2007-07-30, 09:50
Medlem
Ajajajs avatar
"Våldtäkterna fortsätter att öka

Antalet anmälda våldtäkter fortsatte att öka mycket kraftigt under första halvåret i år.

STOCKHOLM. Första halvåret anmäldes 2 333 fall av våldtäkt eller grov våldtäkt i Sverige, en ökning med hela 19 procent jämfört med första halvåret i fjol, visar siffror från Brottsförebyggande rådet (Brå)."

"Under hela första halvåret i år anmäldes 1 517 fullbordade våldtäkter där offret var 15 år eller äldre, en ökning med 26 procent mot i fjol. Ökningstakten, ungefär en fjärdedel, var lika stor inomhus som utomhus.
Av oklar anledning var ökningstakten lägre rörande försök till våldtäkt. "

http://sydsvenskan.se/sverige/article255027.ece

Inte för att jag är förvånad direkt!

En viss del av ökningen beror säkert på lagförändringen som skedde tidigare, men som helhet så är det en stor ökning som inte kan förklaras enbart med det.

Frågan är när det skall börja talas klarspråk i den här frågan?

Enligt en dansk uppskattning bör 80-90% av överfallsvåldtäkterna i Sverige begås av personer med invandrarbakgrund!

"BRÅ har lyckats påstå att bara drygt fyrtio procent av våldtäkterna i Sverige begås av invandrare. När man känner till de danska procenten, förefaller detta fullständigt absurd, då Sverige har 2,8 gånger fler invandrare per capita än Danmark.

En realistisk svensk invandrarandel måste med nödvändighet ligga på mellan 80-90% av de begångna våldtäkterna, när genomsnittssiffran i Danmark är ca 70 procent. Men BRÅ har bland annat uppfunnit hokus-pokus-begreppet "utrikesfödda", vilket omedelbart sorterar bort alla naturaliserade och efterkommare och signalerar den officiella, knäsatta dogmen: Kultur spelar ingen roll, det gör enbart sociala förhållanden. Lögn, latin och manipulerande statistik."

http://www.lone-noergaard.dk/artikle...ka-Sverige.htm

Är det inte konstigt att våldtäkterna hela tiden tillåts öka utan att något görs?

Citera
2007-07-30, 09:58
Medlem
Finns redan en tråd i ämnet!
http://www.flashback.org/showthread.php?t=522433
Citera
2007-07-30, 10:02
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenix85
Finns redan en tråd i ämnet!
http://www.flashback.org/showthread.php?t=522433
Ok, men ur krim-perspektivet?

Kan någon förklara ökningen? Och varför görs inget för att stoppa den?

Vad kan egentligen göras ?

Citera
2007-07-30, 10:21
Medlem
Pawelks avatar
Utomhusvåldtäkterna har ökat med 500% sedan 80-talet, så det här är ingen isolerad ökning utan en stabil våldtäktsspiral som är logisk med tanke på vilket fotfäste Muhammed fått i landet.
Citera
2007-07-30, 10:42
Medlem
pellepoliss avatar
Utomhus- överfallsvåldtäkterna är inte många... 2005 vart det 15 stycken sådana våldtäkter i Göteborg.

De flesta våldtäkterna sker i någons hem, med en kille som tjejen känner, pojkvän eller "krog-ragg" Många av dessa våldtäkter råder det också meningsskiljaktigheter kring. Killen säger att de hade sex, helt enligt boken, och tjejen säger att hon kände sig tvungen att ha sex, och därför känner hon sig våldtagen.

En annan orsak till att våldtäkterna ökar kan vara försök till försäkringsbedrägeri. Enligt polisen i Göteborg kan så mycket som 60% av våldtäkterna vara påhittade, för att hämnas på en person, eller för att få ut försäkrningspengar.

Själv har jag två killkompisar som blivit oskyldigt anklagade för våldtäkt.

Visst är det säkert så att antalet faktiska våldtäkter har ökat, men jag tror inte att man ska måla fan på väggen bara för att tidningarna vill sälja lösnummer.
Citera
2007-07-30, 10:44
Medlem
papa_ogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Ok, men ur krim-perspektivet?

Kan någon förklara ökningen? Och varför görs inget för att stoppa den?

Vad kan egentligen göras ?

Frågan är vad som kan göras?

Medvetenheten hos kvinnor har väl ökat markant. Folk går på kurser och köper pepparspray etc. Kanske ger det en falsk trygghet, vad vet jag?

Sen gör väl kommunerna ganska mycket i form av gatubelysning etc. Mer snutar är väl önskvärt, men man måste vara realistisk också. Bidragstagarna måste finansieras.
Citera
2007-07-30, 10:48
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen

Medvetenheten hos kvinnor har väl ökat markant. Folk går på kurser och köper pepparspray etc. Kanske ger det en falsk trygghet, vad vet jag?

.

Enligt mig ett större problem än själva våldtäkterna*. Med tanke på att överfallsvåldtäkter är ganska ovanliga är rädslan för en sådan våldtäkt överdriven...
Rädslan hindrar tjejer att leva sina liv och de börjar beväpna sig och känner sig oroliga och rädda när de går ut, oftast helt i onödan.

* För den som råkar ut för en våldtäkt är givetvis rädsla och ångest stark och problemen är givetvis jättestora. Men för samhället i stort är rädslan för våldtäkt ett större problem än själva överfallsvåldtäkterna.
Citera
2007-07-30, 10:53
Medlem
papa_ogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Enligt mig ett större problem än själva våldtäkterna*. Med tanke på att överfallsvåldtäkter är ganska ovanliga är rädslan för en sådan våldtäkt överdriven...
Rädslan hindrar tjejer att leva sina liv och de börjar beväpna sig och känner sig oroliga och rädda när de går ut, oftast helt i onödan.

Mmm, det var det jag antog. Folk förlitar sig lite för mycket till sånt och som du säger så kan det skada mer än hjälpa om man nu konstant måste gå runt på helspänn exempelvis.
Citera
2007-07-30, 10:57
Medlem
Minfäldts avatar
Citat:
De flesta våldtäkterna sker i någons hem, med en kille som tjejen känner, pojkvän eller "krog-ragg"

Det påståendet har jag aldrig gillat. Om så är fallet borde betydligt fler leda till åtal. Antingen ljugs det, eller så är beviskraven orimliga eller så är det betydligt färre pojkvänner som våldtar än vad som påstås.

BRÅ 2006:

4208 anmälda våldtäkter, inkl. grov våldtäkt.
2308 uppklarade våldtäkter, inkl. grov våldtäkt.
226 lagförda för våldtäkt, inkl. grov våldtäkt.
Citera
2007-07-30, 11:10
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minfäldt
Det påståendet har jag aldrig gillat. Om så är fallet borde betydligt fler leda till åtal. Antingen ljugs det, eller så är beviskraven orimliga eller så är det betydligt färre pojkvänner som våldtar än vad som påstås.

BRÅ 2006:

4208 anmälda våldtäkter, inkl. grov våldtäkt.
2308 uppklarade våldtäkter, inkl. grov våldtäkt.
226 lagförda för våldtäkt, inkl. grov våldtäkt.

Jag skulle gissa på att det ljugs en del, för att få försäkringspengar.

Att man sedan är oense om vad som är frivilligt eller inte är också en bidragande orsak till att många anmäler, men att det inte blir något av det.

Min flickvän har den f.d. vän som anmälde en kille för våldtäkt. Hon hade sex med honom, men ångrade sig sedan för att hennes pojkkvän fick reda på det. Hon anmälde det då som våldtäkt. Eftersom sexakten skedde i någons hem, med en kille som hon bjudit hem ansågs det att våldtäkten hade skett i hemmet, med någon hon kände.

Jag vet inte hur beviskraven ska göras om för att man ska kunna få fler fällande domar. En kille hade en lösning på det.

Man sätter upp en videokamera, skaffar vittnen på att allt är frivilligt och spelar in allt från påskriften av ett dokument som säger att hon säger ja till sex, samt själva akten. Eftråt skriver man på ett avtal till som säger att allt var bra och att ingen har våldtagit någon, ävnen detta bör bevittnas av några personer.
Tjejen får en kopia av bandet, samt en kopia av varje dokument.

Även pojkvänner bör göra så här, då det händer att tjejer okynnesanmäler för att hämnas eller dyl. Men å andra sidan, vem orkar gå igenom detta varje gång? Tänk när man ska ringa på grannen för 12:e gången på en vacka för att han ska vara vittne till en påskrift...

Detta är också en anledning till att beviskraven är höga, vilket gör det svårare för dem som verkligen blivit våldtagna att få rättelse. Falska anmälningar gör ju att poliser som utreder detta i slutändan lättare utgår från att tjejen ljuger.

Som sagt, enligt en polis i Göteborg kan minst 60% av alla anmälda våldtäkter vara påhittade.
Citera
2007-07-30, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minfäldt

Det är inte riktigt sant, det är mest nåt som PK-maffian ständigt tjatar om i syfte att avleda uppmärksamheten från det faktum att det är mellanösternfolk och negrer som ligger bakom att våldtäkternas antal mer än fyrdubblats på 20 år. I statistiken så räknas "ytlig bekant", alltså en vilt främmande arab som växlat några ord med en tjej i en krogkö, som "känd gärningsman". Det är en bit över hälften har jag för mig som begås av "känd gärningsman", vilket inkluderar "vanliga svenska gifta män och sambos" (ganska liten grupp, relativt sett), ytliga bekanta från krogen och liknande. Självklart våldtas det en del inom svenska äktenskap och långvariga samborelationer och liknande, men det är en mycket liten del av våldtäktsproblematiken, till skillnad från vad de lögnaktiga svenskfientliga marxisterna som styr över media och myndigheter låter påskina. Enligt dessa as är det alltid "viktigt att komma ihåg" att det är den vite mannen som är upphov till det mesta som är fel och ont i världen.
Citera
2007-07-30, 12:25
Medlem
Raouls avatar
Citat:
De flesta våldtäkterna sker i någons hem, med en kille som tjejen känner, pojkvän eller "krog-ragg"
Detta mest vara en av Sveriges mest upprepade klingbergare, s k vandringssägner. En idioti som går från mun till annan utan att någon kollat källan.
Citat:
Ursprungligen postat av Scania
Våldtäkt - en kartläggning av polisanmälda våldtäkter

Det som egentligen framgår av rapporten är påståendet "Ett mycket tydligt mönster är också att offer och gärningsman i de allra flesta fallen känner varandra väl eller är ytligt bekanta." (sid. 25). Tittar man på de verkliga siffrorna i rapporten så ser man att endast 32 procent av våldtäkterna begås av män i en nuvarande eller tidigare relation. Därutöver är 27 procent av gärningsmännen "ytligt bekanta med offret" och 20 procent är helt okända. De kvarvarande 21 procenten är "övriga relationer" vilket innefattar släktingar, arbetskamrater eller studiekamrater. Det är med andra ord precis tvärtom. De allra flesta våldtäkter sker av män som inte har eller har haft ett förhållande med offret.

För övrigt så är "ytligt bekant" ungefär liktydigt med någon man träffat i nöjeslivet samma kväll eller liknande. Det hade varit mer rättvist att säga att 47% av alla våldtäkter utförs av någon obekant eller ytligt bekant. Det är fler våldtäkter som sker av någon offret inte känner väl än relationsvåldtäkter.

http://www.flashback.org/showthread...+upp+i+huvudet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in