2013-10-22, 19:54
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkentomte
Vet han något så skall han självklart ringa till polisen och berätta det???? Inte direkt så att man gör rätt genom att undanhålla sådan information och på det sättet försvåra en utredning???!

För det första vill jag vänligt be dig att ta det lite lugnt med alla !!!!!!!!!!!!!!!!! ??????????????. Jag (o säkert många andra som värdesätter språkkunskap) tycker att det är tämligen irriterande.

För det andra skrev jag mitt svar ur rent juridisk synvinkel. I Sverige har vi inte anmälningsplikt. Punkt slut.
Att det står så i lagböckerna innebär självfallet inte per automatik att det är moraliskt, etiskt eller samvetsmässigt korrekt. Jag anser, o skulle personligen, ringa in ett tips. Ev. ett anonymt sådant med tanke på vilket dårskap vi har att göra med här, men ändock skulle jag inte vilja riskera att sitta inne med väsentlig information.
Citera
2013-10-22, 20:52
Medlem
hej i morgon är det ju Gabriels begravning så kan vi inte hedra hans minne o familjens tunga dag o inte skriva här på Flashback i morgon kan ni ställa upp på det vore tacksam för det mina tankar går till björn o celine emanuel o David mina tankar går till er o Gabriel vila i frid tack för ordet
Citera
2013-10-22, 20:55
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job2do
hej i morgon är det ju Gabriels begravning så kan vi inte hedra hans minne o familjens tunga dag o inte skriva här på Flashback i morgon kan ni ställa upp på det vore tacksam för det mina tankar går till björn o celine emanuel o David mina tankar går till er o Gabriel vila i frid tack för ordet
Det är ju en vacker tanke, men tyvärr så tror jag inte att det kommer att hända.

Kanske intresset t.o.m ökar för tråden, det jag närmast tänker på är ju diskussionen om vilka som dyker upp på begravningen, alltså om någon ifrån Henriks sida går dit och vad det i så fall får för konsekvenser (om några).

Men som sagt, de är ju onekligen en vacker tanke.
Citera
2013-10-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
För det första vill jag vänligt be dig att ta det lite lugnt med alla !!!!!!!!!!!!!!!!! ??????????????. Jag (o säkert många andra som värdesätter språkkunskap) tycker att det är tämligen irriterande.

För det andra skrev jag mitt svar ur rent juridisk synvinkel. I Sverige har vi inte anmälningsplikt. Punkt slut.
Att det står så i lagböckerna innebär självfallet inte per automatik att det är moraliskt, etiskt eller samvetsmässigt korrekt. Jag anser, o skulle personligen, ringa in ett tips. Ev. ett anonymt sådant med tanke på vilket dårskap vi har att göra med här, men ändock skulle jag inte vilja riskera att sitta inne med väsentlig information.
Säkert logik i ditt resonemang, men tror knappast du skulle hamna i den situationen att någon skulle erkänna ett mord för dig, det verkar på mig som om du inte umgås i de kretsarna....
Citera
2013-10-22, 21:16
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
Säkert logik i ditt resonemang, men tror knappast du skulle hamna i den situationen att någon skulle erkänna ett mord för dig, det verkar på mig som om du inte umgås i de kretsarna....

Nej, jag försöker välja mitt umgänge med omsorg, men man vet ju aldrig vad man kan få höra. I de lugnaste vatten...
Citera
2013-10-22, 21:18
Bannlyst
är väll turkpappan som slaktat honom?
Citera
2013-10-22, 21:20
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levitas
är väll turkpappan som slaktat honom?
Turkpappan?