2016-08-18, 21:04
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Är detta klarlagt (det fetade)?
Angående resten: Tja, en teori antar jag. Rätt långsökt dock. Dessutom är det systern på bilden inte Johanna men det vet du kanske?

Nä det visste jag inte. Jag tyckte hon var på pricken likt den GM som har
seglat förbi på olika bilder av GM i tråden.

Det är sant. Inget jag har hittat på. Det stod i Aftonbladets rapporter i dag.
(Du vet väl att allt som står i tidningen är sant). Det var av samma orsak
som mamman misstänktes initialt. Dörren var intakt.
Citera
2016-08-18, 21:05
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Märkligt att kvinnan lyckades sova sig igenom mordet på sin man, som låg bredvid henne i sängen. Tydligen vaknade hon först när hon själv blev angripen. Låter som att mannen inte protesterade eller väsnades när han blev angripen, låter som att han fick halsen avskuren eller liknande. Varför gjorde inte gm samma sak med den sovande kvinnan, låter ju som att mordet på mannen var rätt enkelt och tyst. Märkligt att ändra modus operandi med offer 2 och hoppa på henne och börja hugga besinningslöst.
Jag vet inte hur det gått till, men all fakta har nog inte har getts ut till kvällspressen. Kanske var det 2 angripare, som slog till samtidigt?
Citera
2016-08-18, 21:05
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Volvos mekaniker går igenom den integrerade GPS´n och databoxen, polisen gör givetvis den forensiska undersökningen.
Bra info! GPSn kan säkert visa sig innehålla en del intressant!
Citera
2016-08-18, 21:07
Medlem
Om mördaren/mördarna har tagit hennes nya bil, en inte helt oansenlig sådan dessutom, till och från brottsplatsen så kan det kanske indikera på att det här inte var så noga planerat utan kanske mer en stundens ingivelse som fick de att åka dit.
Citera
2016-08-18, 21:07
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Håller helt med, planen var nog att döda/svårt skada bägge földrarna och sedan tända på huset. Finns många exempel på "lyckade" mord som gått till så.
Hur välplanerat var det? Hur kom förövaren/na dit- i bil? GPS-spår?
När bokade Johanna Thailandresan? Har polisen avlyssnat hennes telefon eftersom de grep henne på Arlanda? Fanns en bokad returresa??
OM hon har dödat sin make genom att dränka honom, så är hon förslagen och planerande. Då har det nog funnits en tydlig plan även denna gång för hur man ska döda o sopa igen spåren.

Jag tror, efter att ha läst tråden så gott jag kan, att JM är en vanlig, oönskad galen tjackpundare.
Stora planer, noll mål och inga känslor.
Kanske var barndomen vad som formade johann* mölle*, kanske något annat.
Avskum är hon & co hur som helst. Ut med dem, tack.
Citera
2016-08-18, 21:11
Medlem
Bcs43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Volvos mekaniker har redan gått igenom bilen, på polisens begäran.

Bilen är en leasad XC60
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du menar att de förhörda genom polisens frågor har listat ut vem som är mördaren? Hm, tror knappast att det är så enkelt, men jag vet såklart inte.

Klart du inte vet, har du blivit förhörd av polisen i en mordutredning som anhörig? Att du har läst ett gäng förundersökningsprotokoll gör inte mycket...

Läs mina tidigare poster i tråden om du inte tror mig.
Citera
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Märkligt att kvinnan lyckades sova sig igenom mordet på sin man, som låg bredvid henne i sängen. Tydligen vaknade hon först när hon själv blev angripen. Låter som att mannen inte protesterade eller väsnades när han blev angripen, låter som att han fick halsen avskuren eller liknande. Varför gjorde inte gm samma sak med den sovande kvinnan, låter ju som att mordet på mannen var rätt enkelt och tyst. Märkligt att ändra modus operandi med offer 2 och hoppa på henne och börja hugga besinningslöst.

Ja, jag håller med dig. Skulle kunnna tyda på två gärningsmän som agerade samtidigt, eller som du säger, att mannen t ex fick halsen avskuren. Om det bara var en gärningsman och mordvapnet är kniv, känns planen jävligt riskabel. Finns ju en överhängande risk att offer nr 2 vaknar av tumultet. Om inte det är känt att mamman sover väldigt tungt (naturligt, sömnmedel, alkohol etc).
Citera
2016-08-18, 21:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Om mördaren/mördarna har tagit hennes nya bil, en inte helt oansenlig sådan dessutom, till och från brottsplatsen så kan det kanske indikera på att det här inte var så noga planerat utan kanske mer en stundens ingivelse som fick de att åka dit.

De tog samma bil när de nu ska ha åkt och hotat dessa unga män som anmälde henne så de kanske trodde det var lugnt läge igen att göra så. Vi får väl se. Blir väl dock svårt att nu peka på om de nu får klara bevis mot sig att detta var något som spårade ur och de var egentligen bara där för att nu fråga om ett litet förskott på arvet t.ex då gällande sena natten och kvinnas vittnesmål om att de låg och sov när detta hände. Dock om nu extremt noga planerat skulle väl möjligen en senare tid än 23:00 varit lämplig om nu de t.ex planerade att knocka dom medvetslösa och sedan tända eld på kåken för att få det att se ut som en ren olycka.
Citera
2016-08-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle
Absolut och skulle inte komma som en chock för mig.
Som sagt hon har innan dom nu aktuella fallen planerat andra mord så hon kan mycket väl ha fullbordat något långt tidigare som avskrivts som en olycka eller dylikt.
Känns som om det är dags att fråga runt lite.
Jag kan däremot fortfarande inte förstå att hon gav sig på sina föräldrar. Hon är ju sjukare än någon tidigare trott.

Fråga absolut runt. Jag var länge skeptisk till att JM skulle vara skyldig till mordet pga att detta krävde att hon var fullständigt psyksjuk. Innan HVB-härvan fanns det inget substantiellt mot henne och det verkade märkligt att en sådan person skulle ha gått juridiskt ren ända upp i 40-årsåldern och att hon dessutom fick behålla sina barn. De saker som sedan hände kunde förklaras, och det var först när jag hittade ett inlägg i den andra tråden, ett som jag tidigare missat, och som jag publicerade här, som en bild av en fullfjädrad psykopat trädde fram (har egen erfarenhet av sådan). Borde finnas en historia som på något sätt måste gå att styrka och som inte bara ser ut som baktaleri och skvaller.
Citera
2016-08-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Välkommen tillbaka!

Enligt vad du vet är det alltså bara en person som utfört själva dådet?

Tack.

Ja, enligt utredare. Men det hålls fortfarande öppet för flera GM, dock är siktet inställt på 1 GM, och 1 anstiftare.
Senast redigerad av Orientexpressen 2016-08-18 kl. 21:18.
Citera
2016-08-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jo, jag kollade lite snabbt igår och han tycks ha varit 15-16 år i en herrans massa år ute i Europa...
Hur länge?
Vilka länder?
Lägg gärna upp det du har hittat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in