2015-02-15, 15:57
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Nej det där är bara svammel.

Vi skall nog utröna följande till att börja med:
Gäller det här G.H över huvud taget? Om ja, så kan vi fortsätta med detta:
Är det brottsoffermyndigheten det gäller? Eller är det något försäkringsbolag? I så fall vilket?

Är det brottsoffermyndigheten eller något försäkringsbolag, eller annan myndighet, så gör de med största sannolikhet sina egna utredningar och har i en sådan kommit fram till att G.H i och med sin livsstil själv utsatt sig för dessa risker, således skall utbetalning ej ske.
Förutsatt att det är det saken gäller vill säga, men det verkar inte helt osannolikt.

Det tingsrätten har utdömt i frågan har ingen betydelse längre eftersom det är hovrättens dom som vunnit laga kraft. Den summa de tilldömt H.H att betala skall han betala, enligt lag. Det spelar ingen roll om G.H:s anhöriga får eller inte får pengar från annat håll. Hans skuld kvarstår tills dess att han har betalt den.

Jag tror du är lite efter i frågan. Tings- och hovrättsförhandlingarna är avslutade sedan länge, skadestånd och straffsats utdömt och domen har vunnit laga kraft.

Det molliesmollie pratar om är att något mordoffer som dödats av en släkting inte får någon ersättning. Om det gäller detta fallet så är frågan om det är ersättning från försäkringsbolag eller brottsoffermyndigheten eller liknande. Det gäller alltså inte det rättsliga.
Ja jag har inte följt med i tråden på ett tag. Jag kan bara referera till
Ett radio reportage som jag hörde på i förra veckan där dom tog upp
Detta fallet. Och för att enkelt förklara detta enligt reportaget så får gabriel skylla sig skälv att hans efterlevande inte får några pengar utbetalda av brottsoffersfonden på grund av sitt misskötsamma
Levende med kriminalitet och missbuk. Då dom anser att han har försatt sig skälv i den situationen som föranledde hans bortgång.
Citera
2015-02-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Ja jag har inte följt med i tråden på ett tag. Jag kan bara referera till
Ett radio reportage som jag hörde på i förra veckan där dom tog upp
Detta fallet. Och för att enkelt förklara detta enligt reportaget så får gabriel skylla sig skälv att hans efterlevande inte får några pengar utbetalda av brottsoffersfonden på grund av sitt misskötsamma
Levende med kriminalitet och missbuk. Då dom anser att han har försatt sig skälv i den situationen som föranledde hans bortgång.

OK, ett radioprogram, tack!
Citera
2015-02-16, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
Döms skadestånd ut, utreder Kronofogden om GM har tillgångar att betala med själv. Har GM inte det, kan ändå fordran från BO ligga kvar tills GM får en ekonomi där KF kan mäta ut ersättning.

I sin hemförsäkring kan BO ha rätt att få ut ersättning. Är man inte berättigad till det får man ansöka hos http://www.brottsoffermyndigheten.se/ersattning/brottsskadeersattning

Ja, det verkar rimligt att, även om Brottsofferjouren ställer upp och betalar skadestånd; förskotterar? - så är den dömde återbetalningsskyldig i de fall denne blir stadd vid kassa.
Citera
2015-12-28, 20:35
Medlem
SSG90s avatar
Menar inte på något sätt att disrepecta Emanuel, som blivit av med sin bror på ett hemskt sätt. Faktum kvarstår att man kan vara en dålig människa och drabbas av dåliga saker.

Jag har hört en del konstigheter om Emanuel, typ att han ska ha försökt blåsa folk på småsaker typ datorer, begagnade bilar etc. Det enda jag kan hitta vid en grundlig Google-sökning är ett mejl från EH till en tilltänkt säljare på Zatzy och lite andra sajter, där han undrar om säljaren kan gå med på avbetalning. För mig är det väldigt stor skillnad på bedrägeri och avbetalning.

En sak jag reagerade på var att EH hade hyrt ett torp på gården där Lisa Holm mördades och att han i ett förhör (upplysningsvis) sagt att "Godsägaren Arne hade blivit upprörd och velat häva avtalet när denne fått reda på att Emanuel var kriminell."

Detta är alltså EHs egna uppgifter.

Han har blivit åtalad för bidragsbrott, men det är väl knappast att betrakta som kriminellt i den bemärkelsen. Någon som vet vad som menas med kriminell i sammanhanget?
Citera
2015-12-28, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
Döms skadestånd ut, utreder Kronofogden om GM har tillgångar att betala med själv. Har GM inte det, kan ändå fordran från BO ligga kvar tills GM får en ekonomi där KF kan mäta ut ersättning.

I sin hemförsäkring kan BO ha rätt att få ut ersättning. Är man inte berättigad till det får man ansöka hos http://www.brottsoffermyndigheten.se/ersattning/brottsskadeersattning

Bump.

Ja men även om skadestånd döms ut så kan brottsoffernämnden neka med motiveringen att BO levde ett kriminellt liv.

GM i det här fallet lär se till att han inte har tillgångar då han kommer från en släkt som har erfarenhet av att varken samarbeta med myndigheter eller betala skulder.
Citera
2015-12-28, 20:42
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik ändrad // Mod
Citera
2015-12-28, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullepha90
Ja, vi är gifta så nu vet ni alla det.

Är du helt dum i huvudet??? Eller JA du är helt dum i huvudet!!! Hur kan du gifta dig med en mördare? Du säger att du bryr dig om din dotter, vilket skitsnack!!!
Du har gift dig med en mördare!!! Inte vilken som helst, utan en som mördat sin egen släkting! Inte vilken mördare som helst, utan en som mördat förr också... Och lär göra det igen!
Även om han inte mördar igen så kommer har aldrig sluta vara TUNGT kriminell!!
FY vilken urusel sk mamma du är som ger ditt barn dessa förutsättningar i livet!
Måtte nån komma och ta ditt barn ifrån dig så hon får en chans här i livet!
Ska anmäla dig om o om igen tills någon ser till att Henrik/du inte kan förstöra hennes liv också.... Snart har du ingen dotter hos dig, om du inte skärper dig. Va så säker!!!
Citera
2016-08-18, 09:27
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSG90
Menar inte på något sätt att disrepecta Emanuel, som blivit av med sin bror på ett hemskt sätt. Faktum kvarstår att man kan vara en dålig människa och drabbas av dåliga saker.

Jag har hört en del konstigheter om Emanuel, typ att han ska ha försökt blåsa folk på småsaker typ datorer, begagnade bilar etc. Det enda jag kan hitta vid en grundlig Google-sökning är ett mejl från EH till en tilltänkt säljare på Zatzy och lite andra sajter, där han undrar om säljaren kan gå med på avbetalning. För mig är det väldigt stor skillnad på bedrägeri och avbetalning.

En sak jag reagerade på var att EH hade hyrt ett torp på gården där Lisa Holm mördades och att han i ett förhör (upplysningsvis) sagt att "Godsägaren Arne hade blivit upprörd och velat häva avtalet när denne fått reda på att Emanuel var kriminell."

Detta är alltså EHs egna uppgifter.

Han har blivit åtalad för bidragsbrott, men det är väl knappast att betrakta som kriminellt i den bemärkelsen. Någon som vet vad som menas med kriminell i sammanhanget?

I FUP står på ett ställe att EH anser att har man kommit över något så är det ditt. Det är liksom ägaren som varit oaktsam som låtit sig bli bestulen.
Citera
2017-07-02, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dontlike
Jag ska vittna i rättegången.
Är första gången jag ställer upp på något sådant.
Men Horan Henrik har blåst mig på pengar och skyllt ifrån sig osv.
När han fick lite påtryckningar så var han inte lika tuff längre!
Hotar folk åt höger och vänster att om mina killar kommer efter han så ska han göra si och så !
Och du Bruno, va fan sysslar du med? säga till folk jag känner att dom ska hålla sig undan mig ?
Du vet jävligt väl att din lille Henrik är skyldig mig, sen att han var så jävla dum å smsa mig samtidigt som han mörda Gabbe är inte mitt problem!
Mitt problem är att jag saknar en del pengar som han skulle fixat fram, är det att smutskasta någon ?

Drar mig inte för fem öre att vittna i detta då henrik redan golat ner mig så då kan jag ju dra hela jävla
sanningen! Jag kommer ändå torska på mina saker pga fittan och hans lögner.
Men en sak ska ni som stöttar Henke veta, den dagen han får en anstaltsplacering så
kommer aktuellt förtroenderåd att få veta att han är en golbög som hugger folk i ryggen och saknar allt av tjuvheder !

Ses snart Henke! ! ! !
Första gången du vittnar?? Så voldtäktsdommen mot dig själv gills inte?? Klättra tebaks uppi trädet du tillhör lillemann... tsktsktsk
Citera
2017-11-15, 01:25
Medlem
Här är den senaste artikeln om mördaren:

https://www.expressen.se/gt/krim/mordarens-flickvan-stoppas-ses-som-en-sakerhetsrisk/

Hans nya fästmö får tydligen inte besöka honom i fängelset p.g.a. säkerhetsrisk.
Nog är det väl ändå märkligt att kvinnor dras till rötägg.
Citera
2017-11-16, 20:13
Medlem
Är det färdigkn...t med J ane nu då, va dom inte gifta. Hon som höjde sitt barns far tillika dubbelmördare, till skyarna. Att han va så bäst.
Citera
2018-02-26, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Within-justice
Är det färdigkn...t med J ane nu då, va dom inte gifta. Hon som höjde sitt barns far tillika dubbelmördare, till skyarna. Att han va så bäst.

Konstigt att hon valde att skaffa barn med honom. Hon är ju faktiskt ganska söt men, men.
Tattare dras till tattare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in