Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Ok, så du hamnade på 1,14 i ränta alltså? Listräntan är nu 1,99%-0.85 = 1,14
Jag och min Sambo hamnar i på förmånsnivå 1 men jag tror inte det gör något på räntan. Men då är du helkund där? Fick du flytta dina värdepappersdepåer och pensionen dit också?
Vi har också SEB nu och enkla vardagen men funderar på att byta.
Ja det kan stämma att räntan är 1,14 den har säkert justeras sen slutet av Juli då jag påbörjade min flytt till DB.
Nej jag använder avanza och nordnet till värdepapper och pension. Dock öppnade jag en depå även på Danske bank då det ingick i paketet men deras courtage kostnader går inte konkurrera med Avanza och Nordnet så jag har inga avsikter att faktiskt använda depån på DB.
Har inte riktigt fått kläm på DB internetbank än men det beror nog mer på att jag inte orkat under semestern. Den känns spontant inte lika bra som tex LF och lite stökigare än SEB men har inte använt den tillräckligt.
Öppnade själv konto via internetbanken och när sen kontokorten levererades öppnade banken ett till varje kort så just nu är det lite rörigt. Skall ta tag i det efter nästa lön men vill först kolla så allt funkar med autogiro etc innan jag stänger ner nått konto.
Edit: Jag hade ett amorteringsfritt lån på SEB där jag bara betalade räntan. Bankontakten på DB ville dock att jag skulle amortera 1000kr/månad. Då jag ändå tänkt göra detta så brydde jag mig inte om att försöka få det amorteringsfritt men vet inte om de har det som ett krav.