2016-08-06, 00:36
Medlem
anteri17s avatar
Vem ska göra Palermos mål? Vem ska stå för framspelningarna?

Tappet av Vazquez och Gilardino är det tyngsta i serien relativt lagets slagstyrka. Det luktar ny bottenstrid, med skillnaden att de inte lyckas överleva den här säsongen.

Ska Rajkovic, Alesami och Gazzi (!) vara värvningar att förlita sig på? Lyckas ens Nesterovski omsätta sina 25 mål från Kroatien till 5 stycken i Serie A?

Crotone och Pescara har sina lagbyggen, sin identitet. Cagliari har sin starka trupp. Resten är etablerade Serie A-lag. För tillfället har jag Palermo sist i min prediction...
Citera
2016-08-06, 22:24
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vem ska göra Palermos mål? Vem ska stå för framspelningarna?

Tappet av Vazquez och Gilardino är det tyngsta i serien relativt lagets slagstyrka. Det luktar ny bottenstrid, med skillnaden att de inte lyckas överleva den här säsongen.

Ska Rajkovic, Alesami och Gazzi (!) vara värvningar att förlita sig på? Lyckas ens Nesterovski omsätta sina 25 mål från Kroatien till 5 stycken i Serie A?

Crotone och Pescara har sina lagbyggen, sin identitet. Cagliari har sin starka trupp. Resten är etablerade Serie A-lag. För tillfället har jag Palermo sist i min prediction...

Dom vill ha Falcinelli, men jag tror precis som du att Palermo kommer att få det svårt att stanna kvar i Serie A. Quaison verkar vara på väg ut, har du hört något om vilka klubbar som är intresserade i så fall?
Citera
2016-08-06, 22:52
Medlem
myskankans avatar
Coppan har redan börjat, nu är den inne på omgång 2.

Hellas Verona - Foggia 2-1
Carpi - Maceratese 3-2
Spezia - Modena 1-0

Imorgon och på måndag har vi dessa matcher.

Bari och Cesena är två lag som jag har tänkt att ha lite koll på i Serie B, förhoppningsvis så kan jag se en av deras matcher imorgon.
Citera
2016-08-07, 03:01
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Inte för att jag är jugge, finns det någon som har bättre koll så skriv gärna, men jag tittar lite Röda Stjärnan ibland. Förra säsongen var dom helt överlägsna i ligan, fast Superliga är inte speciellt bra. Dom misslyckades i CL-kvalet mot Ludogorets, så nu får dom prova EL istället. Luca Jovic som jag håller lite koll på lämnade för Benfica i vintras. Nu i sommar har man sålt Luis Ibanez, som har varit riktigt bra i Röda Stjärnan.

Sassuolo är bra nog för att ta sig vidare. Dom är klara favoriter i detta mötet.

Kan också tillägga att man tappat stortalangen Marko Grujic till Liverpool som vad jag uppfattat var en väldigt tongivande spelare. Jag är försiktigt optimistisk angående Sassuolos chanser men jag tror dem kan få det tufft.
Citera
2016-08-07, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Bara för att få en känsla av vad Giovinco håller på med i MLS. Han spelar alltså i Toronto som aldrig hade tagit sig till slutspel tidigare. Giovinco gjorde 22 mål och 16 assist när laget totalt gjorde 54 mål. Vann skytteligan och assistligan samt slog rekord för antalet gjorda poäng. Tog laget vidare (som tolfte och sista lag) till en historiskt slutspel där de dock blev utslagna direkt.

Fick såklart alla priser; MLS Golden Boot, MLS Newcomer of the Year och MLS MVP awards.

Även denna säsong ligger Toronto och kämpar om att kanske kunna ta sig till slutspel. David Villa leder skytetligan med 13 gjorda mål. Men då ska man tänka på att han spelar i Pirlos New York City FC som gjort 40 mål sammanlagt. Medan Toronto endast har gjort 25 mål varav Giovinco har gjort 11. Giovinco har dessutom gjort 7 assist (Pirlo har gjort 8).

Giovinco gjorde hat-trick. Igen.

Han har gjort 7 mål och tre assist på de senaste fyra matcherna. Leder skytteligan med 15 mål.

Hat-trick (34 sek):
https://www.youtube.com/watch?v=uYQxjdQytBs

highlights av matchen (3:53):
https://www.youtube.com/watch?v=25pDsS8DIEk
Citera
2016-08-08, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Så detta är Cagliaris Mercato hittills:

Bruno Alves (d, Fenerbahce), Barella (c, Como, fp), Padoin (d, Juventus), Ionita (c, Verona), Vasco Oliveira (d, Benfica), Pajac (c, Celjie), Carboni (p, Olbia), Borriello (a, Atalanta)

Och man har inte sålt några viktiga spelare.

Och under kvällen har Giulini-Capozucca-Marotta njutit av en middag och diskuterat Isla eller kanske Hernanes.

Cagliari kommer att ha ett starkt lag med stora profiler som har vunnit stora titlar. Detta tillsammans med spelare som tagit upp laget från Serie B, samt unga lovande talanger. Ser bra ut.
...
Och nu verkar det vara klart med Isla.

Klubben har gjort de nödvändiga förstärkningarna, sedan ytterligare några till. Finns konkurrens och bredd i truppen. Nu är det upp till Rastelli.
Citera
2016-08-08, 18:37
Medlem
Germanofils avatar
Läste i tysk media om att Bonucci tydligen tackat nej till ett erbjudande från Manchester City trots att de lovade att dubbla hans nuvarande lön. Respekt om detta är sant!

Det var dock bara en notis. (kanske inte ens helt korrekt?) Någon som sitter på mer detaljerad info?
Citera
2016-08-08, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Läste i tysk media om att Bonucci tydligen tackat nej till ett erbjudande från Manchester City trots att de lovade att dubbla hans nuvarande lön. Respekt om detta är sant!

Det var dock bara en notis. (kanske inte ens helt korrekt?) Någon som sitter på mer detaljerad info?
Inte alls oväntat att han väljer att stanna i Juve tillsammans med Barzagli och Chiellini. De tillsammans med Buffon är en fantastisk enhet, förmodligen världens bästa försvar.

Och Bonucci är en hårding.

Från 2012:
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Bonucci slog tydligen ner en beväpnad rånare häromdagen.

http://www.football-italia.net/26326/bonucci-punched-armed-mugger

"According to the report in La Gazzetta dello Sport, Bonucci stayed perfectly still and the mugger grabbed his wrist, but the player spotted an opening and punched the attacker with his free hand."
(FB) Allt om Calcio!

Dessutom bilder han familj, vilket kan påverka äventyrslystnaden?

Men juventini kan säkert förklara mer ingående.
Citera
2016-08-09, 01:07
Bannlyst
Finns det någon fantasy liga för serie a liknande det dom bundesliga har? Om vad är adressen? Och någon här som spelar?
Citera
2016-08-09, 02:02
Medlem
Citat:

Kan inte annat än gilla honom. Vad fan ska han i City å göra?

Väldigt goda nyheter att Hamsik förlängt med Napoli, än finns det ett gäng blivande legendarer kvar!
Citera
2016-08-09, 02:31
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Har ingen info att tillföra men om Bonucci stannar karriären ut kommer han att bli en Juventus-legendar och för evigt leva ett privilegierat liv i Turin (och Italien i övrigt skulle jag tro). Det väger tungt det också, för en italienare.

Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Finns det någon fantasy liga för serie a liknande det dom bundesliga har? Om vad är adressen? Och någon här som spelar?

Vi brukar spela Fantacalcio. Vänta ett par veckor så lär det starta upp igen.

(FB) Fantacalcio 2015/16
Citera
2016-08-09, 16:16
Medlem
Spinnacers avatar
Hur ska man kolla på Serie A denna säsong då? Viasat har det nu, får man se vilka matcher man vill eller blir det Juventus för hela slanten? Funkar sopcast streams/sajter fortfarande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in