Citat:
Ursprungligen postat av
Arvid-Kriklund
Ja det var ju just fascister som brände böcker i Tyskland. Det man borde reagera mot är väl att de var inbjudna från början, men skit i att gå på Bokmässan då! Jag ser fram mot att se resultatet av din aktion!

Om du uppfattar mig som så historielös så att du känner att du behöver försöka berätta för mig om vilka det var som brände böcker i Tyskland på 30-talet, så uppfattar du mig fel. Fett fel!
Du har dessutom med ditt inlägg/din replik visat din uppenbara brist på kunskap om den tid i Tyskland du försöker uttala dig om. FYI: Det var
nazister som brände böcker.
Du har nu blivit tillrättavisad. Har du förstått det?
OnT: Om du vill diskutera det lämpliga alternativt olämpliga i att Maria Källsson & Co valde att välkomna Nya Tider från första början, så är det väl ett sidospår? Här vill åtminstone jag diskutera det som är rubriken för tråden, nämligen att Nya Tider i efterskott blivit bojkottade (läs: utslängda) från Bok & Bibliotek.
Och vad då "men skit i att gå på Bokmässan då!" -vad menar du med det? Jag har väl ingenstans talat om att jag planerar att
inte åka ned till den? Var har du läst det?
Och vad är det för "aktion" från min sida du väntar på att få resultatet av?
Är du helt säker på att du vänder dig till rätt skribent? Åtminstone jag börjar tro att du i din iver att inte vilja se problemet med att Maria Källsson & Co vänder kappan efter vinden, har tappat ditt fotfäste i denna debatt. Här är huvudfrågan nu troligen vilka konsekvenser ledningens agerande kan få i detta Nådens År 2016 -då vi firar 250 år av yttrande- och tryckfrihet.
Eller åtminstone skulle vilja fira det.
Åtminstone jag.