Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-19, 11:54
  #1
Medlem
Ödlans avatar
På förekommen anledning ingriper vi som modererar IT-säkerhet i denna trådstart på grund av dess ålder. Det korrekta sättet att installera och börja använda TOR är att gå till http://www.torproject.org och där ladda ner den bundle de tillhandahåller, det sker enklast genom att klicka på den stora download-knappen på denna sida och sedan följa instruktionerna.

Observera att nedanstående information är utdaterad och sparas endast för historiskt syfte, vi avråder från användande av dessa instruktioner eftersom de är utdaterade och inte längre skapar den anonymitet man vill uppnå genom TOR-användandet.

Vi gömmer den till och med i en spoiler så att ingen av misstag ska använda den.

__________________
Senast redigerad av Proton 2018-04-19 kl. 21:35.
Citera
2008-07-19, 18:10
  #2
Medlem
Psionicists avatar
Hur är det med Opera/IE7 och DNS-förfrågningar? Vet att Firefox kan skicka sådana med Tor.

Ett tips som jag brukar rekommendera är att köra Tor via Portable Firefox.
Citera
2008-07-19, 19:00
  #3
Medlem
svampdamps avatar
Foxyproxy har enligt mig mer funktioner än vad torbutton har. Jag kör det till Fx3 och det funkar bra!
Citera
2008-07-19, 19:58
  #4
Medlem
zala's avatar
Harlıgt att du la upp detta Odlan, en hard ryggdunk pa dıg!
Citera
2008-07-19, 19:59
  #5
Medlem
PaiN i Stugan^s avatar
Ödlan=True

Citera
2008-07-19, 20:09
  #6
Medlem
call3s avatar
inget nytt personligen. men nice iaf
Citera
2008-07-20, 00:40
  #7
Medlem
qrizzes avatar
bra guide, kan behövas.

bara hoppas att folket söker efter guider istället för att skapa en ny tråd hur man använder tor
Citera
2008-08-08, 19:41
  #8
Medlem
OggeOJs avatar
Gör jag så där med opera kommer jag inte åt något alls, vad gör jag för fel?

*åtgärdat* Ska det vara så långsamt, och måste man kryssa ur allt när man inte vill vara anonym?
__________________
Senast redigerad av OggeOJ 2008-08-08 kl. 20:08.
Citera
2008-08-09, 18:52
  #9
Medlem
OggeOJs avatar
Återigen. Måste jag starta opera > ställa in vad som ska krypteras > sedan kunna ladda ned anonymt?
Citera
2008-08-10, 13:22
  #10
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Återigen. Måste jag starta opera > ställa in vad som ska krypteras > sedan kunna ladda ned anonymt?

Du måste ha rätt proxyinställningar för att du ska surfa genom Tor, ja. Missuppfattade jag dig får du gärna formulera om.
Citera
2008-08-10, 16:26
  #11
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Du måste ha rätt proxyinställningar för att du ska surfa genom Tor, ja. Missuppfattade jag dig får du gärna formulera om.


Döljer det nedladdningar?
Citera
2008-08-10, 16:28
  #12
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Döljer det nedladdningar?

Det döljer dataöverföring via HTTP (du kan naturligtvis ställa in SOCKS för FTP och sedan använda Opera för överföring via FTP).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback