Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Jag hörde endast Farnerud säga att det var en svår situation. Inte att det var straff.
Att det förekommer tveksamma straffsituationer i många matcher är oundvikligt. Om det blivit 1-1 hade garanterat en massa MFF fans gått i taket över Eikrems uteblivna straff.
Vill du vara så vänlig och svara på mina frågor?
1:
"Ett uttryck man alltid hör men har du något som helst belägg för det? Finns det nån statistik tillgänglig?"
2:
"Okej du som är inne på att det händer så ofta och domaren friar, kan du nämna och helst länka fem likadana situationer? Jag är idel öra."
Citat:
Hög spark ger fö indirekt frispark och ej straff. Om de nu inte ändrat den regeln nyligen.
Jo tjena, spark i ansiktet i eget straffområde bestraffas med indirekt frispark. Vad du än röker vill jag fanemig ha det.
Citat:
Övriga i atudion tyckte väl också att Eikrem skulle haft straff så det jämnar om sagt ut sig.
Vad lustigt, hörde Farnerud säga att det var bra gjort av Strömbergsson som fria. Och jag fattar ärligt talat inte hur den situationen ens är jämförbar med Bengtssons agerande. Nisse står där, Eikrem springer in i Nisse, Eikrem faller.
Å andra sidan: Sauli ska nicka bollen, Bengtsson kommer upp och rensar med foten i huvudhöjd och träffar då Sauli i ansiktet och skadan ser rätt brutal ut.
Citat:
Ingen brydde sig om DIFs solklara offsidemål mot Kalmar eftersom kalmar ändå lyckades vinna etc
Precis. Jag lovar att jag hade släppt denna situation på en gång om det var så att AIK fick den straff man skulle ha men nu blev det inte så. Inget konstigt i det.