Citat:
Ursprungligen postat av
udon
Såg du inte frågetecknet?
Du missförstår mig. Det jag syftar på är att kvinnlig rösträtt är en självklar del i en modern demokrati. Hur allmän rösträtt tillkom är en annan fråga, men självfallet var kampen för kvinnlig rösträtt en viktig del av det som kom att bli dagens demokrati i västvärlden.
Nu vänder du på det för att det ska passa lite bättre. Jag antar att du i och med det också sett vad jag invände emot.
Frågetecken eller inte, så var påståendet att vår demokrati skulle vara direkt avhängigt och beroende av den kvinnliga rösträtten. Det tror jag inte att den har varit. Inte mer än att det vore odemokratiskt om inte även kvinnor fått rösta.
Som det var förr, när varken män eller kvinnor generellt fick rösta och som det är i många andra, som vi anser demokratiska länder fortfarande.
Det finns en hel del man skulle kunna göra bättre angående rösträtten och en av dem vore att man fick förtjäna den och också kunna fråntas den. Då skulle vi få lite fart på en hel nation av snyltare.
Någon sa att vi är världens näst lataste folk i sitt sommartal. De som fortfarande har lite driv åker över till Norge och jobbar åt världens lataste. Andra sitter hemma och gnäller för att inte bidragen räcker till och för en massa oväsen på internet. Som motion letar de efter stenkastningsparader med några förvirrade vänstergäng, som ena dagen står för alla människors lika värde och nästa dag skanderar tvärtom i någon förort.
När resten av staden skanderar kärlek och respekt, tar de med sig hatplakat till samma parad.