2016-08-17, 16:11
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Finns det en religiös vinkel på det här fallet också? Media talar om "ett nytt Knutby"?
Nej, parallellen ska nog snarare ses som "äldre person duperar yngre person att begå brott för den äldres räkning".
Citera
2016-08-17, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Finns det en religiös vinkel på det här fallet också? Media talar om "ett nytt Knutby"?

Nej det är inte pga religion utan andra omständigheter. Om Johanna är skyldig så har hon, i likhet med Helge Fossmo, mördat närstående med hjälp av en bulvan eller torped eller vad man ska kalla det. Och i likhet med Helge så ligger hon med torpeden. Dessutom har både hon och Helge en make/maka som dött mystiskt.
Citera
2016-08-17, 16:20
Medlem
Badios avatar
Angående den misstänkte 18-åringen. Bilden där Johanna skrev "diva" åt sin älskling. Är det inte en feting han sitter och röker på balkongen? Ser så ut iallafall. En dödsknarkar-ensamkommande.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13709998_1804462679783960_7331979467012657639_n.jp g?oh=d0f67164c2f08a217729565b6a113fd0&oe=5850FEEB
Citera
2016-08-17, 16:22
Medlem
Prawitzs avatar
Ett av "barnen" som kommenterat JMs bilder på facebook har även har lagt upp denna bild. Det bara stinker asylbedragare om dessa personer.

https://www.anony.ws/image/NZZF
Citera
2016-08-17, 16:23
Medlem
[quote=allegrageller|58201073]
Citat:

Bilden upplagd ca 10 dagar efter mordet. De gick tillbaka till vardagen ganska snabbt. "Du ser lite sliten ut älskling", är ju bara för mycket alltså..

-Jo, känner mig lite mör i kroppen efter att nyligen ha mördat din far. Vad begär du av mig, Kvinna?
Citera
2016-08-17, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Angående den misstänkte 18-åringen. Bilden där Johanna skrev "diva" åt sin älskling. Är det inte en feting han sitter och röker på balkongen? Ser så ut iallafall. En dödsknarkar-ensamkommande.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13709998_1804462679783960_7331979467012657639_n.jp g?oh=d0f67164c2f08a217729565b6a113fd0&oe=5850FEEB

Inte omöjligt många därifrån röker Heroin stort problem i dom länderna. Är väll så synd om han. Ensamkommande pinsamt hur Sverige håller på med sånt folk. Inte undra på många går över till SD
Citera
2016-08-17, 16:35
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Om du är expolis så borde du väl veta att folk som JM (dålig impulskontroll, gränsöverskridande, manipulativ) sällan är de som är smarta nog att iscensätta det perfekta brottet. Helt logiskt att hon grips på Arlanda i något slags eskapistiskt skimmer och inte, som du föreslår, sitter i en stulen bil i höjd med Hamburg just nu medans batteriet i telefonen nyss har laddat ur i Arboga, Esilstuna, Stockholm eller var hon nu bor.
ja ett aber om hon nu inte hade en laddare till luren
Citera
2016-08-17, 16:36
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storeadolf
Inte omöjligt många därifrån röker Heroin stort problem i dom länderna. Är väll så synd om han. Ensamkommande pinsamt hur Sverige håller på med sånt folk. Inte undra på många går över till SD
Ja de är duktiga på det i Afghanistan. Det är dock inget herionrökande på den bilden.
Citera
2016-08-17, 16:45
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Även om Olle Möller dömdes för två mord, är det tveksamt om han
var skyldig för något av dom.
http://www.nyhetsverket.se/nyhet/19044/Olle-Möller-fick-upprättelse-28-år-efter-sin-död

Det finns över 7000 Möller i Sverige enligt Birthday.

Olle Möller dömdes för två mord.
Mordet på tioåriga Gerd Johansson, i Stockholm, 1939.
Mordet på Rut Lind, från Fjugesta (utanför Örebro), 1959.

http://wwwc.aftonbladet.se/special/1900/50/ollemoller.html

Även om det skulle vara OT så är detta fall otroligt intressant.
https://www.youtube.com/watch?v=TCBDquc6T8k
(sevärt)

När började egentligen polis göra brottsplatsundersökningen i sommarstugan?
Citera
2016-08-17, 16:56
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Tror detta kommer att sluta med att hon åker dit för anstiftan eller något liknande och får sitta av några år, men sen kan hon kvittera ut arvet (Om mamman dör vill säga). Tror naturligtvis inte att hon var med vid mordet och har säkert ett bra alibi !!
Mer än olustigt om hon blir fälld för mordet på sin far och misshandeln av sin mor och sen då skulle få ärva när modern till slut dör en naturlig död. Om det dessutom inte skulle kunna uteslutas att modern pga skadorna från misshandeln dött en för tidig död är det ju bara för mycket om hon får ärva. Vad säger lagen om det - finns det några gränser?
Citera
2016-08-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle
Tragiskt alltihopa.

Dock så kan jag inte låta bli att skratta åt den polisman i Eskilstuna som dejtade Johanna för inte allt för många år sedan.
Snacka om sopig polis!
Vi som känner Johanna (tyvärr) har redan vid första kontakten klassat henne som ordentligt störd.
Faktum är att redan när hon gick grundskolan på Djurgårn så ansåg måga att hon hade någon störning.
Att som Polis inte märka detta är för mig skrattretande.

Jag är inte ett dugg förvånad över senaste tidens händelser men trodde kanske inte att hon var kapabel att mörda sina egna föräldrar. Någon annan ja...

Eller så visste han precis hur skruvad hon var men gick igång på det.
Jag skulle också kunna tänka mig dejta henne.
Citera
2016-08-17, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Tack. Jag tvekade till att återkomma till tråden, men jag antar att jag inte kunde hålla mig härifrån.

Nja, man kan väl säga som så att verkligheten har hunnit ikapp, både MGM och media. Förut var det mycket hush hush och lockbeten via media, men nu verkar det mesta ha kommit ut.

Dock kan jag säga som så, att vad jag har fått tagit del av så knyts båda MGM till brottsplatsen på olika sätt och olika källor säger att det finns även tunga bevis för att kunna öppna utredningen om MGM´s bortgångna sambo.

Jag har även fått höra diverse uttalanden från utredningen som är väldigt störande, men det håller jag för mig själv så länge.

Intressant information du tillför tråden. Har familjelojaliteter brakat samman?

Hur är relationen systrarna emellan?

Det är ju mycket märkvärdigt att som U starta en firma som blir en så stor framgång på så kort tid. G var en pappa som trodde på sin dotter, och satsade så mycket av sig själv och pengar. Det indikerar på en mycket bra relation.

U verkar lika lyckad som J är misslyckad. Det måste finnas många ohanterbara känslor här som påverkat allas relationer. Avundsjuka och hat ligger nära till hands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in