Då blir det med andra ord sysselsättning som "tvång" för att få boja vilket var det jag misstänkte.
Du har ett i-landsproblem i sammanhanget när du jämför med andra som gör hård tid.
Eller de som har gjort hård tid i förhållanden som du inte ens kan föreställa dig.
Du snackar om en kaffevolta på antingen 120 eller 70 dagar.
Som jämförelse så satt jag i en bunker i USA i över ett år utan att få se solljus en enda gång.
Så du får ursäkta om jag skrattar lite åt ditt "problem" men jag har respekt för din frågeställning.
När du har osynliga gränser, som med fotboja i hemmet, så är det psykologisk tortyr att inte kunna gå ut när man vill, etc.
Det är mycket jobbigare än man tror att det är. Inget snack om saken.
Sitter du inne så är gränserna satta och mer klara vilket underlättar även om du nu bara sitter på en 3:a.
Med all respekt, snacket om att falla tillbaka i brottslighet köper jag inte.
Det där är helt upp till dig och ingen annan om vi skall vara brutalt ärliga mot varandra. Det vet du lika väl som jag.
Nu kommer jag inte exakt ihåg hur många fria timmar du får men låt oss säga att det är 6 timmar i veckan.
Antalet timmar ökar efter en viss tid men kommer inte ihåg. Tror det var efter en månad.
Dessa timmar skall sättas exakt.
Till exempel lördag kl 15:00 - 17:00.
Det innebär att du får gå utanför hemmet dessa timmar men tänk på att under dessa timmar så måste du göra allt som du nu måste göra utanför hemmets gränser. Och då menar jag allt.
Så det krävs lite tänkande när man sätter dessa fria timmarna.
Jag tror att du inte kan sätta fria timmar efter kl 22:00 eller hur det nu var.
Du behöver inte anmäla vad du skall göra under dessa timmar men du måste hålla dig i staden där du bor.
En basstation sätts i hemmet och gränserna mäts ut.
Bor du i hus med trädgård så brukar det vara att du inte ens kan gå ut i trädgården för gränserna är ganska så exakta och snävt satt.
Åter igen, jag hade enkelt tagit 70 dagar i spjället.