2009-08-11, 13:32
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Du vet ingenting, strängt hållna lagar ökar det tunga missbruket, tror det var England som hade färre nånting än Sverige gällande AAS, fråga Bengtzz.
Helt korrekt. Storbrittanien, där AAS är lagligt, även Danmark och Finland har färre dopingrelaterade problem än Sverige alla dessa tre länder är AAS lagligt.

Citat:
Kanske ska de ta efter Sverige? Ja, du verkar mycket insatt för att kunna ta en sådan diskussion Sveriges drogpolitik är en av de mest omtalade, och siffrorna visar rätt tydligt att det är ett misslyckande!
Sverige är i överlag grymt misslyckat när det handlar om droger, läkemedel och narkotika om man skall se till hur lagen vill att vi skall reglera det.

Fin post.
Citera
2009-08-11, 13:50
Bannlyst
Under alla dessa år jag har tränat så har de flesta i ens omgivning som preppat blivit helt förstörda.
Från att i början vara livsglada unga killar så har preppandet i stort sätt alltid gjort att de fått negativa personlighetsförändringar. Många har hamnat i missbruk, en del har dött av hjärtattacker, andra har blivit djupt deprimerande till den grad att de inte kunnat lämna sitt eget hem. I vissa fall har de gått så långt att dessa killar tagit livet av sig.
De flesta som preppar brukar ha en träningskarriär på max 5-6 år dvs man preppar och håller igång tills psyket eller kroppen inte pallar längre(De får gå som det gå-mentaliteten).
Många är med andra ord vandrande zombies idag som aldrig mer klarar av att sätta sina fötter på ett gym igen.
Visst låter det som kontroversiella saker för mannen på gatan, men de här problemen finns i alla dopingkretsar och något som man håller tyst om.

Det är endast ett fåtal i min omgivning som preppar som lyckats hålla allt i schakt och som fortfarande tränar, men dessa kan lätt räknas på en hand.

Man måste förstå att det är jävligt beroendeframkallande att se sig själv i spegeln under kur, man ser uppsvälld och större ut. Egoboosten är total och själförtroendet ökar i takt med att armarna sväller. Tyvärr skriker hjärnan efter mer vilket leder till att doserna blir högre och utan att man vet om det har ett missbruk startat.

Varför preppar de då? Det är i många fall en enkel väg till att få snabba muskler utan att ens behöva lyfta en hantel på ett gym. Man kan vara ute och parta, vara oseriös med kost och ändå stå där med en sjuklig "beachform". Som en bekant berättade: "Man behöver knappt gå ner och träna ens nån gång i veckan...ökningarna är ändå där".

Jag tycker att polisens satsning mot doping är mycket bra. Inte nog med att tillgången har minskat avsevärt. Man slipper se färre förstörda individer och familjer.
Kommer dopingen försvinna helt och hållet? Självklart inte, men det kommer vara betydligt färre som preppar i jämförelse med hur det varit på 90 och i början av 2000-talet.

Jag vet att det här är off-topic, men hela tråden är det nu pga dopingliberalerna härjar fritt.
Citera
2009-08-11, 14:03
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMunch

Jag vet att det här är off-topic, men hela tråden är det nu pga dopingliberalerna härjar fritt.
Jag hoppas inte det är mig du kallar för dopingliberal iaf, jag skriver bara fakta, inget annat! Min åsikt är att ifall vi kunde ta bort alla droger från denna jord så skulle det iaf vara kul och se hur det skulle gå. Men eftersom inte det går, och Sveriges sätt är ett misslyckande kanske det är bättre att se sig om ett annat sätt att kontrollera det?

Dina polare, du tror inte att ifall de kunde blivit instruerade på rätt sätt, med doser och annat kunde ha klarat sig bättre?
Citera
2009-08-11, 14:07
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Under alla dessa år jag har tränat så har de flesta i ens omgivning som preppat blivit helt förstörda.
Troll

Citat:
De flesta som preppar brukar ha en träningskarriär på max 5-6 år dvs man preppar och håller igång tills psyket eller kroppen inte pallar längre(De får gå som det gå-mentaliteten).
Många är med andra ord vandrande zombies idag som aldrig mer klarar av att sätta sina fötter på ett gym igen.
Visst låter det som kontroversiella saker för mannen på gatan, men de här problemen finns i alla dopingkretsar och något som man håller tyst om.
Tydligen håller vetenskapen tyst om det också.

Citat:
Det är endast ett fåtal i min omgivning som preppar som lyckats hålla allt i schakt och som fortfarande tränar, men dessa kan lätt räknas på en hand.
För övrigt så vet du inte hur många i din omgivning som preppar.

Citat:
Man måste förstå att det är jävligt beroendeframkallande att se sig själv i spegeln under kur, man ser uppsvälld och större ut. Egoboosten är total och själförtroendet ökar i takt med att armarna sväller. Tyvärr skriker hjärnan efter mer vilket leder till att doserna blir högre och utan att man vet om det har ett missbruk startat.
Håller med dig. Mycket vill ha mer principen. Väldigt farligt om inte annat.

Citat:
Varför preppar de då? Det är i många fall en enkel väg till att få snabba muskler utan att ens behöva lyfta en hantel på ett gym. Man kan vara ute och parta, vara oseriös med kost och ändå stå där med en sjuklig "beachform". Som en bekant berättade: "Man behöver knappt gå ner och träna ens nån gång i veckan...ökningarna är ändå där".
Lol.
Vad menar du med oseriös med kost? Hur seriös tror du man behöver vara med kost, det enda du behöver se till är att äta tillräckligt med proteiner. Resten kan vara vad fan som helst i princip oavsett om du preppar eller ej.

För övrigt måste du även träna om du skall få bra resultat av AAS.

Citat:
Jag tycker att polisens satsning mot doping är mycket bra. Inte nog med att tillgången har minskat avsevärt. Man slipper se färre förstörda individer och familjer.
Kommer dopingen försvinna helt och hållet? Självklart inte, men det kommer vara betydligt färre som preppar i jämförelse med hur det varit på 90 och i början av 2000-talet.
lol.
Citera
2009-08-11, 14:28
Medlem
kmbalis avatar
Citat:
+1 på den tråden säger en kille här övanför De pratar kanske så det i dina öron låter positivt för att du har målat upp skräckscenarion om hur AAS är. Ifall man sköter det snyggt ska det nog inte bli några större problem direkt, just därför finns dopingdelen, för att hjälpa folk som vill kura! Det finns en liten chans att mycket ska hända, inte förbjuder vi folk högt och lågt för att det finns en liiiiten risk för att något kan hända, frågan är ju varför Sverige håller så hårt på sina misslyckade lagar än? Det funkar beviserligen inte, ändå så vägrar de släppa taget. Kommer inte ihåg men det är inte kriminaliserat i en ganska stor del av EU, varför hör vi inte om den livsfarliga dopingen därifrån?

Hur trött är du?
Kan du garantera att man inte få biverkningar om man använder AAS?
Vet du exakt hur det kommer att påverka varje enskild individ, under och efter en kur?
Nej.
Så varför sitter du och trycker ut skit ur käften din för?

I fall man sköter det snyggt! hahaha jävla pundar snack.
Det där har man hört några gånger! hahaa fy fan va fattig du är i kolan.
Få in i huvudet istället att det är YTTERST få som har läkare eller andra kunniga personer som kan kontrollera värden mm under en kur.

Du ska också tänka på att AAS och andra metoder används ganska ofta av personer som har dåligt självförtroende och är psykiskt instabila redan från början.
Inte alla förstås men många.

Så om du nu ska förespråka AAS så berätta om vad som kan hända OM det går åt helvete istället för att blåneka för sanningen.
Vill man ändå köra kur på kur så fine, men då vet personen iallfall vad som gäller.
Citera
2009-08-11, 14:37
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmbali
Hur trött är du?
Vet du exakt hur det kommer att påverka varje enskild individ, under och efter en kur?
Nej.
Så varför sitter du och trycker ut skit ur käften din för?

I fall man sköter det snyggt! hahaha jävla pundar snack.
Det där har man hört några gånger! hahaa fy fan va fattig du är i kolan.
Få in i huvudet istället att det är YTTERST få som har läkare eller andra kunniga personer som kan kontrollera värden mm under en kur.

Du ska också tänka på att AAS och andra metoder används ganska ofta av personer som har dåligt självförtroende och är psykiskt instabila redan från början.

Så om du nu ska förespråka AAS så berätta om vad som kan hända OM det går åt helvete istället för att blåneka för sanningen.
Vill man ändå köra kur på kur så fine, men då vet personen iallfall vad som gäller.
Fattig jag är i skolan? Vad är det för typ av svenska? Om det du menar är att man ska lära sig vettiga saker i skolan om AAS så skrattar jag åt dig!

Jag är inte för doping, jag är för att minska olyckor pga doping och ett friare samhälle! Inte så många som har tillgång till läkare? Det kostar inte många kronor att gå och få sina värden kollade, exakt pris vet jag inte! Vilken sanning är det jag blånekar? Jag säger att de dåliga erfarenheter folk har av steroider säkerligen kunde ha stoppats ifall personerna i frågan varit bättre pålästa eller på annat sätt skött det bättre, men visst finns det negativa saker med det. Alla droger medför problem, inget nytt där.

Om du fick välja då, minskning av tunga missbrukare, mindre dopingrelaterade brott, eller så som vi har det nu? Vilket verkar bäst?
Citera
2009-08-11, 14:48
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ingen vet, men det finns mycket bevis som talar för det han just sa.
Allt man tar har bieffekter för vissa. Vissa klarar inte av alkohol, vissa klarar inte av AAS.

Citat:
I fall man sköter det snyggt!
Vilket är sant.

Citat:
De flesta som kurar använder sig utav läkare för att kolla sina värden kontinuerligt.

Citat:

Helt rätt.

Citat:
Vad menar du med gå åt helvete? Inte speciellt mycket kan hända...

Det "enda" man skall oroa sig för är:
  • HDL/LDL-ratio
  • Högt Blodtryck
Möjligtvis gynekomasti, men är man så jävla dum att man får det så vet de flesta vad de skall göra. Operation.

I övrigt är det inte så mycket mer du kan drabbas av. Möjligtvis sömnsvårigheter om du går på högdoser av högandrogener tex drostanolone, stanozolol eller trenbolone. Då är det ju bara att sluta om man nu inte vill ha det.
Citera
2009-08-11, 14:53
Medlem
kmbalis avatar
Citat:
Fattig jag är i skolan? Vad är det för typ av svenska? Om det du menar är att man ska lära sig vettiga saker i skolan om AAS så skrattar jag åt dig!

Jag är inte för doping, jag är för att minska olyckor pga doping och ett friare samhälle! Inte så många som har tillgång till läkare? Det kostar inte många kronor att gå och få sina värden kollade, exakt pris vet jag inte! Vilken sanning är det jag blånekar? Jag säger att de dåliga erfarenheter folk har av steroider säkerligen kunde ha stoppats ifall personerna i frågan varit bättre pålästa eller på annat sätt skött det bättre, men visst finns det negativa saker med det. Alla droger medför problem, inget nytt där.

Om du fick välja då, minskning av tunga missbrukare, mindre dopingrelaterade brott, eller så som vi har det nu? Vilket verkar bäst?

Jag skrev "fattig i kolan" Tänker inte förklara det närmare.

Btw tror du verkligen att det funkar så att om man kurar så kan man gå till en allmänläkare för testtagning och att han för journal under kuren?
Nu får du lugna dig lite.
"Ahh tjenna bobo! jag kurar lite bola och skulle vilja ha lite värden, är det ok för dig eller??"

Det jag vill ha sagt och som andra fattade var att, OM man ska bruka AAS så skall man vara medveten om vad som kan hända i värsta fall!
Även om risken är liten.
Många som är pro AAS verkar helt glömma att nämna detta faktum, medvetet eller omedvetet.
Vill man sedan kura som jag skrev tidigare fast man vet risker osv så kör hårt.
Citera
2009-08-11, 14:59
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Btw tror du verkligen att det funkar så att om man kurar så kan man gå till en allmänläkare för testtagning och att han för journal under kuren?
Ja det gör det. De blir av med sin licens som läkare om de anmäler brottet eftersom de likställs med att parkera en bil fel.(böter) Brottet måste ge över 2 års fängelse för att en läkare skall få anmäla det.

Citat:
"Ahh tjenna bobo! jag kurar lite bola och skulle vilja ha lite värden, är det ok för dig eller??"
Ja fast mer:

Goddag Läkare Bengtsson. Jag skulle vilja ha lite värden på SHBG, HDL/LDL och ALAT. Är det okey?

Typ så.

Inte: "ööö ÖÖÖ fö fan, öö hjälp mig nu ööö. jag vill kolla mina värden, kan du snabba dig lite eller öö öö.(slår i bordet) öö ööö"

Citat:
Det jag vill ha sagt och som andra fattade var att, OM man ska bruka AAS så skall man vara medveten om vad som kan hända i värsta fall!
Det är nog alla vetmetna om, plus lite till. Verkar ju som om att folk dör hit och dit hela tiden.

För övrigt är det omöjligt att överdosera AAS. Fler dör av vattenöverdosering än AAS årligen

Citat:
Många som är pro AAS verkar helt glömma att nämna detta faktum, medvetet eller omedvetet.
Vill man sedan kura som jag skrev tidigare fast man vet risker osv så kör hårt.
Fint.
Citera
2009-08-11, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
För övrigt är det omöjligt att överdosera AAS. Fler dör av vattenöverdosering än AAS årligen

Dock fler som dör av vattenbrist än AAS-brist varje år. Vad är din poäng?
Citera
2009-08-11, 15:07
Medlem
kmbalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz

Vad menar du med gå åt helvete? Inte speciellt mycket kan hända...

Det "enda" man skall oroa sig för är:
  • HDL/LDL-ratio
  • Högt Blodtryck
Möjligtvis gynekomasti, men är man så jävla dum att man får det så vet de flesta vad de skall göra. Operation.

I övrigt är det inte så mycket mer du kan drabbas av. Möjligtvis sömnsvårigheter om du går på högdoser av högandrogener tex drostanolone, stanozolol eller trenbolone. Då är det ju bara att sluta om man nu inte vill ha det.

Lite annat smått och gott som KAN inträffa:

Håravfall
Förstorad prostata
Humörsvägningar
Irritabilitet
Akne
Avstannad tillväxt hos ungdomar
Minskad eller ingen sexlust
Impotens / Potensproblem
Testikelatrofi

För Kvinnor:

Maskulinisering
Menstruationsrubbningar och minskad fertilitet
Livmodersförändringar (cystor, deformarad livmoder)
Ökad kroppsbehåring och hårväxt i ansiktet
Håravfall på skallen
Basröst pga tillväxt av struphuvudet
Förminskade bröst
Klitoristillväxt
Manligare kroppsformer
Risk för skador på foster av kvinnligt kön

Taget från Dopingjouren.

http://www.dopingjouren.se/page.asp?page=biverkningar

Men dom ljuger väl och överdriver bara eller hur?
Citera
2009-08-11, 15:07
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Dock fler som dör av vattenbrist än AAS-brist varje år. Vad är din poäng?
Ja det är sant.
Min poäng får du tolka själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in