2016-08-17, 01:12
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Gee, never saw that coming...
Försökte upplysa tråden tidigare, men det föll inte vissa i smaken. Och inläggen (censur), förutom ett...

Nåja, bra att polisen slutligen fann någonting konkret som förhoppningsvis håller i rätten. Människor som dessa ska inte vara ute i samhället.
Läste enbart att det var en person som opponerade sig. Nantale. Annars verkade många med på noterna.
Citera
2016-08-17, 01:19
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Rimligen bör en gammal psykopat som JM vara svårare att knäcka än en ung asylant. Asylanten har säkert även pratat rätt öppet om allt med sina kamrater, han står nog närmare dom själsligt än JM.
Och asylanten är kär. Det kan vara en fördel för en slug gammal förhörsledare. Spela på känslor, berätta lite om hur J bara utnyttjat honom. Kan nog få en arabpojke att koka över. Men såna poliser finns väl bara i min fantasi...
Citera
2016-08-17, 01:28
Medlem
Citat:
Tack. Jag tvekade till att återkomma till tråden, men jag antar att jag inte kunde hålla mig härifrån.

Nja, man kan väl säga som så att verkligheten har hunnit ikapp, både MGM och media. Förut var det mycket hush hush och lockbeten via media, men nu verkar det mesta ha kommit ut.

Dock kan jag säga som så, att vad jag har fått tagit del av så knyts båda MGM till brottsplatsen på olika sätt och olika källor säger att det finns även tunga bevis för att kunna öppna utredningen om MGM´s bortgångna sambo.

Jag har även fått höra diverse uttalanden från utredningen som är väldigt störande, men det håller jag för mig själv så länge.

Mycket intressant. Tackar för detta. Då hoppas vi verkligen att säcken knyts ihop ordentligt.

Men! Det finns en sak som jag har funderat på, och det är den andra kvinnan som står skriven på JM´s adress. Bor hon verkligen där fysiskt så att säga (hyr i andra hand exempelvis), eller är hon bara skriven där och bor någon annanstans? Är hon inblandad på något sätt eller kan vi lägga det åt sidan med en gång?
Citera
2016-08-17, 01:37
Medlem
Skulle kunna tänka mig att det blir en narkotikahärva av det här också. JM verkade intresserad av snabba pengar och rörde sig i kretsar med potentiella kunder. Om nu polisen bryr sig om att utreda sådant i nuvarande läge.
Senast redigerad av Refraktor 2016-08-17 kl. 01:57.
Citera
2016-08-17, 01:37
Medlem
valleros avatar
Citat:
Tack. Jag tvekade till att återkomma till tråden, men jag antar att jag inte kunde hålla mig härifrån.

Nja, man kan väl säga som så att verkligheten har hunnit ikapp, både MGM och media. Förut var det mycket hush hush och lockbeten via media, men nu verkar det mesta ha kommit ut.

Dock kan jag säga som så, att vad jag har fått tagit del av så knyts båda MGM till brottsplatsen på olika sätt och olika källor säger att det finns även tunga bevis för att kunna öppna utredningen om MGM´s bortgångna sambo.

Jag har även fått höra diverse uttalanden från utredningen som är väldigt störande, men det håller jag för mig själv så länge.
Så enligt vad du vet så knyts även Johanna till brottsplatsen?
Intressant info om det stämmer.
Lite svårt för sk insiders som bara antyder saker dock. Varför berätta om saker du inte vill berätta om?
Citera
2016-08-17, 01:44
Medlem
Lite funderingar från en ex Polis.
Har inga kontakter kvar inom den sektorn så jag kan inte delge info inifrån.
Dock undrar jag varför hon åker till Arlanda? Varför lämnar hon huset i det skick som det var med massor av spår att gå vidare på?
Om hon planerat mordet så borde hon också tänkt på hur hon skulle få det att se ut som om hon inte gjort det.
Alltså tänt eld på allt för att dölja spåren.
Sen att åka till Arlanda när hon förmodligen insett att hon är misstänkt. inget sjukhus har ju lämnat uppgifter om var hennes mor är, förmodligen för att polisen sekretessbelagt den uppgiften.
Varför tog hon inte bilen ner på kontinenten med ett flyg från Kroatien eller liknande?
Hade hon lämnat mobilen på i Eskilstuna eller var hon nu bodde så hade man inte misstänkt att hon skulle iväg och resa. Nu var det enkelt för Polisen att gripa henne och hennes "pojkvän".
Med anledning av dessa frågetecken tror jag att hon inte gjort själva mordet men säkerligen nämnt det för "pojkvännen" som ett alternativ. Sen gick det överstyr och hon visste inte vad hon skulle ta sig till. Och trodde att en enkel till Thailand skulle lösa problemen tillfälligt. Eller har någon träffat henne den senaste tiden och märkt hur hon varit?
Blir intressant att läsa förundersökningen men förmodligen är hon anstiftaren med motiv som bakgrund. Utföraren? Vet ej, krävs mycket psykisk sjukdom för att mörda sina föräldrar. Jag tror inte hon är så störd.
Mördade hon sin förra make?
Säkerligen anstiftaren men tillräckligt slug att ordna någon form av alibi eftersom utredningen lades ner. Motivet var ju klart, försäkringen.
Som sagt, vet inget, bara spekulationer.
Citera
2016-08-17, 01:45
Medlem
AdFontess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Nu vet vi att polisen haft full koll på läget (förmodligen ända sen mamman började prata) och att de även haft klart för sig vem det var som utförde mordet åt JM.

Varför de inte plockat in Johanna och 18-åringen tidigare var väl för att de fick klart för sig vilken iskall och icke-påverkbar person Johanna är. Tryckande förhör av henne skulle ge nada.

Så istället lägger man span på båda. Lyssnar av varje samtal, har järnkoll på varje rörelse de gör. Samtidigt som man ostört kan nysta vidare i den snabbt växande utredningen.

Ifall polisen medvetet läckte till pressen går inte att säga, men de gjorde bedömningen att det var oundvikligt att deras intresse skulle komma till JM kännedom då de ändå skulle höra alla i hennes bekantskapskrets.

Kommer Johanna åka dit? Ja tveklöst. Hon har inte bara agerat "klantigt" som någon skrev här tidigare. Hon har varit out of control. Man kan komma långt på att vara psykopat och varken känna skuld, oro eller ånger. Men hon har garanterat begått många, stora misstag i sina vansinneseskapader. Det har gått för snabbt, det har varit för kaotiskt, hon har använt en oerfaren 18-åring (förmodligen ensamkommande) som hantlangare för sina sjuka planer, och hon verkar helt ha struntat i "hur det ser ut". Hon har trott sig vara untouchable.

Vad som är osäkert är väl om hon även åker dit för mordet på hennes man (som jag är 100% övertygad om var just mord). Med tanke på att polisen inte anade något fuffens den gången finns det väl risk för att bevis har förstörts (mannens promillehalt samt eventuellt andra sövande medel i blodet t.ex.). Tror att det kan bli svårt och inte en chans i helvete att hon erkänner.
Kan inte vänta på Fupen!

Touché. Tragiskt och vilken skandal att den tidigare misstanken mot henne (med ensamkommande flyktingbarnen) lades bara så lättsinnigt ner, hon hade inte kunnat tro sig vara så untouchable och en man hade sannolikt fortfarande levt idag om hon redan då av samhället hade fått ta sitt straff.
Citera
2016-08-17, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Fast han var ju oskyldig har det visat sig.

ett långskott bara... men Olles ev första mord är väl inte helt fastställt om det nu var han? OT sorry!
Citera
2016-08-17, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tixo
Mycket intressant. Tackar för detta. Då hoppas vi verkligen att säcken knyts ihop ordentligt.

Men! Det finns en sak som jag har funderat på, och det är den andra kvinnan som står skriven på JM´s adress. Bor hon verkligen där fysiskt så att säga (hyr i andra hand exempelvis), eller är hon bara skriven där och bor någon annanstans? Är hon inblandad på något sätt eller kan vi lägga det åt sidan med en gång?

Mig veterligen är hon inte inblandad, varför hon är skriven där vet jag dock inte.
Det jag vet ang. folkbokföringsadresser är att JM inte bor permanent där hon är skriven.
Citera
2016-08-17, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Så enligt vad du vet så knyts även Johanna till brottsplatsen?
Intressant info om det stämmer.
Lite svårt för sk insiders som bara antyder saker dock. Varför berätta om saker du inte vill berätta om?

Det fetade: Ja.

Det andra: Que? Du har onekligen inte varit med från start, och tagit del av tråden då jag delade med mig av det jag visste från början, men fick mina inlägg (censur) av (censur). Därav min skepticism att skriva i tråden.
Citera
2016-08-17, 01:55
Medlem
Noterat att det inte finns någon Ferrari skriven på den adressen. Den har troligen sålts alternativt givits bort / placerats på målvakt.
Citera
2016-08-17, 02:00
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Det fetade: Ja.

Det andra: Que? Du har onekligen inte varit med från start, och tagit del av tråden då jag delade med mig av det jag visste från början, men fick mina inlägg (censur) av (censur). Därav min skepticism att skriva i tråden.

Du får gärna utveckla vad du menade med denna mening:

Citat:

Även om du inte vill berätta exakt vad det gäller så vore det kul att veta vad du menar med ordet "störande"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in