2016-08-18, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Så en fungerande ekonomi, en poliskår som har resurser att lösa brott, en skola som lär ut kunskap, en sjukvård utan köer och ett försvar mot främmande makter gynnar män.

Medan köer för att köpa bröd är en "bättre ekonomisk politik för kvinnor helt enkelt".

Ja, jag visste ju att du var kommunist.

Vad jag aldrig lyckas förstå är hur någon kan vara det.

Är socialdemokraterna i detta land som byggt upp vår mycket välfungerande ekonomi från grunden snälla du. Och socialdemokratin är att betrkata som just….. vänster.

sen kan jag inte tillräckligt om Venezuela för att uttala mig, men mig veterligen så har det landet haft militärdiktatur under stora delar…men här får jag läsa på och det har jag inte tid med just nu.

Sen är jag inte kommunist…idiot.
Citera
2016-08-18, 12:13
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är socialdemokraterna i detta land som byggt upp vår mycket välfungerande ekonomi från grunden snälla du. Och socialdemokratin är att betrkata som just….. vänster.
Det går att diskutera.

En sak som är säker är att det var svenska företagare och entreprenörer som Gustaf Dalén, Lars Magnus Ericsson, Alfred Nobel, Sven Wingquist, Balzar von Platen och Ruben Rausing som i kombination med en oförstörd infrastruktur efter andra världskriget gjorde att Sverige snabbt blev enormt rikt.

En annan sak som är säker är att sossarnas destruktiva skattepolitik från 70-talet och framåt har förstört mycket av det och därför är vi nu ett mediokert västland på dekis.
Citera
2016-08-18, 12:15
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Aha du…var då? Var har du dessa källor? flaxa hit med dem tack.

Det finns vetenskapliga stöd för att kvinnor har en något högre kognitiv förmåga läsa av människor ja. Men fatta att hur detta sen används/ processas i en hjärna är en helt annan sak.

Jag är inte så duktig på antropolgi på nätet, enbart i bokform, men medicinarna förefaller vara inne på samma linje. Det finns fundamentala skillnader i manligt respektive kvinnligt känsloliv.
http://www.medicaldaily.com/study-womens-brains-are-more-sensitive-negative-emotions-react-differently-mens-354226

Citat:
Och traditionellt står kvinnor nära barn, sjuka och åldringar ja, eftersom det historiskt sett alltid ålagts kvinnor ansvar för dessa gruppers välbefinnande. har kort sagt varit kvinnors arbete och blir om inte annat kvinnors arbete när systemen inte fungerar.
Det är därför lika lite känslostyrt och lika intelligent eller smart att en kvinna röstar för att gynna sina "intresseområden" som när en man röstar för att gynna sina traditionella områden.

Citat:
Sättet du just nu resonerar är exakt känslostyrning käre uv…
Du "känner" att kvinnor nog är ditt eller datt... "tycka-synd-om", utan att ha minsta bärning för detta annat än dina egna känslor i saken.

Går att säga att de tär lika "tycka-synd-om" politik att rösta SD. Stackars alla män som måste konkurrera med invadrarmän….
Stackars alla män som inte får knulla, vi röstar mot sexköpslagen..
Stackars alla rika män som måste betala skatt till andras barn, åldrignar etc.…vi röstar för ett nytt jobbskatteavdrag..
Stackars militärmakten…de får inte flyga alla sina nya fina plan…..vi röstar för ökade militäranslag..

stackars, stackars

Är det känslostyrning att kvinnor dominerar skolväsendet, sjukvården, social omsorg och håller på att ta över Svenska Kyrkan där de också kan få tycka synd om alla som gör fel?

Ni röstade fö inte för ökade militäranslag, utan genom att ta bort ungdomsrabatten på arbetsgivaravgiften så åts i praktiken den mesta formella ökningen upp av ökade lönekostnader. Sverige halkar ständigt efter i hur stor andel av BNP som går till försvaret. Snart ligger vi på 1%, dvs så gott som inget alls.

Jag är inte emot sexköpslagen, men anser att båda sidorna i transaktionen skall vara kriminaliserade. Skälen är enkla; köpesex motverkar en god relation mellan man och kvinna och skadar kärnfamiljen, samt att det blir en haltande reciprocitet om enbart den ena parten i transaktionen är kriminell, vilket aldrig är bra.
Senast redigerad av Strix m/94 2016-08-18 kl. 12:21.
Citera
2016-08-18, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Prova nu och ta 25 % av 20 % och se om denna andel blir större än 60% av vad nu MP har för sammanvägt resultat idag. Vilket blir störst? Jag gissar att det numera nästan är lika många universitetsutbildade som röstar på SD som det totalt finns människor som röstar på MP.

Nu var det ju 12 000 tillfrågade av ett opinionsinstitut länkat av din kompis Lupac. https://statistiknord.blogspot.se/2013/07/vilka-ar-riksdagspartiernas-valjare.html?m=1

Nej, jag har redan visat att det stämmer för halva befolkningen och tittar vi på USA så stöder forskningen mina ståndpunkt. Det är du som måste visa att det inte stämmer är i Sverige. Klart du kan lämna walkover, det är inte jag som har brist på trovärdighet. Hittar du något som säger något annat så kan vi titta på det.

Snabb googling: "SD ett mittenparti i ny opinionsundersökning"... http://arbetet.se/2012/07/04/sd-ett-mittenparti-i-ny-opinionsundersokning/ Sluta att hålla på och tramsa nu. Tröttnar du aldrig på att göra bort dig?

Prova fatta att 20% inte är en aktuell siffra, utan 13% .
Det är inte speciellt vetenskapligt ta en siffra från 1 undersökning som avhandlar faktiska valresultat för att jämföra med en helt annan undersökning om rör sifoundersökningar.
Borde t.o.m du fatta.

så här står det i din länk

"En möjlig förklaring kan vara att partiets historia och uttalade motvilja mot invandringen inte finns med i den fråga som ställdes till väljarna."

man frågar alltså var SD hamnar om man ser till allt annat än deras huvudfråga….ohhhh!!
säger jag bara.
man kan ju undra vad motsvarande behandlign av ett annat enfrågeparti hade lett till, F!.
Citera
2016-08-18, 12:21
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Vilket ju är samma sak.

Inte alls! I tider och länder där all abort varit förbjuden har konsekvenserna blivit fruktansvärda. I dagens Sverige är också konsekvenserna fruktansvärda så är min lösning en inte så dålig kompromiss mellan två dåliga ytterlägen.

Citat:
Tror de flesta kvinnor insett att kärnfamiljen oftast är en enda stor fälla för kvinnor.
Finns forskning som visar att kvinnor förlorar både ekonomiskt, arbetsmässigt, stress och känslomässigt på att leva i kärnfamilj. Den part som gynnas rejält på alla dessa punkter är mannen.
Och förmodligen därför som män gör allt de kan för att finna ny kvinna så snabbt som möjligt och kvinnor hellre stannar singlar.

Detta förhållande bygger helt på att svenska män genom skatt betalar för kvinnors gynnsamma singelliv. Hade så inte varit fallet hade mycket få kvinnor tjänat ekonomiskt. Det är, som jag visat tidigare, alltid män som betalar.

Citat:
Hos kvinnor antar jag. Män ska bara fortsätta som förr vara böjda och skita i kvinnliga välgrundade protester.

Böjda?

Vem bestämmer om en protest är välgrundad? Får jag göra det?

Citat:
Smiter man från något nödvändigt arbete så betyder det att man ålägger någon annan detta arbete istället. Detta bör alla vuxna människor med någon form av solidarisk moral och känsla för rättvisa fatta. T.o.m manliga uvar.

Varför skall jag vara solidarisk mot kvinnor som enbart spottar på mig och föraktar de värderingar jag står för?

Citat:
Så "alternativet" till fri aborträtt för kvinnor är alltså kriminalitet…
och "alternativet" till självständig ekonomi för kvinnor är att de utsätts för sexualbrott eller?

jaha du.

I nuläget tycks det onekligen ligga i olika vågskålar.
Citera
2016-08-18, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Varför skall jag vara solidarisk mot kvinnor som enbart spottar på mig och föraktar de värderingar jag står för?

Män föraktar kvinnliga egenskaper som att bry sig om andra och att känna empati.
Citera
2016-08-18, 12:31
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Män föraktar kvinnliga egenskaper som att bry sig om andra och att känna empati.
Så det är inte kvinnor som föraktar män som har de egenskaperna?
Citera
2016-08-18, 12:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Hur många kvinnor försörjer en man jämfört med antalet män som försörjer en kvinna?

2) Om kvinnor brydde sig om män skulle de försörja dem och vara snygga för dem.
Citera
2016-08-18, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Så det är inte kvinnor som föraktar män som har de egenskaperna?

Klart de gör. De gör det för att män också gör det.

Det är män som leder i samhället, kvinnorna följer bara män.
Citera
2016-08-18, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Inte alls! I tider och länder där all abort varit förbjuden har konsekvenserna blivit fruktansvärda. I dagens Sverige är också konsekvenserna fruktansvärda så är min lösning en inte så dålig kompromiss mellan två dåliga ytterlägen.

konsekvensen av ditt förslag hade blivit förödande ja.
Och är ingen tänkande levande varelse som drabbas av nuläget, (möjligen undantaget de män som gärna vill ha barn). Foster som aborteras kan inte tänka, känna eller ens förstå att de existerar.
De kan dock barn som tvingas växa upp i kaos, där ingen vill ha dem göra.
Det kan också planetens människor som får en snabbare acceleration av mänsklig överbefolkning göra. Så sorry men här måste majoriteten och logiken avgöra, och den talar för fri aborträtt för kvinnor och inget annat.
Och denna diskussion har vi redan kört i det oändliga så jag orkar inte en vända till, finns heller inget nytt att säga i saken.

Citat:
Detta förhållande bygger helt på att svenska män genom skatt betalar för kvinnors gynnsamma singelliv. Hade så inte varit fallet hade mycket få kvinnor tjänat ekonomiskt. Det är, som jag visat tidigare, alltid män som betalar.

nej det bygger på att män betalar och tar sin del av tiden med barn.
Kärnfamilj bygger generellt på att kvinnor betalar dyrt med sin tid, sin ekonomi och sina liv för mäns välbefinnande.

Citat:
Böjda?

Vem bestämmer om en protest är välgrundad? Får jag göra det?

Sorry "nöjda" skulle det vara.

Logiken och faktan.

Citat:

Samma fråga till dig..varför ska kvinnor vara solidariska med dig när du spottar på deras rättigheter? Dina värderingar har visat sig inte funka…du finner dem i stora delar av världen och alla dessa delar fungerar otroligt dåligt för både kvinnor, barn OCH män skulle jag våga påstå.
Alla män föds nämligen av kvinnor. Och har morsan inga rättigheter eller pengar så får även pojkar betala.

Citat:
I nuläget tycks det onekligen ligga i olika vågskålar.

nej det är inte korrelerade till varandra alls.
kriminalitet finns inte pga aborträtt, tvärtom! utan av helt andra saker där för övrigt kvinnors bristande ekonomiska förutsättningar spelar in.
Socioekonomiska faktorer spelar nämligen stor roll vid kriminalitet.
Din värld…skulle jag tro leder till mer kriminalitet än min.
Citera
2016-08-18, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Hur många kvinnor försörjer en man jämfört med antalet män som försörjer en kvinna?

2) Om kvinnor brydde sig om män skulle de försörja dem och vara snygga för dem.

Så gott som inga. Varför skulle de göra det? Ingen riktig kvinna skulle göra det.

En riktig kvinna är allt som kvinnor inte är.
Citera
2016-08-18, 12:43
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Så gott som inga. Varför skulle de göra det? Ingen riktig kvinna skulle göra det.

En riktig kvinna är allt som kvinnor inte är.

1) Om man älskar sin man då försörjer man honom. Annars är man en självisk bitch.

2) Samma sak gäller utseende vad är viktigast att vara attraktiv för en man eller att äta chips?

3) Men kvinnor lever på mäns pengar och äter sig feta. Det visar att kvinnor inte är empatiska eller tänker på andra de bryr sig bara om sig själva.

4) Så varför ska män låta kvinnor rösta när kvinnors enda intresse är hur de kan maximera sina egna fördelar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in