Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
* Lagen stipulerar att hyresgästerna har rätt att skapa en BRF och vara med och offerera på fastigheter som är ute till försäljning. Detta har du fått förklarat för dig massor med ggr. Vad är skälet till att du inte kan ta emot den informationen. Är det för komplicerat för dig?
* Allmännyttan har krav på sig att vara affärsmässiga. Det tvingar dom att ta in bud från andra fastighetsbolag. Och tvingar dom att sälja till den som betalar bäst. (Annars förskingrar dom offentliga medel). HGF skulle omedelbart anmäla det kommunala fastighetsbolag som sålde till någon annan än högstbjudande. Det handlar om att Allmännyttan skall få in pengar till nyproduktion.
* Det betyder att Allmännyttan fått in så bra betalt som det går.
Vad i ovanstående är det som är för komplicerat att förstå?
Något måste det vara för vi måste förklara det om och om igen.
Det är inget brott att vara svårt enfaldig, men ni som nu är det borde väl begära förtydligande på det som ni inte förstår, snarare än att bara repetitivt upprepa fantasier utan verklighetsförankring.
Ditt vanliga gamla trams ...
https://hagsatrabormotikanobostad.wordpress.com/
http://stockholm.etc.se/debatt/varfor-vi-ockuperar-nya-allmanna-aulan-i-hagsatra
https://mitti.se/hyrorna-chockhojs-%C2%ADefter-stambytet/
De hyresgäster (i förorten) som vägrade bilda BRF straffades med att säljas till en
privat hyresvärd som givetvis genast satte igång sin process för att få rejält höjda
hyror. Den fasta politiska viljan hos dåvarande majoritet är helt uppenbar för alla
och inte ens dessa politiker skulle försvara sitt agerande idag utan bara prata på
om något annat. Det är sådant som gör dig lite pinsam. Men både du och jag vet
ju vad du vill.
Och det var inte bara allmännyttan som slumpades ut utan även t ex vårdcentraler
och förskolor som i princip skänktes bort till de som råkade arbeta där. Inte fick
någon utomstående lägga några bud där inte !
Men, när vansinnet uppmärksammades, slog dåvarande majoriteten faktiskt till
en smula reträtt. Hade kunnat bli riktigt pinsamt i nästa valrörelse. Och det här
är alltså en klar parallell till när Sovjetunionen skulle bli Ryssland och oligarkerna
fick ta över och skapa sig förmögenheter.
Du har all rätt i världen att gilla de här processerna, men lite mera tänkande
människor än du ser konsekvenserna av den brutala politiken ...