2016-08-09, 21:58
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Tinnitus är vad jag hört vanligt att få när man tar/trappar ner benzo. Blir galen på det där tjutet i ena örat. En annan fråga. Jag sänkte stort förra onsdagen tog bort 2,5 mg istället för 1 mg från mina sista 5 mg. Jag brukar få överjävlig abstinens dag 3-4 för sedan hålla på i vågform vecka 1 & peak dag 8, 14, 21 för att sedan plana ut. Men jag har ingen AT att tala om. Lite yr och trött. Mkt konstigt för jag kan ha tagit bort 1 mg o blivit våldsamt abstinent. Är det detta som kallas smekmånaden?
Det är dag 6 idag och den liksom bara pyr lite svagt o stör mig än gör mig sjuk...

Jag vet inte. Någon annan får gärna informera om "smekmånaden" för mig också.

För min del vid snabb nedtrappning (vilket är uteslutet) så blir jag fucked i huvudet. Stänger in mig själv i lgh, svarar inte i telefon, äter knappt och är rädd för folk typ. Svettas och får "mild" panikångest. Svårt att sova. De är de enda fysiska besvären. Resten sitter bara i huvudet. Dock ej i öronen

Jävla jobbig period att ta sig igenom. Särskilt när man inte vill att folk i sin omgivning skall märka det. Vilket är helt oundvikligt. Benzo ett år = AT en månad - brukar man ju säga. Om man skjuter från höften.
Senast redigerad av jerran777 2016-08-09 kl. 22:01.
Citera
2016-08-10, 06:30
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777
Jag vet inte. Någon annan får gärna informera om "smekmånaden" för mig också.

För min del vid snabb nedtrappning (vilket är uteslutet) så blir jag fucked i huvudet. Stänger in mig själv i lgh, svarar inte i telefon, äter knappt och är rädd för folk typ. Svettas och får "mild" panikångest. Svårt att sova. De är de enda fysiska besvären. Resten sitter bara i huvudet. Dock ej i öronen

Jävla jobbig period att ta sig igenom. Särskilt när man inte vill att folk i sin omgivning skall märka det. Vilket är helt oundvikligt. Benzo ett år = AT en månad - brukar man ju säga. Om man skjuter från höften.
Är det AT antal mån efter nollning du menar, ja då blir det 4 för mig...? Jag har trappat sen slutet på april början på maj. Och fyyyy fan säger jag vad min AT kom ifatt mig.Den kom dag 6 & våldsam så in i helvete. Skakningar, ont i kroppen. Magen blev det kaos med. När jag vred huvudet kändes det som att hjärnan snurrade i huvudet på mig o så kom de. Overklighetskänslorna. Två dagar satt de i. Nu är det lugnt igen...Den är ju bra vågformig ena stunden mår jag bra sen slungas jag in i yrsel o att knappt kunna se samt mkt nervryckningar och att det drar i musklerna. Jag går o handlar med full AT. Min kropp skriker nej men det är jag som bestämmer. Är inte rädd för den heller längre jag vet ju att det blir bättre NÅGON dag...Att inte ha ett datum stör mig mest. Att inte veta när skiten går över lr om jag får PAAs. Annars mår jag mkt bättre nu fast jag trappar och har AT än med stesoliden. Jag fick massa ångest av den. Den slutade funka tror jag...
Citera
2016-08-10, 15:07
Medlem
Secretzzzs avatar
Någon vänlig själ som kan tala sig om dessa vallar? Ska va på 5mg(generiska)
http://oi66.tinypic.com/3338sjo.jpg

MVH!
Senast redigerad av Secretzzz 2016-08-10 kl. 15:10.
Citera
2016-08-10, 15:17
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Secretzzz

MVH!
Är ju absolut inte omöjligt, men har personligen aldrig sett 5mg diazepam i sådan form. Tycker de påminner om den där RC-benson som såldes för ett tag sedan med blå-färg. Smaken är ju inte lika lätt att skilja på som med t.ex. alprazolam, men du kan ju ge det ett försök om du har testat det tidigare? Brukar ju vara någorlunda lätt att skilja på det om man har erfarenhet sedan tidigare om man även tänker på rustid och dess effekter.
Citera
2016-08-10, 15:29
Medlem
Secretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Är ju absolut inte omöjligt, men har personligen aldrig sett 5mg diazepam i sådan form. Tycker de påminner om den där RC-benson som såldes för ett tag sedan med blå-färg. Smaken är ju inte lika lätt att skilja på som med t.ex. alprazolam, men du kan ju ge det ett försök om du har testat det tidigare? Brukar ju vara någorlunda lätt att skilja på det om man har erfarenhet sedan tidigare om man även tänker på rustid och dess effekter.

Hej, jag har testat ksalol tidigare och vet hur bittert smaken på alpran är
Så smaken på vallarna är lite som på alpran då? Har aldrig testat diazepam tidigare, får enbart minnesluckor av ksalolen. Så de funkar inte på mig

Fick även höra att de kunde va lite ojämna, men säljaren var ärlig(Enligt honom så funkar de som de ska). Så tänkte bara dubbel kolla.
Vad var det för RC benz som såldes i blå färg, kommer du ihåg?
MVH
Senast redigerad av Secretzzz 2016-08-10 kl. 15:31.
Citera
2016-08-10, 15:33
Medlem
caecos avatar
Citat:
Så smaken på vallarna är lite som på alpran då? Har aldrig testat diazepam tidigare, får enbart minnesluckor av ksalolen. Så de funkar inte på mig

Fick även höra att de kunde va lite ojämna, men säljaren var ärlig(Enligt honom så funkar de som de ska). Så tänkte bara dubbel kolla.
MVH
Om jag inte minns helt fel så var det "fonazepam". Är nog diazepam, tyckte bara tabletterna såg ovanligt stora ut.

Hehe om du får minnesluckor så fungerar det nog bra, bara lite höga doser.
Citera
2016-08-10, 20:00
Medlem
Flusons avatar
Citat:

MVH!

Citat:

MVH
Dessa är generiska Diazepam 5mg, från expressapoteket antar jag? Jag har dem.

Jag frågade vilket läkemedelsföretag som tillverkade dessa mediciner, men fick som svar att dessa har inget fabrikat utan de är tillverkade i ett litet labb.

Något underdoserade faktiskt. Tog 4 st av dessa vilket bör motsvara 20 mg diazepam, men kändes mest som 14 mg, 17 mg diazepam MAX.

Helt OK för en utan tolerans, men Bensedin/Stess rekommenderas starkt.
Citera
2016-08-11, 16:21
Medlem
Citat:

MVH!
Färgar dom av sig när du rör dom? I så fall är det äkta vallar troligtvis från Thailand. Väldigt potenta, har såna själv i både 5 och 10mg.
Citera
2016-08-11, 16:25
Medlem
Dom blåa har jag tyckt varit dom bästa under mina 20år jag ätit diazepam/stesolid, annars har du ju bensedine från gelenica, bra dom med.
Citera
2016-08-11, 22:10
Medlem
Secretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantasysun
Färgar dom av sig när du rör dom? I så fall är det äkta vallar troligtvis från Thailand. Väldigt potenta, har såna själv i både 5 och 10mg.

Tjena, jag testade som du sa att gnugga det mot fingret och fan i mig den blir knall blå efter två sekunder. Fick det ifrån shoppen som nämndes ovanför dig Tänkte spara dessa, känner man av något på 5mg? Blir väldigt enkelt påverkad, så är rätt känslig- Hur skiljer sig minnesluckorna mot ksalol?
MVH
Citera
2016-08-11, 22:25
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Är det AT antal mån efter nollning du menar, ja då blir det 4 för mig...? Jag har trappat sen slutet på april början på maj. Och fyyyy fan säger jag vad min AT kom ifatt mig.Den kom dag 6 & våldsam så in i helvete. Skakningar, ont i kroppen. Magen blev det kaos med. När jag vred huvudet kändes det som att hjärnan snurrade i huvudet på mig o så kom de. Overklighetskänslorna. Två dagar satt de i. Nu är det lugnt igen...Den är ju bra vågformig ena stunden mår jag bra sen slungas jag in i yrsel o att knappt kunna se samt mkt nervryckningar och att det drar i musklerna. Jag går o handlar med full AT. Min kropp skriker nej men det är jag som bestämmer. Är inte rädd för den heller längre jag vet ju att det blir bättre NÅGON dag...Att inte ha ett datum stör mig mest. Att inte veta när skiten går över lr om jag får PAAs. Annars mår jag mkt bättre nu fast jag trappar och har AT än med stesoliden. Jag fick massa ångest av den. Den slutade funka tror jag...

"De säger" att det antal år man missbrukat/brukat benzo får man igen i nacken i lika många månader i form av AT. 2 års bruk = 2 månaders AT.
GENERELLT.
Sen är det ju en fråga om hur fort man trappar ner också. Vet inte vilken dos du legat på och hur snabbt du trappar ner. 5mg diazepam i veckan är normalt att trappa ner från högre doser oavsett vilken slags benzo.

Citat:
Jag har trappat sen slutet på april början på maj. Och fyyyy fan säger jag vad min AT kom ifatt mig.Den kom dag 6 & våldsam så in i helvete. Skakningar, ont i kroppen. Magen blev det kaos med. När jag vred huvudet kändes det som att hjärnan snurrade i huvudet på mig o så kom de. Overklighetskänslorna. Två dagar satt de i. Nu är det lugnt igen...

Det känner jag igen... Men bara om jag trappat ned för fort. Men det är ett rent helvete. Individuellt bla bla bla men ändå typ samma för alla.

Du verkar vara fast besluten att få bort dem ur systemet åtminstone. Det märks ju på hur du agerar. Starkt jobbat. Få fatt i Tegretol om du kan. De lindrar en del av AT-besvären och är allmänt bra att ta vid nedtrappning.

En dag är du ju fri men för resten av livet påverkad av situationen. Keep it up och fortsätt tänka att det är du som bestämmer. Det är ta mig fan mer än vad jag klarar när det går för fort. Då fegar jag ur istället . Känns som att jag håller på att gå in i samma stadie dock. Att Diazepamet inte gör någon nytta längre utan snarare tvärtom. Men det tror jag inte är ett faktum.
Citera
2016-08-11, 22:31
Medlem
jerran777s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Dessa är generiska Diazepam 5mg, från expressapoteket antar jag? Jag har dem.

Jag frågade vilket läkemedelsföretag som tillverkade dessa mediciner, men fick som svar att dessa har inget fabrikat utan de är tillverkade i ett litet labb.

Något underdoserade faktiskt. Tog 4 st av dessa vilket bör motsvara 20 mg diazepam, men kändes mest som 14 mg, 17 mg diazepam MAX.

Helt OK för en utan tolerans, men Bensedin/Stess rekommenderas starkt.

Ser helt klart ut som ovanstående skriver och jag tvekar inte en sekund på att så är fallet. Generiska 5mg från EA. Har aldrig provat dem själv men tvivlar inte på innehållet. Självklart är det svårt att bedöma styrkan om man inte sitter på ett labb i källaren dock.
Senast redigerad av jerran777 2016-08-11 kl. 22:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in