Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Du har helt rätt och jag har uppenbarligen uttryckt mig klumpigt och oklart, vad jag hoppas är att åklagaren kan gå på ett högre skäl just för att visa att bevisläget inte är så tunt som det kan verka.
Ingen vet väl om det är tunt eller inte utan det enda vi har till förfogande är en medial bild som levererar på högvarv tillika blandar vitt och brett ifån alla olika håll och kanter och bakar in alltsammans i en och samma smaskiga tårta.
Asylsex, drunkningsolyckor, försäkringsbedrägeri, misshandel, minderåriga i beroendeställning, silikontuttar, barn, droger mm. Blandar man vitt och brett det ena med det andra så kan givetvis en del anse att man kommer upp i sannorlika skäl men morgondagens häktning rör mordet/mordförsöket på JM,s föräldrar varken mer eller mindre så att rida på andra suspekta omständigheter runtomkring kvinnan funkar inte "juridiskt". I tråden kanhända det funkar att samla på hög men orka bry sig, imorrn vid tolv vet vi lite mer om hur rättsväsendet ställer sig polisens misstankar istället för att endast matas av medias ställningstagande-