2016-07-26, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Towen
Någon som kan berätta något om "Diazepam Alkaloid 5 mg", små olivgröna runda i blister. Är de original? Safe and sane så att säga? Eller något hemmapressat?
Har googlat lite. Skopje och Zagreb dyker upp som städer där tillverkning sker, så det är väl ännu något från Balkan. Säkert okej om dom är äkta.
Citera
2016-07-27, 14:57
Medlem
trueforgoods avatar
Jag har några frågor:

Om man äter 10mg dagligen, hur länge kan man räkna med att kunna göra det innan man måste öka i dos pga tolerans? Förstår att det är i individuellt men på ett ungefär?

Om man tar 10mg en dag borde inte effekten bli starkare dagen efter på samma dos pga den långa halveringstiden och att läkemedlet därmed byggs upp i systemet?

Tack!
Citera
2016-07-27, 15:21
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Jag har några frågor:

Om man äter 10mg dagligen, hur länge kan man räkna med att kunna göra det innan man måste öka i dos pga tolerans? Förstår att det är i individuellt men på ett ungefär?

Om man tar 10mg en dag borde inte effekten bli starkare dagen efter på samma dos pga den långa halveringstiden och att läkemedlet därmed byggs upp i systemet?

Tack!
Helt omöjligt att svara på, vissa bygger upp tolerans på ett par veckor, andra ett par månader. Sen finns det vissa som ätit samma dos i flera år och de fungerar lika bra som i början. Väldigt individuellt.

Tar man låt säga 10mg på dagen och känner av det nästa dag så kommer effekten bli en starkare än dagen innan, om man tar ytterligare 10mg till. Det blir typ som en påfyllning då man fortfarande är påverkad.
Citera
2016-07-28, 02:17
Medlem
kingdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Jag har några frågor:

Tack!
Undvik att ta varje dag hoppa över nån dag då å då idealiskt sett varannan dag. Det drukar funka för mig för att hålla nere toleransen. Kör själv så att jag tar varannan dag när psyket tillåter
Citera
2016-07-28, 02:23
Medlem
kingdeads avatar
Kan rapportera att bensedin 10mg fortfarande håller måttet speciellt när man haft at ett par dagar å får känna hur ångesten å muskelvärken/spänningen släpper å man blir som en normal människa ska vara underbart att få börja fungera normalt igen som att bli frisläppt från helvetet kära valium
Citera
2016-07-28, 12:44
Avstängd
randomdudeReloadeds avatar
har börjat använda diazepam för att "taper off" zopiklonmissbruk. mitt dagliga användande i cirka ett halvår har varit ca 15-50 mg per natt. började med att ta 20 mg i förrgår kväll och trodde att jag skulle sova lugnt, men jag vaknade efter tre timmar och kunde inte somna om så jag tog runt 30 mg zopiklon och däckade. igår kväll var det samma visa, tog 7.5 zopi och 10 mg diazepam till att börja med, och sen kan ni nog förstå vad som hände.

är det normalt att inte kunna sova ordentligt på diazepam? måste få slut på mitt missbruk fan men om jag inte kan sova ordentligt blir det kaos. ska jag byta strategi?
Citera
2016-07-28, 12:56
Medlem
kingdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
har börjat använda diazepam för att "taper off" zopiklonmissbruk. mitt dagliga användande i cirka ett halvår har varit ca 15-50 mg per natt. började med att ta 20 mg i förrgår kväll och trodde att jag skulle sova lugnt, men jag vaknade efter tre timmar och kunde inte somna om så jag tog runt 30 mg zopiklon och däckade. igår kväll var det samma visa, tog 7.5 zopi och 10 mg diazepam till att börja med, och sen kan ni nog förstå vad som hände.

är det normalt att inte kunna sova ordentligt på diazepam? måste få slut på mitt missbruk fan men om jag inte kan sova ordentligt blir det kaos. ska jag byta strategi?
Gå till läkarn å be om propavan ska tydligen fuka för vissa så tar du ordinerade dos av den + stess
Citera
2016-07-29, 10:01
Medlem
magica69s avatar
Citat:

Jag hade stilnoct i 9 år. 10 mg/natt. Jag slutade med dem när jag fick stesolid i samband med ångestförstärkning av Cipralex. Jag fick då 7,5 mg stess och Lergigan. Jag sover som en stock på lergigan och jag har inga stilnoct längre o trappar stess. Kolla Ashtons manual. Dår står hur man övergår från sömntabletter o introducerar stesolid. Propavan är bra för vissa men kan ge restless legs o myrkrypningar i benen. Mkt vanlig biverkning. Finns Theralendroppae oxå men jag blir knockad på dem..
Citera
2016-08-01, 02:00
Medlem
Citat:

Diazepam är ingen sömntablett så det är inte så konstigt. Visst kan vissa bli trötta av dem, men de ersätter absolut inte Zopi för sömnen.

Fixa en låg dos Mirtazapin för sömnen och använd Stesoliden mot eventuell ångest(abstinens) istället.
Citera
2016-08-01, 14:38
Medlem
magica69s avatar
Ni som slutat med stesolid eller andra benzo, när försvinner detta eviga tinnitus? Är det något som försvinner med tiden eller ngt jag får dras med...?
Jag börjar så smått komma mot slutet av min resa på att sluta med min (vidriga) medicin.
Sänker 1 mg i morgon och har då bara 3 mg kvar för jag kommer nolla när jag har 1 mg kvar
Är så grymt stolt över mig själv. För det här har varit jobbigt!
Nu kommer alla fördelar när jag blivit stabil, mer klar i huvudet, min tomhetskänsla har försvunnit och jag mår bättre än jag gjort på hela våren för jag har trappat hårt...

Något jag noterat är att mina brainzaps är borta!!
Jag fick dem jämt när jag skulle somna, kändes som att få en elektrisk stöt i hjärnan, och det kunde ibland smälla som ett knallskott.

Har inga besvär allt nu, jag väntade med att bli stabil. Det tog 3 veckor att bli "normal".
Kliar i fingrarna att gå CT,och mitt tålamod är inte det bästa. Bara att bita ihop. Hoppas dessa sista mg kommer gå bra. Har hört att dessa ska vara de värsta.

Till alla andra som kämpar, det går....Och det är en resa genom panikångest, morbida tankar, känsla av att vara galen och dessa vidriga overklighetskänslor men de går över

Nu återstår det bara att se om jag åker på PAA´s, jag hoppas jag slipper.

En sak är säker, jag kommer aldrig röra ett benzopreparat igen....
Citera
2016-08-08, 01:22
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Ni som slutat med stesolid eller andra benzo, när försvinner detta eviga tinnitus? Är det något som försvinner med tiden eller ngt jag får dras med...?
Jag börjar så smått komma mot slutet av min resa på att sluta med min (vidriga) medicin.
Sänker 1 mg i morgon och har då bara 3 mg kvar för jag kommer nolla när jag har 1 mg kvar
Är så grymt stolt över mig själv. För det här har varit jobbigt!
Nu kommer alla fördelar när jag blivit stabil, mer klar i huvudet, min tomhetskänsla har försvunnit och jag mår bättre än jag gjort på hela våren för jag har trappat hårt...

Något jag noterat är att mina brainzaps är borta!!
Jag fick dem jämt när jag skulle somna, kändes som att få en elektrisk stöt i hjärnan, och det kunde ibland smälla som ett knallskott.

Har inga besvär allt nu, jag väntade med att bli stabil. Det tog 3 veckor att bli "normal".
Kliar i fingrarna att gå CT,och mitt tålamod är inte det bästa. Bara att bita ihop. Hoppas dessa sista mg kommer gå bra. Har hört att dessa ska vara de värsta.

Till alla andra som kämpar, det går....Och det är en resa genom panikångest, morbida tankar, känsla av att vara galen och dessa vidriga overklighetskänslor men de går över

Nu återstår det bara att se om jag åker på PAA´s, jag hoppas jag slipper.

En sak är säker, jag kommer aldrig röra ett benzopreparat igen....

Good for you att det gått bra! Men vad menar du med tinnitus? Det har jag aldrig upplevt själv vid AT eller ens hört talas om... Brainzaps absolut och allt det andra men tinnitus?
Citera
2016-08-08, 09:06
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777
Good for you att det gått bra! Men vad menar du med tinnitus? Det har jag aldrig upplevt själv vid AT eller ens hört talas om... Brainzaps absolut och allt det andra men tinnitus?
Tinnitus är vad jag hört vanligt att få när man tar/trappar ner benzo. Blir galen på det där tjutet i ena örat. En annan fråga. Jag sänkte stort förra onsdagen tog bort 2,5 mg istället för 1 mg från mina sista 5 mg. Jag brukar få överjävlig abstinens dag 3-4 för sedan hålla på i vågform vecka 1 & peak dag 8, 14, 21 för att sedan plana ut. Men jag har ingen AT att tala om. Lite yr och trött. Mkt konstigt för jag kan ha tagit bort 1 mg o blivit våldsamt abstinent. Är det detta som kallas smekmånaden?
Det är dag 6 idag och den liksom bara pyr lite svagt o stör mig än gör mig sjuk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in