Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-10, 12:19
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Aha. Höjda skatter, nedskärningar i välfärden, sexbrott, åldringsrån, bidragsfusk påverkas ingen av...

Den gode KeithRichards väljer att missförstå en aning.
Varje enskilt 7-klöverparti ska gå ut i just de hjärtefrågor, som tidigare förmådde en eller flera väljargrupper att prioritera respektive parti framför något annat.
Mig veterligt har inget parti slagit på trumman för "fler åldringsrån", "sämre välfärd", "mer sexbrott", "underlättat bidragsfusk" etc i någon valrörelse. Ett parti med sådant "valfläsk" skulle snart nog hamna långt under 4-procent.
Nej - effektiv valpropaganda måste formuleras positivt om sänkta skatter, ökat jordbruksstöd, utökade sociala förmåner allt efter till vilka väljargrupper vederbörande parti riktar sitt valfiske. Det förstår säkert även du vid en smula eftertanke.
Citera
2016-08-10, 12:21
  #98
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Den gode KeithRichards väljer att missförstå en aning.
Varje enskilt 7-klöverparti ska gå ut i just de hjärtefrågor, som tidigare förmådde en eller flera väljargrupper att prioritera respektive parti framför något annat.
Mig veterligt har inget parti slagit på trumman för "fler åldringsrån", "sämre välfärd", "mer sexbrott", "underlättat bidragsfusk" etc i någon valrörelse. Ett parti med sådant "valfläsk" skulle snart nog hamna långt under 4-procent.
Nej - effektiv valpropaganda måste formuleras positivt om sänkta skatter, ökat jordbruksstöd, utökade sociala förmåner allt efter till vilka väljargrupper vederbörande parti riktar sitt valfiske. Det förstår säkert även du vid en smula eftertanke.
Den som bör tänka efter är den som skrev detta:

Citat:
SD:s offensiv kan brytas med ett smart upplägg inför 2018. Politik handlar mest om taktik nuförtiden.

Dvs du. Och nu har du tydligen ändrat ditt inlägg.
__________________
Senast redigerad av KeithRichards 2016-08-10 kl. 12:23.
Citera
2016-08-10, 12:23
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticTwelve
Jag hade röstat på SD om ni hade:

1. Kastat ut Björn Söder.
2. Kastat ut Ekeroth.
3. Klippt banden med judar. Det är den judestyrda median som skickat på Sverige all multikulturella värderingar. Att ni sedan sitter och leker lydiga och lojala goyim får mig att spy. Fattar ni inte att SD är extremt judepåverkat? De stog för fan och poserade framför en Israelisk flagga förra valet och tog kort.

Eftersom ni är nöjda med stolpskotten till politiker och att vara lydiga goyim till judarna kommer jag rösta på annat. Jag är inte ensam om detta heller. SD visar extrem svaghet inom dessa delar och det är ingen hemlighet.

Helt riktig analys utifrån dina förutsättningar. Det är en klämmig nazisekt du ska bilda.
Citera
2016-08-10, 12:44
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Såna får inte lätt reell makt.
När en viktig fråga negligeras år efter år, måste man bilda ett parti för att få en förändring.

Hur skulle SD före november 2015 kunnat veta att en viss förändring skulle komma att ske?

Att spå är alltid svårt. Särskilt om framtiden.
SD bidrog starkt men indirekt till att skärpningen av svensk invandringspolitik. Den överraskande valframgången och de stegrade opinionsmätningsresultaten för SD skrämde i hög grad regeringen och framförallt M till en snabbare omställning i frågan. Väljarflykt skrämmer alla partier.
Vad debatten nu gäller är huruvida SD förblir meningsfullt i ett läge, där mer restriktiv invandringspolitik blivit politiskt allmängods hos samtliga större riksdagspartier. Avsaknaden av en sammanhållen och stark SD-politik i fler frågor än invandringen är ett uppenbart problem för partiet. Kruxet är ju att SD attraherat invandringskritiska väljare från samtliga partier, och att dessa väljare kan börja återgå till "fadershusen" i ett läge, där skärpt invandringspolitik blivit politiskt allmängods. Då tycker många att "SD gjort sitt".
I den situationen kanske en invandringskritisk, opinionsbildande påtryckningsgrupp i stil med BSS på nytt kan te sig som ett alternativ till SD.
Citera
2016-08-10, 12:51
  #101
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Kruxet är ju att SD attraherat invandringskritiska väljare från samtliga partier, och att dessa väljare kan börja återgå till "fadershusen" i ett läge, där skärpt invandringspolitik blivit politiskt allmängods. Då tycker många att "SD gjort sitt".
I den situationen kanske en invandringskritisk, opinionsbildande påtryckningsgrupp i stil med BSS på nytt kan te sig som ett alternativ till SD.
Men vi tycks inte hamna där enligt opinionsmätningarna. (Du borde starta en tråd om de små borgerliga partiernas bakvatten... ) Och som sagt, många väljare kommer inte glömma att 7-klövern gynnade/gynnar välfärdsturister på svenska folkets bekostnad.
Citera
2016-08-10, 13:07
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Helt riktig analys utifrån dina förutsättningar. Det är en klämmig nazisekt du ska bilda.

Alltid någon som drar nazikortet bara för man vill att Sverige ska vara svenskt och inget annat. Djävla muppar. Du är säkert jude.
Citera
2016-08-10, 13:11
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort
.
.

Du borde inte säga att folk får skylla sig själv. Ingen tjänar på att samhället förfaller. Visst kan man glädjas åt när globalisterna själva råkar ut för skiten de ställt till med, men skrattet sätter sig i halsen när du eller någon i din närhet råkar illa ut. För det kommer att hända.
.
.


Din logik är det inget fel på.
Men att jag har valt den strategin är väl mest av självbevarelsedrift.
Man orkar inte slåss mot väderkvarnar - i motvind - hur länge som helst.
Det gäller att "se om sitt eget hus" till 100% och försöka blunda för andras lidande.
Cyniskt, javisst. Men jag kan liksom inte göra mer än att lägga min röst på ett parti vart fjärde år.
Och det är låångt till nästa gång.
Citera
2016-08-10, 13:14
  #104
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticTwelve
Alltid någon som drar nazikortet bara för man vill att Sverige ska vara svenskt och inget annat. Djävla muppar. Du är säkert jude.
Att skylla massinvandringen på judar är befängt. Sverige är bombarderat av helsvenska batikhäxor som fixar jobbet helt på egen hand.
Citera
2016-08-10, 15:24
  #105
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Mig veterligt har inget parti slagit på trumman för "fler åldringsrån", "sämre välfärd", "mer sexbrott", "underlättat bidragsfusk" etc i någon valrörelse. Ett parti med sådant "valfläsk" skulle snart nog hamna långt under 4-procent.

Men inte ens du kan ju förneka att just detta blir konsekvensen av sjuklöverns politik, och dessa beslut tar man medvetet av detta.
Citera
2016-08-10, 16:22
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Men inte ens du kan ju förneka att just detta blir konsekvensen av sjuklöverns politik, och dessa beslut tar man medvetet av detta.


Aha, du menar att 7-klöverpartierna sitter och räknar ut vilken politik som ger flest sexualbrott, åldringsrån, sämre välfärd etc.
En ytterst avancerad konspirationsteori.
Citera
2016-08-10, 16:25
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticTwelve
Alltid någon som drar nazikortet bara för man vill att Sverige ska vara svenskt och inget annat. Djävla muppar. Du är säkert jude.

Jag stärks ytterligare i uppfattningen att det är en klämmig nazisekt du ska bilda. "Nazikortet" ligger väldigt nära till i ditt fall. Misstänker att inte ens SD vill ha dig som medlem.
Citera
2016-08-10, 16:27
  #108
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Aha, du menar att 7-klöverpartierna sitter och räknar ut vilken politik som ger flest sexualbrott, åldringsrån, sämre välfärd etc.
En ytterst avancerad konspirationsteori.

Givetvis inte, men tror du verkligen själv att de skulle vara så dumma och okunniga att de inte förstår och ser vad deras politik innebär.

Om du menar att sjuklöverns ideologer, analytiker och politiker är så naiva så bör du ju i rimlighetens namn begära att de skall omyndigförklaras.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback