svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needsleep
Eftersom det enbart är några saker beställda i ditt namn och personen i fråga använder TOR vill han nog jävlas med dig, förhoppningsvis så har han glömt att stänga av javascript och cookies så det lämnar spår ifrån honom.

TOR är betydligt säkrare än en VPN tjänst, du bör nog läsa på lite.
Citera
2012-01-31, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spader sven
TOR är betydligt säkrare än en VPN tjänst, du bör nog läsa på lite.

Börja inte med någon svärdfäktning i TS tråd.
Du får gärna upplysa mig med en källa som bekräftar att TOR är mer säkert än VPN.
Tyvärr kommer du inte hitta någon, för så är inte fallet.
Citera
2012-01-31, 19:47
Medlem
Citat:

Så om jag tar infot till polisen så kan de med hjälp av javascript och cookies hitta den som gjort detta?
Citera
2012-01-31, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lj75
Så om jag tar infot till polisen så kan de med hjälp av javascript och cookies hitta den som gjort detta?

Dom skulle kunna starta en utredning och möjligen få fram vem som satt bakom noden just då, men det kommer aldrig hända.
Citera
2012-01-31, 19:57
Medlem
BrottareGustavs avatar
Citat:
Börja inte med någon svärdfäktning i TS tråd.
Du får gärna upplysa mig med en källa som bekräftar att TOR är mer säkert än VPN.
Tyvärr kommer du inte hitta någon, för så är inte fallet.

Det finns en anledning till att .onion (som inkluderar ett flertal olagliga hemsidor) är genom TOR. VPN kan dock vara det säkraste alternativet i världen, beroende på hur de som äger tjänsten sköter sig. Om de inte loggar så är det nästintill omöjligt att spåra dig.
Citera
2012-02-01, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lj75

Ja, det stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av krimin3ll
Dom skulle kunna starta en utredning och möjligen få fram vem som satt bakom noden just då, men det kommer aldrig hända.

Kan mycket väl hända, beror på hur duktig killlen var som satt bakom tor för att bli anonym

Citat:
Ursprungligen postat av BrottareGustav
Det finns en anledning till att .onion (som inkluderar ett flertal olagliga hemsidor) är genom TOR. VPN kan dock vara det säkraste alternativet i världen, beroende på hur de som äger tjänsten sköter sig. Om de inte loggar så är det nästintill omöjligt att spåra dig.

Jag vet vad TOR är, jag vet vad onion(tor2web) är.
För att bli anonym på TOR så måste du veta vad du gör, du kan inte sitta med javascript på och skit och tro att du är helt anonym, det är likaså med VPN; de som inte raderar sina loggar, ja, då kan du lika bra surfa på ditt eget nätverk.
Citera
2012-02-05, 18:21
Medlem
Citat:
... förhoppningsvis så har han glömt att stänga av javascript och cookies så det lämnar spår ifrån honom.

Jag har själv testat TOR lite hit och dit, för att lära mig lite mer. Laddade ned den startfärdiga TOR som finns på deras hemsida. Så långt har inte jag lyckats hitta något javascript som kan visa upp mitt "riktigt" IP-nummer. Samtliga script jag testat har visat IP-numret från TOR.

Java däremot är annorlunda.

Så, känner du till något javascript som klarar ut det? Skulle verkligen vilja testa dess funktion.

Har själv varit utsatt för en förföljare som skickat otalt med mail från IP-nummer kopplade till TOR-nätverket.
Citera
2012-03-01, 15:28
Medlem
dbaw84s avatar
Kan man ställa in så att tor använder svenska proxies?

I så fall hur?
Citera
2012-03-03, 13:04
Medlem
HighHitlers avatar
Jag har fått ett stort problem med tor. När jag försöker göra en captcha eller logga in nånstans går det inte. Till exempel när jag måste fylla i en captcha i google för att få söka så kommer jag bara till samma fönster när jag fyller i den. När jag ska logga in nånstans kommer jag bara tillbaka till samma sida fast på ett ställe står det nåt om captcha validation error. Det har inte alltid varit så men det började för nån månad sen och det verkar inte försvinna av sig självt. Hur ska jag göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in