2016-08-18, 22:47
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunham
Det ser inte ut som om tomten äger gården han bor på och han verkar köra nån gammal rishög till bil. Att han är en simpel hyresgäst borde väl förklara all bitterhet mot alla som äger sin bostad men en riktig bil borde väl bokpengarna räcka till?

Har jag missat något eller har killen ont om deg?

Han har ju krampartat skrutit med sina tillgångar i andra sammanhang... nåt lär väl böckerna ha givit, och han föreläser ju en del. Men det kan ju likaväl vara en fasad för att slippa erkänna ekonomisk ruin
Citera
2016-08-18, 22:51
Medlem
Dunhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Han har ju krampartat skrutit med sina tillgångar i andra sammanhang... nåt lär väl böckerna ha givit, och han föreläser ju en del. Men det kan ju likaväl vara en fasad för att slippa erkänna ekonomisk ruin

Enligt Ratsit äger han ingen fastighet och på adressen är en gammal släpkärra och en 11 år gammal Honda reggad. Dessutom verkar karln inte ens ha ett vettigt bolag. Enskild firma, kom igen! Någon mer loseraktig bolagsform existerar väl inte?

Jag hoppas för Lasses skull att Ratsit har fel 😂.
Citera
2016-08-19, 01:04
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det är märkligt att han säger sig veta mest om sitt eget privatliv. Det enda om hans privatliv som nämnts här i tråden är ju separationen från frugan och förhållandet med Lena Padukova. Inget av detta är hemligt. Förra frugan är ju t o m skriven på annan adress än Lars Olofsson, och Lena Padukova syns ju för bövelen vid Lars sida titt som tätt. Eller är det något annat om Lars Olofssons privatliv som nämnts här i tråden och som inte skulle stämma?
Jag misstänker att det kanske har att göra med det falska påståendet jag kom med att Lars skulle vara med i Mensa. Något han starkt och rätt argsint dementerade när jag kontaktade honom.
Citera
2016-08-19, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Wilderäng hette ju tidigare Olofsson
och man associerar detta efternamnet
med en annan känd Trollhättefigur.
Kan det vara så att just detta efternamn
på något sätt kan vara komprometterande
för Wilderäng och därav namnbytet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lars_Wilder%C3%A4ng

https://sv.wikipedia.org/wiki/Clark_Olofsson

Gissar du bara (baserat på namnet Olofsson och Trollhättan?

Citat:
Den 7 juli 1967 förlovade sig Olofsson i fängelset med Madiorie Britmer.[5] Han gifte sig 1975 med Marijke från Belgien och de har tidvis bott i ett större hus på den belgiska landsbygden. Han har fem barn, varav tre söner tillsammans med Marijke och två döttrar sedan tidigare.[3] Äktenskapet var över 1999.[17]

I vilket fall som helst - det borde vara lätt att kolla upp på Skatteverkets folkbokföringsregister.

Någon som har tid och nära till ett kontor för skatteverket?

Som jag ser det så finns det två anledningar att byta namn:

1. Efternamnet är nersmutsat.

2. Man vill upplevas lite "finare" och då duger det inte med ett vanligt son-namn.

Personligen tror jag inte på alt 1 då Olofsson är ett så vanligt namn. Jag tror helt enkelt att namnbytet var ett försök att bli lite finare baserat på Lars uppvisande av narcissism.
Senast redigerad av Kalmar2004 2016-08-19 kl. 10:41.
Citera
2016-08-19, 10:29
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Jag misstänker att det kanske har att göra med det falska påståendet jag kom med att Lars skulle vara med i Mensa. Något han starkt och rätt argsint dementerade när jag kontaktade honom.
F.d. hustrun är medlem i Mensa.
Det lär förklara humörsvängningarna när föreningen kommer på tal. Troligtvis har inte Lars klarat intagningsprovet, hans mindervärdeskomplex fick sig kanske en rejäl knäck där?
Det går ju inte för sig att en så känd och ansedd bloggare har en hustru som är betydligt smartare än han själv! Bättre då att hitta en norsk säpovakt som är världens häftigaste tjej.
F.d. hustrun verkar inte lida svårt av skilsmässan, good riddance mer eller mindre.
Citera
2016-08-19, 14:05
Medlem
Dunhams avatar
Hur lång är killen? Någon som vet? Hans beteende indikerar strax under 178 cm.
Citera
2016-08-19, 14:17
Medlem
Citat:

LW är bara en mellanstor hund i behov av attityd som när Wikileaks talade om att Carl Bildt av den amerikanska underrättelsetjänsten hade etiketterats som "en mellanstor hund, med en stor hunds attityd".
Citera
2016-08-22, 08:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Så här skriver alltså Lars Wilderäng i sin twitter om denna Flashback-tråd:

Han ger dock inte några exempel på dessa lögner.

Vilka inlägg är det moderatorerna raderat, vilka är de påtalade felaktigheterna och lögnerna?

Vilket förtal och vilka medvetna lögner är det Lars Wilderäng avser?

Lars Wilderängs twitter-rant är så typisk för den mannen. Han vräker ut påståenden som inte är underbyggda och kallar sin moståndare för en massa tillmälen. Om någon skulle efterfråga mer info om exakt vilka lögner det handlar om och vilka inlägg som har raderats kommer blocken direkt.

Det skrevs inlägg här för någon vecka sedan som försvarade Wilderäng (gick mest ut på att berätta hur dumma alla kritiker var). Nu ser jag att det är raderat.
Citera
2016-08-22, 08:19
Bannlyst
Citat:

Skulle gissa runt 175 (har sett honom på nära håll).
Citera
2016-08-22, 09:55
Medlem
LW är en notorisk dystopiker som tror sig kunna tjäna pengar på att lansera alla sina krisscenarier, bostadsbubblor etc. Själv kallar han sig realist men agerar mera som en nyttig idiot utan att själv vara medveten om detta. LW trodde att den svenska ekonomin skulle krascha år 2014 men det enda som verkar ha kraschat är hans äktenskap för vem orkar i längden leva tillsammans med en sådan notorisk dystopiker .

http://www.gp.se/nyheter/ekonomi/bunkrar-i-v%C3%A4ntan-p%C3%A5-kollaps-1.655152
Citera
2016-08-22, 12:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
LW är en notorisk dystopiker som tror sig kunna tjäna pengar på att lansera alla sina krisscenarier, bostadsbubblor etc. Själv kallar han sig realist men agerar mera som en nyttig idiot utan att själv vara medveten om detta. LW trodde att den svenska ekonomin skulle krascha år 2014 men det enda som verkar ha kraschat är hans äktenskap för vem orkar i längden leva tillsammans med en sådan notorisk dystopiker .

http://www.gp.se/nyheter/ekonomi/bunkrar-i-v%C3%A4ntan-p%C3%A5-kollaps-1.655152
Bostadsbubblan har ännu inte spruckit, trots snart 10 års malande från Olofsson.
Oljepriset sjunker trots Olofssons Peak oil 2005, tillgång och efterfrågan är inget Olofsson har koll på uppenbarligen.
Citera
2016-08-23, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Det stämmer, jag hörde av mig via mejl till Lars för att checka det här och det stämmer faktiskt att han inte är med i Mensa. Han skulle aldrig gå med i en sådan klubb för inbördes beundran även fast han är säker på att han är tillräckligt smart för att vara med lade han till.

Nu betvivlar jag starkt att du ens varit i kontakt med honom så skulle han via twitter eller liknande kunna styrka att så är fallet. Detta då jag starkt tvivlar att han med skulle ha någon fördjupad diskussion med någon här på flashback med tanke på hans inställning till forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in