2016-08-18, 10:50
Medlem
SarahWhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
[ jag är inte överraskad, jag håller dig för en av de mer vettiga på forumet]

Och ja, kvinnor röstar säkerligen mer vänster än män för att vänstern gynnar just gruppen kvinnor,
vänstern är mer feministisk och driver en bättre ekonomisk politik för kvinnor helt enkelt.
Medan högern gynnar mäns plånböcker och intressen mer. Så inte så konstigt.

Sen kan man ju fråga sig hur intelligent det är att missnöjesrösta på ett parti som man kanske inte alls gillar/ tror på. Lite beroende på hur siffrorna ser ut naturligtvis så kan utbrett missnöjesröstande vara förödande.

Jag röstar vänster därför att ni högerkillar är väldigt skrämmande. Man blir nästan mörkrädd att läsa vad ni skriver här. Ni skrämmer mig mest av allt i det svenska samhället och jag vill inte stötta er. Jag tycker att ni saknar empati och sympati och därför får ni aldrig min röst.

Titta bara i tråden "dags att överge svenska kvinnor". Ni har väldigt dålig kvinnosyn.
Senast redigerad av SarahWhite 2016-08-18 kl. 10:53.
Citera
2016-08-18, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Jag märker att du inte förstod uträkningen för du hade du vetat att det felet var trivialt och inte ändrar något. Om du skall jämföra antalet universitetsutbildade mellan två parti får du "räkna med bråk" eller ta "en andel av en andel" ex. 1/2*1/4=1/8 etc. I övrigt, om man har gjort ett misstag ökar det bara ens trovärdighet om man säger det. Jämför dig mot mig, jag har nästan aldrig fel och när jag har det så erkänner jag det. Du har nästan alltid fel men erkänner det aldrig. Är det konstigt att jag har mycket högre trovärdighet än dig?

Det är upp till dig att visa att intelligenta kvinnor inte röstar mer höger. Notera att det inte spelar någon roll hur stor andel som röstar höger och vänster, bara snittintelligensen hos de som gör det.

Finns för USA och de stöder ju min ståndpunkt.

Det sista du tar upp saknar relevans för det vi diskuterar, SD är ett centerparti och inte ett högerparti.

jag förstod utmärkt din uträkning och den visar INTE det du påstår att den skulle visa, vilket är enorm humor bara i sig, och Laer….var han nu hette har ju redan påvisat detta misstag för dig..måste jag också in och göra detsamma? hur många behöver du ska göra detta innan du fattar?

Jag har också lagt en länk åt dig från SCB som tar upp just utbildnigsgrad hos partisympatisörer…

och den visar hur tydligt som helst svart på vitt att det parti i Sveriges riksdag som har minst andel av universitetsutbildade är…Ta-da!!!! SD.

Men som vanligt har du ignorerat denna fakta, utan kör på med lite "proxy" "hög korrelation"
Lite: om-man-tar-dessa-siffror-från-den-och-den-studien-och sätter-in-i-detta-sammanhag-i-stället- och-skiter-i-det-och-det-och-räknar-lite-slarvigt så……...JAAAAAA!!! då kan man få resultatet att kvinnor är SÄMST ahhhh! Oantasligt är lyckliggjord.

Det är du i ett nötskal.

Och nej är inte upp till mig….är du som lagt ett påstående så är du som ska bevisa ditt påstående, och den s.k. bevisning du lagt fram duger inte. Är där vi är just nu.

SD är ett enfrågeparti fortfarande. Och den frågan de driver är en extremhögerfråga, alltså ligger de på högerflanken och inte i mitten.
Senast redigerad av Merapi 2016-08-18 kl. 10:54.
Citera
2016-08-18, 10:57
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SarahWhite
Jag röstar vänster därför att ni högerkillar är väldigt skrämmande. Man blir nästan mörkrädd att läsa vad ni skriver här. Ni skrämmer mig mest av allt i det svenska samhället och jag vill inte stötta er. Jag tycker att ni saknar empati och sympati och därför får ni aldrig min röst.

Jag är högerkille, men har inte längre något parti, så Du behöver inte känna att Du skall rösta "på mig" eller heller ta avstånd.

Jag är gift och har barn, vill värna om Sverige i form av skydd mot kriminalitet, skydd mot utländksa makters angrepp, uppmuntra och skydda kärnfamiljen, säkerställa god skolundervisning, ge svensk, tradtionell lutheransk kristendom en särställning och skydda kvinnor och barn mot kriminella. Vad är så skrämmande med det?

Varför vill Du hellre ha ett samhälle där laglydiga och våldtäktsmän anses ha samma värde? Där bilbränder är vardag, där festivaler präglas av sexuella övergrepp, där polis, ambulans och brandkår inte vågar åka in och rädda liv i vissa områden, där landet är avrustat och prisgivet åt omvärlden?

Vad är så lockande för en kvinna med detta? Varför röstar man på partier som vill detta?
Citera
2016-08-18, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SarahWhite

Titta bara i tråden "dags att överge svenska kvinnor". Ni har väldigt dålig kvinnosyn.

"ni högerkillar" ¨

Jag är kvinna, feminist och röstar MP!
Citera
2016-08-18, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
De flesta kvinnor är i hög grad känslovarelser, vilket är den främsta förklaringen till att kvinnor dominerar inom tycka-synd-om-yrken som sjukvård och skola. Kvinnor är också flockdjur beteendemässigt i högre grad än män. Desa båda faktorer förklarar varför kvinnor i hög grad går att politiskt locka med just tycks-synd-om-frågor.

Exempel
I SCB:S partisympatiundersökning från maj i år framkommer fölajnde såsom illustrativt:

"Miljöpartiet har i maj 2016 ett starkare stöd bland kvinnor än bland män, även om skillnaden är mindre än tidigare med anledning av en tydlig nedgång i stödet bland kvinnor.

"Trots en nedgång i stödet bland män har Sverigedemokraterna i maj 2016, liksom tidigare, ett klart starkare stöd bland män än bland kvinnor."

Jag vågar påstå att förklaringen till båda dessa slutsatser ligger i hur kvinnor uppfattar respektive parti på tycka-synd-om-skalan. Att män och kvinnor på systemnivå fungerar olika, ty vi vet så klart att det finns både kvinnor och män som skiljer sig från huvudintrycket, är inte ett argument varken för eller emot kvinnlig (eller manlig) rösträtt. Vi får helt enkelt acceptera att som grupper så är kvinnor i högre grad politiska känslovarelser medan män är i högre grad rationalitetsvarelser, med betydande undantag som sagt.

Blaj blaj uven….

ideén att kvinnor skulle vara mer "känslovarelser" än män är rent trams…och har ingen what so ever vetenskaplig bäring.
Tar man en noga titt på hur vi människor verkligen agerar så är det snarare mycket mer sannolikt att män, speciellt unga män, är mer känslostyrda "flockdjur" än kvinnor. Så är det inte snart dags att ni gräver ner sånt där fördomsfullt skit där det hör hemma? i skithuset? eller ursäkta i ditt fall i lämplig spyboll?

Förklaringen till att fler utbildade kvinnor röstar MP är snarare att kvinnor är mer lyhörda för vår tids VERKLIGA stora problem nämligen miljöfrågor och vill lägga politisk kraft där.

Medan unga, outbildade män (i flock) är större känslovarelser och sitter och är livrädda för utlänningar!!! muslimer!!!! Agghhh!!!

Allright?

Citera
2016-08-18, 11:20
Medlem
Citat:
Jag är högerkille, men har inte längre något parti, så Du behöver inte känna att Du skall rösta "på mig" eller heller ta avstånd.

Jag är gift och har barn, vill värna om Sverige i form av skydd mot kriminalitet, skydd mot utländksa makters angrepp, uppmuntra och skydda kärnfamiljen, säkerställa god skolundervisning, ge svensk, tradtionell lutheransk kristendom en särställning och skydda kvinnor och barn mot kriminella. Vad är så skrämmande med det?

Varför vill Du hellre ha ett samhälle där laglydiga och våldtäktsmän anses ha samma värde? Där bilbränder är vardag, där festivaler präglas av sexuella övergrepp, där polis, ambulans och brandkår inte vågar åka in och rädda liv i vissa områden, där landet är avrustat och prisgivet åt omvärlden?

Vad är så lockande för en kvinna med detta? Varför röstar man på partier som vill detta?

-Du vill ta bort aborträtt
-Du vill ta bort barnbidrag och sociala skydd som gynnar just kvinnor ( ensamstående med barn ex)
och lägga dem på kärnfamiljer.
-Du vill gärna använda alla ekonomiska metoder som finns att tvinga kvinnor att bilda och stanna i kärnfamiljer hur dåliga dessa än är för just kvinnan. med poängen gynna män antar jag.
-Du vill att kvinnor ska åläggas så mycket av oavlönat arbete i samhället som möjligt eftersom du anser att du som man bör slippa detta och bör ha all "rätt" använda vilka smutsiga metoder som helst för att se till att män slipper, även om det gäller din egen dotter.

Och du är förvånad att ingen kvinna gillar din politiska hållning…

tjena..
Senast redigerad av Merapi 2016-08-18 kl. 11:23.
Citera
2016-08-18, 11:22
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Blaj blaj uven….

ideén att kvinnor skulle vara mer "känslovarelser" än män är rent trams…och har ingen what so ever vetenskaplig bäring.
Tar man en noga titt på hur vi människor verkligen agerar så är det snarare mycket mer sannolikt att män, speciellt unga män, är mer känslostyrda "flockdjur" än kvinnor. Så är det inte snart dags att ni gräver ner sånt där fördomsfullt skit där det hör hemma? i skithuset? eller ursäkta i ditt fall i lämplig spyboll?

Förklaringen till att fler utbildade kvinnor röstar MP är snarare att kvinnor är mer lyhörda för vår tids VERKLIGA stora problem nämligen miljöfrågor och vill lägga politisk kraft där.

Medan unga, outbildade män (i flock) är större känslovarelser och sitter och är livrädda för utlänningar!!! muslimer!!!! Agghhh!!!

Allright?

Tvärtom så finns det tämligen gott stöd inom antropologisk och etnologisk forskning för att kvinnor är betydligt mer känslostyrda än män, liksom att det är delvis andra känslor det rör sig om, och just tycka-synd-om-känslorna är härvid viktiga för att på systemnivå förstå kvinnligt agerande. I Västerlandet där kvinnor numera i allmänhet har förhållandevis få barn, om några, så får många en massa tycka-synd-om-känslor över, när dessa inte konsumeras av egna barn, vilket gör att många kvinnor hittar andra objekt för sitt tycka-syndomande, t ex invandrare, kriminella (avsevärt fler kvinnor som söker sig till kriminella män än tävrtom), socialfall, sjuka, lågpresterande elever osv. Dessa känslor och branscher är helt kvinnodominerade. Det förklarar också den betydande mansbristen i dylika yrken.
Citera
2016-08-18, 11:25
Medlem
Citat:
jag förstod utmärkt din uträkning och den visar INTE det du påstår att den skulle visa, vilket är enorm humor bara i sig, och Laer….var han nu hette har ju redan påvisat detta misstag för dig..måste jag också in och göra detsamma? hur många behöver du ska göra detta innan du fattar?
Prova nu och ta 25 % av 20 % och se om denna andel blir större än 60% av vad nu MP har för sammanvägt resultat idag. Vilket blir störst? Jag gissar att det numera nästan är lika många universitetsutbildade som röstar på SD som det totalt finns människor som röstar på MP.
Citat:
Men som vanligt har du ignorerat denna fakta, utan kör på med lite "proxy" "hög korrelation"
Nu var det ju 12 000 tillfrågade av ett opinionsinstitut länkat av din kompis Lupac. https://statistiknord.blogspot.se/2013/07/vilka-ar-riksdagspartiernas-valjare.html?m=1
Citat:
Och nej är inte upp till mig….är du som lagt ett påstående så är du som ska bevisa ditt påstående, och den s.k. bevisning du lagt fram duger inte. Är där vi är just nu.
Nej, jag har redan visat att det stämmer för halva befolkningen och tittar vi på USA så stöder forskningen mina ståndpunkt. Det är du som måste visa att det inte stämmer är i Sverige. Klart du kan lämna walkover, det är inte jag som har brist på trovärdighet. Hittar du något som säger något annat så kan vi titta på det.
Citat:
SD är ett enfrågeparti fortfarande. Och den frågan de driver är en extremhögerfråga, alltså ligger de på högerflanken och inte i mitten.
Snabb googling: "SD ett mittenparti i ny opinionsundersökning"... http://arbetet.se/2012/07/04/sd-ett-mittenparti-i-ny-opinionsundersokning/ Sluta att hålla på och tramsa nu. Tröttnar du aldrig på att göra bort dig?
Citera
2016-08-18, 11:29
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
-Du vill ta bort aborträtt

Nej, jag vill ta bort fri abort och ersätta med abort i vissa definierade fall där goda skäl finns.

Citat:
-Du vill ta bort barnbidrag och sociala skydd som gynnar just kvinnor ( ensamstående med barn ex)
och lägga dem på kärnfamiljer.

Ja, det är inte bra för barn elelr samhället med en myckenhet av splittrade familjer - kränfamiljen är oöverträffad och bör därför uppmuntras. Det borde kvinnor kunna uppskatta, det gjorde de förr.

Citat:
-Du vill gärna använda alla ekonomiska metoder som finns att tvinga kvinnor att stanna i kärnfamiljer hur dåliga dessa än är för just kvinnan.

Nej, men det bör inte vara lika enkelt som idag att haverera en familj. Litet ökad uthållighet och lojalitet vore både klädsamt och passande.

Citat:
-Du vill att kvinnor ska åläggas så mycket av oavlönat arbete i samhället som möjligt eftersom du anser att du som man bör slippa detta och bör ha all "rätt" använda vilka smutsiga metoder som helst för att se till att män slipper, även om det gäller din egen dotter.

Inte alls! Det är bara hemmets hushållssysslor som jag ser som en form av nödvärn att försöka smita ifrån. I samhället, utanför hemmet, gäller så klart andra regler. Jag påstår heller inte att jag har någon "rätt" till detta, bara att det är begripligt att man försöker smita från disken, tvätten, dammsugningen etc. Det gjorde till och med Gudrun Schyman.

Citat:
Och du är förvånad att ingen kvinna gillar din politiska hållning…

tjena..

Ja, när det uppenbara alternativt är kriminalitet, sexualbrott, ökad invasionsrisk och definitivt sämre jämställdhet i NoGo-zonerna. Men alldenstund kvinnor nu är känslovarelser, så har Du förstås rätt i att jag inte borde vara förvånad. Vi män har ibland litet svårt att se koneksvenserna av den kvinnliga känslostyrningen.
Citera
2016-08-18, 11:39
Medlem
Citat:
Tvärtom så finns det tämligen gott stöd inom antropologisk och etnologisk forskning för att kvinnor är betydligt mer känslostyrda än män, liksom att det är delvis andra känslor det rör sig om, och just tycka-synd-om-känslorna är härvid viktiga för att på systemnivå förstå kvinnligt agerande. I Västerlandet där kvinnor numera i allmänhet har förhållandevis få barn, om några, så får många en massa tycka-synd-om-känslor över, när dessa inte konsumeras av egna barn, vilket gör att många kvinnor hittar andra objekt för sitt tycka-syndomande, t ex invandrare, kriminella (avsevärt fler kvinnor som söker sig till kriminella män än tävrtom), socialfall, sjuka, lågpresterande elever osv. Dessa känslor och branscher är helt kvinnodominerade. Det förklarar också den betydande mansbristen i dylika yrken.

Aha du…var då? Var har du dessa källor? flaxa hit med dem tack.

Det finns vetenskapliga stöd för att kvinnor har en något högre kognitiv förmåga läsa av människor ja. Men fatta att hur detta sen används/ processas i en hjärna är en helt annan sak.

Och traditionellt står kvinnor nära barn, sjuka och åldringar ja, eftersom det historiskt sett alltid ålagts kvinnor ansvar för dessa gruppers välbefinnande. har kort sagt varit kvinnors arbete och blir om inte annat kvinnors arbete när systemen inte fungerar.
Det är därför lika lite känslostyrt och lika intelligent eller smart att en kvinna röstar för att gynna sina "intresseområden" som när en man röstar för att gynna sina traditionella områden.

Sättet du just nu resonerar är exakt känslostyrning käre uv…
Du "känner" att kvinnor nog är ditt eller datt... "tycka-synd-om", utan att ha minsta bärning för detta annat än dina egna känslor i saken.

Går att säga att de tär lika "tycka-synd-om" politik att rösta SD. Stackars alla män som måste konkurrera med invadrarmän….
Stackars alla män som inte får knulla, vi röstar mot sexköpslagen..
Stackars alla rika män som måste betala skatt till andras barn, åldrignar etc.…vi röstar för ett nytt jobbskatteavdrag..
Stackars militärmakten…de får inte flyga alla sina nya fina plan…..vi röstar för ökade militäranslag..

stackars, stackars
Citera
2016-08-18, 12:01
Medlem
Citat:
Nej, jag vill ta bort fri abort och ersätta med abort i vissa definierade fall där goda skäl finns.

Vilket ju är samma sak.

Citat:
Ja, det är inte bra för barn elelr samhället med en myckenhet av splittrade familjer - kränfamiljen är oöverträffad och bör därför uppmuntras. Det borde kvinnor kunna uppskatta, det gjorde de förr.

Tror de flesta kvinnor insett att kärnfamiljen oftast är en enda stor fälla för kvinnor.
Finns forskning som visar att kvinnor förlorar både ekonomiskt, arbetsmässigt, stress och känslomässigt på att leva i kärnfamilj. Den part som gynnas rejält på alla dessa punkter är mannen.
Och förmodligen därför som män gör allt de kan för att finna ny kvinna så snabbt som möjligt och kvinnor hellre stannar singlar.

Citat:
Nej, men det bör inte vara lika enkelt som idag att haverera en familj. Litet ökad uthållighet och lojalitet vore både klädsamt och passande.

Hos kvinnor antar jag. Män ska bara fortsätta som förr vara böjda och skita i kvinnliga välgrundade protester.

Citat:
Inte alls! Det är bara hemmets hushållssysslor som jag ser som en form av nödvärn att försöka smita ifrån. I samhället, utanför hemmet, gäller så klart andra regler. Jag påstår heller inte att jag har någon "rätt" till detta, bara att det är begripligt att man försöker smita från disken, tvätten, dammsugningen etc. Det gjorde till och med Gudrun Schyman.

Smiter man från något nödvändigt arbete så betyder det att man ålägger någon annan detta arbete istället. Detta bör alla vuxna människor med någon form av solidarisk moral och känsla för rättvisa fatta. T.o.m manliga uvar.

Citat:
Ja, när det uppenbara alternativt är kriminalitet, sexualbrott, ökad invasionsrisk och definitivt sämre jämställdhet i NoGo-zonerna. Men alldenstund kvinnor nu är känslovarelser, så har Du förstås rätt i att jag inte borde vara förvånad. Vi män har ibland litet svårt att se koneksvenserna av den kvinnliga känslostyrningen.

Så "alternativet" till fri aborträtt för kvinnor är alltså kriminalitet…
och "alternativet" till självständig ekonomi för kvinnor är att de utsätts för sexualbrott eller?

jaha du.
Senast redigerad av Merapi 2016-08-18 kl. 12:03.
Citera
2016-08-18, 12:01
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Och ja, kvinnor röstar säkerligen mer vänster än män för att vänstern gynnar just gruppen kvinnor,
vänstern är mer feministisk och driver en bättre ekonomisk politik för kvinnor helt enkelt.
Medan högern gynnar mäns plånböcker och intressen mer. Så inte så konstigt.
Så en fungerande ekonomi, en poliskår som har resurser att lösa brott, en skola som lär ut kunskap, en sjukvård utan köer och ett försvar mot främmande makter gynnar män.

Medan köer för att köpa bröd är en "bättre ekonomisk politik för kvinnor helt enkelt".

Ja, jag visste ju att du var kommunist.

Vad jag aldrig lyckas förstå är hur någon kan vara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in