2016-08-12, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Sen beror det ökande antalet våldtäkter även på att det skedde lagändringar 2005 och 2013 så mycket som tidigare hade andra brottsrubriceringar klassas nu som våldtäkt.

Jag nekar inte för at lagändringar har inverkande på statistiken.
Från 1975-2004(ingen lagändringar) ökade befolkningen från ungefär 8,2 till 9 miljoner (10%) mestadels pga invandring.
Samma tidsperiod ökade anmälda våldtäkter med över 350% från 762 till 2631.
Innom dom här siffrorna hittar du svar på frågan "varför våldtas så många".

Har man en påse pengar att bruka på brottsbekämpning, får man mest "Bang for the bucks" om man brukar dom pengarna på dom stora riskgrupperna. Just nu brukar du och dina meningsallierade tid, pengar och energi på at hitta andra grunder(vädret, anmälningsbenägenhet, lagändringar etc) för våldtäktsepidemien än den uppenbara, nämligen MENA-mäns fruktansvärda vidriga kvinnosyn.
Samtidig våldtas våra mödrar, systrar och döttrar i tusental.
Skam på er
Citera
2016-08-12, 17:15
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToddPacker
Nej, forskning visar att 99% av alla våldtäkter begås av lönnfeta vita män, vad de alla har gemensamt är att de röstar på SD.

Källa på det? Nähä.. tänkte väl det.....
Citera
2016-08-12, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Just nu brukar du och dina meningsallierade tid, pengar och energi på at hitta andra grunder(vädret, anmälningsbenägenhet, lagändringar etc) för våldtäktsepidemien än den uppenbara, nämligen MENA-mäns fruktansvärda vidriga kvinnosyn.
Samtidig våldtas våra mödrar, systrar och döttrar i tusental.
Skam på er

Typiskt rasse retorik att försöka skuldbelägga alla som har en annan åsikt än er själva. Men du är inte i I&I nu så vad du anser om mig är mig fullkomligt ointressant. Däremot är det märkligt att du anser dig har så ingående personkännedom om någon du aldrig har mött och vars politiska åsikter du inte har den blekaste aning om.

När det gäller kvinnosyn är min åsikt att du och DINA meningsfränder desperat kämpar för att kollektivt skuldbelägga alla som inte är som er trots att det bevisligen är mindre än 0,6 % av dom som begår sexualbrott.

Att kvinnor våldtas är en tragedi oavsett vem gärningsmannen är men det är ingenting jag har att något skämmas för.
Citera
2016-08-12, 21:17
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToddPacker
Nej, forskning visar att 99% av alla våldtäkter begås av lönnfeta vita män, vad de alla har gemensamt är att de röstar på SD.

Du kommer inte att hitta någon forskningsrapport som stödjer din teori......

http://www.gangrapesweden.com/visanamn.php

Filtrera på hela riket så se ni att det.

Estimerat antal icke svenskar i våldtäktsfall: 678
Estimerat antal svenskar i våldtäktsfall: 491
58% är invandrare som begår våldtäkter!

http://www.gangrapesweden.com/ är en läsvärd sida om man vill se verkligheten.
Citera
2016-08-12, 22:08
Medlem
Citat:
Typiskt rasse retorik att försöka skuldbelägga alla som har en annan åsikt än er själva. Men du är inte i I&I nu så vad du anser om mig är mig fullkomligt ointressant. Däremot är det märkligt att du anser dig har så ingående personkännedom om någon du aldrig har mött och vars politiska åsikter du inte har den blekaste aning om.

När det gäller kvinnosyn är min åsikt att du och DINA meningsfränder desperat kämpar för att kollektivt skuldbelägga alla som inte är som er trots att det bevisligen är mindre än 0,6 % av dom som begår sexualbrott.

Att kvinnor våldtas är en tragedi oavsett vem gärningsmannen är men det är ingenting jag har att något skämmas för.
Självtaget skuldbeläggar jag dom som har skulden. Av över 6000 våldtäkter i 2015, hade över 5000 inte funnits utan dagens multikulturella politik. Det är fakta. Ni som vurmar för multikultur har offrens blod på händerna. Ni har skuld. Vi har ingen förpliktelse att ta in en enda våldtäktsarab i Sverige, och det finns ingen exempel i världen som visar att muslimen låter seg integreras i ett sekulärt, civiliserat samhälle. At kvinnor våldtas är en tragedi, och har du röstat på 7 klövern, så har du allt att skämmas för, du har nämligen indirekta skuld i flera tiotusentals våldtäkter dom senaste 40 åren.
Citera
2016-08-13, 09:13
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sighaj
Ja såååå måste det vara, för förr i tiden, på den tiden då färre våldtäkter anmäldes, då tyckte tjejerna det var okej att bli lite våldtagen på lördagen. Idag har de lärt sig att det inte är så kul och att de kan anmäla det.
Just ja, det är män som våldtar, svenska vita heterosexuella cis män..
Ja, precis så är det! Och idag tycker fransyskorna, amerikanskorna, italienskorna, spanjorskorna, brittiskorna, danskorna, japanskorna, thailändskorna, grekiskorna, australiensiskorna och irländskorna fortfarande att det är okej att bli våldtagna! Sverige är typ bäst på att lära kvinnor att våldtäkt är inte så kul och att de kan anmäla det! Just därför har vårt land näst flest våldtäktsanmälningar per capita!

https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics#/media/FileA)_Rape_rates_per_100000_population_2010-2012,_world.jpg

Senast redigerad av kuddenchristo 2016-08-13 kl. 09:18.
Citera
2016-08-13, 09:26
Medlem
Citat:
Självtaget skuldbeläggar jag dom som har skulden. Av över 6000 våldtäkter i 2015, hade över 5000 inte funnits utan dagens multikulturella politik. Det är fakta. Ni som vurmar för multikultur har offrens blod på händerna. Ni har skuld. Vi har ingen förpliktelse att ta in en enda våldtäktsarab i Sverige, och det finns ingen exempel i världen som visar att muslimen låter seg integreras i ett sekulärt, civiliserat samhälle. At kvinnor våldtas är en tragedi, och har du röstat på 7 klövern, så har du allt att skämmas för, du har nämligen indirekta skuld i flera tiotusentals våldtäkter dom senaste 40 åren.

Återigen så försöker du passa in mig i en mall som bara existerar i din fantasi. Du har ingen aning om vad jag anser om invandring, om jag vill ha in invandrare eller inte eller vilket parti jag har röstat på om jag överhuvudtaget röstade i valet.

Men att demonisera och skuldbelägga är väl allt ni klara av när fakta talar emot era åsikter. Det enda jag har gjort i denna tråd är att påpeka att mindre en 0,5% av alla män, oavsett etnicitet, begår våldtäkter. Men det verkar inte direkt passa in i din världsbild där alla araber/muslimer tydligen är våldtäktsmän så då far du ut i personliga påhopp istället. Typisk retorik när man inte har några fakta att backa upp sina påståenden med. Kom tillbaka till forum utanför I&I när du faktiskt har något att underbygga din argumentation med.
Citera
2016-08-13, 10:23
Medlem
Citat:
Återigen så försöker du passa in mig i en mall som bara existerar i din fantasi. Du har ingen aning om vad jag anser om invandring, om jag vill ha in invandrare eller inte eller vilket parti jag har röstat på om jag överhuvudtaget röstade i valet.

Men att demonisera och skuldbelägga är väl allt ni klara av när fakta talar emot era åsikter. Det enda jag har gjort i denna tråd är att påpeka att mindre en 0,5% av alla män, oavsett etnicitet, begår våldtäkter. Men det verkar inte direkt passa in i din världsbild där alla araber/muslimer tydligen är våldtäktsmän så då far du ut i personliga påhopp istället. Typisk retorik när man inte har några fakta att backa upp sina påståenden med. Kom tillbaka till forum utanför I&I när du faktiskt har något att underbygga din argumentation med.
Överrepresentationen på tex 23 för Somalier ger över 5000 "onödiga" våldtäkter per år. Problemet med Dom många våldtäktarna i Sverige beror helt och hållet på icke-vestlig invandring. Vi har inget behov av icke-vestlig invandring i Sverige. Måste man känna så "god" kan vi ta in ett par hundre flyktningefamiljer per år, så är sannolikheten för överrepresentation bland dom manlige individen mycket mindre. Du tycker kanske inte invandringen och överrepresentationen är problematisk, och att 0,5% är en siffra man kan leva med, jag tycker inte det.
Problemet här är multikultur. Jag har i utgångspunkter inga problem med multikultur, men nyanlända skall assimileras i delar av svensk kultur, som språk, allas lika värde, kvinnors rättighet til egen kropp, alla skall bidra etc. Gör dom inte det med våldtäkt, könsstympning, taharrush, barnbrudar, äresdrap, tvångsgifte, utanförstående klassamhällen, så skall dom utvisas.
Vi har inte behov för icke västlig invandring till Sverige, varken för befolkningsväxt eller ekonomiskt.
Nej, jag tror inte alla araber är våldtäktsmän, men sannolikheten är så stor för våldtäkt eller annan kriminalitet, att det är bättre att låta bli ta in dom från början.
Citera
2016-08-13, 16:05
Medlem
Citat:
Nej, jag tror inte alla araber är våldtäktsmän, men sannolikheten är så stor för våldtäkt eller annan kriminalitet, att det är bättre att låta bli ta in dom från början.

0,35% i delar av den gruppen begår våldtäkt, vilket är färre än svenskar som begår bilinbrott enligt BRÅ. Då måste du anse att man inte borde släppa in svenska turister i andra länder eftersom risken för bilinbrott är så stor?

Citat:
Överrepresentationen på tex 23 för Somalier ger över 5000 "onödiga" våldtäkter per år.

Sen får du gärna presentera din källa, och din beräkning, över var 5.000 onödiga våldtäkter per år utförda av etiopier kommer ifrån. Det blir extra spännande läsning eftersom det totalt sett anmäldes 5.920 våldtäkter 2015. vilket med dina antaganden skulle innebära att de etiopier som invandrat till Sverige stod för 5.000 våldtäkter och alla andra som bor här stod för 920. Väldigt nyfiken på hur du kom fram till det.

https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html
Citera
2016-08-13, 16:14
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
0,35% i delar av den gruppen begår våldtäkt, vilket är färre än svenskar som begår bilinbrott enligt BRÅ. Då måste du anse att man inte borde släppa in svenska turister i andra länder eftersom risken för bilinbrott är så stor?

Vill du påstå att BRÅ ska vara en trovärdig källa?????? Dom vill inte ens berätta sanningen eftersom vi svenskar inte skulle klara av att höra den. Kom med en mer trovärdig källa tack.
Citera
2016-08-13, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Vill du påstå att BRÅ ska vara en trovärdig källa?????? Dom vill inte ens berätta sanningen eftersom vi svenskar inte skulle klara av att höra den. Kom med en mer trovärdig källa tack.

Det är klart BRÅ är en trovärdig källa. Det är bara folk som bär foliehatt som tycker annorlunda. Men dom redovisar öppet sin redovisningsmetodik och sina källor i alla undersökningar dom gör. Har du några konkreta anmärkningar på det eller vill du bara vädra lite personliga, och helt ovidkommande, åsikter?
Citera
2016-08-13, 16:27
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Det är klart BRÅ är en trovärdig källa. Det är bara folk som bär foliehatt som tycker annorlunda. Men dom redovisar öppet sin redovisningsmetodik och sina källor i alla undersökningar dom gör. Har du några konkreta anmärkningar på det eller vill du bara vädra lite personliga, och helt ovidkommande, åsikter?

Då kan du börja med att visa var BRÅ skriver ut etnicitet på våldtäktsmän och hur många dom är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in