Citat:
Ursprungligen postat av
habet
Så att svaret, på en fråga om de två andra inblandades bakgrund, var liknande som Linnas ser du som en anledning till varför Linna dömdes??
Du fick inget svar om att Linna dömts för ett rån (vilket jag för övrigt inte tror är sant, men någon som vet bättre får gärna rätta mig om jag har fel), det skrevs flera timmar senare av en annan användare.
Så åter igen, utveckla gärna varför svaret att de två andra inblandades bakgrund var liknande som Linnas skulle vara en anledning till att Linna dömdes.
Linna dömdes förvisso för grovt rån i samband med mordet, annars är Linna och Nils i alla fall dömda för stöld, och då när de tog för sig in i Konsumbutiken. Det vill säga samma brott och det borde ju inte direkt göra Nils mer pålitlig i varje fall.
Utöver det kallade väl sig Nils för advokat (eller klargjordes det?) när han hjälpte till Håkan att blåsa bröderna på pengar och det är väl inget som fyller på trovärdighetskontot egentligen. Att blåsa naiva människor på enorma summor pengar borde inte heller vara till deras fördel.
Som Nils själv säger i klippen från dokumentären höll de sig ganska mycket i gråzonen. Och visst pratade han om en del affärer som inte var lagliga över huvudtaget? Det framkom väl förstås inte i förhören när det var aktuellt men med facit i hand så vet vi allihopa som tagit del av den informationen som finns att Nils och Håkan inte är särskilt pålitliga.