Citat:
Ursprungligen postat av
Bluedrop
Ja fast du sa att om man man seriöst i 5-10 år, inte att man tränat sedan 80-talet... nu tycker jag att du ändra dig endel.
Det räcker ärligt talat med 5 år, speciellt om man börjar gymma från låt oss säga, när man är 15 (vi ponerar att man växt klart då, vilket en del faktiskt gör i den åldern), vilket som du kanske vet, är en period i livet då endogent testosteron och tillväxthormon bara sprudlar i kroppen som mest under tonåren. Jag minns själv när jag var 16 eller något, hade suttit framför datorn i ett helt år och inte gjort ett skit annat än datornörda, gick ner till 64 kg, musklerna bara förtvinade osv. Sedan när jag blev 17 fick jag nog och började gymma igen, trots att på den tiden hade jag ingen större koll på näring (givetvis åt jag multivitaminer och fiskolja, men inte mycket mer än så i form av kosttillskott), och tränade hemma på en sketen bänk (hade bara stång, hantlar och inte över 100 kg i vikter), då la jag på mig 14 kg på typ 2-3 månaders träning, blev stark som fan osv. Visst, muskelminne spelade roll här (började gymma typ när jag var 10 första gången, regelbundet sedan jag var 12), men man kan lägga på sig väldigt mycket muskler och styrka, väldigt fort. Fortsätter man dessutom strikt i hela fem år och vet vad man gör, utan slarv osv, klart man får grymma resultat. Grejen är dock, att i tonåren har man ju inte mycket till ekonomi för att gymma (studiebidrag liksom, räcker inte ens till gymkort + proteinpulver).
Idag är jag hundra gånger mer avancerad än vad jag var som sjuttonåring (och då var jag ändå rätt kunnig i den åldern också). Hade jag haft den kunskapen som jag har nu, då, och tränat seriöst hela tiden, klart som fan att man hade kunnat uppnå han Ronnys stats. Saken är ju den att han är professionell bodybuilder också; dessa grabbar lever och andas styrketräning, de har hyfsat bra koll på näringslära osv, och de gymmar hela tiden och de vet hur man skall gymma för att bygga muskler.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bluedrop
Precis du har gymmat sedan slutet av 90-talet, och du pratar om att deffa ner dig 15 kg, då är du nere på ca 75 kg. En bra vikt på den längden såklart men antagligen en bit från 5 % så det är med andra ord vääääldigt långt ifrån 90 kg 5% på den längden.
Grejen är, att när jag är på 75 kg (jag kanske deffar ner mig till 70 också förresten, har som mål att ha runt 10% fettmassa; 5% vill jag inte ha, då det dels är jävligt fult och faktiskt direkt skadligt under mer än några dagar, plus att man inte ens kan få stånd eftersom det blir svårt för kroppen att tillverka hormoner, vilket ju görs genom fett), då kommer jag börja öka kalorierna i syfte att bygga muskler, så jag kommer nog komma upp till 80 eller 85 kg med en fettprocent på typ 10-15% eller något, och det kommer vara helt natty. Kommer posta bilder hur som helst.
Jag tror starkt på natty träning! Har dock inget emot steroider så sett, men har inte använt det själv, och som sagt, jag kommer nog börja med det om låt oss säga, 10-15 år om jag känner att jag börjar bli gammal och gaggig. Däremot tycker jag att det är löjligt med alla som tror att man inte kan bygga grymma muskler som natty. Ni har bara löjlig inställning, fel mentalitet och vet inte vad ni snackar om (bokstavligt talat).
Däremot skitungar som Zyzz, Jeff Seid osv, de är alla dopade. Han Ronny dock kan jag ge "the benefit of a doubt" med tanke på hans bakgrund, men skulle inte heller bli förvånad om han visar sig vara dopad. Hans stats är som sagt ingen omöjlighet bara man vet vad man gör, det är allt jag säger.