Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
MoralMoral
Väntar förtillfället på dom.
KV/Frivården gav mig ett bra utlåtande i rätten och förespråkade en ganska stram skyddstillsynd samt att jag skall genomgå programmet OTO.
Då det var återfall under min tidigare skyddstillsyn , redan under första året men noll grejor under intensivtiden (återfallet kom sista månaden av första året, då var det i princip redan över) så kan det ändå bli kurran.
Tredje domen blir detta - har erkänt. Åklagaren yrkade på 4 månader i kurran.
Här har jag dock två frågor:
Jag kommer, som det ser ut ifall det nu blir kurran, inte ha några problem att få elektronisk intensivövervakning. Då jag är sjukskriven pga. arbetsskada så skulle jag istället få göra samhällstjänst liknande sysslor på någon förening. Frivården hade dock det hela inte på det klara hur många timmar det rörde sig om.
Så min fundering här är, ni som vet: Hur jobbigt blir det att vara hemma 4 månader med bojja - 120 dagar - kontra att göra 70 dagar på en höft - på en klass 3? Allt förutom anstalt måste ju vara bättre än just anstalt kan jag tänka och är ju vad jag skulle föredra, men är som sagt nyfiken på andras erfarenheter, även om det bara rör sig om en kortvolta.
Sen undrar jag med om någon har något att säga om det här OTO programmet som känns väldigt flum. Kan dock säga att jag är klar med krimminalitet och att hålla på såhär. Har gått vidare helt enkelt och denna gång känner jag aldrig mer att jag utför sådant här för egen vinning.
För det första blir det 80-82 dagar, beroende vilken månad du ställer in dig på. 2 Månader + 20 dagar blir domen så som de räknar dagar inom KV.
Jag skulle tagit fängelse alla dagar i veckan om jag inte hade familj osv. Det brukar vara så att du minst måste göra 50% arbeta, alltså 4h om dagen.
Edit -Sen är det som tidigare sa väldigt speciellt med öppen anstalt, på vissa sätt är det bättre men på vissa sätt är det sämre eftersom det är sådan enorm jäkla sandlåda. Beroende på hur social du är som peson och hur lätt du har för att umgås med idioter får du fundera på alternativen.
Men i ditt fall som det verkar skulle jag rekommendera bojan.