2016-08-11, 14:18
  #7777
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Pacs comeback klar. Möter Jessie Vargas i november. Känns lite B ...
Citera
2016-08-12, 07:06
  #7778
Medlem
Är väl Vargas WBO titel som lockar. Borde bli en ganska så enkel seger.
Citera
2016-08-14, 18:20
  #7779
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Nå? Vem tycker ni har haft den bästa hakan?
Läste att nån tycker Chauncy Welliver hamnar högst på listan, pga han gick 421 tungviktsronder utan att åka ner. Han mötte ju några hyffsade killar, L Browne, O Solis exempelvis.
Sen är väl Oliver McCall erkänt hård på hakan, han har då 428 ronder utan att åka ner. En för mig okänd, George Chuvalo, har tydligen 501 tungviktsronder bakom sig, även där utan att hamna på backen. Så vad säger ni? Vem enligt er har den bästa hakan bland de tunga gubbarna?

Welliver
http://boxrec.com/boxer/50877

McCall
http://boxrec.com/boxer/451

Chuvalo, jäklar vad stryk han fick av Foreman, man kan tänka sig hur man mår dagen efter med Foremans klubbor svingandes mot huvudet. Hela sista ronden är ju en mardröm;
https://www.youtube.com/watch?v=naUC9jQLytw

Ska man kröna den hårdaste hakan så får man ju tänka på ett par faktorer som spelar in. Vilka har de mött, vilken kvalitet hade motståndet? Och hur boxades de, safety-first defensiv eller gick de rakt fram och garderade sig med hakan?

Av de du nämnt så har så har säkert Welliver en bra haka men han har ju inte boxats på nån vidare hög nivå, mest i idaho och nere i Nya Zeeland.
McCall har en legendarisk haka, Lennox Lewis lyckades ju inte ens sänka honom när han gick runt och grät i ringen utan gardering. Sparrade massa ronder med en ung Mike Tyson utan att gå ner, säger själv att han aldrig varit i golvet, sparring eller match, amatör eller pro. En klar kandidat till hårdast haka eftersom han boxade på så pass hög nivå och mötte många riktiga dynamit punchers.
Chuvalo är väl den som oftast brukar få utmärkelsen på såna här listor och det kan man förstå. Boxade under den bästa tungviktsperioden någonsin och mötte de bästa av de bästa: Ali x2, Frazier, Foreman, Floyd Patterson, mfl. Gick aldrig ner på 93 profighter under 22 år. Har McCall en haka av granit så har Chuvalo en av armerad betong. Garderade sig ju ganska mycket med den hakan också, kanske försökte han vinna genom att låta motståndaren slå sönder händerna? Har ett tragiskt privatliv tyvärr med två söner som dött av heroinöverdos och en som begick självmord, detsamma gjorde även hans fru. Men Chuvalo verkar trots alla smällar i ringen och livet vara klar i skallen!

Men det handlar ju inte bara om tungviktare. Andra viktklasser har ju också producerat en del stöddiga hakor.
Marvelous Marvin Hagler var ju aldrig golvad (mot Roldan var ju bara att han halkade) och han boxade på högsta tänkbara nivå mot punchers som Tommy Hearns, Roberto Duran, "The Beast" Mugabi. Stenhård och så jävla skicklig boxare!
Johnny Tapia var bara nerslagen av ett kroppslag under sin karriär, vad jag kan minnas. Och detta trots att han var klassad som död av överdos fyra ggr under karriären!
Jack Britton gick flest profighter av alla champs, 344 fighter. Och blev bara stoppad en enda gång, 3e eller 6e fighten, minns inte. Mötte bl.a Ted "Kid" Lewis ca 20 ggr. Legend!
Bantamkungen Manuel Ortiz var aldrig nere, stoppad på cuts en gång under en 17-årig prokarriär. 128 fighter. Fantastisk fighter i närkamp.
Jake LaMotta! Gick väl bara ner en gång vad jag vet, och alla som sett "The St Valentine´s Day Massacre" vet vilket motstånd han mötte och vilken stryktålig herre han var. Tänk på att när LaMotta gick in till returen mot tidernas främste Sugar Ray Robinson så var SRR obesegrad 40-0 (+ 129-0 som amatör) och LaMotta vann! Sen torskade inte SRR på 8 år efter det!

Fler legendariska champs som aldrig blev stoppade:
Panama Al Brown 167 fighter
Kid Gavilan 143 fighter
Pancho Villa 105 fighter
Carlos Monzon 99 fighter

Av moderna tiders fighters så får man inte glömma hårda skägg som James Toney, Shane Mosley och jag minns att jag såg Kostya Tszyu mot Ben Tackie, spel mot ett mål! Men Tackies haka var så jäkla hård, trots att han gick rakt fram med den. Nästan alla fighters från Ghana, och speciellt de från Ga stammen som tränar i Bukom i Accra är ju hårda som sten.

Och glöm aldrig min favvo Harry Greb, lilla mellanviktaren utan KO-slag som gick upp mot alla dessa lätta tungviktare och tungviktare och stod emot det mesta. Piskade Jack Dempsey flera ggr på sparring tills Dempsey duckade honom. Hade bättre record än Dempsey mot gemensama motståndare i tungvikt. Och som sagts förr, han gjorde det trots att han var blind på ena ögat och med taskig syn på andra. Ett all-time bad ass!

Mkt intressant ämne enligt mig! Man har garanterat glömt några betonghakor också.
Citera
2016-08-14, 18:26
  #7780
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Scott är en av de bästa boxare vi haft - hade gärna
sett en match mot en av de andra europeiska kanonerna
at the tim - Regilio Tuur - hade blivit en intressant o spännande match.
Av någon anledning blev det ingen sån match

Regilio Tuur var en riktigt bra fighter, från Holland tror jag. Konstigt att inte Holland har fler duktiga fighters? Man minns mest den flängige tungviktaren Arnold Vanderleijde från OS på 80-talet.
Men Tuur var skarp! Minns att de visade honom ganska mkt på dåtidens fightkanal, hette den Screensport? Eller var den tidigare, det kanske var på SuperSport eller TV1000 t.om?
Han var i världstoppen i sin vikt, minns inte vad som hände med honom.
Citera
2016-08-14, 21:53
  #7781
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Regilio Tuur var en riktigt bra fighter, från Holland tror jag. Konstigt att inte Holland har fler duktiga fighters? Man minns mest den flängige tungviktaren Arnold Vanderleijde från OS på 80-talet.
Men Tuur var skarp! Minns att de visade honom ganska mkt på dåtidens fightkanal, hette den Screensport? Eller var den tidigare, det kanske var på SuperSport eller TV1000 t.om?
Han var i världstoppen i sin vikt, minns inte vad som hände med honom.

De verkar satsa precis allt på kickboxning, där är Holland ruskigt bra.
Citera
2016-08-15, 16:15
  #7782
Medlem
Golovkin mot Brook är väl den närmsta kommande stor fighten. Klara Brook detta? Kan hemmaplan hjälpa honom ? Golovkin är säkert säker när han riskerar allt genom att möta honom i O2.
Citera
2016-08-15, 22:28
  #7783
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Golovkin mot Brook är väl den närmsta kommande stor fighten. Klara Brook detta? Kan hemmaplan hjälpa honom ? Golovkin är säkert säker när han riskerar allt genom att möta honom i O2.


Parallellerna till Canelo--Khan är uppenbara, men den matchen var mer lättanalyserad, tycker jag. Khans chans var att utnyttja sin snabbhet och hålla sig undan, vilket inte gick i längden, och det var det väl ingen som trodde heller, fastän jag ska erkänna att jag hoppades.

Som bekant är jag inte såld på Golovkin än och Brook har jag bara sett ett par gånger och följaktligen har jag ingen vidare koll på honom, men han har gjort ett habilt intryck.

Vad vet vi? Killarna är jämnstora. Brook går sin första match i mellanvikt. Sen han mötte Porter för två år sedan har motståndet varit minst sagt tvivelaktigt.

GGG har varit förhållandevis aktiv med typ tre matcher om året och konsekvent vunnit lätt. Han slår hårt och fastän han blir träffad har jag aldrig sett honom skakad. Tror inte Brook kommer att lyckas med det heller. Kanske han kan dansa sig till en skrällseger, men ... det känns som om han förr eller senare får smaka på en slägga.

I slutändan kommer kanske Brook och Khan att göra upp om vem som är Storbritanniens bäste welterviktare, medan GGG får fortsätta att meja ner motståndare i väntan på att casha in mot Canelo. Jacobs är väl den näst bäste för närvarande?

Tips: GGG på KO i rond 9.
Citera
2016-08-16, 11:03
  #7784
Medlem
Hur som helst... 10 september blir en oerhört intressant boxningskväll.. Lauren vs Svensson på Hovet och Golovkin vs Brook från O2..
Citera
2016-08-16, 23:07
  #7785
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Ska man kröna den hårdaste hakan så får man ju tänka på ett par faktorer som spelar in. Vilka har de mött, vilken kvalitet hade motståndet? Och hur boxades de, safety-first defensiv eller gick de rakt fram och garderade sig med hakan?

Av de du nämnt så har så har säkert Welliver en bra haka men han har ju inte boxats på nån vidare hög nivå, mest i idaho och nere i Nya Zeeland.
McCall har en legendarisk haka, Lennox Lewis lyckades ju inte ens sänka honom när han gick runt och grät i ringen utan gardering. Sparrade massa ronder med en ung Mike Tyson utan att gå ner, säger själv att han aldrig varit i golvet, sparring eller match, amatör eller pro. En klar kandidat till hårdast haka eftersom han boxade på så pass hög nivå och mötte många riktiga dynamit punchers.
Chuvalo är väl den som oftast brukar få utmärkelsen på såna här listor och det kan man förstå. Boxade under den bästa tungviktsperioden någonsin och mötte de bästa av de bästa: Ali x2, Frazier, Foreman, Floyd Patterson, mfl. Gick aldrig ner på 93 profighter under 22 år. Har McCall en haka av granit så har Chuvalo en av armerad betong. Garderade sig ju ganska mycket med den hakan också, kanske försökte han vinna genom att låta motståndaren slå sönder händerna? Har ett tragiskt privatliv tyvärr med två söner som dött av heroinöverdos och en som begick självmord, detsamma gjorde även hans fru. Men Chuvalo verkar trots alla smällar i ringen och livet vara klar i skallen!

Men det handlar ju inte bara om tungviktare. Andra viktklasser har ju också producerat en del stöddiga hakor.
Marvelous Marvin Hagler var ju aldrig golvad (mot Roldan var ju bara att han halkade) och han boxade på högsta tänkbara nivå mot punchers som Tommy Hearns, Roberto Duran, "The Beast" Mugabi. Stenhård och så jävla skicklig boxare!
Johnny Tapia var bara nerslagen av ett kroppslag under sin karriär, vad jag kan minnas. Och detta trots att han var klassad som död av överdos fyra ggr under karriären!
Jack Britton gick flest profighter av alla champs, 344 fighter. Och blev bara stoppad en enda gång, 3e eller 6e fighten, minns inte. Mötte bl.a Ted "Kid" Lewis ca 20 ggr. Legend!
Bantamkungen Manuel Ortiz var aldrig nere, stoppad på cuts en gång under en 17-årig prokarriär. 128 fighter. Fantastisk fighter i närkamp.
Jake LaMotta! Gick väl bara ner en gång vad jag vet, och alla som sett "The St Valentine´s Day Massacre" vet vilket motstånd han mötte och vilken stryktålig herre han var. Tänk på att när LaMotta gick in till returen mot tidernas främste Sugar Ray Robinson så var SRR obesegrad 40-0 (+ 129-0 som amatör) och LaMotta vann! Sen torskade inte SRR på 8 år efter det!

Fler legendariska champs som aldrig blev stoppade:
Panama Al Brown 167 fighter
Kid Gavilan 143 fighter
Pancho Villa 105 fighter
Carlos Monzon 99 fighter

Av moderna tiders fighters så får man inte glömma hårda skägg som James Toney, Shane Mosley och jag minns att jag såg Kostya Tszyu mot Ben Tackie, spel mot ett mål! Men Tackies haka var så jäkla hård, trots att han gick rakt fram med den. Nästan alla fighters från Ghana, och speciellt de från Ga stammen som tränar i Bukom i Accra är ju hårda som sten.

Och glöm aldrig min favvo Harry Greb, lilla mellanviktaren utan KO-slag som gick upp mot alla dessa lätta tungviktare och tungviktare och stod emot det mesta. Piskade Jack Dempsey flera ggr på sparring tills Dempsey duckade honom. Hade bättre record än Dempsey mot gemensama motståndare i tungvikt. Och som sagts förr, han gjorde det trots att han var blind på ena ögat och med taskig syn på andra. Ett all-time bad ass!

Mkt intressant ämne enligt mig! Man har garanterat glömt några betonghakor också.
Alltid ett nöje att läsa dina inlägg. Typ varenda boxare jag tänkte på nämnde du. Evander Holyfields haka måste jag säga var legendarisk, för att inte tala om Foremans haka i matchen mot just Holyfield. David Tua ska också ha en honorable mention. Erik Morales haka vill jag nog också nämna, satan vad han kunde gå igenom stryk.

Btw, satan vad tråkiga de svenska OS-kommentatorerna är, tror dom behöver kolla en o annan Eurosportsändning
Citera
2016-08-18, 00:27
  #7786
Medlem
challiss avatar
Herregud vilken hatkärlek jag har till den olympiska boxningen. Gillar upplägget, men fy fan vad många rent av riggade resultat det är. Någon som såg finalen mellan kazaken och ryssen i tungvikt? Det är nog det värsta jag sett. Samma med Conlangrabben.
Citera
2016-08-18, 00:39
  #7787
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Herregud vilken hatkärlek jag har till den olympiska boxningen. Gillar upplägget, men fy fan vad många rent av riggade resultat det är. Någon som såg finalen mellan kazaken och ryssen i tungvikt? Det är nog det värsta jag sett. Samma med Conlangrabben.
Blir alltid förbannad över något när det gäller OS-boxningen. Såg en match där rond 1 dömdes till röd ringhörna av 2 domare och till blå av en. Rond två dömdes enhälligt till röd och rond 3 enhälligt till blå.
Ändå var stackarna till kommentatorer, som precis redovisat för allt detta, förvånade över att det var ett split decision..
Citera
2016-08-19, 00:45
  #7788
Bannlyst
Ville egentligen att PacMan verkligen skulle lägga av nu men livsstilen mm drar för mycket ,hoppas bara det blir denna mot Vargas sen en till ,innan det kommer gå dåligt.

Mannen har hållt mitt boxnings intresse uppe över 10 års tid med spännande brutala offensiva fighter utvecklingen har var vacker att se ,Roach och Manny för alltid

Lycka till champ ,dra in lite cash boxa av dig ,sen styr upp ditt land
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in