2016-08-10, 23:28
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Kan du inte läsa, illiterate högerhjon? Det står klart och tydligt att jag inte sätter likhetstecken mellan utbildning och IQ. Vilken faktaresistent nazzefjant du är som skiter ut skitbruna faktoider.

För flera år sedan studerade jag matematik, nationalekonomi och datavetenskap. Och du då? Lättläst endags kurs i rasbiologi på Nordfronts hemsida?

Jag kan korta ned citatet från dig i inlägg 1380 så det blir tydligare. Det blir ju extra ironiskt eftersom du även hävdat att IQ och generell intelligens är två olika saker. Nä, dina studier vid särskola är inget att skryta med.

"Välutbildade människor med högre IQ"/peddo-lupac
Citera
2016-08-10, 23:34
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Jag kan korta ned citatet från dig i inlägg 1380 så det blir tydligare. Det blir ju extra ironiskt eftersom du även hävdat att IQ och generell intelligens är två olika saker. Nä, dina studier vid särskola är inget att skryta med.

"Välutbildade människor med högre IQ"/peddo-lupac
Förstår du inte att jag underförstått menar att det finns välutbildade människor som har lägre IQ. Trodde du att samtliga välutbildade i världens alla hörn har samma IQ?

Fjant!
Citera
2016-08-10, 23:40
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Förstår du inte att jag underförstått menar att det finns välutbildade människor som har lägre IQ. Trodde du att samtliga välutbildade i världens alla hörn har samma IQ?

Fjant!

Varför inte bara göra en pudel? Istället för att stå fast vid dumheterna du skrivit? Hela ditt inlägg 1380 gick ju ut på att Mp hade högst andel högutbildade och SD lägst och du använde utbildning som proxy för IQ. Ja, att det är stor skillnad i IQ mellan olika akademiska inriktningar är just vad jag belyst för några inlägg sen.
Citera
2016-08-10, 23:41
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Som korrelerar med g-faktorn runt 0.8. SAT är en väldigt bra proxy för generell intelligens.

Korrelationen mellan IQ och SAT är förmodligen mycket högre än IQ och utbildningstid.

Nja, orsaken att män presterar bättre på SAT är att man tar från överdelen av distributionen och det finns många fler riktigt intelligenta män än kvinnor. Orsaken denna skillnad försvinner vid representativa urval är att man då även tar av den nedre delen av distributionen, där det också finns fler män. SAT är utmärkt proxy för generell intelligens när man jämför akademiker.

Bara om man ser till den genomsnittliga intelligens. Det finns som bekant lika många eller fler akademiker bland SD som ex. MP och det är knappast dåligt för ett parti att ha många anhängare även om vissa av dem har lägre intelligens? Demokraterna har ex. väldigt många svarta väljare vilka har låg intelligens och är religiösa/homofoba/konservativa. Det är dock ingen nackdel för demokraterna som parti eftersom de får många fler röster .
Massor av pseudovetenskapligt bludder du kör med i din eviga nedvärdering av kvinnors intelligens och matematikförmåga.

http://www.myguruedge.com/our-thinking/myguru-blog/bid/379919/Why-Standardized-Tests-are-NOT-IQ-Tests
"Why Standardized Tests are NOT IQ Tests

In fact, it’s important to understand that standardized tests are not used to identify the smartest applicants, or to measure innate intelligence. Instead, they are generally trying to measure the extent to which an applicant is prepared to succeed in college or graduate school, based on whether they’ve amassed the types of reading, writing, and mathematics skills that are required to do that.

So, we suggest that the harder you work, the more you’ll learn, and that you can, to a very large extent, prepare for these exams, because the exams are testing “learnable skills” such as reading comprehension, writing, mathematics, and critical thinking. We tend to underestimate the influence of practice, mindset, and a strategic study plan can have on students’ performance on the ACT or SAT.
"

(FB) Är kvinnor sämre på matematik?
Bl a flera faktorer som bidrar till flickors sämre snittresultat i SAT Math.

Dessutom är den manliga variabiliteten lägre och till och med obefintlig i länder med mer jämställd kultur. Det kan ni läsa om i tråden "Är kvinnor sämre på matematik?". Det finns massor av nyare forskning som stödjer min ståndpunkt att kvinnor inte är sämre än män i matematik.

Disciplina har fullständigt rätt i fråga om SAT. Och du har som vanligt fel igen. Men det visste vi ju redan.
Citera
2016-08-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Du ser en kvinna som inte är intresserad och tror att det är nån sorts dissning.
Lol, nej. De kan vara allmänt otrevliga och ha dålig attityd till det mesta.

Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Jag bryr mig inte. Det gör 0 skillnad för mig vem jag har sex med as such. Det är som att säga "du vill inte skaka hand med folk bla bla bla" really dude?

2) Svara på frågan själv vill du leva med en av kvinnorna som jag länkade till? Jämfört med Aletta?

3) Anyway här är exempel på kvinnor som var emot kvinnors rösträtt,

1) Du ljuger. Det finns ingen anledning att inte göra det om det "gör 0 skillnad as such". Jag tror bara det här med porren och sexfixeringen är en fasad du kör med för att höja ditt värde i jämförelse med andra kvinnor - då behöver du inte prestera i nåt annat.

2) Vill? Nej, men det var inte frågan, frågan var "skulle du kunna hantera det..." JA!.
Senast redigerad av zuluwanker 2016-08-10 kl. 23:56.
Citera
2016-08-10, 23:56
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Dessutom är den manliga variabiliteten lägre och till och med obefintlig i länder med mer jämställd kultur.

Variabiliteten är extremt hög, vilket möjliggör för de allra högsta skikten av IQ att vara totalt dominerade av män. Resultaten är rentav förkrossande.

Dessutom är det struntprat att "jämställda länder" skulle ha lägre variabilitet inom IQ. Det har att göra med att diverse test anpassats efter politisk korrekthet.

Jag är fullt övertygad om att kvinnor i exempelvis Indien och Kina är mer framgångsrika inom naturvetenskaperna än svenska kvinnor. Varför? I Sverige har vi en lathetskultur bland kvinnor, där de förutsätter fördelar bara för att de har en skåra mellan benen. "Jag är kvinna och naturvetare, ge mig mina rättigheter och ett högbetalt jobb".
Citera
2016-08-10, 23:59
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Nej, korrelationen mellan ett riktigt IQ-test och g-faktorn är över 0.9.

Snabb googling visade att de verkar ligga på på 102.
Alltså innebär en korrelation på 0.9 att IQ och generell intelligens inte är riktigt samma sak. Det finns faktiskt individer med lägre IQ som har en högre generell intelligens vilket var min poäng.

Och? Det är ingen signifikant skillnad i medel-IQ mellan kineser och italienare. Dessutom har Lynns och Vanhanens bok bemötts med mycket kritik från flera renommerade forskare.

Citat:
Då tycker jag du skall försöka hitta dem för vi vet ännu inget sätt att permanent höja någons intelligens.

Ja, detta bidrar till att svarta i afrika har en snitt-iq på runt 75 men att en stiger till 85 i USA. Den har dock legat kontant där sedan mitten av 80-talet trots att hundratals miljoner dollar har lagts på att försöka lyfta den. Om du skulle hitta ett sätt kommer du förmodligen blir otroligt rik och jag önskar dig all lycka (dig skiter jag i men det hade varit fantastiskt om svarta/latinos hade kunnat få högre snittintelligens).
Du läser tydligen inte mina inlägg särskilt nogsamt. Om du hade bemödat dig om att läsa ordentligt så skulle du ha upptäckt att jag skrivit följande:

"Sämre uppväxtförhållanden, större ohälsa, prenatala och postnatala sjukdomar, infektionssjukdomar, sämre näringsintag, sämre tillgång till skolor, fördomar, diskriminering och så vidare."

Dessa faktorer bidrar till sänkt IQ. För över hundra år sedan var européernas medel-IQ ca 85, på samma nivå som dagens afroamerikaner. Du får tro hur mycket du vill på den rasbiologiska myten att svartas medel-IQ inte stiger, men jag håller mig till seriös och politiskt oberoende forskning som stödjer min ståndpunkt.

http://www.huppi.com/kangaroo/L-15point.htm
"Fact: The black/white IQ gap is 7-10 points and shrinking.

Summary

Nationally representative IQ tests show a black/white IQ gap of 7 to 10 points. Academic achievement tests, for those who consider them valid measurements of IQ, show an average gap of about 10 points. In general, these tests show the gap is being reduced about two and a half points a decade. The Bell Curve flouts all this evidence on the basis of a single study, its own flawed analysis of the National Longitudinal Survey of Youth.

Argument

Among scientists, it has been common knowledge that both black and white IQs have been rising over the decades, with black IQs converging upwards towards whites. This fits nicely with America's rising standard of living, which has been rising somewhat faster for blacks, thanks to the Civil Rights movement and other anti-poverty measures.
"

Visst är det glädjande nyheter att svartas medel-IQ har ökat? Det finns fler studier som kommer till samma slutsats. Ska jag posta länkar till dem? Eller räcker det med ovanstående länk?

Citat:
Däremot mellan GRE-resultat och intelligens, vilket var min poäng.
Säker på det?

http://www.nature.com/naturejobs/science/articles/10.1038/nj7504-303a
"A standard test for admission to graduate school misses potential winners"
http://www.myguruedge.com/our-thinking/myguru-blog/bid/379919/Why-Standardized-Tests-are-NOT-IQ-Tests
"Why Standardized Tests are NOT IQ Tests

In fact, it’s important to understand that standardized tests are not used to identify the smartest applicants, or to measure innate intelligence. Instead, they are generally trying to measure the extent to which an applicant is prepared to succeed in college or graduate school, based on whether they’ve amassed the types of reading, writing, and mathematics skills that are required to do that.

So, we suggest that the harder you work, the more you’ll learn, and that you can, to a very large extent, prepare for these exams, because the exams are testing “learnable skills” such as reading comprehension, writing, mathematics, and critical thinking. We tend to underestimate the influence of practice, mindset, and a strategic study plan can have on students’ performance on the ACT or SAT.
"

Samma sak gäller givetvis GRE vilket det för övrigt omnämns i ovannämnda artikel.

http://magoosh.com/gre/2013/the-gre-and-iq-comparison/
GRE-test är inte något IQ-test.
Citera
2016-08-11, 00:00
Medlem
Citat:
Det finns inget pseudovetenskapligt med blogginlägget jag länkade till. Eftersom det är rå data som plottats. Sen är korrelationen mellan SAT-scores och IQ mycket hög liksom mellan verbal IQ och övergripande IQ. Korrelationen mellan utbildning och IQ är däremot betydligt mer komplex. Vilket är vad datan jag länkat till visar.
Citat:
Som korrelerar med g-faktorn runt 0.8. SAT är en väldigt bra proxy för generell intelligens.

Korrelationen mellan IQ och SAT är förmodligen mycket högre än IQ och utbildningstid.
Jo, det enkla faktumet är att SAT inte är ett IQ-test. Det här har jag förstås gått igenom med dig Oantastlig flera gånger förut, det är synd att du aldrig klarar av att ta till dig av tillrättavisningar.

Här är några snabba korrelationer:
WORDSUM & IQ: 0.7 (Länk)
Utbildningstid (högre undervisning) & IQ: 0.5-0.6 (Länk; Länk Länk (s. 6))
IQ & Betyg: 0.5 (Länk(s. 5))
IQ & SAT: 0.4-0.5 (Länk (tabell s. 3))

Vad som finns att säga om den sista studien om SAT och IQ är att bättre korrelationstal (0.6-0.7) uppnås genom att ekvationen justeras för urvalets sammansättning. Fast detta är givetvis inget som er älskade hobbybloggare ägnar sig åt.

Korrelationen på 0.8 mellan SAT och g som Oantastlig talar om uppnås endast när g uppskattas med hjälp av ASVAB, som dock inte heller är något verkligt IQ-test. Korrelationerna med Raven's och RIAS - som är faktiska IQ-test - blir betydligt lägre (det finns en anledning till att forskarna upprepade experimentet med nytt material.)

Citat:
Rent intuitivt förstår nog även du att kommunalanställda kvinnliga akademiker, som utgör Miljöpartiets kärnväljare, har markant lägre IQ än fysiker, astronomer och matematiker. Lärare och socialarbetare har inte ett IQ som ligger över medel för befolkningen som helhet utifrån datan. Men du kanske menar att vanliga "knegare" ligger väsentligt under medel?
Om man läser hobbybloggarens inlägg så ser man klart och tydligt att alla yrkesgrupper har ett resultat över 100 (som alltså är genomsnittet). Eftersom akademiker i gemen ligger över medelresultatet säger enkel matematik också givetvis att vanliga knegare kommer ligga något under det.

Citat:
Nej, jag vill inte byta analysmetod. Det är nämligen två helt olika saker som diskuteras.
Jo, Lupac påstod att miljöpartister i genomsnitt har högre utbildning, och då försöker du byta ämne. Men nog om det nu, jag har tröttnat på det här.

Citat:
Nu skrev jag förvisso "vi kan utifrån detta dra hyfsade slutsatser kring halva befolkningen". Båda könen i USA och män i Sverige. Vi har alltså information om 3 av 4 grupper och dessa pekar i samma riktning.
Som sagt, jag håller med om att det finns goda grunder för spekulation, men spekulation är fortfarande inte fakta.

Citat:
Så är det, men frågan är om de som svarar på frågan uppfattar det så. Jag skulle tro att många på vänsterkanten skulle hävda att dessa saker inte är medfött och således inte infattas i tur.
Det här är däremot fullständigt grundlösa spekulationer, och därför inte värt ett skvatt. Du kan ju fantisera om hur vänsterväljare tänker bäst du vill, har du inga fakta i ryggen bryr jag mig inte.

Citat:
Om jag inte missminner mig så är tron på att man är sin egen lyckas smed en viktig faktor som avgör om man röstar höger eller vänster, inte bara själviskhet (även om det såklart också spelar in). Även gener spelar en viktig roll. Som vi diskuterat tidigare så "The fact that the correlation between verbal intelligence and economically liberal beliefs persists after controlling for characteristics like race, education and income suggests it cannot simply be attributed to selfishness on the parts of people with higher verbal intelligence. In particular, it contradicts the hypothesis that such people only have economically liberal beliefs because they believe they have personally benefitted from economically liberal policies". Republikaner är också de som är mest generösa när det gäller att ge till välgörenhet, jobba frivilligt etc.

Det skrev jag inte heller. Om du tittar på hela befolkningen når du självklart inte slutsatsen att de röstar 100% själviskt eller 100% osjälviskt. Människor är lite mer komplexa än så. Mig veterligen finns det inga indikationer på att synen på tur och hårt arbete inte skulle härröra ur människors livssituation.
Citera
2016-08-11, 00:30
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Variabiliteten är extremt hög, vilket möjliggör för de allra högsta skikten av IQ att vara totalt dominerade av män. Resultaten är rentav förkrossande.

Dessutom är det struntprat att "jämställda länder" skulle ha lägre variabilitet inom IQ. Det har att göra med att diverse test anpassats efter politisk korrekthet.

Jag är fullt övertygad om att kvinnor i exempelvis Indien och Kina är mer framgångsrika inom naturvetenskaperna än svenska kvinnor. Varför? I Sverige har vi en lathetskultur bland kvinnor, där de förutsätter fördelar bara för att de har en skåra mellan benen. "Jag är kvinna och naturvetare, ge mig mina rättigheter och ett högbetalt jobb".
Alla kvinnohatande snubbar skyller alltid på att testerna PK-anpassats var gång forskningen överbevisat dem.

Gå gärna in i tråden "Är kvinnor sämre på matematik?" och läs alla mina inlägg och dra dina egna slutsatser. Om du fortfarande vill stå fast vid ditt påstående att kvinnor är lata och korkade, då är det ett starkt bevis på att du själv inte har så mycket innanför ditt eget pannben och att det är därför du är avundsjuk på intelligenta kvinnor.
Citera
2016-08-11, 00:39
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Tror du blandat ihop tolerant och ovetenskaplig.
Ska du säga som förlitar dig på pseudovetenskaper som rasbiologi och föråldrade studier från de "52 forskarna". Till skillnad från dig håller jag mig till aktuella forskningsrön från vetenskapsmän vars arbeten inte finansieras av rasistiska stiftelser som Pioneer Fund.
Citat:
Yes, men tar du en slumpvald akademiker så är det lika stor eller större chans att denna röstar på SD än MP.

Det har varken du eller jag någon aning om. SD tillväxt verkar ha stannat av på runt 20 procent nu när de övriga partierna anmanat deras politik. Talar för att det inte bara är proteströster.
Du glömde bort att L, M och V också har en stor andel akademiker bland sina väljare och sympatisörer. Inte enbart MP. Så tar du en slumpmässigt vald akademiker är det avsevärt större chans att denne röstar på något av ovannämnda fyra "sjuklöver"partier än SD som idag har runt 17 % i sympatier. SD har som vi vet lägst andel akademiker både bland de folkvalda och väljarna. Detta innebär givetvis en ännu lägre sannolikhet att en slumpmässigt vald akademiker ska rösta på detta parti.

SD verkar förlora sympatisörer vilket kommer att avspegla sig i riksdagsvalet 2018. Förhoppningsvis kommer deras proteströstare att gå tillbaka till sina ursprungliga partier som de förut röstade på.

Som du vet befinner sig samtliga "sjuklöver"partier ideologiskt i fråga om sociokulturella värderingar till vänster om SD som ju är ett auktoritärt höger- och socialkonservativt parti. Då är det logiskt att anta att personer med hög IQ (kognitiv förmåga) är mer benägna att rösta på eller sympatisera med något av partierna i "sjuklövern" än SD.
Citat:
Om du någonsin tror att jag skulle ha föreslagit detta så är du fullständigt dum i huvudet. Jag har samma ståndpunkt som Amnesty och nästan alla stora människorättsorganisationer så när du påstår att jag tycker något bisarrt så påstår du samtidigt att dessa organisationer tycker samma sak i prostitutionsfrågan.
Du skrev klart och tydligt i ditt inlägg att Amnesty och nästan alla andra människorättsorganisationer vill ha bordeller på asylboenden. Vem som helst kan läsa att du skrivit följande rad: "Varför tror du Amnesty och nästan alla andra stora människorättsorganisationer skulle vilja göra om asylboenden till bordell?" Din mening kan omöjligen missförstås.

Kan du belägga ditt påstående med en studie eller artikel där det klart framkommer att Amnesty och andra människorättsorganisationer förespråkar bordeller på asylboenden? Om du inte kan det så var det endast fria fantasier från din sida och således ingenting jag tänker lägga någon större vikt vid i fortsättningen.
Citera
2016-08-11, 00:44
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Jo, det enkla faktumet är att SAT inte är ett IQ-test. Det här har jag förstås gått igenom med dig Oantastlig flera gånger förut, det är synd att du aldrig klarar av att ta till dig av tillrättavisningar.

Här är några snabba korrelationer:
WORDSUM & IQ: 0.7 (Länk)
Utbildningstid (högre undervisning) & IQ: 0.5-0.6 (Länk; Länk Länk (s. 6))
IQ & Betyg: 0.5 (Länk(s. 5))
IQ & SAT: 0.4-0.5 (Länk (tabell s. 3))

Vad som finns att säga om den sista studien om SAT och IQ är att bättre korrelationstal (0.6-0.7) uppnås genom att ekvationen justeras för urvalets sammansättning. Fast detta är givetvis inget som er älskade hobbybloggare ägnar sig åt.

Korrelationen på 0.8 mellan SAT och g som Oantastlig talar om uppnås endast när g uppskattas med hjälp av ASVAB, som dock inte heller är något verkligt IQ-test. Korrelationerna med Raven's och RIAS - som är faktiska IQ-test - blir betydligt lägre (det finns en anledning till att forskarna upprepade experimentet med nytt material.)

Om man läser hobbybloggarens inlägg så ser man klart och tydligt att alla yrkesgrupper har ett resultat över 100 (som alltså är genomsnittet). Eftersom akademiker i gemen ligger över medelresultatet säger enkel matematik också givetvis att vanliga knegare kommer ligga något under det.

Jo, Lupac påstod att miljöpartister i genomsnitt har högre utbildning, och då försöker du byta ämne. Men nog om det nu, jag har tröttnat på det här.

Som sagt, jag håller med om att det finns goda grunder för spekulation, men spekulation är fortfarande inte fakta.

Det här är däremot fullständigt grundlösa spekulationer, och därför inte värt ett skvatt. Du kan ju fantisera om hur vänsterväljare tänker bäst du vill, har du inga fakta i ryggen bryr jag mig inte.

Det skrev jag inte heller. Om du tittar på hela befolkningen når du självklart inte slutsatsen att de röstar 100% själviskt eller 100% osjälviskt. Människor är lite mer komplexa än så. Mig veterligen finns det inga indikationer på att synen på tur och hårt arbete inte skulle härröra ur människors livssituation.

"Hobbybloggaren" ifråga heter Dr Randal Olson och arbetar vid Pennsylvania university. Det han lägger ut på sin blogg är hans egen forskning som bl.a rör artificiell intelligens. Så du får nog fokusera på sakliga invändningar.

Det finns massor av korrelationsberäkningar gjorda mellan olika psykometriska tester och g samt mellan IQ och utbildning. Vilken typ av psykometriskt test som bäst mäter g kan du omöjligen ha något definitivt svar på. Eftersom det finns vitt skiljda uppfattningar om den saken. Jag antar att du menar det populära Wechsels när du refererar till ett "verkligt" IQ-test men en hel del tyder på att Stanford-Binet är bättre.

Socialarbetare och lärare ligger runt 100 i IQ enligt Dr Randal Olson(hobbybloggaren). Vilket ju är den grupp som ungefär motsvarar Miljöpartiets kärnväljare. Har du någon data som visar att vanliga "knegare" har lägre IQ än så?
Citera
2016-08-11, 00:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Alla kvinnohatande snubbar skyller alltid på att testerna PK-anpassats var gång forskningen överbevisat dem.

Gå gärna in i tråden "Är kvinnor sämre på matematik?" och läs alla mina inlägg och dra dina egna slutsatser. Om du fortfarande vill stå fast vid ditt påstående att kvinnor är lata och korkade, då är det ett starkt bevis på att du själv inte har så mycket innanför ditt eget pannben och att det är därför du är avundsjuk på intelligenta kvinnor.

Tja, om du anser att specialistläkare är ett simpelt yrke, och att jag inte har något innanför pannbenet, så ja okey... Tror jag passar på den...

Det finns överväldigande bevis för att andelen män vida överstiger andelen kvinnor i de högsta skikten av internationell och evidensbaserad intelligenskvot. Inget snack om saken. Verkligheten speglar detta genom högre andel manliga innovatörer, entreprenörer, högbetalda, och så vidare, i all oändlighet.

Ni som förnekar detta ger frikort för tigerekonomier som Kina och Indien att konkurrera ut i synnerhet europeiska länder. Socialism dödar länder. Vi har nu gott om bevis för denna självklara tes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in