Citat:
Ursprungligen postat av
zach
Vet inte vad jag ska tycka och tänka om Juve. Benatia, vad är planen? Tror någon på allvar att Pjanic kan fylla Pogbas roll? Marchisio skadad ett tag med. Och så har man en sketadyr köttbulle längst där uppe. Borde bli tillräckligt bra för att jogga hem Serie A, men vet inte riktigt.
Liseberg, Trebello. Åk dit. Oavsett om ni inte tänkt åka till Liseberg eller ens bor i närheten. Finns Ichnusa där. Trots allt så har dom flesta närmare till Göteborg än Sardinien.
(Finns dock ett hak nära Largo Argentina i Rom med Ichnusa med)
Både ja och nej. Det har varit mycket snack om Pjanic som mezzala vs regista. Allegri verkar föredra Pjanic som regista vilket betyder att marchisio tar mezzala position när han är tillbaka från sin skada. Så sätt är Pjanic inte Pogbas ersättare. Det är ju också helt olika typ av spelare. Pogba är kraft, offensiv och defensiv. Pjanic är offensiv, sämre defensiv men en fin fot + fina frisparkar. Är det något Pjanic ligger mil före Pogba är det frisparkar, det finns en Pirlo light i Pjanic.
Senaste ryktet är att Marchisio blir borta till mitten av oktober, räkna med han i form nov/dec. Och med återkommande skador på Khedira så vore det katastrof om marchsio och khedira är borta samtidigt utan ytterligare en värvning. Förövrigt skadade sig Khedira i EM i landslaget och vad jag sett så har han inte varit med på plan någon träningsmatch ännu så han missar förmodligen säsongsstarten. Han är världsklass när han väl spelar, tyvärr är han gjort av glass. Förra säsongen mäktade han med 25 matcher vilket måste anses som underkänt om man räknar ligan, CL och coppa Italia. Alltså ingen spelare att förlita sig på.
Det kommer med stor sannolikhet att värvas en ny innemitt som blir Pogbas ersättare, en liknande spelare helt enkelt men såklart inte lika bra. Witsel mycket snack om men kommer gå gratis som bosman nästa sommar till Juve då Juve bara ville ge 15 miljoner euro men zenit vill ha 30 mille euro. Där tycker jag juve ska vänta om han blir gratis.
Jag hoppas på någon med brett register som har fina färdigheter både defensivt som offensivt, som lirar mezzala.
Det är rätt sjukt från att mittfält faktiskt varit den bästa lagdelen, förmodligen topp 3 i världen:
Pirlo
Vidal
Pogba
Marchisio
Till att mittfältet faktiskt är den tunnaste lagdelen nu. Backlinjen är bättre än nånsin 5st kvalitativa mittbackar och 2st grymma vänster och högerbackar. Anfallet även det de bästa på många många år i Dybala och higuain.
Nu:
Marchisio (skadad till oktober!)
Khedira (gjord av glashus)
Pjanic (given som startman)
Lemina (kan han ta sista steget?)
Alltså finns det många frågetecken, Pjanic är den enda som kan leverera från start av säsongen alltså. Minns hur det såg ut med sturaro + padoin/hernanes ihop med pogba i början av säsongen. Katastrof! Det får aldrig vara mer än en reserv utav de 3st innemittfält spelarna. Det blir dock svårt nu iomed Khedira är varannan match man och Marchisio skadad en längre tid. Vill se någon som går direkt in i startelvan.
Till sist angående Benatia så är det för att Juventus oftast kör med 3 mittbackar. Då räcker inte 4st BBC + rugani. Barzagli och Chiellini har återkommande skador, speciellt Chiellini som har mycket återkommande skador. Men Barzagli börjar bli gammal och lär köra en eller max 2 säsonger till. Så Benatia kommer att behövas ännu mer på sikt.
Tanken kan vara att när Barzagli lägger av att Juve övergår till 4-backslinje och lägger all kraft på en trequartista typ isco.
Och kör man då med 2st mittbackar så räcker chiellini, rugani, bonucci och benatia. För då har min täckning med dubbelt antal vilket man bör ha. Det finns däremot möjlighet att övergå till 3-backslinje men inte i samma utsträckning då det sliter för mycket på så få backar men bra att kunna göra om det behövs.