2016-08-10, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Ni får något att sträva efter. Titta på Bill gates,

http://static.cnnexpansion.com/media/2015/07/23/billymelindagates.jpg han är framgångsrik och han får den där kvinnan.

Jämför med The Donald,

http://www.gotceleb.com/wp-content/uploads/celebrities/melania-trump/in-palm-beach-florida-at-trump-invitational-grand-prix/MELANIA%20TRUMP%20-04.jpg om det inte fanns kvinnor som Melania skulle män inte ha någon anledning att stiga upp på morgonen.

Moar,

http://images.teamsugar.com/files/upl0/10/104165/02_2008/52263599.preview.jpg

vs

http://media.gettyimages.com/photos/donald-trump-melania-trump-and-son-barron-trump-attend-trump-grand-picture-id159045054

Hur många män vill bli framgångsrika om belöningen är att få leva med Melinda Gates?
Så du vill att män ska toffla för kvinnor som Trump mfl gör? Jag kan inte tolka det på nåt annat sätt.

Citat:
Så du vill ha en vardag som består av det här, https://www.youtube.com/watch?v=bb6SKR7BUdM för det här är vad career cunting är.
Varför skulle min vardag bestå av det där? Jag behöver ju inte beblanda mig med dem.

Citat:
a) Det är vad män strävar efter.

b) Nej. Det leder bara till en massa män som blir ledsna. Män är för emotionella för att ha sex utan känslor.

c) Vapen och krig är ingenting för män. Om det inte fanns en massa kvinnliga saker som kostade pengar skulle män i princip inte behöva jobba.
a) Varför ska man hålla fast vid det?

b) Ursäkt deluxe. Det handlar bara om att du inte vill ha sex med främmande män. Gör prostituerade män ledsna?

c) Det är så man ser till att överleva? Dessutom är vapen intressant och kul.
Citera
2016-08-10, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Lugn. Den kommer. Konkursen. När fastighetskraschen är ett faktum så går rullgardinen ned. Det kommer att drabba vänsterfån allra hårdast. Naturligtvis fungerar inte überkollektivistiska system i längden. Annars hade de gamla kommunistländerna funnits kvar. Ta en titt på verklighetens Sverige istället för att sitta i din lilla feministbubbla och önsketänka. Allt förfaller. Infrastruktur, sjukvård, skola och rättsväsende. Något försvar finns inte längre. Penningträdet håller på att vissna. Större delen av skattepengarna går inte till sånt du bygger dina halmgubbar av utan till rundgång i form av transfereringar, babbar och byråkrati.

Sverige har haft fastighetsbubblor tidigare utan att gå i konkurs…
och återigen skulle drabbar "högerfån" i precis samma grad.
Citera
2016-08-10, 17:08
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Sverige har haft fastighetsbubblor tidigare utan att gå i konkurs…
och återigen skulle drabbar "högerfån" i precis samma grad.

Som vi redan konstaterat i den här tråden och i andra så är du en ekonomisk idiot och en idiot rent generellt. Naturligtvis begriper du inte vad en skuldfälla innebär och att vi aldrig tidigare haft en liknande situation vid en fastighetskrasch. Du vet, nollräntor/negativa räntor är liksom inget hälsotecken.
Citera
2016-08-10, 17:53
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Mitt stöd för Trump är lika stort som ditt stöd för Breivik din dumma fitta.

Stort ändå att du verkar gå med på att asiater har högre snittintelligens. Är vi även överens om att svarta har lägre snittintelligens än vita? Latinos någonstans mellan svarta och vita och Ashkenazi judar runt 115?

Yes, och deras manliga väljare har högre snittintelligens än de på vänsterkanten.

Ja, som svarta i USA.

Med tanke på att ex. MP fick 6.89% och SD 12.86% så blir ju antalet universitetsutbildade 3,45% vs. 3,22% vilket är en marginell skillnad. Dessutom blir en direkt jämförelse mellan "universitetsutbildade" tämligen missvisande när det gäller IQ eftersom typiska vänsterakademiker är genusvetare, sociologer, dagisfröknar etc. som har låg snittintelligens i jämförelser med många andra akademiska ämnen som ekonomi, ingenjör, matematiker, fysiker etc. Nu har jag inte en aning hur fördelningen ser ut i SD men du förstår nog poängen. Det spelar dock ingen roll för frågan vi diskuterar.
Men då är det alldeles helt i sin ordning att vi är överens på den punkten, nämligen att ingen av oss stödjer Trump och hans åsikter. Nu spelar det i och för sig ingen roll, för han har nu i princip försuttit sin chans att vinna presidentvalet efter alla sina idiotiska uttalanden.

Jag skrev att amerikaner av kinesiskt ursprung i snitt är mer utbildade och har högre IQ. Det betyder inte att de skulle ha högre snittintelligens än människor av annat etniskt ursprung. IQ och intelligens är inte samma sak, det borde du veta som kallar dig för intelligensforskare. IQ är ett mått för hur mycket kunskap man har medan g (generell intelligens) är mer ett uttryck för hur mycket kunskaper ens hjärna överhuvudtaget är kapabel att rymma. Av denna anledning kan man mycket väl ha en låg IQ även om man har en hög generell intelligens.

Vet du förresten att italienare har ungefär lika hög medel-IQ som östasiater? Skillnaden är att kineser m m har en starkare studietradition än italienare. Ashkenazi judar har också en lång studietradition vilket förklarar deras högre medel-IQ. Det är alltså socioekonomiska faktorer som har en avgörande roll. Däremot är religiös trosuppfattning, etnicitet, hudfärg eller födelseplats faktorer som inte påverkar inlärningsförmåga och intelligens. Sämre uppväxtförhållanden, större ohälsa, prenatala och postnatala sjukdomar, infektionssjukdomar, sämre näringsintag, sämre tillgång till skolor, fördomar, diskriminering och så vidare bidrar till de svartas och latinamerikaners lägre medel-IQ. Det har jag försökt trumma in i skallen på dig vid åtskilliga tillfällen.

Socialt konservativa människor är som bekant fördomsfulla, rasistiska, homofoba, reaktionära och sexistiska. Social konservatism förekommer hos alla slags människor med lägre medel-IQ i hela världens hörn. Bland vita, svarta, gula, bruna, katoliker, muslimer, protestanter, hinduister och t o m ateister.

Tänker du på tabellen med intelligensen inom olika akademiska ämnen? Jag har sett den och efter att jag även läst de hänvisade artiklarna fick jag mig ett gott skratt. Det är mig en obegriplig gåta att du inte klickat på följande två länkar:

GRE-testresultat
"An analysis of the GRE's validity in predicting graduate school success found a correlation of .30 to .45 between the GRE and both first year and overall graduate GPA. The correlation between GRE score and graduate school completion rates ranged from .11 (for the now defunct analytical section) to .39 (for the GRE subject test). Correlations with faculty ratings ranged from .35 to .50."

Inte särskilt stark korrelation mellan GRE-resultat och hur väl man kommer att lyckas med sina universitetsstudier. GRE är med andra ord en svag prediktor på framgång inom diverse akademiskt område.

och Dessa IQ-siffror.
En tio år gammal blogg? Den tar jag med många nävar salt.

Ro hit med seriös forskning (meta-analyser, peer-review) som stödjer din ståndpunkt att förskollärare, sociologer och genusvetare skulle ha lägre medel-IQ än matematiker, fysiker och ekonomer? Man måste beakta flera variabler utöver IQ som t ex talang och intresse. MP:s språkrör Gustav Fridolin som till yrket är folkhögskolelärare fick 2.0 poäng på högskoleprovet. Vad säger resultatet om hans IQ? Även om han har 140 i IQ är det inte helt säkert att han hade klarat av studier inom det "svåraste" akademiämnet fysik. Det som är primärt avgörande är som sagt både talang och intresse. Det finns kvinnliga mattesnillen som har större intresse för biologi, medicin, juridik, genusvetenskap eller andra "lättare" akademiområden.

Det finns faktiskt kvinnliga röstberättigade väljare om du inte redan har upptäckt det. I samtliga länder utom sultanatet Brunei faktiskt. Svenska kvinnor har fortfarande kvar sin rätt att rösta trots det stora antalet misogynister här på FB som livligt förespråkar avskaffandet av den kvinnliga rösträtten och rapar upp det ena hjärndöda argumentet efter det andra mot att kvinnor inte ska få rösta.

Givetvis menade jag den relativa procentandelen när jag påpekade den högre andelen universitetsutbildade bland MP:s väljare och sympatisörer jämfört med SD. Som självutnämnd forskare borde du känna till skillnaden mellan "andel" och "antal". Ta gärna en titt på tabellen (Andel med eftergymnasial utbildning bland folkvalda och sympatisörer efter parti, år 2010) längst ner i SCB:s rapport. Andelen folkvalda respektive sympatisörer med eftergymnasial utbildning var störst hos både MP och Fp (nuvarande L). SD hamnade på sista plats med lägst andel högutbildade. Även hos deras folkvalda.

Jag avslutar den här diskussionen med att hänvisa till både Disciplinas och Merapis väl genomtänkta och vettiga svar i (FB) Argument MOT kvinnors rösträtt och (FB) Argument MOT kvinnors rösträtt.

P.S. Det är imbecillt att kalla sina debattmotståndare för "dumma fitta". Användning av grova könsord och andra okvädingsord tyder på intellektuell omogenhet.
Citera
2016-08-10, 18:03
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Om jag är en konservativ högermupp trots att jag är mer liberal än dig, vad gör det dig till?

Exakt, alla människor, oavsett kön/ras/sexuell läggning etc. skall ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter.

Så är det nog, men det är i princip lika många akademiker som röstar på SD som röstar på Miljöpartiet. Bara de att SD är så mycket större än MP.

Märkligt, så du menar att de 120 organisationer som arbetar emot trafficking (samt alla stora människorättsorganisationer) har fel när de skriver att det kriminalisering inte minskar trafficking?

För din del spelar det ingen roll, du våldtar ju dem oavsett.
Jag har socialliberala värderingar, är mindre fördomsfull och intar en mer tolerant inställning i fråga om "raser", kön, religion och HBTQ än du. Vad gör det dig till? En sverigedemokrat? Själv håller jag mig till något av "sjuklöver"partierna L, M, S, V och MP och sympatiserar med större eller mindre delar av respektive partis politiska program.

MP har större procentandel högutbildade bland både sympatisörer och folkvalda än SD. Utan proteströsterna hade SD varit ett pyttelitet parti med en mycket stor andel vita, lågutbildade och korkade män i sin väljarkår. Proteströstarna kommer ursprungligen från sina respektive ursprungliga "sjuklöver"partier. De utgör säkerligen en större andel av de som tror att människoraser inte existerar. Kvar blir de rasistiska, fördomsfulla och lågutbildade männen som fortsätter att vara SD:s trogna svans av supportrar. De är inte precis de vassaste knivarna i kökslådan.

I Sverige har vi faktiskt laglig sexförsäljning sedan 1999, det är med andra ord tillåtet att sälja sex. Nåväl, hursomhelst finns en studie som stödjer min ståndpunkt:

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0305750X12001453
"The scale effect of legalized prostitution leads to an expansion of the prostitution market, increasing human trafficking, while the substitution effect reduces demand for trafficked women as legal prostitutes are favored over trafficked ones. Our empirical analysis for a cross-section of up to 150 countries shows that the scale effect dominates the substitution effect. On average, countries where prostitution is legal experience larger reported human trafficking inflows."

I ditt inlägg skrev du följande barocka påstående:

"Varför tror du Amnesty och nästan alla andra stora människorättsorganisationer skulle vilja göra om asylboenden till bordell?"

Det var alltså du som tog upp asylboenden som bordeller, inte jag. Tror du seriöst på att människorättsorganisationer vill göra om asylboenden till bordeller? Samma sak med villaområden, butikskvarter, skolor, sjukhus, äldreboenden och andra offentliga ställen där män befinner sig?

Sluta med dina ohederliga debattmetoder och grova personangrepp. Så fort du saknar vettiga motargument att bemöta dina meningsmotståndares svar med blir din diskussionston väldigt otrevlig.
Citera
2016-08-10, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
välutbildade människor sympatiserar i lägre utsträckning med SD jämfört med befolkningen som helhet

Kul att du tog dig tid att skriva ett seriöst svar.

Ja, det är helt riktigt men lika många välutbildade människor röstade på SD som på MP exempelvis. Nu när SD stöd ligger runt 20 %, om man får tro de sammanvägda resultaten (som dock tenderar att underskatta SD), så är det fler välutbildade människor som röstar på SD än MP om proportionerna inte ändrats. Det var min poäng. Uttryck på ett annat sätt, tar du en slumpvis vald akademiker så är det lika stor eller större chans att denna röstar på SD än MP.

Citat:
Tittandes bakåt i diskussionen är det uppenbara problemet att ni vägrar enas om en definition av "vänster- och högerpolitik", vilket gör det omöjligt att enas om några meningsfulla slutsatser.
Inte egentligen, jag har redan gång på gång sagt att vi är överens om att socialkonservatism korrelerar med låg intelligens. Lupac väljer dock medvetet hålla fast vid den definitionen än den vi faktiskt diskuterade nämligen att högerväljare har högre snittintelligens än vänsterväljare (republikaner vs. demokrater och den Svenska höger/vänsterskalan) eftersom han då måste ge mig rätt i sakfrågan. Jag håller egentligen bara liv i frågan för att jag tycket det är roligt när han fortsätter att gör bort sig.

Citat:
Därtill ska det konstateras att väljarnas åsikter inte nödvändigtvis reflekteras av de politiker de stödjer.
Det är helt riktigt, särskilt i USA. Exempelvis, om man tittar på de som sympatiserar med republikanerna så har de 5 poäng högre snittintelligens jämfört med bara 2 för de som faktiskt röstar på dem. Det är dock svårt att bena ut exakt så därför får man titta på hur de faktiskt röstar (vilket blir ett aggregerat resultat av alla individuella ståndpunkter).

Citat:
det dock svårt att översätta amerikanska tendenser till den svenska situationen.
Det är helt riktigt, därför får man jämföra inom kontexten för varje land. USA för sig, Sverige för sig. Hur det hade sett ut i en alternativ värld har vi inte en aning om och går aldrig att veta.

Citat:
Slutligen skulle jag säga att sambanden mellan politik och IQ inte har någon egentlig betydelse... Oavsett vad man tycker om politiken så får man finna sig i att det existerar både vänster- och högerintellektuella, och proportionerna dememellan betyder egentligen inte så mycket
Helt riktigt, jag har flera gånger skrivit att skillnaden är så liten att den saknar all praktiskt betydelse. Det som faktiskt hade betydelse var att det faktiskt var en signifikant (i statistisk mening) skillnad mellan höger och vänsterväljare eftersom det var detta jag hävdade och de påstod inte stämde.

En intressant sak som Johanna Mellströms skriver "Ett av våra andra huvudresultat, som vi lyfter fram redan i inledningen till vår uppsats, är att de som sympatiserar med (m), (fp), (kd) eller (c)... får information om sin sanna relativa inkomst ändrar de [sin] uppfattning och förflyttar sig åt höger... Notera också att även de som sympatiserar med (s), (mp) eller (v) och tror att personlig ansträngning är viktigt verkar påverkas av informationen på samma satt som de som sympatiserar med (m), (fp), (kd) eller (c) och har samma syn på personlig ansträngning och tur... Det innebär att svenskarnas genomsnittliga vänsteråsikter, i ett internationellt perspektiv, delvis verkar kunna förklaras av felaktig information: när vi tillhandahåller information om verklig relativ inkomst går åsikterna åt höger och därmed bort från det ”typiskt svenska”.

En sak som är intressant med detta är att hon också noterar att "Det visade sig även att kvinnor underskattar sin lön mer än män."
Citera
2016-08-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Ursäkta, men "randomiserade studier" hör hemma inom medicin och beteendevetenskap. Det borde väl du veta som är "insatt i litteraturen".

Här är en utmärkt studie som tar upp både positiva, men även negativa delar av att satsa på flickors utbildning i fattiga länder: http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1060178.pdf

Egentligen är det väl inga direkt makalösa rön. Att utbilda hela befolkningen lönar sig naturligtvis jämfört med att halva befolkningen är analfabeter.

Och inom den här typen av forskning. Vad det betyder är att man slumpar ut ex. pengar till människor (så att du inte får problem med självselektering) och sedan tittar vad du får för resultat när du jämför olika grupper.

Ja, kausaliteten är också svår eftersom bättre ekonomi tenderar att leda till mer utbildning etc. Vad vi vill ha reda på är vad begränsade resurser gör mest nytta och då verkar det inte vara att investera primärt i kvinnor, vilket var det vi diskuterade.

Om du tar tillbaka påståendet att "De flesta vetenskapliga undersökningar kring bekämpning av fattigdom i tredje världen visar att man bör rikta ekonomiska medel mot kvinnor, inte män." (eftersom det inte finns något vetenskapligt stöd för detta) så är vi nog överens på ett generellt plan.
Citera
2016-08-10, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
.

Ja, det kan nog vara riktigt att medelintelligensen är lägre hos SD givet demografin. Dock, som jag skrev till Diciliplina, tar du en slumpvald akademiker så är det lika stor eller större chans att denna röstar på SD än MP (förutsatt att lupacs siffror stämmer och SD nu ligger runt 20%, annars är det närmare 50-50, vilket jag skrev i förra inlägget).

Det går inte att jämföra länder på det sättet, varje land får bedömas på sina egna kriterier. Sverige för sig, USA för sig etc. Annars blir diskussionen i stil med "Vad hade hänt om x förlorade slaget y". Det går aldrig att veta.
Citera
2016-08-10, 19:00
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Men då är det alldeles helt i sin ordning att vi är överens på den punkten, nämligen att ingen av oss stödjer Trump och hans åsikter. Nu spelar det i och för sig ingen roll, för han har nu i princip försuttit sin chans att vinna presidentvalet efter alla sina idiotiska uttalanden.

Jag skrev att amerikaner av kinesiskt ursprung i snitt är mer utbildade och har högre IQ. Det betyder inte att de skulle ha högre snittintelligens än människor av annat etniskt ursprung. IQ och intelligens är inte samma sak, det borde du veta som kallar dig för intelligensforskare. IQ är ett mått för hur mycket kunskap man har medan g (generell intelligens) är mer ett uttryck för hur mycket kunskaper ens hjärna överhuvudtaget är kapabel att rymma. Av denna anledning kan man mycket väl ha en låg IQ även om man har en hög generell intelligens.

Vet du förresten att italienare har ungefär lika hög medel-IQ som östasiater? Skillnaden är att kineser m m har en starkare studietradition än italienare. Ashkenazi judar har också en lång studietradition vilket förklarar deras högre medel-IQ. Det är alltså socioekonomiska faktorer som har en avgörande roll. Däremot är religiös trosuppfattning, etnicitet, hudfärg eller födelseplats faktorer som inte påverkar inlärningsförmåga och intelligens. Sämre uppväxtförhållanden, större ohälsa, prenatala och postnatala sjukdomar, infektionssjukdomar, sämre näringsintag, sämre tillgång till skolor, fördomar, diskriminering och så vidare bidrar till de svartas och latinamerikaners lägre medel-IQ. Det har jag försökt trumma in i skallen på dig vid åtskilliga tillfällen.

Socialt konservativa människor är som bekant fördomsfulla, rasistiska, homofoba, reaktionära och sexistiska. Social konservatism förekommer hos alla slags människor med lägre medel-IQ i hela världens hörn. Bland vita, svarta, gula, bruna, katoliker, muslimer, protestanter, hinduister och t o m ateister.

Tänker du på tabellen med intelligensen inom olika akademiska ämnen? Jag har sett den och efter att jag även läst de hänvisade artiklarna fick jag mig ett gott skratt. Det är mig en obegriplig gåta att du inte klickat på följande två länkar:

GRE-testresultat
"An analysis of the GRE's validity in predicting graduate school success found a correlation of .30 to .45 between the GRE and both first year and overall graduate GPA. The correlation between GRE score and graduate school completion rates ranged from .11 (for the now defunct analytical section) to .39 (for the GRE subject test). Correlations with faculty ratings ranged from .35 to .50."

Inte särskilt stark korrelation mellan GRE-resultat och hur väl man kommer att lyckas med sina universitetsstudier. GRE är med andra ord en svag prediktor på framgång inom diverse akademiskt område.

och Dessa IQ-siffror.
En tio år gammal blogg? Den tar jag med många nävar salt.

Ro hit med seriös forskning (meta-analyser, peer-review) som stödjer din ståndpunkt att förskollärare, sociologer och genusvetare skulle ha lägre medel-IQ än matematiker, fysiker och ekonomer? Man måste beakta flera variabler utöver IQ som t ex talang och intresse. MP:s språkrör Gustav Fridolin som till yrket är folkhögskolelärare fick 2.0 poäng på högskoleprovet. Vad säger resultatet om hans IQ? Även om han har 140 i IQ är det inte helt säkert att han hade klarat av studier inom det "svåraste" akademiämnet fysik. Det som är primärt avgörande är som sagt både talang och intresse. Det finns kvinnliga mattesnillen som har större intresse för biologi, medicin, juridik, genusvetenskap eller andra "lättare" akademiområden.

Det finns faktiskt kvinnliga röstberättigade väljare om du inte redan har upptäckt det. I samtliga länder utom sultanatet Brunei faktiskt. Svenska kvinnor har fortfarande kvar sin rätt att rösta trots det stora antalet misogynister här på FB som livligt förespråkar avskaffandet av den kvinnliga rösträtten och rapar upp det ena hjärndöda argumentet efter det andra mot att kvinnor inte ska få rösta.

Givetvis menade jag den relativa procentandelen när jag påpekade den högre andelen universitetsutbildade bland MP:s väljare och sympatisörer jämfört med SD. Som självutnämnd forskare borde du känna till skillnaden mellan "andel" och "antal". Ta gärna en titt på tabellen (Andel med eftergymnasial utbildning bland folkvalda och sympatisörer efter parti, år 2010) längst ner i SCB:s rapport. Andelen folkvalda respektive sympatisörer med eftergymnasial utbildning var störst hos både MP och Fp (nuvarande L). SD hamnade på sista plats med lägst andel högutbildade. Även hos deras folkvalda.

Jag avslutar den här diskussionen med att hänvisa till både Disciplinas och Merapis väl genomtänkta och vettiga svar i (FB) Argument MOT kvinnors rösträtt och (FB) Argument MOT kvinnors rösträtt.

P.S. Det är imbecillt att kalla sina debattmotståndare för "dumma fitta". Användning av grova könsord och andra okvädingsord tyder på intellektuell omogenhet.

Nä, nu har du snurrat till det igen, peddo-lupac. IQ handlar om psykometriska tester för att mäta g, generell intelligens, och har inget med kunskaper att göra. Korrelationen mellan IQ och g anses vara mycket hög. Sen kan man diskutera vilket psykometriskt test som bäst mäter g. Wechsler är mest populärt numer men många hävdar att Stanford-Binet är bättre.
Citera
2016-08-10, 19:10
Medlem
Citat:
Av denna anledning kan man mycket väl ha en låg IQ även om man har en hög generell intelligens.
Nej, korrelationen mellan ett riktigt IQ-test och g-faktorn är över 0.9.

Citat:
Vet du förresten att italienare har ungefär lika hög medel-IQ som östasiater?
Snabb googling visade att de verkar ligga på på 102.

Citat:
Det är alltså socioekonomiska faktorer som har en avgörande roll
Då tycker jag du skall försöka hitta dem för vi vet ännu inget sätt att permanent höja någons intelligens.

Citat:
Sämre uppväxtförhållanden, större ohälsa, prenatala och postnatala sjukdomar, infektionssjukdomar, sämre näringsintag, sämre tillgång till skolor, fördomar, diskriminering och så vidare bidrar till de svartas och latinamerikaners lägre medel-IQ. Det har jag försökt trumma in i skallen på dig vid åtskilliga tillfällen
Ja, detta bidrar till att svarta i afrika har en snitt-iq på runt 75 men att en stiger till 85 i USA. Den har dock legat kontant där sedan mitten av 80-talet trots att hundratals miljoner dollar har lagts på att försöka lyfta den. Om du skulle hitta ett sätt kommer du förmodligen blir otroligt rik och jag önskar dig all lycka (dig skiter jag i men det hade varit fantastiskt om svarta/latinos hade kunnat få högre snittintelligens).

Citat:
Inte särskilt stark korrelation mellan GRE-resultat och hur väl man kommer att lyckas med sina universitetsstudier.
Däremot mellan GRE-resultat och intelligens, vilket var min poäng.
Citera
2016-08-10, 19:16
Medlem
Citat:
Jag har socialliberala värderingar, är mindre fördomsfull och intar en mer tolerant inställning i fråga om "raser", kön, religion och HBTQ än du.
Tror du blandat ihop tolerant och ovetenskaplig.

Citat:
MP har större procentandel högutbildade bland både sympatisörer och folkvalda än SD
Yes, men tar du en slumpvald akademiker så är det lika stor eller större chans att denna röstar på SD än MP.

Citat:
Utan proteströsterna hade SD varit ett pyttelitet parti
Det har varken du eller jag någon aning om. SD tillväxt verkar ha stannat av på runt 20 procent nu när de övriga partierna anmanat deras politik. Talar för att det inte bara är proteströster.

Citat:
Det var alltså du som tog upp asylboenden som bordeller. Tror du seriöst på att människorättsorganisationer vill göra om asylboenden till bordeller?
Om du någonsin tror att jag skulle ha föreslagit detta så är du fullständigt dum i huvudet. Jag har samma ståndpunkt som Amnesty och nästan alla stora människorättsorganisationer så när du påstår att jag tycker något bisarrt så påstår du samtidigt att dessa organisationer tycker samma sak i prostitutionsfrågan.
Citera
2016-08-10, 19:28
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Detta är bara via skatt+bidrag, det är mycket värre än så om man räknar alla välfärdsjobb som männen tvingas betala för.

Kvinnlig rösträtt har gett oss 50...74% i skatt(20K/månad i snitt) för att finansiera välfärdsstaten, kvinnorna är för korkade för att fatta att även de förlorar på skiten. Om Skatten hade varit lägre så hade fler kvinnor kunnat vara hemmafruar, jag hade gärna ställt upp att vara henma och bli försörjd av kvinna men lär inte hitta något kvinna som är beredd att betala så mycket för sex+barn.

1) Legit. Sen måste du räkna in alla pengar och resurser som överförs till kvinnor inom relationer. Till exempel män köper oftast den bil som kvinnan vill ha, åker på semester dit kvinnan vill, köper den bostad som kvinnan vill ha, och så vidare.

2) Man kan säga att många män i princip är slavar åt sina kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Så du vill att män ska toffla för kvinnor som Trump mfl gör? Jag kan inte tolka det på nåt annat sätt.

Jag tycker inte att män ska toffla. Men i verkligheten går de flesta män upp på morgonen för att de hoppas få en attraktiv kvinna.

Citat:
Varför skulle min vardag bestå av det där? Jag behöver ju inte beblanda mig med dem.

Men fittiga kvinnor finns överallt i samhället? Du har inte märkt det?

Citat:
a) Varför ska man hålla fast vid det?

b) Ursäkt deluxe. Det handlar bara om att du inte vill ha sex med främmande män. Gör prostituerade män ledsna?

c) Det är så man ser till att överleva? Dessutom är vapen intressant och kul.

a) Det behöver du inte göra. Men de flesta män tänker så.

b) Blir män glada eller ledsna om de får köra en Ferrari och sen måste gå tillbaka till sin budget bil? Det är som att mobba någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in