2026-05-08, 09:32
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Wilderäng vill ju framstå som en tungviktare och hans hjärntvättade följare betraktar honom som en auktoritet.

Men det är Guillou som är en tungviktare. Jag avskyr Guillou men i jämförelse med Wilderäng är han en gigant. Det blir så tydligt när Wilderäng lämnar sin gård att han bara är en liten MÖP-pojke som strider mot väderkvarnar.

Wilderäng inser i mötet med Guillou att han själv helt saknar karisma, förmåga att ta ett rum och auktoritet. Det är på Bokmässans scen han inser att det han inbillat sig i isoleringen på gården i Sätila, att han är en person man ser upp till och som befinner sig på samma nivå som riktiga författare, inte stämmer.

Wilderäng är en tönt. Det är inte Guillou.

I mina ögon är även Guillou en tönt, då jag tycker megalomani à la Trump är fjolligt.

Edit: Kanske ska förtydliga med att jag inte jämför G med T på något annat plan än storhetsvansinnet.
Senast redigerad av 2560p 2026-05-08 kl. 10:03.
Citera
2026-05-08, 09:37
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heybabariba
Har letat efter det nu, men inte hittat det. Kanske Lasse tvingat ner det, pga… omständigheter.
Ej heller hittat nån podd som spelat in det, synd.

Måtte Ryssland förlora kriget snart.

Jag letade förut efter klippet, men får bara 404 på länken som finns i den här tråden. Om någon sitter på klippet och kan ladda upp det på Youtube så vore det bra.
Citera
2026-05-08, 17:12
Medlem
Den äckliga lilla judehataren fortsätter och skriver att USA och Iran skjuter på varandra igen.

Iranska regimen menar faktiskt allvar med att förgöra USA och Israel. I antirasismens namn är Lasse en nyttig idiot för västvärldens förstörelse.
Senast redigerad av heybabariba 2026-05-08 kl. 17:29.
Citera
2026-05-10, 15:05
Medlem
Kul att fjanten måste påpeka att han har varit på semester och inte kunnat jobba 80h i veckan . Blir fan värre dag för dag.. Som vi måste ha någon sympati... Tänker mig nån serie-strip med nån gammal gubbe som drar sig fram med pust stonk och stön.
Senast redigerad av Zingo01 2026-05-10 kl. 15:07.
Citera
2026-05-10, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Kul att fjanten måste påpeka att han har varit på semester och inte kunnat jobba 80h i veckan . Blir fan värre dag för dag.. Som vi måste ha någon sympati... Tänker mig nån serie-strip med nån gammal gubbe som drar sig fram med pust stonk och stön.

Jag hoppas det blir värre och värre för varje dag. Och Spanien givetvis…
Mest Trumphatande och antisemitiska landet i Europa väl?
Senast redigerad av heybabariba 2026-05-10 kl. 20:20.
Citera
2026-05-11, 06:46
Medlem
densistasovjets avatar
Har dom separerat och det är därför han säljer gården?
Citera
2026-05-11, 09:01
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Har dom separerat och det är därför han säljer gården?

Då hade han nog bott kvar, han älskar ju det stället. Snarare är det amazonkvinnan som ledsnat på lantlivet och vill in till stan. Det är väl mer spännande. Och vek som han är ger han efter, när min exfru ville att vi skulle flytta kastade jag ut henne
Citera
2026-05-11, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Då hade han nog bott kvar, han älskar ju det stället. Snarare är det amazonkvinnan som ledsnat på lantlivet och vill in till stan. Det är väl mer spännande. Och vek som han är ger han efter, när min exfru ville att vi skulle flytta kastade jag ut henne

Är hon inte ute och flänger för det mesta medan han är hemma och passar katterna?
Citera
2026-05-11, 09:52
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Är hon inte ute och flänger för det mesta medan han är hemma och passar katterna?

Jo, det har du iofs rätt i. Undrar vad de kommer tycka om att flytta till stan, förresten.
Citera
2026-05-11, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Jo, det har du iofs rätt i. Undrar vad de kommer tycka om att flytta till stan, förresten.

Kanske han insett att hon tycket det är oattraktivt och vill bryta mönstret med hennes ”äventyr”.

Nån som tror att dom inte kommer skriva samboavtal innan flytten till nya bostaden?
Senast redigerad av heybabariba 2026-05-11 kl. 10:04.
Citera
2026-05-11, 10:38
Medlem
junks avatar
Citat:
Nån som tror att dom inte kommer skriva samboavtal innan flytten till nya bostaden?

Dom är gifta, säkert redan avklarat den biten tror inte att han är så korkad. Fast det kanske fanns krav från henne, han påstår väl att han får ligga betydligt mer än övriga torrbollar på mensa. Skulle inte vara förvånad om dom har något slags öppetförhållande där hon får ligga runt med andra och att han låtsas gilla swingerpartys.
Citera
2026-05-11, 10:52
Medlem
Måste svida för honom att han behövt sänka utgångspriset på gården med 10,7%.
Med den fantastiska sjöutsikten borde han ju få några miljoner extra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in