Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Nej jag finner inte ett lösryckt citat som vi inte vet vad det handlar om intressant. Inte ens Mineta själv visste ju vad det var han pratade om.. Kom tillbaks när du vet så det finns något att diskutera - att utgå från att det skulle handla om en stand down order känns fruktansvärt långsökt eftersom ingenting tyder på det, särskilt inte med tanke på att två F-16 var på väg mot Pentagon...
Men, om det nu stämmer det du skriver, att närmaste jet var 10 minuter för sent för att kunna skjuta ner Pentagon-planet och att den unge militären kommer in med jämna intervaller och frågar: "15 minutes - 10 minutes - 5 minutes ...", vad är det då för "order" som "still stands"? Om det är order att skjuta ner planet så finns det ju ändå inget att skjuta ner det med?
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Edit: jag tror inte kommissionen har sagt någonting om Minetas uttalande om att han inte visste vad Cheney pratade om...
Fast här sitter ju t.f. överbefälhavaren av USA:s militärmakt i en för honom och USA helt unik situation och delar ut de kanske viktigaste orderna under hela sin karriär och Kommissionen är inte intresserade av vad dessa gick ut på?
Du tycker att det här är "fullständigt ointressant" i en diskussion som handlar om ifall (delar av) Bush-administrationen var delaktiga i dåden den 9/11?
Är det bara jag som tycker att det här är rena snurren?