Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
-Du vill ta bort aborträtt
Nej, jag vill ta bort fri abort och ersätta med abort i vissa definierade fall där goda skäl finns.
Citat:
-Du vill ta bort barnbidrag och sociala skydd som gynnar just kvinnor ( ensamstående med barn ex)
och lägga dem på kärnfamiljer.
Ja, det är inte bra för barn elelr samhället med en myckenhet av splittrade familjer - kränfamiljen är oöverträffad och bör därför uppmuntras. Det borde kvinnor kunna uppskatta, det gjorde de förr.
Citat:
-Du vill gärna använda alla ekonomiska metoder som finns att tvinga kvinnor att stanna i kärnfamiljer hur dåliga dessa än är för just kvinnan.
Nej, men det bör inte vara lika enkelt som idag att haverera en familj. Litet ökad uthållighet och lojalitet vore både klädsamt och passande.
Citat:
-Du vill att kvinnor ska åläggas så mycket av oavlönat arbete i samhället som möjligt eftersom du anser att du som man bör slippa detta och bör ha all "rätt" använda vilka smutsiga metoder som helst för att se till att män slipper, även om det gäller din egen dotter.
Inte alls! Det är bara hemmets hushållssysslor som jag ser som en form av nödvärn att försöka smita ifrån. I samhället, utanför hemmet, gäller så klart andra regler. Jag påstår heller inte att jag har någon "rätt" till detta, bara att det är begripligt att man försöker smita från disken, tvätten, dammsugningen etc. Det gjorde till och med Gudrun Schyman.
Citat:
Och du är förvånad att ingen kvinna gillar din politiska hållning…
tjena..
Ja, när det uppenbara alternativt är kriminalitet, sexualbrott, ökad invasionsrisk och definitivt sämre jämställdhet i NoGo-zonerna. Men alldenstund kvinnor nu är känslovarelser, så har Du förstås rätt i att jag inte borde vara förvånad. Vi män har ibland litet svårt att se koneksvenserna av den kvinnliga känslostyrningen.