2017-01-31, 20:55
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vad.e.Illuminati
Bra att du nämner sateliter. Jag hade satelittv med parabol på taket förr när jag tittade på skiten.
Men jag undrade varför jag skulle rikta den in i skogen. Sedan har jag sett att dom alltid är riktade mot horisonten. Aldrig i mitt liv har jag sett en parabol riktad mot rymden. Alltid mot horisonten.

Hade du inte hoppat av skolan så kanske du lärt dig varför paraboler är riktade som de är.

Visste du att man kan mäta hur lång tid det tar att skicka en signal fram och tillbaka till en satellit? Och visste du att man med hjälp av detta kan veta hur långt bort satelliten är?

Jag har själv mätt avståndet till geostationära satelliter. Jag har själv skaffat mig kunskap om hur långt bort de är. Och detta innebär i sin tur att jag vet, utan någon som helst tvekan, att de befinner sig i rymden. Vilket i sin tur innebär att jag vet, utan några som helst tvivel, att din världsbild är felaktig.

Edit: Om du kommer ihåg i vilken vinkel du riktade din parabol så kan jag tala om för dig på vilken breddgrad du bor. Visst är kunskap fantastiskt :-)
Senast redigerad av madtop 2017-01-31 kl. 21:00.
Citera
2017-01-31, 21:26
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jaha. Och nu jobbar du heltid med att dölja den platta jorden. Så det kan bli.
Vilket jobb var roligast?

Hur tror du satellit-baserad TV fungerar? Och vad är din förklaring att det tar tv-signalen 240 millisekunder att komma fram?
Citera
2017-01-31, 21:41
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det är markbaserade sändningar såklart.

Vilken med lätthet falsifieras av att:
- signalen tar 240ms på att komma fram vilket ger att sändaren är 7200 mil bort.
- parabolen inte är riktad mot en markbaserad antenn.
Citera
2017-01-31, 21:52
Medlem
madtops avatar
Citat:
Bevisa det. Och bevisa att dom inte helt enkelt har någon fördröjare. Låter som att en amatör skulle kunna fixa det. Eller hitta på det. Vem kollar upp sånt?

Lägg av. Det är du som kommer med en massa löjliga påståenden, det är du som har bevisbördan.

Bevisa att det är markbaserat. Bevisa att "de" har en "fördröjare".
Citera
2017-01-31, 21:53
Medlem
Citat:
Det är markbaserade sändningar såklart. Större utmaningar har dom för att dölja att rymden inte finns.
Den 23 juli 1962 gjordes de första direkta TV-sändningarna någonsin över Atlanten. Knappt två veckor innan dess hade den första kommunikationssatelliten någonsin, Telstar, sänts upp i bana runt jorden.

Jag är övertygad om sambandet.
Citera
2017-01-31, 21:57
Moderator
Psilosophers avatar
Ibland föreställer jag mig att en 'platt' yta ter sig som en sfär i ett krökt rum. Längre än så är jag inte beredd att gå.
Citera
2017-01-31, 22:05
Medlem
Citat:
Det är självklart en bluff.
Hade det varit på riktigt, så hade man nog sett parabolerna riktade uppåt ibland.
Jaha. Var vänlig förklara varför det "självklart är en bluff"! Och varför skulle man "nog" se parabolerna riktade uppåt "ibland"?

De satelliter man använder idag är geostationära, vilket innebär att de befinner sig över ekvatorn.
Så om du svarar på madtops fråga så kan även jag tala om på vilken breddgrad du bor! Tänka sig vad kan göra med kunskap och utbildning.
Citera
2017-01-31, 22:06
Medlem
madtops avatar
Citat:
Hade det varit på riktigt, så hade man nog sett parabolerna riktade uppåt ibland.

Bevisa att det är en bluff.

Och självklart är paraboler ibland riktade uppåt. De är alltid riktade till en punkt över ekvatorn och beroende på breddgrad riktas de mer eller mindre uppåt. Monterar du en parabol vid ekvatorn så pekar den rakt upp.

Bevisa att paraboler aldrig riktas uppåt.
Citera
2017-01-31, 22:07
Medlem
madtops avatar
Citat:
La dom inte en kabel för 150 år sedan?

Som kunde bära en TV-signal? Nej verkligen inte.
Citera
2017-01-31, 22:10
Medlem
Citat:
La dom inte en kabel för 150 år sedan?
....och via den kabeln gjordes aldrig några direkta TV-sändningar.
Citera
2017-01-31, 22:17
Medlem
madtops avatar
Citat:

Förklara att ju längre söderut du kommer desto mer riktas parabolen uppåt.

I Arvidsjuar riktas parabolen till vinkeln 65 grader.
I Malmö 56 grader
I Madrid 40 grader
I Nairobi -2 grader

Varför har ingen FE:are någonsin lyckats åka till Madrid för att motbevisa påståendet att deras paraboler är riktade mot satelliter? Du kan vara först och bli en hjälte i FE-världen: Bevisa att parabolerna i Spanien pekar på en markbaserad sändare, bevisa att de inte pekar ut i rymden.

Edit:
Så här ser det ut i Spanien. Som du kan se är parabolerna inte riktade mot marken.
http://www.mrskytv.com/big_satellite_dish_installers_spain.html
Senast redigerad av madtop 2017-01-31 kl. 22:30.
Citera
2017-01-31, 22:33
Medlem
madtops avatar
Citat:
Dom har ju tillgång till massor av antenner och sedan finns någon annan teknik jag inte läst på mig om ännu. Troposcatter eller något liknande.

Sluta tramsa.
Bevisa att en parabol i t.ex Spanien är riktad mot marken. Bli en FE-hjälte och visa att satellit-tv är en bluff.
Senast redigerad av madtop 2017-01-31 kl. 22:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in