2016-08-13, 21:58
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Artikeln i Aftonbladet 'LKVN' citerade ur ovan.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23333985.ab

Ur samma artikel.

Är inte detta ny information? Dessutom måste vi väl ändå en gång för alla kunna stryka JM som den som åtminstone fysiskt utförde dådet.

Och det framkom också att någon i parets närhet, en 41-årig någon var högintressant för utredningen, så kanske vi kan säga att JM inte fysiskt utförde dådet men jag skulle inte avskriva henne helt från inblandning.
Jag spekulerar mycket i dag så kan fortsätta lite till. Kanske fick JM hjälp med att försöka "tysta" föräldrarna? Tror inte på planerat mord, men någon form av utpressning, hot, som gick åt helvete. Därför både polisbevakning på byn och förnyat intresse för drunkningen. By the way, tidsmässigt när skedde det sexuella umgänget med "barnen" i förhållande till drunkningen?
Citera
2016-08-13, 22:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag var kanske mer inne på att det framkommit något nyligen som endera fick föräldrarna att misstänka dotter för drunkningsolyckan alt något annat som gjort dem mindre benägna att bibehålla en hemlighet...men vilda spekulationer som sagt. Jag tror min fantasi gick igång i och med att mamman hade skador i munnen som fick sys...rätt ovanligt att man ger sig på den delen av kroppen...och att hon har nu polisbeskydd.

Eller så har de kanske blivit påverkade av skvaller. De kanske är/varit oroliga om dottern jobbar med personer med problem?
Skador i munnen som får sys låter onekligen märkligt som skulle kunna ha viss signifikans att hon ska vara tyst eller om det finns någon kulturbunden vedergällning eller straff ? men måhända något trivialt som ett vinglas som slagits på henne? Man vet ju inte vad bråken beror på dem sinsemellan, varför det är så gnatigt?
Citera
2016-08-13, 22:10
Medlem
Citat:
Och det framkom också att någon i parets närhet, en 41-årig någon var högintressant för utredningen, så kanske vi kan säga att JM inte fysiskt utförde dådet men jag skulle inte avskriva henne helt från inblandning.
Jag spekulerar mycket i dag så kan fortsätta lite till. Kanske fick JM hjälp med att försöka "tysta" föräldrarna? Tror inte på planerat mord, men någon form av utpressning, hot, som gick åt helvete. Därför både polisbevakning på byn och förnyat intresse för drunkningen. By the way, tidsmässigt när skedde det sexuella umgänget med "barnen" i förhållande till drunkningen?

Är inte 41-åringen och JM samma person som avses?
Citera
2016-08-13, 22:12
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo
Citera
2016-08-13, 22:16
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Eller så har de kanske blivit påverkade av skvaller. De kanske är/varit oroliga om dottern jobbar med personer med problem?
Skador i munnen som får sys låter onekligen märkligt som skulle kunna ha viss signifikans att hon ska vara tyst eller om det finns någon kulturbunden vedergällning eller straff ? men måhända något trivialt som ett vinglas som slagits på henne? Man vet ju inte vad bråken beror på dem sinsemellan, varför det är så gnatigt?

Jag tänkte på motiv som skulle kunna dels förklara skadorna och dels mediauppgifterna gällande (troligtvis ) JM och mammans polisbeskydd. Det måste tydligen anses att hon fortfarande är hotad, i och med detta. Var det meningen att hon skulle dö helt enkelt, eller är hon bara skiträdd generellt...
Citera
2016-08-13, 22:28
Medlem
Titianas avatar
"Ett långskott" säger Thomas Carlstedt har inte med min klient att göra. Vem är hans klient? Det är ju skitbra artiklar då de inte ens säger vem denne advokat representerar. Är det mamman är ju utsagan kanske helt naturlig men annars?
Citera
2016-08-13, 22:30
Medlem
Citat:
"Ett långskott" säger Thomas Carlstedt har inte med min klient att göra. Vem är hans klient? Det är ju skitbra artiklar då de inte ens säger vem denne advokat representerar. Är det mamman är ju utsagan kanske helt naturlig men annars?

Ja, det är mamman. Som målsägandebiträde.
Citera
2016-08-13, 22:31
Avslutad
Citat:

Det vet vi inte det står att det är en person med nära anknytning. Det har aldrig stått dotter, släkting eller familjemedlem.

Det har dock ej dementerats att det är dottern. Vilket man i så fall kanske borde ha gjort Eftersom det spridits rykten om det här och säkert på andra ställen.
Citera
2016-08-13, 22:34
Avslutad
Citat:

Alternativer är ju att det är dottern som bett att utredningen om drunkningen ska tas upp igen. Med misstanke om att föräldrarna var inblandade. Med fog eller för att förvirra / skapa villospår.
Senast redigerad av Kalle81 2016-08-13 kl. 22:36.
Citera
2016-08-13, 22:36
Medlem
Här har vi det jag tror är motivet till detta brott:
http://files.weibull.se/pfg_gasell.pdf
Citera
2016-08-13, 22:38
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Alternativer är ju att det är dottern som bett att utredningen om drunkningen ska tas upp igen. Med misstanke om att föräldrarna var inblandade. Med fog eller för att förvirra / skapa villospår.
Varför skulle hon göra det just nu i samband med detta överfall?
Citera
2016-08-13, 22:41
Medlem
Märkligt dock. Utomstående kampanjare synes insinuera att JM skyddas av syster och far medan det verkar surt mellan JM och föräldrar/syskon (enligt vilken källa?). Fast schismen inom familjen kanske inte är värre än att de kanske tycker hon borde visa hänsyn om de skäms för skvaller. Orten är väl kanske inte så stor och folk kanske ställer frågor de inte kan svara på. Och JM tycker familjemedlemmarna sviker om hon anklagas ifall omständigheterna i verkligheten är att hon utpekas för att ha gjort något hon inte har gjort eller att något framställs på ett felaktigt sätt? Vissa utomstående kanske uppmuntrar osämjan på mer eller mindre illa vald grund.
Det kan ju vara så i familjer att man måste se upp med vem man pratar med om vad på familjemiddagarna, det morsan blir rädd för och tycker är otäckt tycker farsan är jävligt roligt och underhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in