Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-13, 19:26
  #757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Då kan du börja med att visa var BRÅ skriver ut etnicitet på våldtäktsmän och hur många dom är?

Nedanstående inlägg var hela 2 sidor bakom detta så jag förstår att det var problematiskt för dig att hänga med. Men om du inte ens vet vilka rapporter BRÅ har om brott och invandring vad har du i denna tråd att göra med argument om just invandring och brottslighet?

Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Ja. Sidan 99 i rapporten nedan. Den mest våldtäktsbenägna gruppen är Algeriet, Libyen, Tunisien och Marocko med 0,35 %. Den näst med benägna är italienare med 0,33%. Den tredje Irak med 0,25%.

Det är dock betydligt mindre än 1% av alla män som begår våldtäkt.

http://www.pdf-archive.com/2011/05/0...tslighet-1.pdf
Citera
2016-08-13, 20:01
  #758
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Nedanstående inlägg var hela 2 sidor bakom detta så jag förstår att det var problematiskt för dig att hänga med. Men om du inte ens vet vilka rapporter BRÅ har om brott och invandring vad har du i denna tråd att göra med argument om just invandring och brottslighet?

Du kan väl anstränga dig och leverera relevant information från detta århundrade? Du hänvisar till något som är mer än 20 år gammalt. Detta är inte relevant som situationen ser ut idag. Jag vill veta hur det har sett ut från år 2000 och framåt. Jag vet att det finns inga rapporter eftersom BRÅ mörkar det. Därför anser jag inte BRÅ vara en trovärdig källa.

När det gäller sexbrott så går invandring och sexbrott hand i hand. Vet du inte hur invandring påverkar våldtäkter så har du inget att göra i den här tråden. Ta på dig foliehatten och gå i säng.
Citera
2016-08-13, 20:16
  #759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Du kan väl anstränga dig och leverera relevant information från detta århundrade? Du hänvisar till något som är mer än 20 år gammalt. Detta är inte relevant som situationen ser ut idag. Jag vill veta hur det har sett ut från år 2000 och framåt. Jag vet att det finns inga rapporter eftersom BRÅ mörkar det. Därför anser jag inte BRÅ vara en trovärdig källa.

Hur kan man vara en icke trovärdig källa när man inte har gett ut något material? Vet du överhuvudtaget vad en källa är?

https://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4llmaterial

Men förklara gärna hur beteendet, eller kvinnosynen, i grupperna i RÅ rapporten har förändrats sedan rapporten gjordes. Det kan ju bli intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
När det gäller sexbrott så går invandring och sexbrott hand i hand.

Källa på det?
Citera
2016-08-13, 20:30
  #760
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Hur kan man vara en icke trovärdig källa när man inte har gett ut något material? Vet du överhuvudtaget vad en källa är?

https://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4llmaterial

Men förklara gärna hur beteendet, eller kvinnosynen, i grupperna i RÅ rapporten har förändrats sedan rapporten gjordes. Det kan ju bli intressant.



Källa på det?


Har man inte gett ut något material så är det inte trovärdigt. Materialet finns men det finns ingen som har sammanställt rapport om det. Varför? Jo för att sanningen är skadlig för oss. Kan man då leverera andra rapporter om andra saker och vara trovärdig? Se bara senaste tiden hur det blåst på BRÅ. Kan dom vara trovärdiga om individer där uppmuntrar att bryta mot lagen? Hur ska man kunna förklara beteendet kvinnosyn osv. om det inte finns någon rapport att jämföra med?
Citera
2016-08-13, 20:38
  #761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Har man inte gett ut något material så är det inte trovärdigt. Materialet finns men det finns ingen som har sammanställt rapport om det. Varför? Jo för att sanningen är skadlig för oss.

Hur vet du det? Eller är det bara ännu en sak du fantiserat ihop?

Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Kan man då leverera andra rapporter om andra saker och vara trovärdig? Se bara senaste tiden hur det blåst på BRÅ.

Dom anger öppet sina metoder i rapporterna. Återigen, kan du berätta vad som är fel i metodiken som gör dom icke trovärdiga.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Kan dom vara trovärdiga om individer där uppmuntrar att bryta mot lagen? Hur ska man kunna förklara beteendet kvinnosyn osv. om det inte finns någon rapport att jämföra med?

Man kan titta på BRÅ 1996. Om man inte anser att den duger kan man förklara vad som förändrats i gruppens beteende sedan dess. Fakta menar jag då, inte dina egna fördomar.
Citera
2016-08-13, 20:48
  #762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
0,35% i delar av den gruppen begår våldtäkt, vilket är färre än svenskar som begår bilinbrott enligt BRÅ. Då måste du anse att man inte borde släppa in svenska turister i andra länder eftersom risken för bilinbrott är så stor?



Sen får du gärna presentera din källa, och din beräkning, över var 5.000 onödiga våldtäkter per år utförda av etiopier kommer ifrån. Det blir extra spännande läsning eftersom det totalt sett anmäldes 5.920 våldtäkter 2015. vilket med dina antaganden skulle innebära att de etiopier som invandrat till Sverige stod för 5.000 våldtäkter och alla andra som bor här stod för 920. Väldigt nyfiken på hur du kom fram till det.

https://www.bra.se/bra/brott-och-sta...xualbrott.html
Trams, hur många svenskar begår bilinbrott på sin semester? Skulle man mot formodning gör det, blir man nästan utan undantag utvisat från gällande land.

Jag har aldrig sagt att Etiopier står for 5000 våldtäkter. Jag har asgt att från 1975 till i dag har vi hatt en ungefär befolkningsökning på 25%. I 1975 var det ungefär 750 anmälde våldtäkter i Sverige, något som med 25% ökning torde bli ungefär 1000 i dag. Nu är facit närmare 6000 våldtäkter, något jag, och brå, menar kan tillskrivas migrationen. Utan migration borde dagsens våldtäktsiffra vara 5000 mindre än den är, altså tillskriver jag multikultipolitiken 5000 onödiga våldtäket (varav tex. etiopier står för en abnorm stor del)
Citera
2016-08-13, 20:51
  #763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Jag har aldrig sagt att Etiopier står for 5000 våldtäkter. J

Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Överrepresentationen på tex 23 för Somalier ger över 5000 "onödiga" våldtäkter per år.

Eller hur.
Citera
2016-08-13, 20:58
  #764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Trams, hur många svenskar begår bilinbrott på sin semester? Skulle man mot formodning gör det, blir man nästan utan undantag utvisat från gällande land.


Man får väl anta att lika stor andel som gör det när dom inte är på semester. Men du vill ju inte bara utvisa invandrare som begår brott, du vill helt stoppa invandringen så din jämförelse haltar.

Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Jag har aldrig sagt att Etiopier står for 5000 våldtäkter. Jag har asgt att från 1975 till i dag har vi hatt en ungefär befolkningsökning på 25%. I 1975 var det ungefär 750 anmälde våldtäkter i Sverige, något som med 25% ökning torde bli ungefär 1000 i dag. Nu är facit närmare 6000 våldtäkter, något jag, och brå, menar kan tillskrivas migrationen. Utan migration borde dagsens våldtäktsiffra vara 5000 mindre än den är, altså tillskriver jag multikultipolitiken 5000 onödiga våldtäket (varav tex. etiopier står för en abnorm stor del)

Och hur kommer du fram till den siffran?
Citera
2016-08-13, 21:00
  #765
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Hur vet du det? Eller är det bara ännu en sak du fantiserat ihop?

Det är bara att du läser i media så ser du att det inte finns någon rapport. Uppgifter finns men ingen får sammanställa dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Dom anger öppet sina metoder i rapporterna. Återigen, kan du berätta vad som är fel i metodiken som gör dom icke trovärdiga.

Man ska inte tro på allt som levereras. Svensken är så indoktrinerad till att tro på allt som sägs utan kritik. Ställ dig frågan varför dom inte har gjort någon rapport sen 1996? Varför ska man då lita på att alla andra rapporter är objektiva?

Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Man kan titta på BRÅ 1996. Om man inte anser att den duger kan man förklara vad som förändrats i gruppens beteende sedan dess. Fakta menar jag då, inte dina egna fördomar.

Jag har förklarat för dig men du har visst överbelastat din hjärncell. Det finns ingen rapport att jämföra med. Du kan roa dig med att fundera på hur många våldtäkter har invandrarna gjort om vi inte har tagit in en enda av dom.

Denna sida levererar mer fakta än vad BRÅ kan göra om våldtäkter. Länken fanns några sidor bak men det var visst svårt för dig att hitta den eller så vill du inte ha fakta.
http://www.gangrapesweden.com/
__________________
Senast redigerad av Lawline 2016-08-13 kl. 21:04.
Citera
2016-08-13, 21:22
  #766
Medlem
lossnuss avatar
Jag tror det beror på det ökade antalet muslimska barn/ungdomar/män i landet... och jag tycker det är rätt åt dom som drabbas Varför ? Jo, vilka vurmar mest
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Ja säg vad kan det bero på att antalet våldtäkter bara fortsätter att öka? Kan det vara alkoholen? Eller kan det vara den nya lagen? Eller kanske dejtingsajter på nätet?!

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1374131.svd



Hur mycket antalet våldtäkter ökat sen början av 1980-talet aktar de sig oftast noga för att nämna av någon mystisk anledning. Vad tror ni, är det alkohol och match.com som ligger bakom, eller finns det ett direkt samband mellan svartskalleimporten och våldtäkter som jag och de flesta andra normala människor tror? Fyra gånger fler svartskallar i ett land resulterar helt enkelt i fyra gånger fler våldtäkter, eller?
Citera
2016-08-13, 21:40
  #767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Eller hur.
Somalien är inte lik Etiopien?
tex = till exempel? Etiopier bland andra har en abnorm överrepresentation i våldtäktsstatistiken eller hur? Somalier är tex överrepr. med 23 gången.
Om alla immigranter (mig själv medräknad) hadde samme våldtäktsfrekvens som ni svenskar, så hadde dagens våldtäktssiffra varit runt 1000 anmälda våldtäkter, inte 6000 som den de facto är.
Grunden till att den är 5000 högre skyldes i stor grad enkelte gruppers abnorme överrepresentation, och att dom grupperna har ökat markant i storlek sedan 1975.

Har du en grupp där individerna genomför fler brott än genomsnittet i totalpopulationen, kommer då antalet brått öka eller minska pr tusen, om den aktuella gruppen ökar i storlek?
Citera
2016-08-13, 22:18
  #768
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det är bara att du läser i media så ser du att det inte finns någon rapport. Uppgifter finns men ingen får sammanställa dom.

Så med andra ord har du ingen aning.Det är bara din eget påhitt. Men du får gärna plocka fram en källa som styrker att ingen FÅR sammanställa dom. För jag antar att du inte har hittat på det också?

Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Man ska inte tro på allt som levereras. Svensken är så indoktrinerad till att tro på allt som sägs utan kritik. Ställ dig frågan varför dom inte har gjort någon rapport sen 1996? Varför ska man då lita på att alla andra rapporter är objektiva?

Så återigen en massa påhittade påståenden. Vi har förstått att Du tror att det är på det viset men uppenbarligen är det något du har intalat dig själv. Annars får du nog visa på en något bättre källa än dig själv.

[quote=Lawline|58162331]Jag har förklarat för dig men du har visst överbelastat din hjärncell. Det finns ingen rapport att jämföra med. Du kan roa dig med att fundera på hur många våldtäkter har invandrarna gjort om vi inte har tagit in en enda av dom.[/QUOTE

Det är inte min hjärna det är fel på. Det är din förklaringsförmåga. Du framför gång på gång dina egna åsikter utan några som helst belägg som om du skulle vara någon typ av sanning. Saker blir inte sanna bara för att du påstår att dom är det.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Denna sida levererar mer fakta än vad BRÅ kan göra om våldtäkter. Länken fanns några sidor bak men det var visst svårt för dig att hitta den eller så vill du inte ha fakta.
http://www.gangrapesweden.com/

Du verkar antingen ha problem med läsförmågan eller så läser du inte fina egna länkar. Den avhandlar gruppvåldtäkter vilket är en väldigt liten andel av alla våldtäkter. Den står ingenting om hur långt man har kommit i sitt arbete så men vet inget om vad den faktiskt visar.

Som källa betraktat är den urusel. men det talar till dina fördomar så jag förstår att du gillar den oavsett om den är relevant eller ej.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback