2016-08-17, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför tror du det? Vet du någonting om pojkvännen eller tror du att han kommer att bryta ihop för att han är bara 18 år? Jag gissar att han är minst fem äldre och Ingen nybörjare i våldsbrott.

Nej, jag vet inget om pojkvännen men gissar att han sjabblar bort sig i förhören. Precis som du gissar om hans ålder.
Citera
2016-08-17, 00:29
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo den biten lär bli svår att bevisa. Gällande just detta återstår väl att se hur nu exakt det ligger till avsett då både hur det gick till och nu motiv för att vad för straff det kan tänkas bli. Rent utifrån överlagt mord och därmed livstid så känns just nu "olyckan" förra året som den mest allvarliga och aktuella för det. Just då utifrån detta med livförsäkring och att det då förmodligen var mycket väl planerat. För detta med mord och mordförsök återstår väl att se om nu det handlar om stämpling eller att hon faktiskt var med också. Dock kan hon väl där eventuellt då komma lindrigare undan om det "var bråk som spårade ur...". Alltså utifrån livstid eller ej.
Ja att hon faktiskt var med ter sig mer och mer troligt. Mamman har ju haft beskydd från JM och "är lättad" nu när hon åkt fast. Vad än mamman har berättat för polisen så lär det vara rätt graverande för Johanna.
Johanna kanske var maskerad men blev igenkänd av mamman. Eller så var Johanna helt enkelt övertygad om att hon skulle dö enligt planerna, och var därför inte ens maskerad. Mamman har vetat hur som helst.
Undrar om de initiala misstankarna mot mamman var en taktisk bluff? Modern kanske berättade allt med en gång och polisen ville få JM att tro att mamman inte mindes något. Då Johanna i det läget inte kände sig misstänkt alls kanske hon skulle röja sig på nåt sätt? Hon hade säkert span på sig från dag ett.
Senast redigerad av vallero 2016-08-17 kl. 00:35.
Citera
2016-08-17, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Det finns en D. Blomsterlund på 20 år som har en befattning i hennes företag.
Sannolikt en son.

Tack! Därmed fick jag svar på varför A*nki har två lägenheter. Med största sannolikhet bor D i den, han bor i alla fall på den adressen.

Har kollat vidare på barnen och har identifierat 5, tror jag. Inga av dem småbarn. Ser ut som om inget av dessa barn bott med JM. Två av barnen förmodligen under 18 men inga småbarn. Skulle säga att det kan uteslutas att något av dessa barn har något som helst med saken att göra. Om hon har ett par knattingar kan jag inte säga, det är bara trådrykten och kan vara en missuppfattning.

Skulle inte alls förvåna mig om de minderåriga som var i stugan var ensamkommande. JM hade ju sålt villan och kan ha bott tillfälligt i stugan.

Edit: Och som sagt, vv häng inte ut några av hennes barn.
Senast redigerad av Refraktor 2016-08-17 kl. 00:47.
Citera
2016-08-17, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Gee, never saw that coming...
Försökte upplysa tråden tidigare, men det föll inte vissa i smaken. Och inläggen (censur), förutom ett...

Nåja, bra att polisen slutligen fann någonting konkret som förhoppningsvis håller i rätten. Människor som dessa ska inte vara ute i samhället.

Som jag har väntat på ditt nästa inlägg! Välkommen tillbaka. Vet du månne något mer som du kan delge oss andra?
Citera
2016-08-17, 00:37
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tixo
Nej, jag vet inget om pojkvännen men gissar att han sjabblar bort sig i förhören. Precis som du gissar om hans ålder.
Rimligen bör en gammal psykopat som JM vara svårare att knäcka än en ung asylant. Asylanten har säkert även pratat rätt öppet om allt med sina kamrater, han står nog närmare dom själsligt än JM.
Citera
2016-08-17, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp
Kan det vara denna? https://m.facebook.com/photo.php?fbid=1814867138743514&id=100006607365605 &set=a.1535037296726501.1073741826.100006607365605
Ding Ding

We have a winner
Citera
2016-08-17, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
]Rimligen bör en gammal psykopat som JM vara svårare att knäcka än en ung asylant[/b]. Asylanten har säkert även pratat rätt öppet om allt med sina kamrater, han står nog närmare dom själsligt än JM.

Precis så.
Citera
2016-08-17, 00:45
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp
Kan det vara denna? https://m.facebook.com/photo.php?fbid=1814867138743514&id=100006607365605 &set=a.1535037296726501.1073741826.100006607365605
Där har vi honom!

"Ser lite sliten ut älskling" - I wonder why?
Citera
2016-08-17, 00:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Då kanske det var han som var tänkt att ta hand om barnen, mot löfte att han skulle få komma efter. Undrar hur hon tänkte framåt? Jag tror faktiskt att hon aldrig mer tänkt återvända, bara lämna barnen och allt...

Eller om det finns misstankar om att hon skulle löpa risk att förolyckas utomlands?
Citera
2016-08-17, 00:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ja att hon faktiskt var med ter sig mer och mer troligt. Mamman har ju haft beskydd från JM och "är lättad" nu när hon åkt fast. Vad än mamman har berättat för polisen så lär det vara rätt graverande för Johanna.
Johanna kanske var maskerad men blev igenkänd av mamman. Eller så var Johanna helt enkelt övertygad om att hon skulle dö enligt planerna, och var därför inte ens maskerad. Mamman har vetat hur som helst.
Undrar om de initiala misstankarna mot mamman var en taktisk bluff? Modern kanske berättade allt med en gång och polisen ville få JM att tro att mamman inte mindes något. Då Johanna i det läget inte kände sig misstänkt alls kanske hon skulle röja sig på nåt sätt? Hon hade säkert span på sig från dag ett.

Jo att mamman vetat verkar vara säkert. Nog oavsett om dottern var där eller inte. Möjligen då efter vad som nu sades före attacken. Sedan kan då hon kanske hållit tyst utifrån olika anledningar som att hon då blivit hotad eller då av den enkla förklaringen att hon trots allt känner för sin dotter (finns ju barnbarn är med i bilden också). Så polisen kanske mer eller mindre fått dra ut henne bit efter bit om vad som nu faktiskt hände. Därav också att det tog sin lilla tid med anhållande.

Sedan får vi vänta och se med FUP eller annat som polisen kanske väljer att släppa tidigare exakt hur nu det gått till i stugan. Var hon där tillsammans med sin "vän" för att nu bara i lugn och ro möjligen be om ett lån eller i annat ärende och det "gick överstyr" eller var det mer planerat nu att bägge skulle dö men kvinnan då på något sätt lyckades larma SOS och man fick panik och inte kunde arrangera brottsplatsen så att det nu antingen skulle sett ut som utvidgat självmord eller då rånmord. Då utifrån arv där det också då återstår att se exakt hur nu familjebilden sett ut. Klart är ju att gubben då åtminstone 2011 fick rejält med pengar för sin företagsförsäljning.
Citera
2016-08-17, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Rimligen bör en gammal psykopat som JM vara svårare att knäcka än en ung asylant. Asylanten har säkert även pratat rätt öppet om allt med sina kamrater, han står nog närmare dom själsligt än JM.

Ja, kanske det. Men tror psykopaten har svårt att hålla tyst. Ljuger och ljuger till dess allt är en enda härva som alla kan se igenom.
Citera
2016-08-17, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tixo
Som jag har väntat på ditt nästa inlägg! Välkommen tillbaka. Vet du månne något mer som du kan delge oss andra?

Tack. Jag tvekade till att återkomma till tråden, men jag antar att jag inte kunde hålla mig härifrån.

Nja, man kan väl säga som så att verkligheten har hunnit ikapp, både MGM och media. Förut var det mycket hush hush och lockbeten via media, men nu verkar det mesta ha kommit ut.

Dock kan jag säga som så, att vad jag har fått tagit del av så knyts båda MGM till brottsplatsen på olika sätt och olika källor säger att det finns även tunga bevis för att kunna öppna utredningen om MGM´s bortgångna sambo.

Jag har även fått höra diverse uttalanden från utredningen som är väldigt störande, men det håller jag för mig själv så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in