• 28 361 online
  • 1 111 988 medlemmar
  • 57 836 120 inlägg

Bokmässa för yttrandefrihet inskränker yttrandefriheten

flashback.se

Yttrandefrihet är temat på årets Bokmässan. Men tidskriften Nya Tider får inte längre ställa ut. Kampen för det fria ordet gäller inte alla åsikter.

Läs hela artikeln
2016-08-19, 18:05
Medlem
Mulla Krekars avatar
http://nyheteridag.se/bokmassa-pa-te...ngre-valkomna/

Har hela dagen hört om s.k. vänstermänniskor som ojat sig o upprörts över att Nya Tider skulle få vara med på bokmässan. Nu har de tydligen lyckats, o Nya Tider får inte längre vara med!

P3-Nyheter verkade glada över det i.a.f.

EDIT: Årets tema är ju yttrandefrihet...
https://bokmassan.se/

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6500143

Citat:
som enligt stiftelsen Expo har kopplingar till nazistiska Nordiska motståndsrörelsen
Senast redigerad av Mulla Krekar 2016-08-19 kl. 18:10.
Citera
2016-08-19, 18:16
Medlem
Lekes avatar
Hyckleri på högsta nivå men tyvärr är jag inte ett dugg förvånad. Temat borde snarare vara "Yttrandefrihet för alla som tycker rätt".
Citera
2016-08-19, 18:16
Medlem
Wajis avatar
" Årets tema är ju yttrandefrihet..."

Hur kan man kalla detta demokrati när allt annat än vänster åsikter räknas? Är man SD är man Nazist och rasist. Även om man bara tycker annat som vänstern.
Vem bestämmer att Nya tider är högerextremt?

Jo de som röstar V;MP och S. De vill inte har demokrati utan bara makt.
Citera
2016-08-19, 18:18
Medlem
nedboys avatar
Måste säga att jag blev chockad minst sagt när jag fick höra att de helt plötsligt inte fick komma. De hade anmält sig och Bokmässan kom fram till att de inte var några problem med att de skulle vara där.

Några serietecknare och annat patrask började grina och sa att de minsann inte skulle komma dit med sina ritade tidningar om Nya Tider skulle vara där.

Vad är det för uppgifter som har kommit fram om Nya Tider som gör att de har kunnat omvärdera beslutet?

Hur ser det egentligen ut med Nya Tider? Vad finns det för kopplingar som är obekväma?

Årets tema på Bokmässan:
Yttrandefrihet

Hahaha...fy fan va dumt! Hur fan kan de ha ett tema de inte ens själva kan hålla?

Vad kan Nya Tider göra nu?

Det här va fan sjukt!
Citera
2016-08-19, 18:23
Medlem
Haha yttrandefrihet seriöst Sverige den sista siste Sovjet staten
Citera
2016-08-19, 18:29
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Skamligt. 2000-talets DDR-Sverige blir bara värre och värre.
Citera
2016-08-19, 18:37
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuckelijuckmuck
Hoppas många bojkottar bokmässan!
Kommer jag att göra, även om jag inte är i Göteborg. Nya Tider är den tidning jag gillar mest, o som stämmer mest överens med mina åsikter. Har länge funderat på det, men nu är det dags att teckna en prenumeration!

EDIT 1: O tjo ja, temat var yttrandefrihet...

EDIT 2: O nej, Nya Tider är inte "nazistisk"!

EDIT 3: Avgör själv om det är nazister: http://nyatider.nu/
Förutom löss som Arnstad o sådana som ser nazister/fascister i varje hörn!
Senast redigerad av Mulla Krekar 2016-08-19 kl. 18:50.
Citera
2016-08-19, 18:38
Medlem
Sperssons avatar
.
Bokmässan strävar verkligen efter att bredda utbudet på den svenska bok- och tidningsmarknaden.

Yttrandefriheten är hotad på allvar i Sverige.
Senast redigerad av Spersson 2016-08-19 kl. 18:42.
Citera
2016-08-19, 18:51
Medlem
svampdamps avatar
Tror denna uppståndelse kommer tillbringa Nya Tider betydligt bättre PR. Deras sida går inte ens att komma åt stundvis, överbelastning?
Citera
2016-08-19, 19:01
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Tror denna uppståndelse kommer tillbringa Nya Tider betydligt bättre PR. Deras sida går inte ens att komma åt stundvis, överbelastning?
Ja, jag märkte det, den går väldigt segt att ladda. Vi får väl hoppas att det är nyfikna besökare!
Citera
2016-08-19, 19:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Hyckleriet är verkligen fullständigt öronbedövande. Det är svårt att tro att bokmässann verkligen menar allvar.
Citera
2016-08-19, 19:26
Medlem
Haha, ja bättre reklam än detta kunde Nya Tider aldrig fått. Måste erkänna att jag, trots att jag hört namnet förut, aldrig varit inne på deras sida. Förrän nu...
Senast redigerad av Vantage78 2016-08-19 kl. 19:30.
Citera