2016-08-09, 18:05
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Det ar ett gransfall, men inget som ska anses vara omojligt. Man far inte glomma att mannen tranat i manga herrans ar, och valdigt hart dessutom. Hardare an majoriteten av alla som gar pa gym.

Arne ville att han skulle börja tävla efter 2 år typ. Första tävlingen har jag för mig Arne sagt något liknande om 3-5 år. Finns här på flashback eller kolo, ett uttalande från Arne om det.

Tävlar man i ett event som dräller av doping och har en vän som dömmer för bodybuilding så är det klart man är natty, ännu mer om man vinner. Fast kanske inte var många som tävlade det året eller var en bra lineup.

Who knows.
Citera
2016-08-09, 18:38
Medlem
Jag kan ju bara säga en sak som är säker.

Om Ronny är ren eller inte spelar ingen roll. Om han nu skulle vara ren så skulle det knappast vara relevant då hans gener måste vara typ en på tio miljoner. Jag menar.. Snubben är runt 50, 5% BF och med ett rejält tryck i musklerna på den massan.. Pissar på en del som tränat väldigt länge men som preppar..

Att ens kolla på de som nått gränsen för vad som går naturligt kommer inte att ge särskilt mycket.
Citera
2016-08-09, 19:02
Medlem
libbens avatar
Han började träna 1980, och vann 1986.

Så få en sådan imponerande fysik ren, och slå massa folk som dopar sig.

Känns verkligen sanslöst bra jobbat, eller så var det något mer än bara sanslöst.

Han är ju dock kort, 171 cm. Men att krossa toppen och ha 5-6% bf som ren i ett event som alla mer eller mindre preppar i. Ja, klart man vill tro att det ska vara sant. Men att ligga på övre limit av skalan efter 6 år och Arne som är dommare ville själv att han skulle börja tävla efter bara 3 års träning. Ja, vad säger man. Hatten av om det är rent, hatten på som inget har hänt ifall det inte var rent.

Sedan tycker jag det känns dumt att gå i god för andra människor än sig själv. Menar, det är ju inte direkt en bra källa att utgå ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Har känt honom sedan han började träna 1980. Han har testats ett antal ggr både flygande och på tävling. Han underkastar sig alla typer av tester när som helst. Han har aldrig varit ur form någonsin. Väger som mest 5-7 kg över formen på filmen dvs 82,5 -83 kg (är 171 cm). Han kommer i år igen att hålla ett seminarium på gymet där han berättar om hur han tränat för att nå elitklass utan någon form av doping. Där är nog knappast någon som tvivlar på honom efter att ha hört honom på hans seminarium.
Han jobbar som chefssjukgymnast på lasarettet i Karlshamn och tränar på Nitro Gym (Väggahallen) som är ett kommunalt gym där dom utför stickprovstester.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Tja, alla som KÄNNER honom tror på honom, det gäller även flera i svenska BB-eliten. Han tävlade redan -86 och var i mycket god klass redan då. Jag sa till honom redan -83 att han skulle kunna tävla. Jag var själv tveksam första gången jag träffade honom 1980/81 då han började träna efter lumpen, men jag blev snabbt övertygad. Han har även testats ett 10 tal gånger såväl flygande som på tävling. Inga som helst tveksamheter där. Han har alltid varit villig att testa sig när som helst.
Hans träning går mkt bra fn och han går tom seriöst i tävlingstankar i år. Enligt grabbar på hans gym, Nitro Gym i Karlshamn, så är han nog i sin livs form.

Han brukar hålla seminarier på intresserade gym om hur han tränar äter mm för att ha kunnat nå svensk elitklass på ett sunt sätt.

Ps, han är fn 49 år...
Citera
2016-08-09, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det är verkligen ingen omöjlighet, speciellt om man sköter kosten rätt (alltså räknar kalorierna dagligen, då behöver du faktiskt ingen HGH för att bränna fett osv), och har man gymmat seriöst i 5-10 år utan slarv, säg 3-6 gånger i veckan, kan man komma upp i 90 kg också på 170 cm, och 5% kroppsfett utan några större problem (fast så lågt kroppsfett är verkligen, verkligen ohälsosamt, men under några dagar inför tävling är det en annan femma).

Allt beror på hur vetenskapligt du äter och hur strikt du gymmar (sova bra är en annan femma också).

Haha är du dum eller? Man kommer inte upp i 90 kg och 5 % kroppsfett utan större problem med en längd på 170 cm ren, inte en chans!
Citera
2016-08-09, 19:19
Medlem
Roidberts avatar
Jag är också skeptisk till att han är ren. Jag menar, om man använder sig av Test Suspension går det ur kroppen efter endast 1-3 dagar om jag inte missminner mig.

Inom tyngdlyftning har t.ex. garanterat alla inom eliten dopat sig sedan 60-talet och framåt. Ändå är det få som har åkt fast sedan det blev förbjudet att använda AAS.
Citera
2016-08-09, 19:52
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluedrop
Haha är du dum eller? Man kommer inte upp i 90 kg och 5 % kroppsfett utan större problem med en längd på 170 cm ren, inte en chans!
Du klarar givetvis inte av det, och det gör faktiskt inte de flesta mainstreamänniskor heller, men har man gymmat sedan 1980 och verkligen äter vetenskapligt (alltså om man kan näringslära ungefär lika bra som mig), ja då bör det inte vara några större problem bara man sköter näringen och inte slarvar med träningen (och att man sover bra också, förstås). Jag är själv 170 cm, och ligger på 91 kg just nu, visserligen inte alls lika deffad som han Ronny är, men rätt så muskulös (har t.ex. 41 cm i bicepsomkrets). Ska deffa bort en 10 kg till, kanske 15, sedan får det vara bra med deffen. Poängen är att jag är helt natty (100% ren), aldrig rört steroider i mitt liv, men kommer nog börja med det senare eventuellt när man blir lite väl gammal och kroppen inte längre producerar hormonerna endogent i lika bra utsträckning. Hur som helst, jag började gymma under slutet av 90-talet, och visst har jag gymmat lite regelbundet då och då, men aldrig särskilt seriöst (brydde mig inte om kosten utöver någon skopa vassleproteinpulver efter gymmet och fiskolja+multivitaminer, gymmade typ 1-2 gånger i veckan, körde aldrig ben, tog uppehåll på flera månader, ibland år osv), och ändå la jag på mig både muskler och styrka fort som fan trots allt slarv. Den senaste tiden har jag börjat gymma seriöst som fan, aldrig så här seriöst i mitt liv tidigare; sköter både kosten strikt som fan och missar inga träningspass numera, fan vad bra resultat man får nu. Underskatta inte nattyträning säger jag bara, man kan få grymt bra resultat på det bara man vet vad man gör och är både motiverad och disciplinerad, och framförallt äter vetenskapligt (vilket jag gör nu) och tränar med kunskap i åtanke. Kroppen svarar och lyder bra beroende på vilken näring den får i sig (man är verkligen vad man äter), och här gäller det att man vet vad man äter (jag kan starkt rekommendera skalade hampafrön förresten, fan vad bra man kan deffa på att ha hampafrön som enda fettkälla).

Att den här Ronny är 50 år känns dock lite suspekt, så visst kanske han har börjat dopa sig den sista tiden, vad vet jag, däremot är inte 170 cm, 83 kg och 5% fettmassa någon omöjlighet alls i säg 25 år åldern, bara man vet vad man gör som sagt (själv är jag 31).

Problemet med er mainstreamtänkare är att ni överhuvudtaget inte kan något om styrketräning, än mindre näringslära eller någon annan vetenskap för den delen, och det är även därför ni alltid tror att det överhuvudtaget inte går att bygga muskler utan steroider. Klart, att komma upp till Ronnie Coleman nivå som natty är extremt svårt (men även det skulle nog kunna gå om man bara kan gymma dagarna ut och får bästa kosten och har hållt på med bodybuilding sedan tonåren, alltså om man är sponsrad eller något), men han Ronnys stats är inte i närheten av omöjligt. Kolla bara på Steve Reeves som visserligen var längre och inte lika deffad, men hade rätt så imponerande fysik i en tid då steroider inte såldes, och kosttillskott, proteinpulver osv inte heller fanns. Idag har man betydligt bättre verktyg i form av proteinisolat vilket ger en överlägsen kontroll över näringen, än vad Steve hade, plus bättre näring än vad som fanns på den tiden också (på den tiden åt liksom ingen bodybuilder, hampafrön och chiafrön).
Citera
2016-08-09, 19:59
Medlem
Citat:
Du klarar givetvis inte av det, och det gör faktiskt inte de flesta mainstreamänniskor heller, men har man gymmat sedan 1980 och verkligen äter vetenskapligt (alltså om man kan näringslära ungefär lika bra som mig), ja då bör det inte vara några större problem bara man sköter näringen och inte slarvar med träningen (och att man sover bra också, förstås). Jag är själv 170 cm, och ligger på 91 kg just nu, visserligen inte alls lika deffad som han Ronny är, men rätt så muskulös (har t.ex. 41 cm i bicepsomkrets). Ska deffa bort en 10 kg till, kanske 15, sedan får det vara bra med deffen. Poängen är att jag är helt natty (100% ren), aldrig rört steroider i mitt liv, men kommer nog börja med det senare eventuellt när man blir lite väl gammal och kroppen inte längre producerar hormonerna endogent i lika bra utsträckning. Hur som helst, jag började gymma under slutet av 90-talet, och visst har jag gymmat lite regelbundet då och då, men aldrig särskilt seriöst (brydde mig inte om kosten utöver någon skopa vassleproteinpulver efter gymmet och fiskolja+multivitaminer, gymmade typ 1-2 gånger i veckan, körde aldrig ben, tog uppehåll på flera månader, ibland år osv), och ändå la jag på mig både muskler och styrka fort som fan trots allt slarv. Den senaste tiden har jag börjat gymma seriöst som fan, aldrig så här seriöst i mitt liv tidigare; sköter både kosten strikt som fan och missar inga träningspass numera, fan vad bra resultat man får nu. Underskatta inte nattyträning säger jag bara, man kan få grymt bra resultat på det bara man vet vad man gör och är både motiverad och disciplinerad, och framförallt äter vetenskapligt (vilket jag gör nu) och tränar med kunskap i åtanke. Kroppen svarar och lyder bra beroende på vilken näring den får i sig (man är verkligen vad man äter), och här gäller det att man vet vad man äter (jag kan starkt rekommendera skalade hampafrön förresten, fan vad bra man kan deffa på att ha hampafrön som enda fettkälla).

Att den här Ronny är 50 år känns dock lite suspekt, så visst kanske han har börjat dopa sig den sista tiden, vad vet jag, däremot är inte 170 cm, 83 kg och 5% fettmassa någon omöjlighet alls i säg 25 år åldern, bara man vet vad man gör som sagt (själv är jag 31).

Problemet med er mainstreamtänkare är att ni överhuvudtaget inte kan något om styrketräning, än mindre näringslära eller någon annan vetenskap för den delen, och det är även därför ni alltid tror att det överhuvudtaget inte går att bygga muskler utan steroider. Klart, att komma upp till Ronnie Coleman nivå som natty är extremt svårt (men även det skulle nog kunna gå om man bara kan gymma dagarna ut och får bästa kosten och har hållt på med bodybuilding sedan tonåren, alltså om man är sponsrad eller något), men han Ronnys stats är inte i närheten av omöjligt. Kolla bara på Steve Reeves som visserligen var längre och inte lika deffad, men hade rätt så imponerande fysik i en tid då steroider inte såldes, och kosttillskott, proteinpulver osv inte heller fanns. Idag har man betydligt bättre verktyg i form av proteinisolat vilket ger en överlägsen kontroll över näringen, än vad Steve hade, plus bättre näring än vad som fanns på den tiden också (på den tiden åt liksom ingen bodybuilder, hampafrön och chiafrön).

Ja fast du sa att om man man seriöst i 5-10 år, inte att man tränat sedan 80-talet... nu tycker jag att du ändra dig endel.

Precis du har gymmat sedan slutet av 90-talet, och du pratar om att deffa ner dig 15 kg, då är du nere på ca 75 kg. En bra vikt på den längden såklart men antagligen en bit från 5 % så det är med andra ord vääääldigt långt ifrån 90 kg 5% på den längden.
Citera
2016-08-09, 20:18
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ja fast du sa att om man man seriöst i 5-10 år, inte att man tränat sedan 80-talet... nu tycker jag att du ändra dig endel.
Det räcker ärligt talat med 5 år, speciellt om man börjar gymma från låt oss säga, när man är 15 (vi ponerar att man växt klart då, vilket en del faktiskt gör i den åldern), vilket som du kanske vet, är en period i livet då endogent testosteron och tillväxthormon bara sprudlar i kroppen som mest under tonåren. Jag minns själv när jag var 16 eller något, hade suttit framför datorn i ett helt år och inte gjort ett skit annat än datornörda, gick ner till 64 kg, musklerna bara förtvinade osv. Sedan när jag blev 17 fick jag nog och började gymma igen, trots att på den tiden hade jag ingen större koll på näring (givetvis åt jag multivitaminer och fiskolja, men inte mycket mer än så i form av kosttillskott), och tränade hemma på en sketen bänk (hade bara stång, hantlar och inte över 100 kg i vikter), då la jag på mig 14 kg på typ 2-3 månaders träning, blev stark som fan osv. Visst, muskelminne spelade roll här (började gymma typ när jag var 10 första gången, regelbundet sedan jag var 12), men man kan lägga på sig väldigt mycket muskler och styrka, väldigt fort. Fortsätter man dessutom strikt i hela fem år och vet vad man gör, utan slarv osv, klart man får grymma resultat. Grejen är dock, att i tonåren har man ju inte mycket till ekonomi för att gymma (studiebidrag liksom, räcker inte ens till gymkort + proteinpulver).

Idag är jag hundra gånger mer avancerad än vad jag var som sjuttonåring (och då var jag ändå rätt kunnig i den åldern också). Hade jag haft den kunskapen som jag har nu, då, och tränat seriöst hela tiden, klart som fan att man hade kunnat uppnå han Ronnys stats. Saken är ju den att han är professionell bodybuilder också; dessa grabbar lever och andas styrketräning, de har hyfsat bra koll på näringslära osv, och de gymmar hela tiden och de vet hur man skall gymma för att bygga muskler.

Citat:
Precis du har gymmat sedan slutet av 90-talet, och du pratar om att deffa ner dig 15 kg, då är du nere på ca 75 kg. En bra vikt på den längden såklart men antagligen en bit från 5 % så det är med andra ord vääääldigt långt ifrån 90 kg 5% på den längden.
Grejen är, att när jag är på 75 kg (jag kanske deffar ner mig till 70 också förresten, har som mål att ha runt 10% fettmassa; 5% vill jag inte ha, då det dels är jävligt fult och faktiskt direkt skadligt under mer än några dagar, plus att man inte ens kan få stånd eftersom det blir svårt för kroppen att tillverka hormoner, vilket ju görs genom fett), då kommer jag börja öka kalorierna i syfte att bygga muskler, så jag kommer nog komma upp till 80 eller 85 kg med en fettprocent på typ 10-15% eller något, och det kommer vara helt natty. Kommer posta bilder hur som helst.

Jag tror starkt på natty träning! Har dock inget emot steroider så sett, men har inte använt det själv, och som sagt, jag kommer nog börja med det om låt oss säga, 10-15 år om jag känner att jag börjar bli gammal och gaggig. Däremot tycker jag att det är löjligt med alla som tror att man inte kan bygga grymma muskler som natty. Ni har bara löjlig inställning, fel mentalitet och vet inte vad ni snackar om (bokstavligt talat).

Däremot skitungar som Zyzz, Jeff Seid osv, de är alla dopade. Han Ronny dock kan jag ge "the benefit of a doubt" med tanke på hans bakgrund, men skulle inte heller bli förvånad om han visar sig vara dopad. Hans stats är som sagt ingen omöjlighet bara man vet vad man gör, det är allt jag säger.
Senast redigerad av EliasAlucard 2016-08-09 kl. 20:20.
Citera
2016-08-09, 20:49
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Det räcker ärligt talat med 5 år, speciellt om man börjar gymma från låt oss säga, när man är 15 (vi ponerar att man växt klart då, vilket en del faktiskt gör i den åldern), vilket som du kanske vet, är en period i livet då endogent testosteron och tillväxthormon bara sprudlar i kroppen som mest under tonåren. Jag minns själv när jag var 16 eller något, hade suttit framför datorn i ett helt år och inte gjort ett skit annat än datornörda, gick ner till 64 kg, musklerna bara förtvinade osv. Sedan när jag blev 17 fick jag nog och började gymma igen, trots att på den tiden hade jag ingen större koll på näring (givetvis åt jag multivitaminer och fiskolja, men inte mycket mer än så i form av kosttillskott), och tränade hemma på en sketen bänk (hade bara stång, hantlar och inte över 100 kg i vikter), då la jag på mig 14 kg på typ 2-3 månaders träning, blev stark som fan osv. Visst, muskelminne spelade roll här (började gymma typ när jag var 10 första gången, regelbundet sedan jag var 12), men man kan lägga på sig väldigt mycket muskler och styrka, väldigt fort. Fortsätter man dessutom strikt i hela fem år och vet vad man gör, utan slarv osv, klart man får grymma resultat. Grejen är dock, att i tonåren har man ju inte mycket till ekonomi för att gymma (studiebidrag liksom, räcker inte ens till gymkort + proteinpulver).

Idag är jag hundra gånger mer avancerad än vad jag var som sjuttonåring (och då var jag ändå rätt kunnig i den åldern också). Hade jag haft den kunskapen som jag har nu, då, och tränat seriöst hela tiden, klart som fan att man hade kunnat uppnå han Ronnys stats. Saken är ju den att han är professionell bodybuilder också; dessa grabbar lever och andas styrketräning, de har hyfsat bra koll på näringslära osv, och de gymmar hela tiden och de vet hur man skall gymma för att bygga muskler.

Grejen är, att när jag är på 75 kg (jag kanske deffar ner mig till 70 också förresten, har som mål att ha runt 10% fettmassa; 5% vill jag inte ha, då det dels är jävligt fult och faktiskt direkt skadligt under mer än några dagar, plus att man inte ens kan få stånd eftersom det blir svårt för kroppen att tillverka hormoner, vilket ju görs genom fett), då kommer jag börja öka kalorierna i syfte att bygga muskler, så jag kommer nog komma upp till 80 eller 85 kg med en fettprocent på typ 10-15% eller något, och det kommer vara helt natty. Kommer posta bilder hur som helst.

Jag tror starkt på natty träning! Har dock inget emot steroider så sett, men har inte använt det själv, och som sagt, jag kommer nog börja med det om låt oss säga, 10-15 år om jag känner att jag börjar bli gammal och gaggig. Däremot tycker jag att det är löjligt med alla som tror att man inte kan bygga grymma muskler som natty. Ni har bara löjlig inställning, fel mentalitet och vet inte vad ni snackar om (bokstavligt talat).

Däremot skitungar som Zyzz, Jeff Seid osv, de är alla dopade. Han Ronny dock kan jag ge "the benefit of a doubt" med tanke på hans bakgrund, men skulle inte heller bli förvånad om han visar sig vara dopad. Hans stats är som sagt ingen omöjlighet bara man vet vad man gör, det är allt jag säger.
Bygger du muskler lika snabbt som du skriver ord efter varandra utan ett egentligt kontext,så kommer du garanterat att ta hem Olympia trofén, ren.
Citera
2016-08-09, 21:06
Medlem
Citat:

Hahah jävla lallare, du spottar ju ut så mycket skit så det finns inte...

Har en bekant som är 172 cm lång och tävlade vägandes runt 72-74 nånting hård. Och Vann i CB, han har tränat typ 5 år och de flesta säger och är säkra på att han har kört några kurer. Att man då skulle komma upp i 90 kg muskler tävlingsrippad på samma tid och 2 cm kortare faller ju bara så hårt fattar du väl!??? Och att det skulle ske utan större problem med... haha gå o lägg dig!
Citera
2016-08-09, 21:22
Medlem
Ronny Runesson..

Snart 50 och kliver upp med den där massan och det där trycket på 5%? Klår annat folk med lika mycket erfarenhet som preppar?

Det går säkert att bli sådär stor med rätt gener, även om man måste vara ett riktigt genetiskt freak utan dess lika. Men att se ut sådär på den BF% naturligt vid snart 50??

Att han varit ren och att Arne tror på honom säger väl ingenting.

Hur stor del av alla atleter genom tiderna som dopat sig hårt åker dit egentligen? Galet få. Knappast prio ett att dopingbevaka någon svensk okänd byggare.
Citera
2016-08-09, 21:40
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Bygger du muskler lika snabbt som du skriver ord efter varandra utan ett egentligt kontext,så kommer du garanterat att ta hem Olympia trofén, ren.
Nä, och jag har noll intresse av att bli Mr. Olympia stor (kanske som när Arnold och Lou tävlade, men det är där gränsen går för estetiken där det är stort som fan men fortfarande snyggt, så att säga; idag har de gått till överdrift på all HGH med karikatyrstora midjor osv, och hela Olympiacirkusen har blivit en freakshow).

Som naturlig mesomorf, har jag dock aldrig haft svårt att bygga muskler. Till och med nu när jag deffar på 1100-1900 kcal i veckan, lägger jag fortfarande på mig både styrka och muskelmassa stadigt, även om det såklart går långsammare än när man ligger på säg 3000 kcal. Tidigare trodde jag att jag var endomorf då jag byggde muskler jävligt bra men alltid hade problem med deffen, men det visade sig att det bara var att hålla koll på kalorierna så deffar man fan löjligt fort och bra. Så nu kategoriserar jag mig själv som mesomorf (har även testat mig genetiskt på 23andMe för övrigt, och jag råkar ha dubbla kopior av sprintergenotypen ACTN3, kan tilläggas). Så där har du lite kontext s.a.s.

Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Hahah jävla lallare, du spottar ju ut så mycket skit så det finns inte...

Har en bekant som är 172 cm lång och tävlade vägandes runt 72-74 nånting hård. Och Vann i CB, han har tränat typ 5 år och de flesta säger och är säkra på att han har kört några kurer. Att man då skulle komma upp i 90 kg muskler tävlingsrippad på samma tid och 2 cm kortare faller ju bara så hårt fattar du väl!??? Och att det skulle ske utan större problem med... haha gå o lägg dig!
Vad ligger din polare på i fettprocent? Jag har ingen aning om vilken fettprocent jag kommer ha när jag är 80 kg, men börjar hur som helst se rätt rippad ut redan som det är nu, även om det fortfarande finns lite bilringar kvar osv. I vilket fall som helst så tror jag inte 80 kg och 10% fettmassa kommer vara några problem för min del, och då har jag ändå inte gymmat sedan 1980 som Ronny har. Tycker att ni överdriver hans genetik till "en på tio miljoner", lol, nigga please. Verkligen inget övermänskligt det där, även om det såklart är jävligt imponerande om det är rent.

För övrigt, har Ronny några bevis för 5% fettmassa? Kan mycket väl vara skitsnack bara det. Här är ett bra klipp om ämnet:

What Does 10% Body Fat Look Like?
https://www.youtube.com/watch?v=GwqjfeJnA6o
Senast redigerad av EliasAlucard 2016-08-09 kl. 21:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in