Citat:
Nja, det är du som påstår att det är omöjligt att tvinga ner planet för landning (eller ur kurs) eller att skjuta ner det som en sista utväg. Jag undrar som sagt hur det här är förenligt med de rutiner som fanns (och finns) för sådana här situationer, rutiner som inbegriper just det som du påstår är omöjligt.Frågar mig vadå? Jag vet inte vad du pratar o längre - det jag skrev var:
Att hinna ikapp planet vore nog en omöjlighet med tanke på att man var förbjudna att flyga i överljudshastighet vid flygkapningar vid denna tid. Och om man hann ikapp planet på något mirakulöst sätt - vad skulle man göra - skjuta ner det?
Att hinna ikapp planet vore nog en omöjlighet med tanke på att man var förbjudna att flyga i överljudshastighet vid flygkapningar vid denna tid. Och om man hann ikapp planet på något mirakulöst sätt - vad skulle man göra - skjuta ner det?
Citat:
Jag var kanske lite otydlig här. Om till och med civila piloter har direktivet att offra sig själva och sina egna passagerare för att undvika tätorter och känsliga installationer, vad förväntas då av militära combat-piloter i en liknande situation?!
Citat:
Återigen, varför har man direktiv som är omöjliga att implementera? Men, här handlar det ju om plan som aldrig ens lämnade marken?