2016-08-18, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kravodlat68
Svårt att förstå? Man har en nyckel gömd för jämnan! Om man av nån anledning glömmer sin ordinarie nyckel eller vill skicka dit nån i nått ärende och hämta nåt typ..Mer regel än undantag!

Japp. Jag har min reservnyckel hos en granne, som i sin tur har den på en bestämd plats i sitt vedförråd, som är olåst. En typ tvåstegslösning. Nyckeln är inte märkt.
Citera
2016-08-18, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Har det framkommit hur maken dödades? Om även han knivhöggs så måste kvinnan ha sovit mycket djupt för att missa det.
Har för mig att det talats om skärskador även på honom samt att det sagts vara mycket blod i sovrummet.
Citera
2016-08-18, 20:55
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Jag tror att hon kört sin nya XC 90 ut till stugan - det var ju den hon gjorde rent. Leverans var den 14/7 och dådet skedde den 3/8.

Hur långt var det TOR till stugan från JMs bostad?

Mätarsstälningen kan kanske ge ledtrådar om bilen varit där eller ej eftersom bilens mätarställning finns reggad vid överlåtelsen. Den var ny och hade kanske gått 6 mil.

Vad hänger med mätaren nästkommande 20 dagar? Har grannarna mest sett bilen stå parkerad så kanske denna infallsvinkel kan ge något?

Polisen bör kolla upp detta och förhöra henne om vart hon kört bilen under de 20 dagarna och be henne styrka lite längre resor.

Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Volvos mekaniker har redan gått igenom bilen, på polisens begäran.
Volvos mekaniker? De gör väl inga forensiska undersökningar eller vad menar du?
Citera
2016-08-18, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad säger kontakten då, vem är mördaren, vem gjorde vad?

Kontakten är återhållsam med info, då personen är en central person i utredningen. Dock läcker många av dom förhörda om frågorna som har ställts. Lägger man ihop 1+1 så...

JM, är inte mördaren, dock kommer hon åka dit på anstiftan. GM är en av hennes pojkar.
Senast redigerad av Orientexpressen 2016-08-18 kl. 21:03.
Citera
2016-08-18, 20:57
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrtalje1
På vilken socialtjänst och i vilken roll arbetade hon?
Bl.a i Strängnäs.
Citera
2016-08-18, 20:58
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Har inte bilen ett sim-kort för fjärrstyrning av vissa funktioner?
Var sim-kortet "befunnit sig" kan fås fram av mobiloperatören.

Citera
2016-08-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero

Volvos mekaniker går igenom den integrerade GPS´n och databoxen, polisen gör givetvis den forensiska undersökningen.
Citera
2016-08-18, 21:01
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Han menar att en bil av årsmodell 2016 bör kunna tömmas på mil / dag information eller gps, om sådan fanns. Hon bör i sånt fall vara dummare än tåget. Eftersom städningen av bilen pekar på det, så är det väl så. Därför tilläts hon väl även torka ur den.
Citera
2016-08-18, 21:02
Medlem
Citat:

Gott att läsa.
Citera
2016-08-18, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du har helt rätt och jag har uppenbarligen uttryckt mig klumpigt och oklart, vad jag hoppas är att åklagaren kan gå på ett högre skäl just för att visa att bevisläget inte är så tunt som det kan verka.

Ingen vet väl om det är tunt eller inte utan det enda vi har till förfogande är en medial bild som levererar på högvarv tillika blandar vitt och brett ifån alla olika håll och kanter och bakar in alltsammans i en och samma smaskiga tårta.

Asylsex, drunkningsolyckor, försäkringsbedrägeri, misshandel, minderåriga i beroendeställning, silikontuttar, barn, droger mm. Blandar man vitt och brett det ena med det andra så kan givetvis en del anse att man kommer upp i sannorlika skäl men morgondagens häktning rör mordet/mordförsöket på JM,s föräldrar varken mer eller mindre så att rida på andra suspekta omständigheter runtomkring kvinnan funkar inte "juridiskt". I tråden kanhända det funkar att samla på hög men orka bry sig, imorrn vid tolv vet vi lite mer om hur rättsväsendet ställer sig polisens misstankar istället för att endast matas av medias ställningstagande-
Citera
2016-08-18, 21:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Kontakten är återhållsam med info, då personen är en central peson i utredningen. Dock läcker många av dom förhörda om frågorna som har ställts. Lägger man ihop 1+1 så...

JM, är inte mördaren, dock kommer hon åka dit på anstiftan. GM är en av hennes pojkar.

Du menar att de förhörda genom polisens frågor har listat ut vem som är mördaren? Hm, tror knappast att det är så enkelt, men jag vet såklart inte.
Citera
2016-08-18, 21:04
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Kontakten är återhållsam med info, då personen är en central peson i utredningen. Dock läcker många av dom förhörda om frågorna som har ställts. Lägger man ihop 1+1 så...

Välkommen tillbaka!

Enligt vad du vet är det alltså bara en person som utfört själva dådet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in