2016-08-11, 18:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Så många som inte gör något med brödet, blir så jävla mycket godare att "grilla" brödet.

Smöret smälter och hela brödet blir krispigt och flottigt som det ska vara.
Bara att värma brödet lite(ej micro, för då blir det sämre ), så ökar smaskigheten med massor.
Men rosta det också blir det bäst, i mitt tycke då.
Citera
2016-08-11, 18:58
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Så många som inte gör något med brödet, blir så jävla mycket godare att "grilla" brödet.

Smöret smälter och hela brödet blir krispigt och flottigt som det ska vara.

Mitt standardförfarande är att smälta smör i micron, pensla insidan på brödet och sen steka på det. Det blir lite krispigt, får godare smak och livas upp och blir mjukare när det blir varmt. Win-win-win!
Citera
2016-08-12, 15:15
Medlem
Bertil85s avatar
Går det bra att värma dessa briochebröd i ugnen eller ska man värma/steka dem i stekpanna ?
Citera
2016-08-12, 15:35
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Går det bra att värma dessa briochebröd i ugnen eller ska man värma/steka dem i stekpanna ?
Jag har kört dem på 225 grader i ugnen (snittytorna uppåt), typ 2-3 minuter. Blir lagom rostade då tycker jag.
Citera
2016-08-12, 16:50
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag har kört dem på 225 grader i ugnen (snittytorna uppåt), typ 2-3 minuter. Blir lagom rostade då tycker jag.

Ja då får det bli ugnen för dem nästa gång det lagas hamburgare hos mig.

Härligt med de nya bröden i butik.
Citera
2016-08-14, 20:33
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Langosburgare, måste testas!

https://www.youtube.com/watch?v=NGDkMGGTyIU

https://www.youtube.com/watch?v=feqDRXIib_g

Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Herre Jesus Josef & Maria ! Nästa burgare blir en langosburgare!
Gjorde langosburgare igår.

Bild på The Beast: http://i.imgur.com/Etu15vX.jpg.

Inte fy skam men kan behöva några förbättringar. Jag var lite osäker på hur mycket deg jag skulle ha ovan på, så tog nog bort lite för mycket då jag var rädd att det skulle bli för degigt. Hade varit bättre med mer bröd "ovanpå" och inte så tunt crust. Jag tyckte även burgaren blev lite torr, hade dock samma tillbehör som Ballistic med ost, gurka och senap, men en saftig dressing hade inte suttit fel. Men hade sedan en dressing kanske runnit igenom och påverkat slutresultatet?
Citera
2016-08-19, 11:28
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Gjorde langosburgare igår.

Bild på The Beast: http://i.imgur.com/Etu15vX.jpg.

Inte fy skam men kan behöva några förbättringar. Jag var lite osäker på hur mycket deg jag skulle ha ovan på, så tog nog bort lite för mycket då jag var rädd att det skulle bli för degigt. Hade varit bättre med mer bröd "ovanpå" och inte så tunt crust. Jag tyckte även burgaren blev lite torr, hade dock samma tillbehör som Ballistic med ost, gurka och senap, men en saftig dressing hade inte suttit fel. Men hade sedan en dressing kanske runnit igenom och påverkat slutresultatet?

Nice! Måste göra ett eget försök! Några tips på vägen?
Senast redigerad av JerryCotton 2016-08-19 kl. 11:30.
Citera
2016-08-19, 13:14
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Nice! Måste göra ett eget försök! Några tips på vägen?
Det enda är väl att du inte snålar på degen både på toppen och botten av burgaren och att jag skulle rekommendera någon form av dressing inuti burgaren. Samtidigt kanske detta soggar ner toppinnanmätet det vet jag inte, eller så tar man på i efterhand. Det blev lite torrt med bara kött, gurka, ost och senap.
Citera
2016-08-19, 14:32
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Det enda är väl att du inte snålar på degen både på toppen och botten av burgaren och att jag skulle rekommendera någon form av dressing inuti burgaren. Samtidigt kanske detta soggar ner toppinnanmätet det vet jag inte, eller så tar man på i efterhand. Det blev lite torrt med bara kött, gurka, ost och senap.

Tack! Man kanske kan köra dressing mellan burgaren och osten?
Citera
2016-08-19, 14:37
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Tack! Man kanske kan köra dressing mellan burgaren och osten?
Ja prova. Beror också på hur ditt "crust" blir. Eftersom där är jäst i reser sig langosen och då mitt crust ovanpå var tunnare blev det en lucka mellan brödet och burgaren, där jag teoretiskt kunde lägga in dressing i efterhand. Vet som sagt inte hur det blir om ens crust/innanmäte bli högre om denna lucka fortfarande uppstår. Men lägg i dressing före så får du se.
Citera
2016-08-21, 20:51
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chronomaster
Vet du eller nån vilka butiker som har detta i Sthlm? Ringde min ICA-butik och de sa nej.

Waguburgaren finns på ICA-stop i Täby, storstockholms mest välsorterade (och dyraste) ICA

/Provokatör
Citera
2016-08-25, 17:39
Medlem
OBS

mald färs köpt i affärn måste genomstekas!

bara när man maler hemma man kan låta burgaren vara röd

-kan sluta med döden i värsta fall. (ehec)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in