2016-08-18, 21:18
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Om mördaren/mördarna har tagit hennes nya bil, en inte helt oansenlig sådan dessutom, till och från brottsplatsen så kan det kanske indikera på att det här inte var så noga planerat utan kanske mer en stundens ingivelse som fick de att åka dit.
Stundens ingivelse vet jag inte, däremot så är de rejält korkade.
Jag tänkte inte själv på detta med att GPSn lagrar geoplats/tid en längre tid. Och städningen av bilen tyder ju på att den användes vid mordet. Bådar mycket gott för utredningen.
Citera
2016-08-18, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Stundens ingivelse vet jag inte, däremot så är de rejält korkade.
Jag tänkte inte själv på detta med att GPSn lagrar geoplats/tid en längre tid. Och städningen av bilen tyder ju på att den användes vid mordet. Bådar mycket gott för utredningen.

Spot on.
Citera
2016-08-18, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför tror du det? Vet du någonting om pojkvännen eller tror du att han kommer att bryta ihop för att han är bara 18 år? Jag gissar att han är minst fem äldre och Ingen nybörjare i våldsbrott.

Fast.....
Du gissar ju en jäkla massa och varför tror du att just du har rätt?

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Att det skulle finnas någon poliskälla är bara nys. Här är det ett äldre par som blivit attackerat av någon i sin sommarstuga. Paret har två döttrar. De bor inte i närheten av stugan och Ingen av dem har gått livets hårda skola. GM är inte en nära anhörig till paret.
Citera
2016-08-18, 21:22
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forum202
Posta gärna bevis här om det finns. Det kanske kan underlätta utvisning av afghanen.

Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Hur länge?
Vilka länder?
Lägg gärna upp det du har hittat.
Alltså, det var en snabb genomläsning av fallet i nättidningar som gav mig det intrycket. Inget annat.
Citera
2016-08-18, 21:23
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Tack.

Ja, enligt utredare. Men det hålls fortfarande öppet för flera GM, dock är siktet inställt på 1 GM, och 1 anstiftare.

Det stämmer ju fint med antalet gripna. Då kanske man kan hoppas på en lyckad häktning i morgon.

Har du någon uppfattning om hur länge dådet varit planerat?
Citera
2016-08-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Bl.a i Strängnäs.

Även i Södertälje. Finns påståenden i tråden om att hon arbetat med flyktingar på ett flertal kommuner och regelbundet placerat barn hos sig själv.
Citera
2016-08-18, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Ja, jag håller med dig. Skulle kunnna tyda på två gärningsmän som agerade samtidigt, eller som du säger, att mannen t ex fick halsen avskuren. Om det bara var en gärningsman och mordvapnet är kniv, känns planen jävligt riskabel. Finns ju en överhängande risk att offer nr 2 vaknar av tumultet. Om inte det är känt att mamman sover väldigt tungt (naturligt, sömnmedel, alkohol etc).
Skulle ju kunna vara så att 25-åringen - JMs dotters sambo - är den andre gm jämte 18-åringen. Tycker dock att moderns berättelse tyder på 1 gm. Angreppen på mannen och kvinnan verkar göras sekventiellt, inte samtidigt. Hade det varit 2 gm hade man väl angripit offren samtidigt.
Citera
2016-08-18, 21:28
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Johannas försvarare ser trevlig ut i alla fall.

http://hikes.se/wp-content/uploads/2013/05/IMG_2806.png
http://hikes.se/om-amanda/
Hon ser bra ut på dom bilderna men dom måste vara över fem år gamla. Hon var nyss med i SVTs lokalnyheter och jävlar vad hon har gått ner sig. Skulle vi ta henne i en trekant så skulle vi behöva vara riktigt fulla.
Citera
2016-08-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Han menar att en bil av årsmodell 2016 bör kunna tömmas på mil / dag information eller gps, om sådan fanns. Hon bör i sånt fall vara dummare än tåget. Eftersom städningen av bilen pekar på det, så är det väl så. Därför tilläts hon väl även torka ur den.

En GPS-logg med graverande data borde vara svår att förklara bort.
Citera
2016-08-18, 21:29
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Skulle ju kunna vara så att 25-åringen - JMs dotters sambo - är den andre gm jämte 18-åringen. Tycker dock att moderns berättelse tyder på 1 gm. Angreppen på mannen och kvinnan verkar göras sekventiellt, inte samtidigt. Hade det varit 2 gm hade man väl angripit offren samtidigt.

Han vore förstås en kandidat, eller en av alla JM:s toyboys. Är enig med dig om moderns berättelse, så som den beskrivits i media. Och Orientexpressen menar att utredarna riktar in sig på en gärningsman.
Citera
2016-08-18, 21:32
Medlem
0rvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Volvos mekaniker har redan gått igenom bilen, på polisens begäran.
Har du inside information angående detta?
Citera
2016-08-18, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansinnighet
Fast.....
Du gissar ju en jäkla massa och varför tror du att just du har rätt?
Du kanske tycker att det är normalt för en dotter tillika socionom att mörda eller planera avrättning på sina föräldrar. Jag tycker att är ganska exceptionellt. Om det är så att JM har anlitat sin unga älskare för verkställa själva avrättningen så är älskaren inte någon duvunge utan snarare en mycket hårdkokt typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in