2016-08-08, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Svara på frågan: "Ett uttryck man alltid hör men har du något som helst belägg för det? Finns det nån statistik tillgänglig?"

So what om Bengtsson är först på bollen med nån millisekund? Rättfärdigar det skadan som uppstår när han även sparkar en spelare i ansiktet?
Har själv varit med om tusentals liknande situationer utanför straffområdet och då har den med foten i huvudhöjd bestraffats med antingen gult eller rött kort, här sker inte ett skit vilket är direkt fel. Straffen är solklar och du är en av få som på allvar förnekar det.

Strömbergsson och Cmore studion verkar inte heller hålla med dig.
Citera
2016-08-08, 14:37
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Var får du detta ifrån? Både Jon Persson och Anders Andersson som var i studion sa att det var en straff. Vidare, domare tar inte alltid rätt beslut så det är märkligt att du tar upp detta som ett argument.
Citera
2016-08-08, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Var får du detta ifrån? Både Jon Persson och Anders Andersson som var i studion sa att det var en straff. Vidare, domare tar inte alltid rätt beslut så det är märkligt att du tar upp detta som ett argument.

2a handsinfo. Såg endast repriserna på tv och då var det väl Farnerud som kommenterade och han var knappast övertygad.

Mina helt neutrala mycket fotbollsinsatta vänner som såg matchen var även de inte övertygade. Skulle säga att liknande situationer med eventuella straffar dyker upp var tredje match och därför blir det tröttsamt att allt eftersnack ska handla om det. Detta tycker jag oavsett om det är "mitt: lag som drabbas eller ej. Finns ungefär 100 saker som är mer intressanta att titta på.

Med förlorarmentalitet menar jag att man, i och med att man endast fokuserar på den uteblivna straffen, skyller förlusten på slump vilket varje match innehåller åt båda håll.
Senast redigerad av flanders 2016-08-08 kl. 15:00.
Citera
2016-08-08, 14:48
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
2a handsinfo. Såg endast repriserna på tv och då var det väl Farnerud som kommenterade och han var knappast övertygad.
Farnerud satt inte i studion, han kommenterade. Han tyckte inte det var straff vid första anblick men sen ändrade han sig efter några repriser. De som satt i studion, som nämnt Jon Persson och Anders Andersson, höll med om att det var straff eftersom det var farligt spel av Rasmus Bengtsson.
Citera
2016-08-08, 15:00
Medlem
Citat:
För några månader sedan var Djurgården Sveriges svar på Barcelona...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/robertlaul/article22638516.ab

Märkligt att den där Walker alltid säger fel saker och medvetet trycker på fel knappar. Förut sa han efter en förlust att "nu ska vi grina lite" vilket gjorde att alla garvade och tänkte på antagonisternas pladder om "grindif" och nu säger han detta. Han verkar ju urblåst och borde spela gitarr istället. Konstigt också att Super-Bo stödjer detta.
Citera
2016-08-08, 15:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Citat:
2a handsinfo. Såg endast repriserna på tv och då var det väl Farnerud som kommenterade och han var knappast övertygad..
Vad fan snackar du om? Farnerud sa att "i min värld är det straffspark" och Jon Persson i studion sa i princip samma sak, du levererar rena lögner. Strömbergsson sa att Bengtsson var först på bollen vilket i det närmaste är irrelevant om man ser till konsekvensen.
Citat:
Mina helt neutrala mycket fotbollsinsatta vänner som såg matchen var även de inte övertygade. Skulle säga att liknande situationer med eventuella straffar dyker upp var tredje match och därför blir det tröttsamt att allt eftersnack ska handla om det. Detta tycker jag oavsett om det är "mitt: lag som drabbas eller ej. Finns ungefär 100 saker som är mer intressanta att titta på.
Okej du som är inne på att det händer så ofta och domaren friar, kan du nämna och helst länka fem likadana situationer? Jag är idel öra.

Dina neutrala kompisar har fel om dom påstår att det inte är straff. Punkt.
Citat:
Med förlorarmentalitet menar jag att man, i och med att man endast fokuserar på den uteblivna straffen, skyller förlusten på slump vilket varje match innehåller åt båda håll
Wow vad konstigt att man hakar upp sig på en matchavgörande situation i slutet. Måste va unikt.
Citera
2016-08-08, 15:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Farnerud satt inte i studion, han kommenterade. Han tyckte inte det var straff vid första anblick men sen ändrade han sig efter några repriser. De som satt i studion, som nämnt Jon Persson och Anders Andersson, höll med om att det var straff eftersom det var farligt spel av Rasmus Bengtsson.

Samma killar tyckte att Eikrem skulle haft straff i första halvlek efter att de sett repriserna. Om domaren hade sett blodvitet direkt så hade han säkert blåst straff. Nu såg han inte det så han uppfattade som att Rasmus var först på bollen.
Citera
2016-08-08, 15:40
Medlem
Det skall bli intressant att se hur Billy fixar det idag. Tror vi går på en mina och tappar poäng men jag hoppas att han gör det bra iaf.
Citera
2016-08-08, 16:11
Avslutad
Citat:
Vad fan snackar du om? Farnerud sa att "i min värld är det straffspark" och Jon Persson i studion sa i princip samma sak, du levererar rena lögner. Strömbergsson sa att Bengtsson var först på bollen vilket i det närmaste är irrelevant om man ser till konsekvensen.

Okej du som är inne på att det händer så ofta och domaren friar, kan du nämna och helst länka fem likadana situationer? Jag är idel öra.

Dina neutrala kompisar har fel om dom påstår att det inte är straff. Punkt.

Wow vad konstigt att man hakar upp sig på en matchavgörande situation i slutet. Måste va unikt.

Jag hörde endast Farnerud säga att det var en svår situation. Inte att det var straff.

Att det förekommer tveksamma straffsituationer i många matcher är oundvikligt. Om det blivit 1-1 hade garanterat en massa MFF fans gått i taket över Eikrems uteblivna straff. Ingen brydde sig om DIFs solklara offsidemål mot Kalmar eftersom kalmar ändå lyckades vinna etc. Hög spark ger fö indirekt frispark och ej straff. Om de nu inte ändrat den regeln nyligen.

Övriga i atudion tyckte väl också att Eikrem skulle haft straff så det jämnar om sagt ut sig.

Tröttsamt att lägga fokus på sådant eftersom det inte är produktivt.
Citera
2016-08-08, 17:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Jag hörde endast Farnerud säga att det var en svår situation. Inte att det var straff.

Att det förekommer tveksamma straffsituationer i många matcher är oundvikligt. Om det blivit 1-1 hade garanterat en massa MFF fans gått i taket över Eikrems uteblivna straff.
Vill du vara så vänlig och svara på mina frågor?
1: "Ett uttryck man alltid hör men har du något som helst belägg för det? Finns det nån statistik tillgänglig?"
2: "Okej du som är inne på att det händer så ofta och domaren friar, kan du nämna och helst länka fem likadana situationer? Jag är idel öra."
Citat:
Hög spark ger fö indirekt frispark och ej straff. Om de nu inte ändrat den regeln nyligen.
Jo tjena, spark i ansiktet i eget straffområde bestraffas med indirekt frispark. Vad du än röker vill jag fanemig ha det.
Citat:
Övriga i atudion tyckte väl också att Eikrem skulle haft straff så det jämnar om sagt ut sig.
Vad lustigt, hörde Farnerud säga att det var bra gjort av Strömbergsson som fria. Och jag fattar ärligt talat inte hur den situationen ens är jämförbar med Bengtssons agerande. Nisse står där, Eikrem springer in i Nisse, Eikrem faller.
Å andra sidan: Sauli ska nicka bollen, Bengtsson kommer upp och rensar med foten i huvudhöjd och träffar då Sauli i ansiktet och skadan ser rätt brutal ut.
Citat:
Ingen brydde sig om DIFs solklara offsidemål mot Kalmar eftersom kalmar ändå lyckades vinna etc
Precis. Jag lovar att jag hade släppt denna situation på en gång om det var så att AIK fick den straff man skulle ha men nu blev det inte så. Inget konstigt i det.
Citera
2016-08-08, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Anledningen till att ingen rasar över de grejerna är att han pratat så den dagen han presenterades i princip, det är liksom ingen som bryr sig om hans svamel längre. Brukar knappt lyssna på hans intervjuer alls nuförtiden, det är bara som ett meningslöst brus...

Det finns en rejäl portion galghumor i det han klämmer ur sig sett med Bajenögon(svårt att uppskatta kan jag dock tänka mig) och bara rent humorvärde för alla oss andra. Fy fan vad kul citat.
Citera
2016-08-08, 19:43
Avslutad
Citat:
Vill du vara så vänlig och svara på mina frågor?
1: "Ett uttryck man alltid hör men har du något som helst belägg för det? Finns det nån statistik tillgänglig?"
2: "Okej du som är inne på att det händer så ofta och domaren friar, kan du nämna och helst länka fem likadana situationer? Jag är idel öra."

Jo tjena, spark i ansiktet i eget straffområde bestraffas med indirekt frispark. Vad du än röker vill jag fanemig ha det.

Vad lustigt, hörde Farnerud säga att det var bra gjort av Strömbergsson som fria. Och jag fattar ärligt talat inte hur den situationen ens är jämförbar med Bengtssons agerande. Nisse står där, Eikrem springer in i Nisse, Eikrem faller.
Å andra sidan: Sauli ska nicka bollen, Bengtsson kommer upp och rensar med foten i huvudhöjd och träffar då Sauli i ansiktet och skadan ser rätt brutal ut.

Precis. Jag lovar att jag hade släppt denna situation på en gång om det var så att AIK fick den straff man skulle ha men nu blev det inte så. Inget konstigt i det.

Jag menade straffsituationer rent generellt är väldigt vanliga. Högspark är ovanligt stt man blåser för överhuvudtaget.

Jag har ingen statistik på att vissa lag missgynnas precis som att du inte har statistik på motsatsen. Dock har jag foliehatten av för det mesta så jag tror inte att enskilda lag konsekvent gynnas/missgynnas.

Hög spark har varit indirekt frispark under hela min aktiva tid. Men det kan ha ändrats som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in