Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-28, 00:33
  #4141
Medlem
StevieGLFCs avatar
Skaffade precis getflix och den säger att både IP och DNS är uppdaterad men kommer fortfarande inte åt amerikanska netflix..?
Citera
2016-07-28, 16:27
  #4142
Medlem
patrik-wids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StevieGLFC
Skaffade precis getflix och den säger att både IP och DNS är uppdaterad men kommer fortfarande inte åt amerikanska netflix..?
Har du ändrat regioninställningarna för Netflix? Regioninställningarna finns under "Manage" på Getflix hemsida.
Citera
2016-07-28, 16:34
  #4143
Medlem
SpiritInTheSkys avatar
Ändras ens utbud beroende på vilket land man befinner sig i? Alltså, om jag flyttar till Chile imorgon, får jag chilenskt utbud till mitt Netflix konto?
Citera
2016-07-28, 17:23
  #4144
Medlem
Africants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiritInTheSky
Ändras ens utbud beroende på vilket land man befinner sig i? Alltså, om jag flyttar till Chile imorgon, får jag chilenskt utbud till mitt Netflix konto?

yes
Citera
2016-07-28, 18:00
  #4145
Medlem
SpiritInTheSkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africant
yes
Sweet, tack mate.
Citera
2016-07-29, 16:47
  #4146
Medlem
StevieGLFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrik-wid
Har du ändrat regioninställningarna för Netflix? Regioninställningarna finns under "Manage" på Getflix hemsida.

Tusen tack nu funkar det!
Vet du om det går att använda getflix till netflix appen på iphone?
Citera
2016-08-02, 21:21
  #4147
Medlem
Rem-s avatar
När jag ser på Netflix via min PS4 är skärmen mycket mörkare än när jag ser via appen på min smart-TV, varför är det så? Både ljudet och upplösningen är bättre på PS4, men det är jättemörkt!
Citera
2016-08-05, 11:29
  #4148
Medlem
För kunds räkning har vi satt upp en VPN koppling mellan två villor, hosten som vi hade i Sverige (IPEER) har blivit uppköpta av Felia nu såklart - och helt plötsligt har Netflix slutat att fungera - surprise?
Vet ni några hostingföretag som tillåter dedikerad statisk IP som inte lämnar ut IP-block till t.ex Netflix eller liknande tjänster?
Eller hur vet faktiskt Netflix vilka IP adresser som inte tillhör privatpersoner?
Gör de någon form av reverse-lookup på IP adressen och ser att den minsann kommer från IPEER som är en leverantör av VPN tjänster?
Citera
2016-08-06, 19:18
  #4149
Medlem
mustams avatar
Funkar inte alls idag, står att titel inte kan spelas upp. Kör via min smart tv. Provade att köra på mobilen och där funkade det..
Citera
2016-08-13, 12:07
  #4150
Medlem
Funkar inte alls för mig via min Android tv eller telefon? Samma nätverk men andra applikationer fungerar så som Youtube.
Citera
2016-08-22, 12:10
  #4151
Medlem
NickLidstroms avatar
Getflix fungerar inte idag med amerikanska utbudet?
Citera
2016-08-22, 15:35
  #4152
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Getflix fungerar inte idag med amerikanska utbudet?

När jag läste på deras officiella twitter-konto igår kväll så var det tydligen något större fel hos någon av deras serverleverantörer som berör US regionerna och jag vet inte hur läget är just nu, för jag har inte kollat sedan dess. Men då fanns det i allafall ingen beräknad tid för när det skulle vara klart. Det händer lite då och då att deras servrar kan krångla lite. Så det är bara att avvakta antar jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback