2016-08-17, 17:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2
Ok kan man fällas för stämpling?

Jag är osäker, men anstiftan till mord borde säkert gå att fälla någon för, kanske inte JM som mördade, bara beställde mordet, typ. Inblandad är hon sannolikt i alla fall.

Tecknar rejäl livförsäkring på sin man strax innan han dör, försökte resa till Thailand med en svårt skadad mor på sjukhuset, finns inte en chans att JM inte har med de här dödsfallen att göra på ett eller annat sätt.

Lägg därtill att hon har varit föremål för utredning angående ett sexualbrott, inte renaste mjölet i påsen känns det som.
Citera
2016-08-17, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
Ett av "barnen" som kommenterat JMs bilder på facebook har även har lagt upp denna bild. Det bara stinker asylbedragare om dessa personer.

https://www.anony.ws/image/NZZF

Hela asylbedragarindustrin är totalt jävla sinnessjuk. Är fan åt helvete att Sverige låter sig rövknullas av dessa analfabeter. Frågan är om det är fler asylmyglare inblandade i mordet. Verkar som polisen arbetar med den teorin.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23358039.ab
Citera
2016-08-17, 17:42
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Helt rätt.
Fällande dom = förverkad arvsrätt

men med ett undantag

Om gärningsmannen begick gärningen under påverkan av en allvarlig psykisk störning, då har man kvar sin arvsrätt. (finns ytterligare ett undantag gällande förrövare som är under 18 år men det lämnar jag därhän här).

Låt oss säga att OO förverkat sin arvsrätt så ärver OOs arvingar OOs del (OO betraktas alltså som död i detta sammanhang).

Men om mamman fortfarande lever så kan väl hon skriva bort allt arv från dottern i ett testament?!?!
Citera
2016-08-17, 17:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loliboti
Hade hon varit utpekad av BO hade hon väl ändå inte varit häktad på den lägre misstankesgraden?

Det ska ju finnas bevis som stödjer BO:s vittnesmål om händelsen, kan kanske vara en förklaring till den lägre misstankegraden? Alternativt så är det inte klarlagt vem i duon som utdelade de dödande knivsticken, BO såg kanske inte när det skedde?
Citera
2016-08-17, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Går det att öppna en avslutad undersökning, o vad krävs iså fall.

För om jag förstod det rätt så överklagade If att de skulle lägga ner förundersökningen, varför göra det om det går att öppna?

Polisen inledde aldrig en förundersökning gällande brott i samband med drunkningen. Det är det If nu vill ha ändring på!
Citera
2016-08-17, 17:49
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loliboti
Hade hon varit utpekad av BO hade hon väl ändå inte varit häktad på den lägre misstankesgraden?
Det är säkert inte så enkelt att JM och 18-åringen trängt sig in omaskerade och sedan låter morsan leva. Då är det ju 100% att man åker fast. Tror inte JM tänkt så långt som anstiftan eller annat utan hon är säkert rätt oskyldig i sina egna ögon eftersom hon inte höll i mordvapnet.

Teknisk bevisning lär ju stödja morsans version till 100%. Gissar på blodiga fingeravtryck från 18-åringen på trappräcket, kanske även DNA från honom, blodspår i bilen, på kläder och skor. JM höll sig säkert i bakgrunden men morsan kan ha hört rösten eller nåt. Fast två fall av anstiftan räcker gott för mig.

Känslan är ju att JM är en tvättäkta psykopat.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati
Citera
2016-08-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarjaa
Någon som vet namnet på hennes drunknade make?

*ki P**sil*
* = a
Citera
2016-08-17, 17:51
Medlem
lasternassummas avatar
Livförsäkringen var falsk – brott kan ligga bakom ytterligare ett dödsfall

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4294548-livforsakringen-var-falsk-brott-kan-ligga-bakom-ytterligare-ett-dodsfall

"Enligt If:s uppfattning hade maken ingen giltig livförsäkring utan
någon annan ska ha försökt att teckna den i hans namn. Den
förväntade förmånstagaren var, enligt Anders Lindstrand, den nu
mordmisstänkta kvinnan."

"Någon" har alltså försökt teckna en livförsäkring i J*hannas dåvarande
makes namn med J*hanna som förmånstagare. Kort efter att försäkringen
tecknades dog mannen under mystiska omständigheter...

Citera
2016-08-17, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Ursäkta? Svarade du överhuvudtaget på mitt inlägg? Vad försöker du uttrycka, jag har svårt att uppfatta ens en andemening i din trasiga samling av ord.

Jag skall inte mata änder, råttor eller troll. Jag vet. Förlåt till alla ni andra.
Lagen e så skriven att alla barn har lika arvsrätt och ev döende kan ej plötsligt i livet skänka allt till en person. Om du tror det är du inne på johannas tankar
Citera
2016-08-17, 17:53
Medlem
KapVerdes avatar
Är detta den avlidne exmaken?

http://www.solidinfo.se/person/Aki_Olavi_Paasila/b493c5dffc2f2e70d46aceb54d028461
Citera
2016-08-17, 17:54
Medlem
OnsdagsFyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2
Ok kan man fällas för stämpling?

Är det inte nåt sånt Helge Fossmo sitter för?
Citera
2016-08-17, 17:57
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnsdagsFyllo
Är det inte nåt sånt Helge Fossmo sitter för?
Anstiftan åkte mysige Helge för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in