2016-08-12, 11:11
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
1.som du vill

2. marken rör sig uppåt.. och allt ovanför rör dig neråt..

3. https://i.ytimg.com/vi/GDaiw-G1VGE/maxresdefault.jpg
Men återigen du förklarar bara att allting skulle bli mindre, inte att något kommer att skymmas.
Frågan gäller fortfarande varför solen DELVIS skyms utan att ens ha blivit märkbart mindre.
En bild sedd från sidan efterfrågades, det skulle förklara funktionen mycket bättre. Så gör alla RE anhängare när de ska visa horisonten på en krökt jord. Varför kan inte FE anhängarna visa samma sak?

Citat:
4 Nej dom tar inte emot signaler uppifrån.

http://image.slidesharecdn.com/antenna-120113102820-phpapp02/95/antenna-49-728.jpg?cb=1326450845

http://a.bimg.dk/node-images/218/7/620x/7218524-saxo-photo.jpeg
Okej, du vet inte hur en modern parabolantenn fungerar och blir lurad av en förenklad och felaktig bild. Varför blir jag inte överraskad.

På 80-talet när satellit TV var nytt bland allmänheten så monterade jag ett antal sådana hemma hos folk, på hyreshus och bostadsrätter. Jag arbetade delvis med det.
Då var antennerna helt runda och symmetriska med mikrovågshuvudet mitt i centrum. Satelliterna sände med klenare effekt än dagens. Monteringen var då ganska krånglig eftersom antennen måste riktas i exakt rätt vinkel UPPÅT, annars fungerade det inte.

Dagens utrustning är mycket enklare använda, mikrovågshuvudet sitter inte rakt och centrerat i reflektorn vilket gör att antennen kan monteras vertikalt. Satelliterna är också mycket starkare och kräver inte lika exakt riktning mot satelliten.

Detta är något konkret och testbart om man bara vill. Varför ignorerar du det?
Tror du på allvar att hela verksamheten, att alla som jobbar med satellit TV mottagning inte skulle märka om sändarna var markbaserade?

Citat:
5. "The American people don't believe anything until they see it on television" Richard Nixon

http://i.quoteaddicts.com/media/quotes/2/51363-adolf-hitler-propaganda-quotes.jpg

http://i.quoteaddicts.com/media/quotes/3/142685-nazi-propaganda-quotes.jpg
Sluta tramsa och svara på sakfrågan istället.
Citera
2016-08-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Men återigen du förklarar bara att allting skulle bli mindre, inte att något kommer att skymmas.
Frågan gäller fortfarande varför solen DELVIS skyms utan att ens ha blivit märkbart mindre.
En bild sedd från sidan efterfrågades, det skulle förklara funktionen mycket bättre. Så gör alla RE anhängare när de ska visa horisonten på en krökt jord. Varför kan inte FE anhängarna visa samma sak?

Okej, du vet inte hur en modern parabolantenn fungerar och blir lurad av en förenklad och felaktig bild. Varför blir jag inte överraskad.

På 80-talet när satellit TV var nytt bland allmänheten så monterade jag ett antal sådana hemma hos folk, på hyreshus och bostadsrätter. Jag arbetade delvis med det.
Då var antennerna helt runda och symmetriska med mikrovågshuvudet mitt i centrum. Satelliterna sände med klenare effekt än dagens. Monteringen var då ganska krånglig eftersom antennen måste riktas i exakt rätt vinkel UPPÅT, annars fungerade det inte.

Dagens utrustning är mycket enklare använda, mikrovågshuvudet sitter inte rakt och centrerat i reflektorn vilket gör att antennen kan monteras vertikalt. Satelliterna är också mycket starkare och kräver inte lika exakt riktning mot satelliten.

Tror du på allvar att hela verksamheten, att alla som jobbar med satellit TV mottagning inte skulle märka om sändarna var markbaserade?

Sluta tramsa och svara på sakfrågan istället.

Nej den visar precis de du frågar efter. Varför nånting "gömmer sig" bakom convergens linjen.

Nej jag ser inga bevis för satteliter. Jag tycker att de borde va så extremt enkelt att bevisa.. Ge mig en video som visar massor av satteliter som rör sig i omloppsbanan.

Jag tramsar inte. Jag tycker bara att de är intressanta kvoteringar med tanke på att vi blir kallade "hjärntvättade.. MEN det är inte vår världssyn som syns i media idag. Och om du gör lite undersökningar så kan du se vilka som har kontroll över vår media idag. Och de är INTE något dom nekar.
Citera
2016-08-12, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban

Vatten och oceanerna är egentligen fortsättning på atmosfären där trycket har omvandlat gaserna till flytande form. Om trycket minskar återgår vatten till gasform, luft.

Det är bara frågan om olika skikt med variationer i tryck, densitet och flytkraft. Nere på havsdjupen ökar trycket och vattnets densitet och blir till slut så hög att inget tränger igenom det. Havsbottnarna som ”google earth” visar är lika fejkade som Nasas rymdbilder. Det är ingenting annat än vilseledande propaganda och det är anledningen till att man visar jordgloben utan vatten.
Vi har ingen aning om vad som döljer sig i havsdjupen. Djuphavsdykningarna är mångt och mycket lika fejkade som Nasas rymdaktiviteter.
Du fullständigt vräker ur dig bisarra påståenden i en sådan mängd att det är omöjligt att bemöta allt. Det fetade ovan är bara ett litet urval av senaste inläggens galenskaper.
Det är alltså inte bara satelliter som är påhittade - trots att en hel del kommunikation har möjliggjorts just på grund av dem. Alla bilder från rymden är fejkade. Gravitation finns inte heller, dinosaurieskeletten är gjorda av plast, och nu är även havsdjupen påhittade!
Det enda som är sant är att jorden är platt, och beviset för det är att det står så i Bibeln (enligt din tolkning, som det stora flertalet troende inte ställer upp på.) Du är uppenbarligen en religiös fundamentalist i det avseendet, och att börja babbla om terrorist i nästa andetag är omdömeslöst.

Citat:
Vad tror du Madtop? Slår jag nu rekord i hemsnickrad hittepå fysik? Men som jag sagt innan till dig det tar tid att hitta tillbaka efter en livslång indoktrinering.
Du slår det rekordet, det tycker inte bara Madtop utan jag också. Du använder också vedertagna fysikaliska termer i fel betydelse och har uppenbarligen stora kunskapsluckor i helt grundläggande fysik.

För några dagar sedan ställde jag några enkla frågor till dig. Tänk om du kunde behaga svara! En av dem var: Hur kan stenen/ballongen veta vad som är ner/upp, om det inte finns gravitation? Svara på det, helst innan du ger mig en utskällning (som antagligen kommer).
Citera
2016-08-12, 11:30
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Varför tror du att ingen FE:are har lyckats bevis att GPS är markbaserat trots att det är väldigt enkelt att göra?

Citat:

Att kolla om Satellit-tv är markbaserat eller distribueras via satellit är som sagt både väldigt enkelt och konkret och det är väldigt talande att ingen FE:are har testat detta. Eller är det möjligen så att det har testats men att FE.arna inte var nöjda med resultatet?

Citat:
Låter intressant. Hur kan jag bevisa detta? t:ex att dom inte använder sig av master på marken.

Varför tror du att ingen FE:are någonsin gjort något så enkelt som att falsifiera att satellit-TV kommer via satelliter? Beror det på lättja? Eller kanske möjligen på att det det inte går?
Citera
2016-08-12, 11:34
Moderator
Citat:
Enligt officiella uppgifter sker 97 procent av all telekommunikation, inkl. teve via kablar endast några procent via så kallade satelliter. Mobiltelefoner använder mobilnätet för positionering och så kallade satellittelefoner använder radiofyrar. Det är samma teknik som användes redan på 20-talet långt innan tramset om satelliter och kallas för triangulering. Samma teknik med radiofyrar används än idag av skepp och flygplan långt ute till havs. Det behövs inga satelliter.
Jaha, vad vill du ha sagt? Hur fungerar de sista 3 procenten då?
Min parabolantenn från 80-talet hade definitivt inte en kabel från sändaren, det fanns garanterat ingen så hög radiomast dit antennen var riktad. Du har ingen aning om vad pratar om.
Citera
2016-08-12, 11:49
Moderator
Citat:
Nej den visar precis de du frågar efter. Varför nånting "gömmer sig" bakom convergens linjen.

Nej jag ser inga bevis för satteliter. Jag tycker att de borde va så extremt enkelt att bevisa.. Ge mig en video som visar massor av satteliter som rör sig i omloppsbanan.

Jag tramsar inte. Jag tycker bara att de är intressanta kvoteringar med tanke på att vi blir kallade "hjärntvättade.. MEN det är inte vår världssyn som syns i media idag. Och om du gör lite undersökningar så kan du se vilka som har kontroll över vår media idag. Och de är INTE något dom nekar.
Ja ursäkta, jag missförstod bilden. Den är så absurt felaktig så jag inte alls fattade hur de menade först.
Men hur menar du? Är cirkeln till höger inom "divergent" området solen?

Kan du inte rita in något som står på marken i den bilden. Du svarade aldrig på frågan om saker som står på marken inte borde "höjas upp" tillsammans med marken.
Citera
2016-08-12, 12:40
Moderator
Citat:
Har nog hela tiden sagt att det är frågan om tryck och densitet. Visst finns det många oklarheter som till exempel hur tryck och densitet exakt samverkar för att skapa vikt och flytkraft men jag anser inte att det stör helhetsbilden.

Förstår inte riktigt hur du tänker. Om du menar att vattnet som omger vågen kommer att agera som motvikt och trycka på vågen och så tänker du fel men jag kanske har missuppfattat.
Sänker du ner vågen i vatten så har du inte längre nån motvikt men rent hypotetiskt så förlorar järnet vikt i vatten men det skulle ändå visa vikt på vågen eftersom järnets densitet är högre än omgivande vattnet.

[...]
Byt ut "1 liter vatten" på balansvågen mot "1kg trä" så blir det lite lättare att tänka sig. Behåll 100 kubikcentimeter järn (väger 0,78kg) på andra sidan.

Ställ vågen uppe i luften. Varför tynger träbiten ner järnet?
Trä har lägre densitet och borde flyta uppåt i jämförelse. Densiteten på omgivningen är lika på båda vikterna.

Sänk nu ner vågen helt in vatten. Varför tynger nu järnet ner träbiten?
Densiteten på vikterna har inte ändrats och densiteten på omgivningen är fortfarande lika på båda vikterna.

Frågan är: På vilket sätt påverkar densiteten mätresultatet?
Citera
2016-08-12, 18:14
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vatten och oceanerna är egentligen fortsättning på atmosfären där trycket har omvandlat gaserna till flytande form. Om trycket minskar återgår vatten till gasform, luft.

Så om jag förstår dig rätt så innebär plattjordarnas senaste vetenskapliga rön att vatten omvandlas till luft när det förångas.

Det förvånar mig inte alls, tror man att man kan göra vin av vatten så tror man nog även på att det går att göra luft av vatten.
Citera
2016-08-12, 18:21
Medlem
Citat:
... den etablerade världsbilden är full med hål och läcker som ett såll.
Den etablerade världsbilden i det ämne som behandlas i tråden, alltså ett jordklot med en måne i ett solsystem i rymden, håller ihop alldeles utmärkt. Om den "läcker som ett såll" så är det något du ska bevisa.
Du har bevisbördan, vänligen presentera de (enligt dig) fem värsta "hålen i sållet.
Citera
2016-08-12, 20:58
Medlem
Citat:
Har nog hela tiden sagt att det är frågan om tryck och densitet. Visst finns det många oklarheter som till exempel hur tryck och densitet exakt samverkar för att skapa vikt och flytkraft men jag anser inte att det stör helhetsbilden.

https://www.youtube.com/watch?v=QAVRLNKA6Fw

Det är bara frågan om olika skikt med variationer i tryck, densitet och flytkraft. Nere på havsdjupen ökar trycket och vattnets densitet och blir till slut så hög att inget tränger igenom det. .
Vattnets densitet ökar bara ytterst lite när trycket ökar (grundläggande fysik- och kemikunskap som du uppenbarligen saknar). Men det är inte det som är värst.

Vad är det som ger lufttrycket vid jordytan? Vad är det som ger så högt tryck vid havsbotten? Vedertagen teori säger att det är gravitationen, men enligt dig finns ju inte den. Och hur vet trycket att det ska öka åt ett bestämt håll?

Din egenhändigt påhittade fysik inte bara "läcker som ett såll", den håller inte ihop alls!
Citera
2016-08-15, 09:04
Medlem
Citat:
Jaha, vad vill du ha sagt? Hur fungerar de sista 3 procenten då?
Min parabolantenn från 80-talet hade definitivt inte en kabel från sändaren, det fanns garanterat ingen så hög radiomast dit antennen var riktad. Du har ingen aning om vad pratar om.

Borde ha skrivit internationell telekommunikation, som använder havskablar. Skrev innan att 97 procent av kommunikationen sker via kablar i själva verket är det frågan om 99 procent. Om du läser mellan raderna så betyder det 100 procent.
http://mentalfloss.com/article/60150/10-facts-about-internets-undersea-cables
Vet att paraboler inte har kabel, dom tar emot sändningar som studsas mot den så kallade jonosfären. Gammal teknik som utvecklats och förfinats.
Citera
2016-08-15, 09:08
Medlem
Citat:
Byt ut "1 liter vatten" på balansvågen mot "1kg trä" så blir det lite lättare att tänka sig. Behåll 100 kubikcentimeter järn (väger 0,78kg) på andra sidan.

Ställ vågen uppe i luften. Varför tynger träbiten ner järnet?
Trä har lägre densitet och borde flyta uppåt i jämförelse. Densiteten på omgivningen är lika på båda vikterna.

Sänk nu ner vågen helt in vatten. Varför tynger nu järnet ner träbiten?
Densiteten på vikterna har inte ändrats och densiteten på omgivningen är fortfarande lika på båda vikterna.

Frågan är: På vilket sätt påverkar densiteten mätresultatet?

Tror inte att du riktigt förstår vad jag menar. Träbiten har lägre densitet än järnet men har tio gånger större volym så den väger mer. Trä har högre densitet än den omgivande atmosfären så den kan inte flyta upp som du säger.

Om du sänker ner vågen i vatten så kan du inte längre använda träklossen som motvikt. Trä har lägre densitet än den omgivande vattnet och flyter vatten.

Kolla experimentet i länken nedan, så förstår du vad jag menar med densitet och flytkraft?

https://www.youtube.com/watch?v=JwAFUTv4Zo4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in