2016-08-12, 06:55
  #9601
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
2810 PUT anvisades Stockholms Stad i enlighet med den nya lagen som kör över kommunalt självstyre i semidiktaturen Sverige.

Som jämförelse så förmedlade Stockholms Bostadsförmedling ca 10200 bostäder till ordinarie kön under 2015. Detta antal innehåller vilkorade kontrakt, som t.ex. seniorboenden. Dessa bostäder återfinns i Stockholms Stad OCH kranskommuner.

Hur många av PUT:en som är enmanshushåll vet jag inte, men jag gissar att det är en stor majoritet. Det kan vara så att en fjärdedel av antalet bostäder förmedlade i den ordinarie kön utan vilkorade kontrakt under 2015, måste hostas upp tilll dessa PUT under 2016.

Viktigt: Detta kommer då att synas i Stockholm Stads sammanfattning av 2016.

Och håll i er nu. Vi har inte ens börjat spilla ut bulken av de 163000 som sökte asyl under 2015, huvudsakligen på hösten.

För Stockholms vidkommande kan mycket väl dessa komma att sno ett halvt års samlade vakanser i kön, under förutsättning av samma proportion PUT anvisas Stockholm även under 2016/2017.

Vi har bara sett en försiktig början på bostadseländet. Man ska ha klart för sig att parallellt med ökande kötider, prisökning på brf och villa, byggboom i Stockholm, o.s.v., så har en kompaktering i det tysta pågått. Invandrare som är extremt ihopträngda och där jag tvivlar på att trångboddheten ses i statistiken m2/näsa. Den processen har en bortre gräns, när bägaren rinner över.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/lattare-for-nyanlanda-att-fa-bostad?cmpid=del%3Apd%3Any%3A20160727%3Alattare-for-nyanlanda-att-fa-bo stad%3Anyh

...och så börjas det då; http://www.friatider.se/nya-studentl-genheter-g-r-till-invandrare


"Det nybyggda studenthuset i Älvsjö byggdes för att få bukt på den akuta bostadsbristen bland studenter. Men nu väljer Stockholms stad att istället viga en tredjedel av de nya lägenheterna till så kallade nyanlända invandrare."
Citera
2016-08-12, 07:00
  #9602
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Schweiz har dubbelt så många utlandsfödda i landet som Sverige.
Där är det inga bostadsköer. Vad är det för skillnad mellan Sverige och Schweiz som gör att bostäder där kan produceras för att klara deras större inflöde av utlänningar?

Deras utlänningar är inte i första hand försörjningsbördor.
Citera
2016-08-12, 07:04
  #9603
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Det är helt väsensskilt.

Vad gäller hyresfastigheter så är bara om och när som fastighetsbolaget vill sälja som hyresgästerna i de berörda fastigheterna som tillåts vara med och offerera. Och det är den som offererar högst som får köpa (av allmännyttan).

Det handlar alltså om ett småduttande. Framförallt är det ett småduttande om det är BRF som är högstbjudande.
Prisfall pga stort utbud blir det först om det är några privata fastighetsbolag som skulle vara köpare, och de får ansträngd ekonomi pga köpen. Och därmed inte kan offerera så högt pris.

Du verkar inte förstå vilken skillnad det är. Eller inte vilja förstå.

Du bara tramsar. En liberal som påstår att det inte går att avveckla kommunen som den största markägaren... Skäms du inte?
Citera
2016-08-12, 07:38
  #9604
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
"Det nybyggda studenthuset i Älvsjö byggdes för att få bukt på den akuta bostadsbristen bland studenter. Men nu väljer Stockholms stad att istället viga en tredjedel av de nya lägenheterna till så kallade nyanlända invandrare."

Detta för 2800 tvångsförvisade nyanlända till Stockholm under 2016. Nästa år när tsunamin ska bo så beräknas Stockholm tvångsmässigt tilldelas drygt 11.000; det motsvarar ett nybyggt Husby på Järvafältet. Vem ska bygga det tror vi?
Citera
2016-08-12, 07:43
  #9605
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Detta för 2800 tvångsförvisade nyanlända till Stockholm under 2016. Nästa år när tsunamin ska bo så beräknas Stockholm tvångsmässigt tilldelas drygt 11.000; det motsvarar ett nybyggt Husby på Järvafältet. Vem ska bygga det tror vi?

Ffa motsvarar det ett helt års antal förmedlade bostäder i kön.
Citera
2016-08-12, 07:50
  #9606
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Ffa motsvarar det ett helt års antal förmedlade bostäder i kön.

Jo, men det här kommer inte att gå att lösa i befintligt bestånd, eftersom det tjatas om "nyanlända" som saknar möjlighet till egen etablering på bostadsmarknaden. Borta i tråden om "Flyktingkvarter i Stockholm" där kommunen vill bygga modulhus på temporära bygglov, så pratar man om "genomgångsboenden" där folk utan egen försörjning ska bo i två år för att sen hinna etablera sig på ordinarie bostadsmarknaden. Hehhee....

Om kön går åt att husera nyanlända med förtur så kommer ju ingen att få en hyresbostad mer. Och drömmen om "etableringstid" är naturligtvis skitprat då dessa personer saknar betalningsförmåga.

Det kommer bli en fin krasch.

EDIT:
Jag tror dock att man med "nyanlända" avser folk med PUT; Tsunamin kommer att få TUT och räknas kanske därför inte som "nyanlända" och faller utanför tvångssystemet med boenden. Dom får bo på anvisade campingar i dalaskogen istället för dom är inte "nyanlända" dom är 3-års TUT-flyktingar.

Kan ju bli en sån lösning också, det är cyniskt i det migrationsindustriella komplexet.
__________________
Senast redigerad av Nostradumbass 2016-08-12 kl. 07:55.
Citera
2016-08-12, 08:12
  #9607
Medlem
kurt-sunes avatar
Äntligen lite sossar som kan tänka utanför den ideologiska boxen...

http://www.dn.se/debatt/hyresregleringen-minskar-inte-bostadssegregeringen/
Citera
2016-08-12, 08:35
  #9608
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jo, men det här kommer inte att gå att lösa i befintligt bestånd, eftersom det tjatas om "nyanlända" som saknar möjlighet till egen etablering på bostadsmarknaden. Borta i tråden om "Flyktingkvarter i Stockholm" där kommunen vill bygga modulhus på temporära bygglov, så pratar man om "genomgångsboenden" där folk utan egen försörjning ska bo i två år för att sen hinna etablera sig på ordinarie bostadsmarknaden. Hehhee....

Om kön går åt att husera nyanlända med förtur så kommer ju ingen att få en hyresbostad mer. Och drömmen om "etableringstid" är naturligtvis skitprat då dessa personer saknar betalningsförmåga.

Det kommer bli en fin krasch.

EDIT:
Jag tror dock att man med "nyanlända" avser folk med PUT; Tsunamin kommer att få TUT och räknas kanske därför inte som "nyanlända" och faller utanför tvångssystemet med boenden. Dom får bo på anvisade campingar i dalaskogen istället för dom är inte "nyanlända" dom är 3-års TUT-flyktingar.

Kan ju bli en sån lösning också, det är cyniskt i det migrationsindustriella komplexet.

Man har ju trängt undan ursprungsbefolkningens barn i 15 års tid - det är det som är "lösa i befintligt bestånd".

Först när de 800000 lägenheterna i allmännyttan bebos av - ursäkta min plumhet här - svartskallar, så tar tokerierna garanterat slut. Och då är det liksom för sent. Social housing without ever building social housing.
Citera
2016-08-12, 08:49
  #9609
Medlem
berra77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Äntligen lite sossar som kan tänka utanför den ideologiska boxen...

http://www.dn.se/debatt/hyresregleringen-minskar-inte-bostadssegregeringen/

Notera att dessa sossar är hyfsat välutbildade och klarar av plus och minus.
Jag tror inte att svetsare och andra lågutbildade i sossarnas ledning kan ta in denna information innanför den ideologiska muren.
Citera
2016-08-12, 08:59
  #9610
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berra77
Notera att dessa sossar är hyfsat välutbildade och klarar av plus och minus.
Jag tror inte att svetsare och andra lågutbildade i sossarnas ledning kan ta in denna information innanför den ideologiska muren.

Nej att det rörde sig om handelsstudentervar väl ingen skräll direkt...

Men jag förstår inte hur vänstermänniskor gång på gång blundar för den verkliga världen...
Citera
2016-08-12, 09:49
  #9611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
"utlandsfödda"
Lever Schweiz invandrare på bidrag?

Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Deras utlänningar är inte i första hand försörjningsbördor.
Nu smiter ni bara undan frågan och börjar prata om annat.

Frågan var hur Schweiz har kunnat ordna fram bostäder, så att man inte har långa köer, trots att man har dubbelt så många utlandsfödda i landet.

Ni har inte svarat på den.
Citera
2016-08-12, 09:52
  #9612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Du bara tramsar. En liberal som påstår att det inte går att avveckla kommunen som den största markägaren... Skäms du inte?
Jag förklarar verkligheten för dig. Det behövs.

Borde du inte ta in informationen så att du får en bättre förståelse och kan göra mindre fel i framtiden.
Du inser rimligen att du är svarslös, och det är därför du inte kan ge några svar utan behöver förfalla till personangrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in