2016-08-11, 20:55
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
[...]
Problemet kvarstår än, loggar jag ut så är jag fortfarande inloggad men stänger jag windowsfönstret och väntar några minuter så är jag utloggad om jag klickar upp fb igen. [...]
Jag har exakt samma problem, vilket jag även skrivit om i Den officiella forumbuggtråden. Detta bör dock knappast vara någon korspostning (väl?) i och med att jag svarar på ett specifikt inlägg här.

Det där med att man loggas ut (egentligen) men att det tar ett antal minuter (?) innan sajten upptäcker det, så att säga, tyder väl på att det är en bugg i forumet och inte i webläsaren? Jag har dock inte provat just detta själv men tänker göra det nu... och återkommer med resultatet.

Edit:
Jodå. Stängde jag webläsaren och väntade några minuter så var jag verkligen utloggad. Så problemet är att man inte loggas ut när man själv vill det. (Ett mindre problem nu för min del eftersom jag i alla fall slipper att rensa cookies varenda gång jag vill logga ut.)
Senast redigerad av d00rkey 2016-08-11 kl. 21:06.
Citera
2016-08-11, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Jag har exakt samma problem, vilket jag även skrivit om i Den officiella forumbuggtråden. Detta bör dock knappast vara någon korspostning (väl?) i och med att jag svarar på ett specifikt inlägg här.

Det där med att man loggas ut (egentligen) men att det tar ett antal minuter (?) innan sajten upptäcker det, så att säga, tyder väl på att det är en bugg i forumet och inte i webläsaren? Jag har dock inte provat just detta själv men tänker göra det nu... och återkommer med resultatet.

Okej, tack för svar. Jag har fortfarande samma problem.

Edit. såg din edit nu, menar du att det är en bugg i forumet och inget jag kan göra något åt i min dator?
Senast redigerad av lacrima 2016-08-11 kl. 21:09.
Citera
2016-08-11, 21:08
Medlem
d00rkeys avatar
Tack, jo5h2pe.

Jag fortsätter nog "diskussionen" i den tråden eftersom det i den har framkommit saker som gör att jag tror att det verkligen är en forumbugg.
Citera
2016-08-11, 21:11
Medlem
d00rkeys avatar
Ja. Det är i alla fall min teori som jag baserar på att jag inte har upptäckt samma problem på andra sajter (än så länge i alla fall).
Citera
2016-08-11, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Ja. Det är i alla fall min teori som jag baserar på att jag inte har upptäckt samma problem på andra sajter (än så länge i alla fall).

Ja jag har också loggat in på andra sidor och där finns inga problem att logga ut för mig heller.
Citera
2016-08-12, 22:08
Medlem
Upptäckte att jag blev citerad av två olika personer på samma klockslag men notifikationen (klockan/bjällran) uppger bara att jag blivit citerad av den som hamnade först från ovan. Blev dubbelciterad i samma tråd om det har betydelse men jag funderar ju om man råkar bli citerad av två personer i två olika trådar på samma klockslag så kanske bara en notifikeras?
Citera
2016-08-12, 22:50
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Upptäckte att jag blev citerad av två olika personer på samma klockslag men notifikationen (klockan/bjällran) uppger bara att jag blivit citerad av den som hamnade först från ovan. Blev dubbelciterad i samma tråd om det har betydelse men jag funderar ju om man råkar bli citerad av två personer i två olika trådar på samma klockslag så kanske bara en notifikeras?
Den ena kanske redigerade in ditt citat efter att först ha postat inlägget. I det fallet så registreras ingen citering till notifikationssystemet. (har jag hört)
Citera
2016-08-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Den ena kanske redigerade in ditt citat efter att först ha postat inlägget. I det fallet så registreras ingen citering till notifikationssystemet. (har jag hört)

Tror jag inte, det var i denna tråd: (FB) När var det senast du..
Mitt inlägg #3150 och de två svaren nedanför det.
Citera
2016-08-13, 14:23
Medlem
Jag har för närvarande svårt att logga ut från mitt konto. Är det några andra som har samma problem?
Citera
2016-08-13, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GimPher
Jag har för närvarande svårt att logga ut från mitt konto. Är det några andra som har samma problem?

Ja vi är minst två som rapporterat om detta problem, läs några inlägg ovanför. Mina problem att logga ut finns kvar.
Citera
2016-08-14, 08:32
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ja vi är minst två som rapporterat om detta problem, läs några inlägg ovanför. Mina problem att logga ut finns kvar.
Problemet är kvar för min del också.

Det enda som funkar (stabilt) är att rensa cookies innan man vill logga ut.. Men det blir så klart lite jobbigt i längden.
Citera
2016-08-17, 00:10
Medlem
Skrev tidigare i denna tråd att jag hade problem att logga ut från fb. Idag ca. tio dagar senare funkar det för första ggn. vi får väl se om det funkar problemfritt framöver.

Edit. Provade genast efter jag skrev inlägget ovan och nix, det funkade inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in