Citat:
Ursprungligen postat av
magica69
Är det AT antal mån efter nollning du menar, ja då blir det 4 för mig...? Jag har trappat sen slutet på april början på maj. Och fyyyy fan säger jag vad min AT kom ifatt mig.Den kom dag 6 & våldsam så in i helvete. Skakningar, ont i kroppen. Magen blev det kaos med. När jag vred huvudet kändes det som att hjärnan snurrade i huvudet på mig o så kom de. Overklighetskänslorna. Två dagar satt de i. Nu är det lugnt igen...Den är ju bra vågformig ena stunden mår jag bra sen slungas jag in i yrsel o att knappt kunna se samt mkt nervryckningar och att det drar i musklerna. Jag går o handlar med full AT. Min kropp skriker nej men det är jag som bestämmer. Är inte rädd för den heller längre jag vet ju att det blir bättre NÅGON dag...Att inte ha ett datum stör mig mest. Att inte veta när skiten går över lr om jag får PAAs. Annars mår jag mkt bättre nu fast jag trappar och har AT än med stesoliden. Jag fick massa ångest av den. Den slutade funka tror jag...
"De säger" att det antal år man missbrukat/brukat benzo får man igen i nacken i lika många månader i form av AT. 2 års bruk = 2 månaders AT.
GENERELLT.
Sen är det ju en fråga om hur fort man trappar ner också. Vet inte vilken dos du legat på och hur snabbt du trappar ner. 5mg diazepam i veckan är normalt att trappa ner från högre doser oavsett vilken slags benzo.
Citat:
Jag har trappat sen slutet på april början på maj. Och fyyyy fan säger jag vad min AT kom ifatt mig.Den kom dag 6 & våldsam så in i helvete. Skakningar, ont i kroppen. Magen blev det kaos med. När jag vred huvudet kändes det som att hjärnan snurrade i huvudet på mig o så kom de. Overklighetskänslorna. Två dagar satt de i. Nu är det lugnt igen...
Det känner jag igen... Men bara om jag trappat ned för fort. Men det är ett rent helvete. Individuellt bla bla bla men ändå typ samma för alla.
Du verkar vara fast besluten att få bort dem ur systemet åtminstone. Det märks ju på hur du agerar. Starkt jobbat. Få fatt i Tegretol om du kan. De lindrar en del av AT-besvären och är allmänt bra att ta vid nedtrappning.
En dag är du ju fri men för resten av livet påverkad av situationen. Keep it up och fortsätt tänka att det är du som bestämmer. Det är ta mig fan mer än vad jag klarar när det går för fort. Då fegar jag ur istället

. Känns som att jag håller på att gå in i samma stadie dock. Att Diazepamet inte gör någon nytta längre utan snarare tvärtom. Men det tror jag inte är ett faktum.