2016-08-17, 06:18
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Skrev tidigare i denna tråd att jag hade problem att logga ut från fb. Idag ca. tio dagar senare funkar det för första ggn. vi får väl se om det funkar problemfritt framöver.
Funkar????

Citat:
Edit. Provade genast efter jag skrev inlägget ovan och nix, det funkade inte.
Exakt. Det fungerar fortfarande inte.
Och man undrar ju onekligen hur svårt det kan vara att fixa?
För en månad sedan och hela tiden tidigare (såvitt jag minns) har det ju fungerat helt problemfritt?

Edit:
Fast å andra sidan verkar vi inte vara så många som har det här problemet. Eller så är det kanske så att majoriteten aldrig loggar ut.
Citera
2016-08-17, 08:23
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GimPher
Jag har för närvarande svårt att logga ut från mitt konto. Är det några andra som har samma problem?

Citat:
Skrev tidigare i denna tråd att jag hade problem att logga ut från fb. Idag ca. tio dagar senare funkar det för första ggn. vi får väl se om det funkar problemfritt framöver.

Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Funkar????

Exakt. Det fungerar fortfarande inte.
Och man undrar ju onekligen hur svårt det kan vara att fixa?
För en månad sedan och hela tiden tidigare (såvitt jag minns) har det ju fungerat helt problemfritt?

Edit:
Fast å andra sidan verkar vi inte vara så många som har det här problemet. Eller så är det kanske så att majoriteten aldrig loggar ut.
Jag har uppmärksammat detta internt.
Citera
2016-08-20, 11:24
Medlem
tj.s avatar
Citat:

Rensa cookies och cache i din webbläsare.
Citera
2016-08-20, 20:17
Medlem
Jag testade att logga in från min bärbara dator. Det gick inte att logga ut direkt, men efter att jag stängde fönstret och öppnade Flashback igen var jag ej inloggad.

Jag har mina favoriter i en egen mapp som jag via USB-minne har fört över från min stationära till min bärbara dator. Flashback och andra sidor har jag som ikoner med genvägar till sidan i den mappen. Om ni andra har det på annat sätt så är detta ett sätt att komma runt problemet, men det kan ju förstås vara svårt för andra att ändra en massa så att det ser ut som för mig. Andra sidor besöker jag från historiken.
Citera
2016-08-21, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Har provat det och då funkar det att logga ut men samma problem uppstår nästa gång jag loggar in här.

Jag tycker det är dåligt att sidan ska krångla på detta sätt, i sanningens namn så är det irriterande att behöva klicka på flera andra funktioner bara för att logga ut från fb. Funkade ju att logga ut problemfritt innan detta drabbade mig och några pers. ytterligare. Rensar jag cookies så är trådar markerade som olästa fast jag läst dom innan cookierensningen = irriterande.
Citera
2016-08-21, 14:36
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Har provat det och då funkar det att logga ut men samma problem uppstår nästa gång jag loggar in här.

Jag tycker det är dåligt att sidan ska krångla på detta sätt, i sanningens namn så är det irriterande att behöva klicka på flera andra funktioner bara för att logga ut från fb. Funkade ju att logga ut problemfritt innan detta drabbade mig och några pers. ytterligare. Rensar jag cookies så är trådar markerade som olästa fast jag läst dom innan cookierensningen = irriterande.
Det är inte nödvändigtvis Flashbacks fel att det krånglar för dig, det kan lika gärna vara på din sida. Exempelvis att din webbläsare måste forceras för att rensa kakor. Pröva att uppgradera din webbläsare eller byt den till en annan.

För mig fungerar det alldeles utmärkt att logga ut i Chrome, Internet explorer och Firefox. Men eftersom ett par användare har fått dessa problem på senare tid så ber jag teknikerna kika igenom om det är så att något kan ha ändrat sig.
Citera
2016-08-21, 14:49
Medlem
Citat:
Det är inte nödvändigtvis Flashbacks fel att det krånglar för dig, det kan lika gärna vara på din sida. Exempelvis att din webbläsare måste forceras för att rensa kakor. Pröva att uppgradera din webbläsare eller byt den till en annan.

För mig fungerar det alldeles utmärkt att logga ut i Chrome, Internet explorer och Firefox. Men eftersom ett par användare har fått dessa problem på senare tid så ber jag teknikerna kika igenom om det är så att något kan ha ändrat sig.

Japp jag är medveten om att det kan vara min dator som krånglar men jag är dålig på att meka med datorer, har givetvis en stor insikt om att jag inte ska gnälla på fb i första hand men det är som sagt irriterande när problemet funnits en bra tid nu för mig och de hittills två andra som skrivit om detta.
Tack för svar och förklaringar.
Citera
2016-08-23, 08:48
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Detta funkar. Dock bara tillfälligt vilket alltså innebär att man måste rensa cookies varje gång man ska logga ut. Annars kvarstår problemet.

Citat:

För mig går det faktiskt bra att logga ut som vanligt i Firefox (47.0 - uppdaterades efteråt till 48.0.1) men i Chrome (nu 52.0.2743.116 m) har det strulat rätt länge nu för min del. Alla andra sajter fungerar dock precis som vanligt, även i Chrome som jag använder som min huvudsakliga browser, t ex Facebook, Google (Youtube, Gmail) och Sweclockers. Så att det skulle bero på webläsaren låter faktiskt ganska osannolikt, åtminstone i mina öron. (Men å andra sidan så gör det ju ändå det (beror på webläsaren alltså) i och med att det funkar bra i Firefox.)

I övrigt använder jag Windows 10 Pro version 1511 (alltså inte Anniversary Update än så länge). Behövs fler upplysningar om mitt system så står jag gärna till förfogande framöver.
Citera
2016-09-06, 20:55
Medlem
Jag har I en veckas tid försökt LOGGA UT utan resultat. Något fel på funktionen eller mig?

På frågan om jag verkligen vill logga ut svarar jag OK. Resultat = fortfarande inloggad.

Tacksam för hjälp.
Citera
2016-09-06, 21:02
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jag har I en veckas tid försökt LOGGA UT utan resultat. Något fel på funktionen eller mig?

På frågan om jag verkligen vill logga ut svarar jag OK. Resultat = fortfarande inloggad.

Tacksam för hjälp.
Rensa cache och kakor. Det tycks vara problematiskt för vissa att logga ut från forumet när de använder Chrome. Se diskussion här. (FB) Den officiella forumbuggtråden
Citera
2016-09-06, 21:17
Medlem
Citat:
Rensa cache och kakor. Det tycks vara problematiskt för vissa att logga ut från forumet när de använder Chrome. Se diskussion här. (FB) Den officiella forumbuggtråden

Tack för svar! Inte blev jag klokare. Jag får väl förbli inloggad tills jag dör.
Citera
2016-09-06, 21:34
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Tack för svar! Inte blev jag klokare. Jag får väl förbli inloggad tills jag dör.
Inställningar -> Historik -> Ta bort webbinformation -> Bocka i cookies och cache och klicka på rensa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in