2016-08-20, 00:29
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Jag menade att Linna har brottslig bakgrund

Jag tror att alla 3 är inblandade på något sätt.

Du svamlar en jävla massa skit, vet du det?
Dina svar hänger inte ihop med vad du frågar eller får svar på!
Citera
2016-08-20, 07:38
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Att han var dömd för rån innan Kalamarksmordet

Det inbrottet klassades som stöld och inte rån, ingen från personalen blev hotad eller råkade ut för våld. Men visst är det besvärande för honom att han är dömd för ett annat dåd där han tagit sig in i en lokal för att få tag på pengar. Likaså att han inte använder sin mobil under tiden när brottet sker i Kalamark.
Citera
2016-08-20, 07:39
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Jag vet inte vilka lögner du syftar på men du får gärna upplysa mig och andra nyfikna i tråden.

Jag frågade dig om själva principen. Antingen gäller samma sak Kaj Linna eller så gör den inte det, eller så vet du inte. Vilket är det?
Citera
2016-08-20, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Det inbrottet klassades som stöld och inte rån, ingen från personalen blev hotad eller råkade ut för våld. Men visst är det besvärande för honom att han är dömd för ett annat dåd där han tagit sig in i en lokal för att få tag på pengar. Likaså att han inte använder sin mobil under tiden när brottet sker i Kalamark.

Va han skyldig till stölden, eller erkände han?
Vet du mer?
Citera
2016-08-20, 11:41
Medlem
Draifoss avatar
Det här med inbrottet skulle väl ge stöd åt att han hade begått rånmordet, och vice versa.

Senast redigerad av Draifos 2016-08-20 kl. 11:43.
Citera
2016-08-20, 13:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag frågade dig om själva principen. Antingen gäller samma sak Kaj Linna eller så gör den inte det, eller så vet du inte. Vilket är det?
Du utgår i din fråga från din egen föreställning om att Kaj Linna är "påkommen med ett otal osanningar". Frågan blir därför omöjlig att svara på för den som menar att Kaj Linna talar sanning. Det är troligen därför du inte får något svar från Bruce_Lee.
Citera
2016-08-21, 18:04
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:

Jo, absolut. Om Det framkommit att Kaj Linna ljugit om flera tunga detaljer i utredningen hade jag nog trott att han vet mer än vad han säger.
Citera
2016-08-23, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Linna dömdes förvisso för grovt rån i samband med mordet, annars är Linna och Nils i alla fall dömda för stöld, och då när de tog för sig in i Konsumbutiken. Det vill säga samma brott och det borde ju inte direkt göra Nils mer pålitlig i varje fall.
Utöver det kallade väl sig Nils för advokat (eller klargjordes det?) när han hjälpte till Håkan att blåsa bröderna på pengar och det är väl inget som fyller på trovärdighetskontot egentligen. Att blåsa naiva människor på enorma summor pengar borde inte heller vara till deras fördel.

Som Nils själv säger i klippen från dokumentären höll de sig ganska mycket i gråzonen. Och visst pratade han om en del affärer som inte var lagliga över huvudtaget? Det framkom väl förstås inte i förhören när det var aktuellt men med facit i hand så vet vi allihopa som tagit del av den informationen som finns att Nils och Håkan inte är särskilt pålitliga.

Kaj Linna fälldes för inbrott i en butik i samband med att han åtalades för mordet i Kalamark. Åklagarens enda vittne till inbrottet var liksom mordet i Kalamark Nils. Nils jobbade dessutom i samma butik och hade tillgång till larmkoder med mera. Nils fälldes för inbrottet och drog med sig Kaj Linna trots dennes nekande och ingen stödjande bevisning fanns.
Citera
2016-08-23, 01:33
Medlem
[quote=Q2000|58221950]Jag menade att Linna har brottslig bakgrund

Kaj Linna har aldrig blivit dömd för någon brottslig handling tidigare. Han har heller aldrig varit misstänkt för brott.
Citera
2016-08-24, 16:59
Medlem
[quote=Hittills|58262605]
Citat:
Jag menade att Linna har brottslig bakgrund

Kaj Linna har aldrig blivit dömd för någon brottslig handling tidigare. Han har heller aldrig varit misstänkt för brott.
Vad har han försörjt sig som då?
Citera
2016-08-26, 08:09
Medlem
habets avatar
[quote=Q2000|58276627]
Citat:
Ursprungligen postat av Hittills
Vad har han försörjt sig som då?

Nu får du väl för fan ta och ge dig!

Tänker du att han försörjt sig som yrkeskriminell, eller?
Citera
2016-08-26, 09:22
Medlem
[quote=habet|58292000]
Citat:

Nu får du väl för fan ta och ge dig!

Tänker du att han försörjt sig som yrkeskriminell, eller?
Svara på fråga annars behöver du inte skriva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in